#11
Februari hir:
"A hírügynökségek tudósításai, majd a NASA nem hivatalos közlése szerint a Columbia indulása előtt egy mérnök figyelmeztette a Hustoni központot, hogy az űrrepülőgép bal szárnyának a hővédő pajzsa sérült. A NASA mérnöke, Robert Daugherty az indulás előtt két nappal figyelmeztette a hibára az illetékeseket. Állítása szerint leírta, hogy a bal szárny hővédő pajzsa oly mértékben sérült, hogy még a legapróbb, a levegőből kicsapódó részecske miatt is kilyukadhat. A későbbi nyilatkozatokból kiderült, hogy a tesztelések során a hővédő sérülését már a levéltől függetlenül észlelték. Daugerthy elmondása szerint, amikor észlelte a pajzs sérülését, számításokat végzett arra vonatkozóan, hogy e miatt a repüléskor, vagy a leszálláskor levegőben lévő, minimális méretű a szárnyra csapódó anyagok, törmelékek akkora lyukat okozhatnak, hogy az űrrepülőgép túlzott felmelegedése következhet be. Arról is nyilatkozott a mérnök, hogy a vizsgálatai szerint a szárnyon egy 17-szer 76 centiméteres sérülés volt, ami éppen a legfontosabb hőszigetelő területen. A sérülésről tudtak, az irányító központban napokkal a gép indulása előtt, a Columbia föld körüli teszt repülései során tanulmányozták azt, de nem ítélték olyan veszélyesnek, hogy e miatt az indulást elhalasszák."