Képfrissítés játékoknál
  • Cvd
    #13
    "elvileg a 30 fps teljesen folyamatos...akkor már nemtökmindegy..." - Épp erről szól, hogy nem tök mindegy. Egy átlagos ember simán megkülönbözteti pl. a 30 FPS-t a 60-tól, és sokkal folyamatosabbnak látja. Írnak is egy tesztről, amit az nVidia és a 3DFX dobott össze anno. Felezte a képet, az egyik felén 30, a másik felén 60FPS-sel ment, és a szöveg szerint sokkal folymatosabb volt a 60. Le is vonják az írásban a tanulságot, mely szerint van értelme egyre az egyre magasabb FPS-nek, mert a jelenlegi technológia még nem tart ott, hogy meghaladja a megjelenítés sebessége az emberi látás feldolgozási sebességét. Írtam már, hogy nem is igazán van értelme FPS-sel leírni ezt a sebességet a cikk szerint, mert az ember nem képkockákat lát, amiket külön, egymás után dolgoz fel, hanem folyamatosan dolgozik a fénysebességgel beérkező információn.

    "amugy egyikőnk sem USAF pilóta..mi 1/20 adnál sem ismernénk fel a tárgyat..amugy meg mint tudjuk a reakcioidő is van..." - Semmi köze a dolognak ahhoz, hogy az ember pilóta-e vagy sem. Nekik repülőgépeket mutogattak, mert azokban vannak otthon, de ugyanígy ha egy átlagembernek mutogatnak ismerős dolgokról képeket, az is képes azonosítani őket. Egyébként is, a pilótáknál nincs ilyen szabály, hogy csak a tökélesetnél jobb látással veszik fel..:))