Fifa Hungary az IRC-n: #fifa.hu

  • diegoam
    #3534
    Lefordítottam egy német magazin tesztjét a játékról, olvasgassátok:

    FIFA 2004

    A Fifa-széria ebben az évben kap először egy komoly konkurenst PC-re a pompás PES 3-mal.
    De a kanadai fejlesztők nem hagyják magukat a nyugalmukból kihozni, és a FIFA 2004-gyel folytatják konzekvensen és sikeresen az utat az arcade-futball felől a komoly futball szimuláció felé.

    Az új karriermódban öt éven keresztül vezetsz egy csapatot a választásod szerint a 23 ligából. Csapatonként változnak az elérendő célok: Bayer München harcol pl. a kuparészvételért, míg a frissen feljutott csapat a 2. ligából a bentmaradásért. Hetente minden csapatnak van egy bizonyos számú pontja. Ezeket lehet felhasználni egyéni edzésekre, amelyek az egyéni képességeket tartósan javítják. Minél erősebbek a szereplők, annál több pontba kerül egy óra. Ennek megfelelően mérlegelheted, hogy inkább egy sztárt, vagy inkább több átlagos játékost edzel. Menedzser kvalitások is keresettek, januárban és júliusban figyelni kell a piacot. Szükségtől és pénztárcától függően lehet a csapatodat kiegészíteni top játékosokkal, eladni a gyengéket, vagy olcsón jobbakat venni.
    Aki 10 gombos és 2 analógkaros gamepad nélkül játszik, elszalasztja a legfontosabb újítást, az ún. Off The Ball kontrollt. Ez ad lehetőséget arra, hogy a labdát vezető játékoson kívül egy további játékost irányítsunk. A második játékos koordinációja, aki többnyire másik irányba fut, sok gyakorlást igényel. De megéri, mert fantasztikus kombinációkat, kényszerítőket lehet csinálni anélkül, hogy ki lennénk szolgáltatva az MI-nek.
    A két legmagasabb nehézségi fokon az OTB nélkül már nagyon nehéz a büntetőterület határától, mert a védelem egy „falat” von a 16-oson. Az új irányítás nemcsak arra szolgál, hogy közvetlen lehetőségeket dolgozzunk ki. Sokszor lehet a védő figyelmét elvonni, hogy a játékostársnak szabad teret vagy lövési lehetőséget nyissunk.
    Szögleteknél és közvetett szabadrúgásoknál előkészített variációkból választhatunk. Amint a játékos a labda felé fut, irányítsa a kívánt fogadó játékost. Megfelelő időzítéssel szerezhet fejes vagy kapásgólokat. A közvetlen szabadrúgások egy kis ügyességgel ( és jó lövőkkel mint pl Beckham vagy Scholl) már majdnem túl gyakran is a kapuba jutnak.
    A labda-fizika hasonlóan realisztikus mint az előző részben. Nem ragad a lábhoz, korrektül pördül le a kapus kezéről vagy a játékos térdéről. Habár a történések a füvön nagyon hihetően jönnek át, de a computer ellenfél kombinációi úgy hatnak, mintha a jelentek a programkód mélyén számolódnának és nem a szituációtól függően: mintha a program a háttérben tervezné, hogy melyik passz érkezzen meg címzetthez és melyik lövés találja el a kaput.
    Ez ellen könnyen lehet tenni, ha másik ember ellen játszik ugyanazon a gépen. Távoli ellenféllel szemben csak az EA online-portálján keresztül lehet játszani. Ez a vásárlástól számított hat hónapig ingyenes, ezután tervez az EA egy havi díjat még nem ismert mértékben.
    A prezentáció és az atmoszféra hagyományosan a FIFA sorozat erősségei közé tartozik. Ezúttal eredeti szurkolói énekek pótolják az előző rész hasonlóan ható zajait. Sárga kártyánál a játékosok vadul gesztikulálnak a bíró orra előtt. A találatokat számos kamera állásból megismétlik. Különösen szép megoldásoknál nyilak mutatják a labda útját a hálóba. Összességében jobban megérdemli az ítéletet „televízióérett” (nem tudom mi a megfelelő szó rá, a szerk. megjegyzése:)) mint valaha.
    Pro
    - realisztikus labda fizika
    - hiteles atmoszféra
    - original licenszek
    -pompás OTB-irányítás
    -analizálási funkció

    Kontra
    -részben generáltnak ható játékfolyamat
    -túl sok szabadrúgásgól
    -körülményes menü
    -online játék csak EA portálon keresztül

    Optimum PC: 1,4 GHz CPU, 512 RAM, 880 Mbyte hely a merevlemezen, GF-3 kártya, Analog- gamepad.