gyozo#59
Énrészemről továbbra is azt mondom, hogy merő naivitás és hazugság azt mondani, hogy a nem a startnál bekövetkező eset okozta a katasztrófát.
Ennek ellenére nem az lesz a vizsgálat eredménye, hogy az egész STS konstrukció hibás és jó lenne egy újabb generációjú járművet fejleszteni.
Mégpedig azért nem, mert akkor el kéne ismerni, hogy a felvételek kielemzésénél voltak az irányítóteremben olyan emberek, akik pontosan tudták, hogy ők már sohasem jönnek onnan vissza. Ezek az emberek végigcsináltak egy programot, úgy hogy akár megrendelhették volna a koporsójukat is, és miért? Azért mert valaki nem tette fel a tervezésnél azt a kérdést, hogy mi történik, ha megsérül a hőpajzs. Ugyanúgy nem fogják teljesen kivizsgálni az ügyet, mint ahogy a Challenger esetént tették.
Csak most lehet hallani azt, hogy a Challenger kabinja valahol ott van a tenger fenekén, ám "kegyeleti" okból akkor erről nem beszéltek. Nem beszéltek, mert igen kínos lett volna belegondolni, hogy ott zuhan egy kabinban, magatehetlenül 7 ember hosszú percekig, amint várja a becsapódást.
Ha most ugyanaz megtörtént volna a Columbiával, mint a Challengerrel annak idején, hányan élték volna túl?
Most más történt. Valami, amire nem gondoltak, várnak egy picit, és fellőnek újra hét embert, ugyanezzel az eszközzel, hogy valami más hiba is felszinre jöjjön.
És a hab a tortán ez a szöveg, miszerint drága dolog új eszközöket fejleszteni. Nem kell hozzá sok ész, csak egy kicsit el kell mélyedni a közgazdaságtanban, hogy átlásson az ember ezeken a dumákon. Nem az ár az érdekes, hanem a szándék. Drága, mert senkinek sem áll érdekében, hogy ez fejlődjön.
Akkor meg minek bohóckodunk.
Az űkutatás már párszor bebizonyította, hogy vagy tökéletesen csinálja az ember, vagy sehogy.
Ami most megy az vicc, csak az a baj, hogy ők heten már nem nevetnek.