blabla
  • szenyor Lopez
    #83
    LOL, a gőzgép is mennyivel nehezebb a vitorlánál, aztán valahogy mégiscsak elterjedt ;) A teslában az az érdekes, hogy nincs benne semmi érdekes. Csak valahogy a nagy büdös semmiből hirtelen lett egy autógyár, amelyik olyan autókat készít, amilyeneket addig -így futószalagon- senki sem csinált. Ráadásul olyan minőségben, amit nyugodtan a prémium európai/japán gyártókéval van egy szinten. De valóban, műszakilag annyira nem nagy szám. Csak éppen van mögötte egy kurva nagy szándék, épülnek ki a töltőberendezések (már EUban is), terjed a dolog. Lehet, hogy lufi a papírok értéke, nem értek a tőzsdéhez. De azt mondani a teslára, hogy nincs mögötte produktum, az struccpolitika. Visszatérve a gőzgépre: mai szemmel mit mondanál arra? Hogy valami óriási dolog? Ugyanmár. Akkor már tudtak gyártani kazánokat, tudták, hogy a vizet felforralva gőzt kapnak, tudtak jól tömített hengereket/dugattyúkat gyártani, tudták az alternáló mozgást körmozgássá alakítani. Tehát akkor mondhatjuk, hogy a gőzgép megszületése gyakorlatilag semmiség volt, egy lufi. Hisz semmi extra nincs benne. Most még csak pártízezres a nagyságrend a gyártás, de bakker pár éve működnek csak.