Anteris#28
"A Földdel nem közvetlenül kommunikál. A Mars Express UHF antennája veszi az adást, 12 Gbit tárhelyén raktározza az adatokat, majd kedvező alkalommal 1,6 méter átmérőjű rádiótányérjával továbbítja a Föld felé. Külön érdekesség, hogy mivel a leszállás közben ez nem lehetséges, ekkor az amerikai Mars Odysseyt használja majd reléállomásnak.
A Beagle-2 fékezés nélkül, 31,5-szörös hangsebességgel (kb. 20 ezer km/h) lép a légkörbe. Hővédőpajzzsal lelassítja magát, majd 1600km/óra sebességnél ejtőernyőt nyit. Ekkor válik le róla az ún. biopajzs, amely a földi sterilizálás óta folyamatosan borítja a szondát. Végül 200 méteres magasságban felfúvódó légzsákok puhítják a landolást. Ezek leeresztése után a virágszirom jellegű napelemtáblák kinyílnak, és a furcsa kinézetű szerkezet munkához láthat."
az lett volna a csoda ha sikerül a dolog. A Beagle2 öt napi repülőútra járt a Marstól amikor leválasztották a "szállítóűrhajóról" és onnantól tehetetlenül száguldott a Mars felé, mert saját korrekciós hajtóműveket nem építettek rá. Na most vagy eltalálták a szöget vagy nem. A másik meg hogy az előző amerikai szondától eltérően - amelyik hasonló légpárnákkal landolt - fékezőrakátékat sem alkalmaztak.
Kár, pedig szívből drukkoltam neki(k).