• Deus Ex
    #102
    Morgen.

    Amennyiben birtokában volnék egy ehhez hasonloo, új alapelven működő eszköznek, amit nem lehet szabadalmaztatni, akkor építenék egy olcsoo, de már látványos prototípust, és azt nagy hírveréssel ország-világ előtt megmutatnám. Szerintem minden kereskedelmi csatorna szívesen közvetítené, mint a három méter átmérőjű repülő izémmel zajtalanul felszállok a Hősök teréről, és önfeledten repdesek, mint egy jollakott molylepke.
    Ezek után pedig annak adnám el a technoloogiát, aki a legtöbbet ígéri érte, és eszembe sem jutna, hogy saját erőmből a találmányra épülő terméket fejlesszek.
    Forradalmian új termék fejlesztéséhez történő lejmolással csak akkor jönnék elő, ha a forradalmian új termék valoojában a pénzlejmolás forradalmian új moodja volna, és nem állna mögötte működő dolog.
    Egy évtizeddel ezelőtt figyelemmel kísértem az efféle proobálkozásokat, és akkor úgy gondoltam, ezek az eszközök mára átalakítják az életünket. Valójában semmi sem történt, nem lehet felmutatni olyan eszközt, ami valamiféle ilyen jellegű, a hivatalos tudomány által el nem ismert moodon működne, és szerintem erre gyenge érv a mindenhatoo olajmaffia. (Olajmaffia.. és mi a helyzet Kínával? Oda is elér annak a csuunya maffiának a keze?)
    Ha egy autooba szeretnék beépíteni az újfajta technoloogiájukat - márha egyáltalán létezik ilyen technoloogia -, arra azt mondom, hogy sikerülhet. Ellenben egy többször felhasználható űrhajó kifejtesztése - hajtsa azt bármi is - olyan feladat, ami jelenleg az emberi civilizáció teljesítőképességének határát jelenti. Az X díj kiírói sem gondolták azt komolyan, hogy a magántőke képes lesz sorozatban gyártható többször felhaszánlható űreszközöket előállítani, az egész díjnak az a célja, hogy újfajta, olcsóbb és egyszerűbb részmegoldásokat fejlesszenek ki. (Fontos, de kevéssé ismert tény, hogy az X-díj elnyerésének nem az alacsony földkörüli pályán történő keringés a feltétele, hanem csak az, hogy 100 km magasságig emelkedjenek. Ezt nevezik űrugrásnak, ilyen jellegű repülés volt az első amerikai űrrepülés, valamint kb. ebbe a magasságba volt képes felemelkedni az X-15 jelzésű kísérleti rakátahajtású.. hm.. ürrepülőgép.) A meghajtás csak egyetlen - bár rendkívül fontos - részterület, egy tizenegykét kiloométer magasságban közlekedő utasszállító sárkányszerkezetének, létfenntartásának, legkülönfélébb rendszereinek kifejleszése is gigászi feladat, és ehhez jönne még ugye a soha ki nem próbált hajtóműrendszer.
    Összefoglalva: egyrésről nem hiszek abban, hogy létezne egy olajmaffiától és a hivatalos tudomány inkvizíciós szervezetétől sanyargatott, valós eredményeket, - és nem figyelmetlenség és ismerethiány miatt félreértelmezett, már ismert és leírt jelenségekből elhamarkodottan levont következtetéseket - felmutatni képes úgymond parafizika. Nem azért nem hiszek benne, mert nem akarok, hanem azért, mert képtelenségnek tartom az egész jelenségkör eltitkolását. Kellene lennie valahol a világon legalább egyetlen olyan államnak, szervezetnek, ahol ezeket a paradicsomi állapotokat hozoo eszközöket használják, de ennek semmi jelét nem tapasztalni. Miért van az, hogy az úgynevezett hivatalos tudomány kutatói nem akadtak még a nyomára az antigravitáció, a korlátlan energiakinyerés titkának? Miért csak a sufniban működnek ezek a dolgok? Miért van az, hogy a világ talán legprecízebb mérőeszközeivel, a részecskegyorsító és ütközető berendezések detektoraival végzett tömérdek mérés során egyszer sem lebbent le a fátyol ezekről a titkokrool? Miért van az, hogy dollármilliárdos eszközökkel nem lehet reprodukálni azt, ami a hokedlin működik? Nem gyanús ez egy kicsit? Másrészről pedig nem hiszek abban, hogy tapasztalat, szakértelem, és rengeteg pénz nélkül egy kis csoport képes űrhajót építeni. Ha nagyon összekapják magukat, akkor készíthetnek egy motoros repcsit, de nem űrhajót.
    Szerintem ne szidjuk annyira az űrrepülőgép rendszert, ez az első valamelyest is újra felhasználható űreszköz. Gondoljunk arra, az első gázturbinás sugárhajtóművel felszerelt utasszállító, a Comet példányai közül mennyi pusztult el, és vegyük hozzá, hogy az űrrepülőt alig harminc évvel a Cometet követően kezdték tervezni, és alig tizenöt évvel azután, hogy először járt ember az űrben. Aztán vegyük hozzá azt is, mennyivel szélsőségesebb körülmények között kell az űrrepülőnek üzemelnie. Ismétlem, az űrrepülőgép az emberiség jelenlegi teljesítőképességének a határán helyezkedik el.

    Azért a fent leírtak mellett a GTC csoportnak sok sikert kívánok. Ha valooban náluk van a bölcsek köve, akkor azért, ha nincs, akkor pedig a zseniális pénzszerzési ötlet miatt. Ha a beruházók között is hasonloo a hozzáállás, mint jelen foorum látogatooi között, akkor hamarosan abban kell döntést hozniuk, hogy márványbool legyen-é a jachton a véccecsésze, vagy tisztán színaranybool. (Váncsa István úr pedig bocsássa meg nekem a plagizálást.)

    További kellemest.