-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
harcu #164 Jó, ha belülről le is lehetett zárni, azért egy-két gránát a tetőlemezen akkor is elég volt, pláne hogy az oroszoknál volt páncéltörő kézigránát rendszeresítve. De ugyanígy a futómű és sérülékeny volt, nem is beszélve a vezető nyilásába dobott gránátról. A géppuskák amúgy is csak előlről voltak hatásosak, így a Tigrisek mögé került gyalogság azt csinált, amit akart.
A Jak-9 nem csak az elején készült iszonyú szar minőségben, de arra jó volt, hogy felszálljon 20-szor, majd lelőjék. Egy gép nem nagyon ért meg több bevetést.
Német pilóták szerint a legjobb Messzer 109-esek a Fritzek voltak, ezek manővereztek a legjobban. Ezek csak 1942-ben váltották fel az E szériát. Mondjuk az igaz, hogy a Jak-9 / La-7 inkább 1944-re jellemző, de az akkor már nagyszámú Jak-3, Mig-1/3, La-5 is alig maradt el a Messerschmittektől.