Ettől most eltekintek.
  • Árnyvadász
    #1
    INTRÓK, VIDEÓ és részben ÁTVEZETŐ ANIMÁCIÓK TESZTJE


    Jó reggelt!


    Annyi tesztet lehet olvasni nap, mint nap az újságokban, az interneten és egyéb forrásokból, melyek játékleírásokból állnak, hogy jöjjön egy kis INTRO és VIDEO értékelés, kicsit újszerű formában, ám a jól megszokott régi értékekre alapozva.

    Érdemes is erre kitérni, hiszen a legújabb játékok mindig szebb grafikával kápráztatják el a nagyérdeműt, de bizony az intrókról ez nem mondható el. Ugyanis lehetséges, hogy egy program 1999-es intrója sokkal szebb, sokkal jobb, mint egy 2002-es programé. (Témától függetlenül.) Sokszor visszalépéseknek lehetünk szemtanúi, ahogy haladunk a korral, és sokszor kellemes meglepetésekben lehet részünk. Nézzük ennek fényében a résztvevőket és az értékelés szabályait pontokra lebontva.


    A résztvevők abc sorrendben:



    -3DMark 2001: Nature Teszt
    -Age of Mythology

    -Battlefield 1942
    -Diablo II
    -Global Operation
    -Fifa 98
    -Medal of Honor: Allied Assault
    -Quake III: Arena
    -Return Castle of the Wolfenstein
    -Thief: The Dark Project
    -Warcraft III: Reign of Chaos
    -WWE: RAW



    Rengeteg olyan játék van, amelyik saját motorját használja fel az animációk helyettesítéséhez, ezek nem kerültek be a felsorolásba, mivel majd külön kitérek rájuk. A jelen sorrend résztvevői napjaink legszínvonalasabb intróival és átvezető részeivel büszkélkedhetnek (ahol van), nyílván vannak még ehhez hasonló programok, de én ezeket vettem alapul. A 3DMark Nature teszt azért került bele a felsorolásba, mivel rengeteg program a saját motorjával lelkesíti a kipróbálóit, és mivel ez real-time-ban fut a legalább Geforce3-as, és annál jobb videó kártyákon, ezért érdemes rá kitérni, még ha a helyezésben nem lesz belefoglalva. A WWE: RAW szintén kakukktojás, itt lényegében a bevágott élő felvételek kidolgozottságát, szerkesztését és egyéb tényezőit mutatom be. Ahogy a normál animációk esetén, de feltétlenül meg kell említeni, mert a helyezésnél meglepő eredményeket produkál és ez mindenképpen érdekes az animációkkal összevetve. A többi program már azonos technológia léptékkel készült, általában 3D Studio Max-al, vagy Ligthwave-el, bár a Global Operation pre-renderelt animáció inkább a játék motorjával vonnak párhuzamot (nem tisztán animáció), mégis annál jelentősebben szebbek. Ez egy kicsit igaz a Battlefield-re is, de mivel ezek az előrenderelt videók is nagyszerűek, méltán van helyük az összevetésben. Nagy hátrányt emiatt nem fognak szenvedni mivel az értékelés jó pár dologra kitér. És nem csak minőségbeli szinten vizsgálom az egyes intrók, átvezetők jellemvonásait. No, jöjjön akkor az értékelés és a pontozás leírása.

    Először vegyük a pontozást. A pontozás 1-5-ös értéket vesz fel, de rendkívüli esetben a 6 lesz a maximális pontszám. Azonban ez csak egy-két intró sajátossága.

    1 pont: Katasztrofális szint. Ezzel nem igen fogtok találkozni, mivel itt a legjobb intrók szerepelnek, tehát értelemszerűen ezeket ez nem jellemzi. (Miután végeztem a tesztelés leírásával rájöttem, hogy mégis jellemzi, ám elhanyagolható a jelenléte.)
    2 pont: Nem valami felemelő, de szódával elmegy, ahogy szokták mondani.
    3 pont: Középút. Ennél azért van lényegesen jobb, de lehet sokkal rosszabb is. Ha lehetne mondani, akkor ebben a kategóriában ez jellemzi a belépőszintet.
    4 pont: Kifejezetten jó! Az átlagosnál jobb, de még nem kimagasló, azonban ez az érték már a felsőbb kategóriájú igényszint kiváltsága.
    5 pont: Ez már profi szint. Ha valamelyik tulajdonság eléri az 5-t, az bizonyítja, hogy a program, ahogy van az év játéka cím is, megfelel azoknak az elvárásoknak, amikor többedszeri lefutásnál sem válik unalmassá nézése. Lehet ez akár a minőség, a zene, hang vagy egyéb, biztos, hogy erről sokszor fogunk beszélni és a mindenkori legjobb jelzővel illetjük.
    6 pont: Ilyen nincs, de egy-két fejlesztőcég a lehetetlent is megcélozva létrehozza a vérpofi szintet. Tehát van! Ha egy tulajdonság ezzel a pontszámmal rendelkezik, akkor ő a legjobb a piacon, a többiek csak merengő szemlélőként néznek rá, míg maga a „megváltó” messze lekörözi őket.

