Mit tudtok, mit gondoltok a Namo Webeditor 5-ről? (www.namo.hu) Vajon megéri megvenni?
  • Dj Faustus #22
    "WEBBNÉL viták voltak hogy nem kell annyi, olyan fotók,mert ugysem lehet használni. védtem magam fotós ésszel és csoda a grafikusszakértőgondolkodás helyett nekem adott igazat a megrendelő."
    Igen ám, csak a megrendelő nem ért a webhez. Nem tudja, hogy ha az oldalát nem csináltatja meg keresőbarátra, akadálymentesre, stb..., akkor ezen ő veszít.
    Vagy nem fogják felkeresni az oldalát (mert a kereső nem vitte fel az adatbázisába be az oldalt); vagy otthagyják (lassú betöltődés; egyik böngészőn működik, másikon nem; vak felhasználó nem tud rajta navigálni; stb...). Ez miért baj? Mert potenciális látogatót, ezáltal potenciális vásárlót veszít - ezáltal bevételkiesést szenved (egyszóval átverték).
    Ez kinek a hibája? A fotósé? A grafikusé? Aligha. Inkább annak, aki az oldalt összerakta.

    Mondok egy példát: ha egy magát fotósnak nevező emberke szakmai szemmel (tehát a megrendelő ebből nem vagy alig lát valamit) nézve rossz minőségű képet készít (rossz expozíciós értékek, eltolódott fehéregyensúly, stb...) akkor te is jogosan hördülnél fel, és hívnád fel a laikus figyelmét a dolgokra.

    A webbel is így van. Nem a méregdrága program határozza meg egy oldal minőségét, hanem a szakmai tudás. Kezdve a megfelelő kialakítástól (keresőszavak megfelelő megválasztása, használható struktúrák kialakítása) grafikai kinézeten át (színek, arányok, tipográfia), a megfelelő kódolással (keresőbarát, akadálymentes, böngészőfüggetlen, valid, kis erőforrásigényű) folytatva és a megfelelő kiszolgálással (megfelelő tárhely, stb...)

    Más: említetted a fotó felhasználását a weben. Itt a weboldalkészítés kódolási részének nincs (vagy nics akkora) jelentősége. Ugyanis a programozót nem érdekli a kép (esetleg a kép mérete, felbontása, formátuma), inkább a grafikust érinti, aki az oldal kinézetét (a layoutot) készíti el. Ő neki lehet bármilyen ellenvetése a képpel kapcsolatban.

    Illetve említetted a maradiságot: furcsa, de a weben vissza-visszatérnek a nyomdaiparban és más területeken már régóta berögzült (maradi, klasszikus) dolgok (háló alapú oldaltervezés, ergonómia, tipográfia, színek szerepe, akadálymentesítés, platformfüggetlenítés). Ennek az az oka, mert a '90-es évek elején/közepén fellángolt böngészőháború, a nem kiforrott webes nyelvek, és az Internet-penetráció folytán bekövetkezett "bárki tud csinálni weblapot, érteni nem kell hozzá"-mentalitás sok kontárt hozott a piacra. Viszont a "szakmát" hivatásból csinálók (mint bárhol) szeretnék, ha a megrendelők nem kontárokat kapnának a nyakukba.