így a Tour2003 előtt...
-
donpedro #137 Tehát hegyek és sprint, ja és chrono:
A hegyeken nehéz dolgod lesz. Pontosabban nem is annyira neked, mint inkább a versenyzőidnek. Ha jól álsz frissítővel, akkor a pulzusnak 90 fölött kell lennie, és az sem árt, ha be tudsz állni valaki mögé, ha tudsz támadj, amikor az ellenfeleid támadnak, és ne erősködj, hacsak... Armstrong, Ullrich, Heras és esetleg még 2-3 másik kerekes lehet képes arra, hogy a királyetap hegyein támadást indítson, és azt végig is vigye. Ha valamelyikük a csapatodban van, akkor próbálkozhatsz, de én pl. a Quick-steppel vagyok, és Virenque-el már nem szívesen támadok, inkább csak utazok a többiekkel, aztán a hajrában próbálok elmenni.
Ami a sprintet illeti, nos ez már jóval egyszerűbb. A lényeg, hogy amikor kezdődik a sprint, akkor legyen elől legalább egy, jobb esetben két-három embered. Ezt úgy érheted el, hogy 10-12 km-re a szakasz végétől egyenként előre kell hoznod őket.
A legjobb sprintereddel indíts először támadást, az a legjobb, ha nem kell túl sokat előrejönnie, tehát próbáld úgy időzíteni, hogy egyébként is viszonylag elől legyen a saját relaydben. Ha felért az elejére, emeld a pulzust 80-85 százalékra, hogy elől maradjon, és indítsd a következő sprintert. Neki már nehezebb dolga lesz, de azért még ő is fel fog érni. Mindkét elől álló versenyződ pulzusát emeld tovább egy kevéssel és indíthatod is a harmadik embert. Mire ő felér, addigra már viszonylag közel kell lenned a célhoz. Ekkor támadhatsz az eddig hátulmaradókkal, az előllévők pulzusa pedig menjen fel kb. 95-re. Ha a te egyik embered van legelől 2km-nél, akkor két lehetőséged van. Vagy azonnal sprintelni kezdesz vele, tudva, hogy idő előtt kidől a sorból, ám egyidejűleg a másik két bringásodat Countersprintre kapcsolva húzhatod őket, és így ők végigbírják majd, vagy várhatsz, hogy valaki más induljon meg, és akkor mindenki kontrázik (Countersprint). A lényeg, hogy csak akkor van értelme kontrázni, ha a sprinterednek NEM üres a középső!, normál esetben támadáshoz szükséges energiát jelző csíkja, illetve, nem szabad elfelejteni egy idő után átkapcsolni sprintre, kb. 1 km-nél, ugyanis ha végig kontrán hagyod, akkor a sprintered nem fog előzéssel próbálkozni. Kontrasprintnél először a középső csík fogy el, csak utána jön az alsó, piros.
Ha esetleg nem tudod, hogyan kell a kontrát csinálni: Ha csapattársat akarsz kontrázni, akkor a következőt kell tenned: jelöld ki azt, aki elől fog meni és azt aki kontrázni fog, mégpedig úgy, hogy a narancssárga négyzet az előllévő, felvezető embereden legyen, majd nyomd meg a kontrasprint gombot. Fontos, hogy csak olyan embert lehet megkontrázni, aki a gomb megnyomásának pillanatában előtted halad!!! Nem csapattárs kontrázása esetén jelöld ki az embered, majd az egered görgőjét mozgatva vidd át a fekete nyilat az előtte haladó versenyzőre. Tehát ne klikkelj rá! Ugyanis a te emberednek kell kijelölve lenni, ahhoz, hogy utasítást adhass neki. Ha ez megvan, akkor már mehet is a kontra gomb. Ha több versenyződ is van a bolyban, akkor ezt csináld meg mindegyikükkel, külön-külön.
Sajnos a játék alapverziójának hibája miatt előfordulhat, hogy a célvonalon hiába haladsz át elsőként, a végeredményt csak a kb. 300 méterrel későbbi állás alapján számolja a játék. Ezért fontos megtanulni, hogy jól időzitsd a kontráról sprintre váltást.
Az időfutamokkal kapcsolatban csak azt tudom mondani, hogy nekem eddig még csak viszonylag rövid chronoim voltak, ezek közül egy 23km hosszú, teljesen sík szakaszt tudtam megnyerni Bodrogi Lacival. Végig 99%-on hajtott, egy kb. 3.6-3.8-as TT értékkel bíró bringát. Nem szabad elfelejteni, hogy, ha van emelkedő a chronon, akkor a hegyi értéknek is jónak kell lennie. (2.5 már megteszi.)
Nos lényegében ennyi, remélem hasznodra válnak a tippek.