    És hogy miszerint is lesznek osztályozva az intrók?

    Animáció minősége: Látványbeli megjelenítés, akár a számítógépes játékok grafikájában.
    Összetettség: Szerkezeti felépítése az animációnak, effektek alkalmazása, vágás és egyéb különleges jellemvonás.
    Történet: Mely kialakul a lejátszott animáció közben.
    Hangulat: Azt hiszem ez, önmagáért beszél. Mennyire éljük bele magunkat az animációba, mennyire növeli az adrenalin szintünket.
    Zene: Mennyire passzol az adott képi világhoz, és mennyire állja meg a helyét önmagában.
    Hang: Hanghatások, beszéd, effektek hangjai, abszolult a képi világhoz illeszkedően.
    Hosszúság: No comment. Tehát mennyire hosszú az animáció. 1 perc, mindenképpen rövidke, 5 már kellően hosszú, talán értelmetlen is, ámbár látjuk majd ez nem feltétlenül igaz!
    Játékra való felkészítés: Itt azt pontozom, hogy a lement intró után mennyire érzünk késztetést a játékra. Feldob minket és azonnal, emelkedett hangulattal vetjük bele magunkat a játékba, vagy inkább már a lejátszás közben elnyomjuk és konstatáljuk, na ennél azért láttam már jobbat és reménykedünk benne, hogy a játékban vagy annak menüjében felcsendülő zene, majd feledtetni tudja az animáció eme hibáját.

    És végül a lényeg: Az összhatás, mely a fentebb felsorolt 8 kritérium alapján összegzi a pontokból kialakult eredményt. Lesz olyan, amikor egyik program animációja sokkal jobban szerepel minőségében, mint egy másik, de a végeredmény akkor is az összhatáson van és a végső döntés a helyezésben ez lesz. Nyílván vannak ebben, vagy abban kiemelkedő animációk, de összességében kell nézni a dolgot, mivel a profi munka kiterjed mindenre, ez a játékoknál is így van. Nem elég csak a grafikában nagyot alkotni például, ha a sztori, hangulat vagy bármi egyéb csorbát szenved, akkor bizony a program nem kerül az élvonalba.


    Nos nézzük akkor az első résztvevőt szintén abc sorrendben:

    A 3DMark Nature tesztjét, a teszt legvégén fogom kielemezni. Ugyanis ennek se zenéje, se hangja, és semmi ráhangolódási faktora nincsen, egyebekről nem beszélve, így pontszámai miatt labdába se rúghatna, de mindenképpen szeretnék róla néhány mondatot leírni, mert a jövőbeni játékok átvezető animációt a saját fejlesztésű motorok, úgynevezett in-game jeleneti felváltják és bizony 1-2 év múlva a Nature már nem csak egy teszt grafikai csodája lesz, hanem akár egy játék grafikus motorja is nézhet ki így. Ne feledjétek, ezt a videó kártya real-time-ban számolja! Nem animáció, mely a CD-ről lefut! Tehát erre visszatérek. ( A teszt végeztével ezen is elgondolkodtam. Nem véletlenül tartottam a felsorolásnál egy kis szünetet a résztvevők között, elkülönítve az első kettőt. Úgy nincsen értelme értékelni, hogy látatlanba maradjon egy-két paraméter vagy a 3Dmark esetében szinte a fele a tesztelt kritériumoknak. Ám azért itt is elmondom, amit lejjebb az Age utáni zárójelben teszek, hogy megelőlegezek neki egy egész jó kis helyezést, de semmiképpen sem dobogósat.)

    Csalóka lehetek, ugyanis az Age of Mythology-nak csak olyan animációját láttam, amiben zene és hang nem volt, mivel azon a gépen, ahol lejátszattam, nem volt hangkártya. De ki kell rá térni, még ha a pontversenyben így kevésbé esélyesebben indulhat. Azonban a cél itt is az, mint a 3DMark-ban, mivel napjaink egyik sikerjátékáról van szó, nem lehet elmenni mellette szó nélkül. Gyakorlatilag őt is, ahogyan a 3Dmark-ot is, be fogom helyezni néhány értékelhető tulajdonsága miatt a végső kialakult sorrendbe. Indoklással. (Mire a teszt végére értem elgondolkoztam azon vajon érdemes e behelyezni ezt az animációt a többi közé úgy, hogy zene és hang nélkül értékelném. Rájöttem nem. Azt viszont már most elmondom, hogy amit láttam belőle, nagyon meg győzött. Mindenképpen dobogós lenne, ha a zene és a hang is beváltaná a hozzáfűzött reményeket. Ennek hiányában csak képzeletbeli dobogós az Age animációja.)

    Na ennyi rizsa után most már tényleg csapjunk a lovak közé és kezdjük meg a kivesézést a Battlefield 1942-vel. (A továbbiakban nem ragaszkodtam az abc sorrendhez.)