• Rigley
    #230
    Az X-Plane nem játék, ez egy komoly program, amivel a valódi repülés élménye számítógépen is élvezhető... ezen kívül nem csak repülni lehet vele, hanem "scenery"-t tervezni, repülőgépeket építeni... stb.
    Nagyon komoly fizikai alapjai vannak a programnak. Austin Meyer (készítő) úgy oldotta ezt meg, hogy az úgynevezett "blade element theory"-t alkalmazza. Ez azt jelenti nagyvonalakban, hogy a lemodellezett repülőt a program részeire bontja, minden kis részre kiszámítja a rá ható erőket, ezután az erőkből gyorsulásokat számol, amelyből kiintegrálódik a végén a sebesség és a pozíció.
    Tehát nem úgy működik mint a "játékok" nagy része, mint pl. a MSFS... Nincs "megírva", hogy hogyan kell egy bizonyos repülőnek repülnie a készítő szerint.... (akinek esetleg fingja sincs, hogy hogyan is viselkedik a repülő az életben).

    Valamint a programról kapott visszajelzések is azt bizonyítják, hogy nagyon élethű.

    Több repülőgép építő/tervező cég is ezt a programot használja , hogy olcsón tesztelni tudja a készülő repülőket. (lásd pl.: Carter Copter..stb.)

    Nem tudom most hirtelen felsorolni az X-Plane összes jó tulajdonságát... de pl. itt az űr is "bejárható" olyannyira, hogy a Scaled Composites egy űrhajót épít a segítségével.

    De az oldalon egy csomó minden ilyesmi info megtalálható...
    Hirtelen eszembe jutott még egy: Dave Rose, egy híres repülőgép-versenyző Rags nevű híres kétfedelűjét sokat tesztelte az X-Plane-ben, begyakorolta a versenyt, hogy ott majd minden siman menjen... A PC-n sikerült elérnie egy stabil 50 másodperces idoeredményt. A versenyben 49.49 másodpeccel qualifikálta magát, és több rekordot is felállított. No comment.

    Ja és , hogy hogyan ismerték ezt el ? Hát ez az első és eddig az egyetlen olyan program, amivel engedélyezték, hogy pilótákat képezzenek ki...