• zaki
    #186
    SYBERIA 2 beszámoló

    (Gamespot) A GameSpot leleményes emberkéi megostromolták a Microids montreáli irodáit és az ott szerzett tapasztalatok alapján feltárták a Syberia 2. első részleteit. Ebből szemezgetünk egy kicsit és a gamekult által szervantott krémesekkel próbálunk kápráztatni.

    Stephanie Grefford bemutatkozásképp máris felsorolta a Syberia II. nagyobb változtatásait. A grafikát megspékelték néhány extra elemmel, lesz például animált hó- és jégeső, valamint komplex valós idejű árnyékok (Birdy a plafonon) egyaránt. Az előd kényelmes, nyugodt történetét kissé felrázták, több akciót vittek az eseményekbe. Szerencsére szó sincs holmi árkád vonulatról, mindössze dinamikusabb, izgalmas bonyodalmakkal tarkított tálalással szolgálnak a készítők. Mivel kalandjainkat az előző részben hajkurászott Hans mellett éljük meg, ezért több dráma, ember, élet és interakció jellemzi az egyes helyszíneket.

    Az egész csapatot tervekkel és ötletekkel mozgásban tartó jóember, Benoit Sokal csöppet sem változott. A francia író és művész nap, mint nap telefonhoz szegezve tárgyal a Microïds montreáli irodájában szorgoskodó fejlesztőcsapat tagjaival. Ő maga ugyanis a Párizsi stúdiójából irányít, alkalomadtán pedig ellátogat Montreálba, hogy újabb adag koncepcióterveket zúdítson a művészlelkek nyakába.

    Az első részben az üzleti élethez társuló felhőkarcolók világából egy szürreális valóságba csöppent hősnőnk, Kate Walker. A folytatás esetében viszont teljes egészében ebben a képzeletbeli világban kolbászolunk. Nem fog többé mobiltelefonon nyaggatni a főnökünk és főként kültéri részeken szambázhatunk sportos külsőnkkel. Marie-Sol Beaudry projekt menedzser szerint a fejlesztők észak felé tólják a helyszíneket. Színre lép a szállingózó hó és a vastag ruházat. Beaudry örömmel meséli, hogy a téli időjárást a lehető legjobban szeretnék érzékeltetni, ezért mindenhol más és más formát ölt a havas táj és a szállingózó hó.

    A Syberia II. téli csodavilága négy szeparált területre oszlik. Kate, Hans, és a félnótás robot, Oscar felkerekedik és Aralbad-ból az orosz Romansbourg városába indulnak az óravonattal. A dizájn folyamat jelen stádiumában a majdnem kész város Valadilene és Barrockstadt architektúrájára hasonlít leginkább, habár sokkal bonyolultabb és kissé nyugtalanító jelleget ölt. A gépek háttérbe szorulnak, embereket látni az utcákon és mindent köd borít. A grafikai részletességet mindenhol felturbózták, szinte fotorealisztikus látványban részesülhetünk. A hidak fémes felületét rozsda borítja, hosszú árnyékok nyúlnak a távolba majdnem minden építményről és füst szállingózik a háztetők kéményeiből.

    Romansbourg beltéri részei sajátosak. Színek pompáznak mindenütt, szétválasztva az egyes helyszíneket. A helyi kocsmában vörös kárpit borítja a falakat, míg a vegyeskereskedésre az erdős színárnyalat jellemző. A játékszerű, önműködő gépek lényeges részét képezik a látványnak. Mechanikus lovak díszitik a vendéglőt, Romansbourg legdrámaibb része azonban a város fölé törnyosuló kolostor, mely mindennemű technikai vívmányt és művészeti alkotást magába foglal. Kívül-belül felidézi Európa gótikus katedráljait. Kint a csúcsos, égbenyúló templomtornyot és az impozáns architektúrát, míg bent magas boltozatok és elbűvölő valós idejű árnyékeffektek kápráztatják a játékost.

    Grefford hozzáteszi, hogy nem Doom III-at készítenek, s gyorsan bemutat néhány ledöngölő fényhatást effektust. A monostor gyertyái fölfestik a karakterek árnyékképét a falra és táncoló árnyjátékot mutatnak. A demoban két gyertya közé helyezték Kate-et, s máris feltűnt hősnőnk kétirányú árnyéka, titokzatos atmoszférát teremtve ezáltal.

    "Szeretnénk a speckó effektek segítségével több drámát és filmbeillő dolgokat művelni" - tette hozzá Grefford.

    Romansbourg városából a Nagy Északi Átjáróhoz vándorol a trió. Eme erdős tájon gyakoriak a hófúvások, a jeges hegyi csermelyek és felettébb változatosak az egyes területek. Új vizuális tartalom jön képbe. Kate lábnyomai tisztán kivehetők a hóban, amint egyik helyről a másikra vándorol. A fák lombozatát szél borzolja, a nap előtt masírozó felhők könnyed árnyékot vetnek a földre, dinamikus tükröződés látható a jeges vízben és vékony volumetrikus köd sodródik az erdőségben. A háttérben megbúvó táj és az előtér eltérő sebességgel mozog, szép panoráma érzést keltve, ami egyáltalán nem volt jellemző az első részre. Összességében minden jócskán eltolódott a valóság felé.

    A Microïds szeretné, ha a történet fennmaradó része meglepetés maradna, ezért nem is fejtették ki bővebben a másik két világot. Azt azonban elárulták a kiváncsi GS szerkesztőknek, hogy a harmadik állomás Youkol Faluba vezet, amit Hans már régóta szeretne meglátogatni. A végső helyszín pedig maga Syberia, az elfeledett mammutok otthona. Grefford megerősítette, hogy ez lesz a Syberia saga utolsó része, viszont Kate Walker kalandjai tovább gyűrűzhetnek...

    Kate modelljét rendesen kicsinosították a Syberia II.-ben. Extra részletesség és minden világhoz más és más ruci járul. A többi karakterek is hasonló elbánásban részesültek. Benoit Sokal a legtöbb figurának tréfás arckifejezéseket, mimikát varázsolt. Utunk minden mozzanatát két, tipikus képregénybe illő, bozontos szemöldökű, hagymaorrú egyén követi végig, míg Kate familiárisa, a jegesmedve kinézetű medvebocs a Disney figurákra jellemző nagy, kerek szemekkel vizslatja ténykedésünket.

    A dizájnerek mindent megtesznek, hogy a Syberia sajátjává vált, könnyed, végigjátszás nélkül is teljesíthető, mégis szórakoztató feladványokkal tarkítsák a játékmenetet. A fejtörőket gondosan beleszőtték a történetbe és több lépcsőből állnak.

    A rendszerkövetelmények tekintetében a Microïds keményen tartja a gyeplőt. Amennyiben a Syberia rendesen futott a masinádon, akkor a folytatással sem lesznek gondok (az első rész képernyőn lévő 1000 poligon után nem csoda :). Egyedüli változás a DirectX8.1 igénye, ami egy kisebb rendszer frissítésre készteti a Windows 95 tulajokat. A kezelőfelület is érintetlen, Grefford fontosnak tartotta, hogy minden átmenet nélkül élvezhető legyen a folytatás.

    ez a cikk 1 éve jelent meg, de asszem most a legaktuálisabb :)
    hú d várom már, nagyon ott lesz :)