Átverik a fogyasztót
  • emté
    #56
    A HUGO-SPORT (Kálvin téri áruházban lévő biciklibolt) üzletvezetőjének minősíthetetlen viselkedése, szakértelemtől mentes, félrevezető tájékoztatása és a vevő kárára elkövetett üzletelési kísérlete késztetett arra, hogy az alábbi történetet ide írjam.
    A fél éve vásárolt, ritkán használt, garanciális gyerekülés eltört az egyik felrögzítési pontján. Mikor visszavittük, első reakciójuk szerint, rosszul szereltük fel. Az tárgyaló partnerünkkel, az üzletvezetővel is történt már ilyen. A gyártóval kell beszélnie, ígérete szerint 3 napon belül jelentkezik. Ezt nem tette.
    Másfél hét múlva sokadik próbálkozásra sikerült csak telefonon elérni. Ekkor azt a megtévesztő információt kaptuk tőle, hogy nincs mit tenni, támadjuk meg a gyártót, mert nincs magyar nyelvű leírás a termékhez.
    Hosszas keresgélés után ettől a gyártótól csak más típusokhoz találtunk leírást magyarul is, amelyek mind azt bizonyították, hogy megfelelő módon szereltük fel az ülést. Erre azt a választ kaptuk, hogy ez a termék kivételt képez az összes többi közül. Ezután azonban sikerült mégis megtalálni az eltört üléshez tartozó magyar nyelvű leírást is, amely alapján egyértelművé vált, hogy a terméket megfelelő módon szereltük fel és rendeltetés-szerűen használtuk. Ezek után kénytelenek voltak beismerni igazunkat.
    Ezt követően a félretájékoztatás és a szakértelem hiányában hosszú ideig nem sikerült mindkét félnek elfogadható megoldást találni a problémára. Miután a megoldási javaslatai nem létező termékekre vonatkoztak, ill. azt is javasolták, hogy inkább vegyünk náluk egy teljesen új biciklit és hozzá gyerekülést, hiszen szerintük nem is kerülne olyan sokba és arra már biztosan tudnának megfelelő gyerekülést felszerelni. Mondván 60 000 forint nem pénz egy bicikliért ő ennyiért tankol havonta az autójába.
    Miután magunk megtaláltuk a megfelelő megoldást és típust az üzletvezető elérhetetlenné vált, kollégái ígérete ellenére sem kaptunk semmiféle visszajelzést napokon át. Nem maradt más választásunk, mint nyilvános közösségi portál segítségével, további elérhetőséget kellett keressünk. Ott szembesültünk egy fényképpel (mellékelve), melyen az üzletvezető ugyanilyen terméket, mint ami nálunk meghibásodott pontosan ugyanúgy használ, mint, ahogy mi tettük. Végül így sikerült elérni az üzletvezetőt, megbeszélni vele a csererendelés körülményeit, mely szerint a megrendelést követően egy hét múlva érkezik az új termék. Telefonbeszél­getésünknek megfelelően e-mailben megrendeltük az újabb terméket, melyre 1 hét szállítási határidőt ígértek, 2 hét után napról napra tologatják, amikor legutóbb telefonáltam a háttérből röhögtek, hogy karácsonyra meg lesz (ma dec 9. és közel két hónapja húzodik az ügy). Eddig bíztam benne, hogy megoldódik az ügy, de most már a nyilvánosság segítségével szeretnék pontott tenni a végére.