A garanciával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok.
  • gepard
    #24
    Huhh, úgy látom nem árt egy kis tisztázása a fogalmaknak:
    1. Garancia = jótállás. A szavatosság egy másik fogalom.
    2. A jótállás annyit jelent, hogy bizonyos ideig az eladó felel a hibás teljesítésért - tehát azért, hogy nem romlik el a cucc miután megvetted. Hogy mennyi ideig, az függ a terméktől, jelenleg a 117/1991 Korm. sz. rendelet foglalkozik a számítógéppel, ez a tartós használatra rendelt cikkekről szól. Egy ideig volt olyan para, hogy a különböző hardverelemek nem tartoznak ez alá, mert csak alkatrészek, és nincsenek név szerint felsorolva rendelet mellékletében, de ez megszűnt, mivel a Gazdasági MInisztériumból érkezett egy értelmezés, miszerint a hardverekre is a számítógép név alatti jótállási időtartam vonatkozik, tehát egy év.
    3. Az, hogy a kereskedő mit vállal, az az ő dolga, ha kevesebbet mint a kötelező jótállási idő - hát Istenem. Teljesen mindegy, mert a köt. jótállási időnél CSAK TÖBBET vállalhat érvényesen, tehát ha a számlára mutogat, te megvonod a vállad.
    4. Mit lehet csinálni ha elromlik a cucc:
    - 3 napon belül szó nélkül kötelesek cserélni
    - Ha letelt a 3 nap, akkor meg kell próbálkozni a javítással. Amennyiben ez 15 napnál többet vesz igénybe, akkor kötelesek cserekészüléket adni. Ha 30 napon belül nem javítják meg (mindegy kinek a hibájából, akár azért is, mert linkek voltak), kötelesek kicserélni a cuccot egy vadonat újra, az új termék esetében a jótállási idő újrakezdődik.

    Igazából ezek azok a lehetőségek, amik normális esetben előfordulnak.

    Ha nem akarnak se cserélni, se javítani, akkor kérhetsz
    a. árleszállítást (ha még érdekedben áll a használat, viszont nem ér neked ennyit a hibás cucc)
    b. elállhatsz a szerződéstől.
    Az elállás annyit jelent, hogy visszaható hatállyal megszüntetitek a szerződést, tehát te visszaadod a terméket, és vissza KELL adniuk a TELJES vételárat.

    Ezek a hatályos szabályok.

    Mi van, ha nem akarnak közreműködni:

    Amennyiben nem céges számlára, hanem saját névre vetted a hardvert, akkor uccu neki, kérjük szépen a Vásárlók Könyvét (nem panaszkönyv, hanem a Vásárlók Könyve). Ebbe nem ciki, nem akadékoskodás beleírni, azért van, hogy nekünk fogyasztóknak jó legyen, és kevesebbszer vágjanak át. Miután megkaptuk, felvázoljuk a történteket, és kész, lesz fejlemény, meg lehet nyugodni - a Fogyasztóvédelmi Főfelügy. szereti az ilyet, hiszen a bírságolásból él.

    Ha céges volt a számla, akkor egy új kör kezdődik, mert a cégek nem minősülnek fogyasztónak, így az ő esetükben csaka peres út műxik.

    Első körben ennyit a témáról.:)