#3
Igazából nem is az a legnagyobb probléma. A legnagyobb különbség a fejlesztők és a felzabálók mentalitása közt van. A felzabálók profitot akarnak, nem érdeklik őket a 'szentimentális' okok (hangulat, történet, egyéb 'apróságok'), a játékosok pedig még kevésbé -vagyis nem látják be, hogy sokkal többen vennék a termékeiket, ha azok teljes értékűek lennének. Végülis sokan kénytelenek megvenni jelen formájában is, hisz nincs más-, vagyis ha egy játék grafikailag már teljes, akkor el is eladható, tehát nincs értelme tovább fejleszteni, mehet a polcokra...
A régi játékfejlesztők, akik még tényleg szeretik a játékokat és emlékeznek a multi-időszak előtt időkre pedig nem tehetnek mást mint, hogy engedelmesen kiadják a félkész játékokat (ellenkező esetben megszűntetik őket), vagy pedig -ha már elég pénzt összehoztak- Allen Adham-hez hasonlóan itthagyják az egészet a véres francba.
Microprose
Westwood
Bullfrog
Interplay
3DO
Black Isle Studios
Blizzard
stb., stb.