Az igazi startégia
-
Deajka #8 El nem hiszem, hogy ennyi az érdeklődés egy ilyen nagyszerű játék iránt.
Egyébként ezért a gaméért érdemes 10.000. ft-ot fizetni.
Az idézetet az exta/frontvonal oldalról vettem.
" Combat Mission tulajdonképpen egy körökre osztott taktikai játék, a II. Világháború nyugati frontján történt eseményeket dolgozza fel a szövetséges partraszállás időpontjától. A körökre osztás azonban nem teljesen igaz, ugyanis a két ellenfél egyidejűleg adhatja ki a következő egy percre a parancsait, amit aztán a gép teljesen valós időben egyidejűleg hajt végre. Ezt az 1 percet akárhányszor végnézhetjük, bármilyen nézőpontból. Érdemes a kamerát levinni néha az erdőben kúszó gyalogosok, vagy az úton rohamozó tankok szintjére. Ezzel nemcsak jobban bele tudjuk élni magunkat az ő helyzetükbe, de azt is láthatjuk, mit látnak ők a pozíciójuból. A terv fázisban aprólékos parancsokat adhatunk összes egységünknek, időkorlát nélkül. Az akció fázisban parancsainkat a katonák legjobb tudásuk szerint megpróbálják végrehajtani. Ha az akció fázisban, beindulnak az események, az egyszerűen fantasztikus. Mindkét oldalon géppuskák kelepelnek, tankok dübörögnek, tüzéségi lövedékek robbannak. Ennél élethűbben egyetlen játék sem mutatta be a háború zűrzavaros forgatagát. Szinte el is felejtem a játék legfontosabb jellemzőjét: a grafika teljesen 3D! A fejlesztőcsapat pici mérete ellenére (mindössze 4 fő), a grafika nem a shareware, hanem inkább a nagy csapatok játékaihoz hasonlít. Azért senki ne várjon Unreal vagy Quake színvonalat a textúrák és a színek területén. A terep már első ránézésre megfogja a játékost: házak, erdők, hegyek, völgyek, folyók és hidak, mind-mind élethűen ábrázolva. Az erdők tényleg fákból állnak és nem csak egy absztrakt lombtakaróból. Az időjárás effektusokról sem feledkezett meg a Big Time Software, a játékban van napsütés, borult idő, eső, hó. Az időjárás szerepe nemcsak kozmetikai, rossz időben a látótávolság csökken és a föld állapota sem mindegy: nagy sárban vagy hóban a gyalogosok lelassulnak, a járművek pedig akár el is akadhatnak. Mindezt még megkoronázza, hogy éjszaka is vívhatunk csatákat. Maga a játék elsőre a Close Combat sorozathoz hasonlít, bár hamar kiderül, hogy annál azért komplexebb. Szerencsére ez nem az irányítás területén mutatkozik meg, inkább a 3D terep kihasználásában. A tankokat, például ha ügyesek vagyunk olyan helyzetbe navigálhatjuk, ahol az ellenfél számára csak a tornya látszik, lecsökkentve ezzel a kilövés esélyét. A térképek átlagban 2x2 km-es méretűek, vagyis jóval nagyobbak a CC sorozat minatürizált harctereinél. Itt már igazi távolságok vannak és a tankcsaták is jól játszhatóak. Egy-egy ütközetben tipikusan 20-30 egységet irányíthatunk, az egyszerű gyalogos osztagtól a Tigris tankokig. A járműveket egyenként irányíthatjuk a gyalogosok esetében azonban rajonként egy-egy parancsnokunk is van. Jelenléte fontos embereink morálja szempontjából, de ezenkívül javíthatják a katonák harci vagy lopakodási képességeit. Az egységek modellezésénél az abszolút pontosságra és élethűségre törekedtek a fejlesztők. Az eredmény egy olyan játék lett, ahol a való életből vett taktikák ragyogóan működnek. Ez hatalmas előrelépés a műfaj két eddigi legjobbjához képest (Steel Panthers és Close Combat), ahol sokszor a szimuláció gyengeségét kihasználva lehetett jó eredményt elérni. Az egységek itt végre élethűen viselkednek, reális sebeséggel mozognak és valószerűen reagálnak az eseményekre. Például tankjaink maguktól is ügyelnek, hogy erős elülső páncéljukat fordítsák a fenyegetést jelentő ellenfél felé és nem tart nekik 5 percbe egy fa megkerülése. A parancsok kiadása ugyanolyan egyszerű, mint a Close Combat sorozatban, a parancs kiadása után egy vonal jelenik meg amely a parancs céljának helyét fogja jelezni. A parancsokat egy-egy billentyű lenyomásával vagy a jobb gombra megjelenő menü egy pontjának kiválasztásáv adhatjuk ki. Egyszerű mint a pofon. A Combat Mission hangja rettenetesen jó, a fegyverek és a motorok hangjai mellett még embereink is kiabálnak. A csata hevében gyakran elfelejti az ember, hogy csak egy játék előtt ül."