Street Legal - Too Fast For You?
  • gyozo
    #41
    Sziasztok!

    Azért írok a fórumba, mert felvetődött egy pár kérdésem, azonban az előzmények elolvasása után (a Street legal forumot is olvasva) nem állhatom meg, hogy ne szóljak hozzá az előzményekhez.

    Elősször is a játékkal kapcsolatban az mondhatom el, hogy az egyik szemem sír, a másik üveg.
    Annak idején én is nagyon sokat játszottam Street Road-al Commodore-on, és mindig is sajnáltam, hogy senki sem látta meg a fantáziát ezidáig abban, hogy felújítva kiadja újra a játékot, vagy átvegye annak ötletét.
    Amikor megjelent a game, akkor azonnal leevettem magam a gép elé. Első közelítésben teljesen le voltam nyűgözve, amikor megláttam a garázst, de igazán akkor voltam lenyűgozve, amikor mennyei boldoságban úszva ezer darabra dobtam a verdát.
    Az előző hozzászólásokban olvastam, hogy valaki kifogásolta azt, hogy a kamera karcolja a fényezést, illetve a view-k kikapcsolásánál lebeg a kocsi, de csak ez azt jelenti, hogy nem próbált teljes motorgenerált végrehajtani, ami igen nehéz ha a karosszériát kell kerülgetni.

    Itt szeretnék segíteni azoknak, akik hiába próbálnak v6 illletve v8-as motorokat belegyömöszölni a kaszniba. A helyzet az, hogy a városba kimenve fel kell küzdeni magát az ember fiának a ranglétrán. A club info-n látható a lista és pozíciód. Akkor tudsz feljeb kúszni a listán, ha megversz valakit egy városi versenyen. Kihívni valakit úgy lehet, hogy a városban autókázva mellé áll a kiszemelt ellenfél mellé az ember és rádudál. Ilyenkor felugrik a verseny menü, ahol kiválasztható a tét, illetve a célvonal helye. Ha megvered az illetőt, akkor helyet cseréltek a listán. Miután felküzdötted magad az első helyre, átmehetsz a következő városrészre, ahol már vehetsz olyan verdát, amibe belemegy a v6-os motor.
    Ha valaki már tudta a fentebb írtakat, akkor elnézést, hogy feleslegesen fárasztom.

    Egyébkét a rögtönzött élménybeszámolót folytatva a városi rész grafikai megvalósításánál én is csalódtam, mint sokan mások, ám azt nem állítanám, hogy nem esett le az álam attól, hogy
    a kocsi minden egyes alkatrésze úgy mozog ahogy kell. Álló helyzetben a motor majd szétrázza a verdát és látható a mozgása a motorháztető alatt, a futómű rogója összenyomódik stb.

    Ezek azonban csak részben feledtetik azt a tényt, hogy a játék a grafika lebutítása nélkül diafilm (AMD XP1700+, MSI GF4200 TI 128MB), amit még csak a gyenge hardware-re sem lehet ráfogni.

    Összességében tehát megint beigazolódott számomra (ezt most abszolút nem rosszindulatúan mondom), hogy a magyar fejlesztők mottója a "Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka" is lehetne.

    Ettől függeltenül szerintem a game nagyon jó, amit több mint tíz órai játék után a leghatározottabban merek állítani.

    Végre ez egy olyan játék, amiben egy kicsit meg kell erőltetni a szürkeállományt, elő kell kapni egy kislexikont, vagy egy autószerlési gépkönyvet, mert nem mindegy, hogy superchargert, vagy egy turbochargert teszek a vasba, illetve hány köbcentis a motorblokk. Az elmúlt egy év játéttermése után, ami silányabb volt, mint valaha, hatalmas sikerélmény volt, mikor végre összerakta a supercargert, majd azt lecseréltem egy turbochargerre, miután az össze létező csövet felpakoltam a létező összes helyre, és láss csodát, miután felraktam a kocsi is máshogy duruzsolt, a gyorsulásról nem is szólva. Szóval ez nem az a ráklikkelek az "upgrade gomra és megyek mint a golyó" játék, hanem az a "hogyan rakjam be az iker karburátort és csővel kössem össze?"

    Végül rátérnék a konkrét kérdésemre is. Összeraktam egy v6-os motort két turbochargarrel egy 6 sebességes váltóval. A gond az, hogy marha lassan pörög fel egyesben, ha beváltom 3-asba és nyomon a nitrót, akkor állat, de miért akar lefulladni? Egyébkéntvalaki kérdezte, tehát segítenék: a nitróhoz egy kityü kell a motorba, amit wet NO2...-nek hívnak az egysoros 4 hengeres motornál és valami port NO2...-nek a V6-nál (engine kategória), utánna még be kell tenni egy palackot a csomagtartóba (body kategória) és már nyomhatod is neki a kakaót.

    Hát ez egy kissé hosszúra sikerült. Bocs.