• Gabo
    #30
    v#:
    Ne érts félre!
    Nem azt mondom, hogy ezek valódi élőlények és képesek arra a sokrétűségre, amire egy-egy valódi élőlény képes. De nem lehet tagadni, hogy az alife szimulációk folyamán minden előzetes programozás nélkül képesek az élőlényekhez hasonló viselkedésekre. Ha a programba pedig neuron hálókat is alkalmaznak, akkor a viselkedési minták még sokszínűbbek lesznek. Ezek egyenlőre még csak az alapok.
    Alig néhány olyan játék van jelenleg, ami valamilyen szinten az alife kutatások eredményeit használja. De ahogy a gépek teljesítménye növekszik úgy a programok bonyolultsága is. Ahogy a játékok grafikája fejlődött, úgy fog lassan ez a terület is fejlődni.
    A nagyobb teljesítményű gépek pedig lehetővé teszik majd a bonyolultabb alife szimulációkban, az összetettebb élőlények megalkotását is. (De mint mondtam, az igazán komoly kutatások nagygépes környezetben zajlanak jelenleg is.)

    A természetet én is csodálom, szeretem. Amikor tehetem, a bringám nyergében menekülök kifelé a városból a hegyekbe, az erdőkbe-mezőkre.
    Éppen ezért örülök ezeknek a kutatási eredményeknek. Idővel talán kevesebb élőlénynek kell majd elpusztulnia csak azért, mert a kutatások ezt kívánták meg. Illetve bizonyos beavatkozások eredményeit is könnyebb lesz megjósolni és így elkerülhetőek lesznek a múlt baklövései.
    Lehet, hogy a "műbogár" nem lesz olyan sokrétű mint a valódi, de talán általa jobban megérthetjük az evolúciót, azt hogy az igazi hogyan lett olyan amilyen és miért csinálja azt amit tesz.