Icewind Dale II
  • Kotomicuki
    #475
    Nekem az emlékeimben a paladin a mentőivel felezi a mágikus sebzést és ezzel el is tünteti az azt kísérő másodlagos tüneteket (bénulás, vakság, stb.). Míg a fele sebzést a rákent elementális védelmek tovább reszelgetik, így a 30 pontnyi tűzlabdából "jó", ha 5-10 pontot bekap.
    A HP-jét - Os' +10 örök HP-jén kívül - meg a kézrátételes gyógyítása és a 20-as CON (+ bűvigék) tartják addig rendben, amíg a gyorsított papi 'HEAL' utol nem éri. Ehhez ugyan kell a sok pala-szint (a 4 harcoson kívül, ami meg a sebzéskiosztáshoz elengedhetetlen) és a 20-as CHA (+mágikus emelés) is, hogy mind a mentők, mind a kézrátétel, majd később a 'gonosz lecsapása' képesség is működőképes legyen - utóbbi a 'maximalizált sebzéssel' együtt "hatásos" igazán - , amiért a 10-es DEX-szel fizet, amit a full plate (AC) és a CHA-növelte mentők adnak vissza.
    Igaz, hogy ez a konzervatív-ortodox megoldás macerásabb, több erőforrást igényel, de - ismétlem - emlékeim szerint még működőképes volt és egy önmagában is harapós falembert eredményezett a 6 fős csapatba - idővel. Ezért is lepődtem meg, hogy a kezdetekben magasnak számító mentő ellenére sorra nyalja be a varázslatokat.

    Csak a Holy Avanger-ért és annak OP képességeiért belökni egy pala'-szintet, miközben semmi CHA-előny sincs kihasználva?!
    Az 'evasion-höz' 2, egymás utáni SIKERES DEX-mentő kell, amit ugyan lehet tuningolni, de ebben meg a CHA-s Pala' verhetetlen. Ugyan ezután is marad a magas mágiaellenállás, de engem elfogna a rettegés, hogy ha mégis megvágják a tömegből, akkor kitart-e a HP-ja, mert lassabban kapja a szinteket, mint az Aasimar paladin és ez kihathat a papi HP-növelésére, mágikus sebzéscsökkentésére (ha mégse jönne be a 2 mentő), miközben a sebzéskiosztása is kizárólag a papi szintjeire támaszkodik (a Holy Avanger nyújtotta pluszokon kívül).
    Ez, így tényleg csak egy csökkentett létszámú csapatban lehet működőképes! (A 6 fős aasimar-drow társaság rémesen lassan éri el a már bevethető státuszt, miközben állandósul az az érzés, hogy le vannak maradva az ellenfelekhez képest...)

    A crowd control (és a sikeres mágikus "beavatkozás") tényleg hasznos, de vannak esetek, amikor kell némi idő, hogy alkalmazni lehessen - amikor NEM a csapatunk támad meglepetésszerűen, vagy nagyon meg kell dolgozni előtte az ellenfelet, mire az hatni kezdhet rá - , és ekkor nagyon nem mindegy, hogy hogyan is telik el az a "kis" idő...