#29
a GPU és a SIMD műveletek kapcsolatáról cask annyit mondanék, hogy a GPU nagy számítási teljesítményt adó részer, a PIPELINE-ok nem használhatóak fel.
a Pexel Shaderek mondjuk taudnának ESETLEG segíteni valamilyen grafikai alkalmazást(filtering...)
maradnak a vertex shaderek.
ezek tényleg SIMG egységek, de még nagyon kevés utasítást tudnak végrehajtani.
mondjuk ha vektorprocesszorként akarjuk használni a videókártyánkat, akkor nincs szükség FELTÉTELÜL elágazásokra, de akkor is kellene valmailyen hatékonyabb program flow control. Mert hiába pöpec VS 2.0 még midíg Vertex Sader, és nem több.
Ennek a dolognak akkor látnám értelmét, ha a GPUt is felkészítenék ilyen dolgokra. nem hiszem, hogy túl nagy munka lenne, de valószínűleg 1-2 hónapot dobhatna a fejlesztési időn, ami a mai kiélezett piacon hatalmas hátrány lenne.
tehát a mai GPUk erre még szerintem alkalmatlanok.
ha meg csak SIMD egység kell, akkor jó eséllíel a procidban is találsz 4-5-öt belőlük:D
a két lehetséges megvalósítás: az egyik a GPUban az elágazás, illetve az elágazásbecslés megvalósítása, saját memóriavezérlő(nem csak RAM contoller) beépítése , de ez túl bonyolult.
a másik esetben(vektorprocesszor) hihetetlenül nehéz lenne programozni.
"Megsúgom: az Earth Simulator-ban levő 500MHz-es NEC proci teljesítménye (8GFlops) már összemérhető a 10 GHz-es Pentium4-gyel."
Az egy vektor processzor, a P4 meg egy általános célú processzor.
nem összemérhető a teljesítményük, az earth simulator CPUja egy Chessmaster 2000-től is megfeküdne.(mert tele van elágazással, amire a NEC CPUk, amiknek nem jut eszembe a neve) finoman szólva is hiperallergiásak.
És még valami a hitetleneknek, köztük nekem is:
építettek a PS2ből TOP500as gépet, ki tudja... mondjuk abban több volt a ráció szerintem.
programozási technikák:
a legnagyobb baj a piaccal van, hogy mindíg mindenki kompatibilis processzort akar venni, mert azon mennek a már meglévő programok. ezért haldoklik az x86, meg majd lassan a RISCek is elkezdenek, a mai sazoftver és harverfejlesztők vért izzadnak, hogy valamilyen szinten sikerüljön működő, és gyorsabb gépet csinálni, ami KOMPATIBILIS. Bárki tudna(megfelelő mennyiségű pénzből) a mai igényeknek teljesen megfelelő architektúrát fejleszteni, de rerre nincs piaci igény, ezért nem csináljs senki.
szóval nem az X86ot, intelt, meg AMDt kell szidni, hanem magunkat, felhasználókat, mert a fejlődésben mi teremtjük a legnagyobb akadályt.
az intelnek van pénze, és megteheti, hoyg több generációt fejlesszen egy naprakész, gyors, és viszonylag rugalmas architektúrát, aminek nem jön el 10 éven belül a vége(itanium) és lásd, senkinek sem kell.(na jó, azért az itanium semolyan pöpec, de az x86nál mindenképp fejlettebb a HW)