Icewind Dale II
  • Kotomicuki
    #445
    Kicsit körbejártam a Drow Harcos/Pap hölgyike kérdést, mert az Intelligencia-megvonásra szükség van a "normális" frontember kialakításához, de ennek hátulütői is érdekeltek!

    A karakterek:
    16 - 11 - 9 - Erő
    20 - 20 - 20 - Ügyesség
    16 - 16 - 16 - Állóképesség
    5 - 10 - 12 - Intelligencia
    18 - 18 - 18 - Bölcsesség
    5 - 5 - 5 - Karizma

    Csak a 12-es Int kapott 8 pöttyöt kezdésként, a többi 4-et oszthatott ki a Varázstudásra, ami a kezdetekben ekképp alakult:
    2(0) - 2(0) - 6(4) - Összpontosítás
    [0 - 1 - 2 - Keresés (a növekvő Int hatására)]
    0(4) - 3(4) - 4 - Varázstudás

    Az első, papi szintlépés után a 12-es Int 2 pöttyöt, míg a többi 1-1 pöttyöt rakhatott:
    2(0) - 2(0) - 7(5) - Összpontosítás
    1(5) - 4(5) - 5 - Varázstudás

    Ha a 4 Harcos szinttel a 12-es Int 8 pöttyöt tud begyűjteni, míg a másik kettő csak 4-4 pöttyöt kapott - ekkor 2 pöttybe kerül az Összpontosítás és a Varázstudás is. 1 pöttyöt lehet passzolni és azt a papi szintlépéskor felhasználni, de 2-őt már nem: azt a harcos szinten kell kiosztania a 12-esnek!
    Tehát, a két, alacsonyabb Intelligenciájúval felváltva KELL a papi és a harcos szinteket lépni, míg a 12-eske "szabadon" választhat, "nem" fogja - további - hátrány érni emiatt.

    Az elemi mágiák sebzésének 20%-kal való megnöveléséhez 10 pöttynyi Varázstudás képesség elérése után van mód - mint egyetlen(?) felhasználási területe ezen képességnek. (Más kérdés, hogy az igazán nagy elemi sebzéshez magas szintű mágiatudorra IS szükség van!)
    A 'Maximalizált Támadás' képességhez szükséges 4 pöttynyi Koncentráció - ezt egy feat feláldozásával is el lehet érni, de ez túl "drága" módja a követelmény teljesítéséhez - és 2 fegyveren 3 pötty - csak hogy ne vesszen kárba az a 4 szintnyi Harcos kaszt...

    Tehát:
    12. - 8. - 3.-7. - szinten érheti el a 10 Varázstudás-t (1 feat feláldozásával -2 (-1 a 12 Int-nél) szint)
    14. - 10. - 1. - szinten éri el a MT követelményét (1 feat feláldozásával -2 szint)

    Azaz: az intelligensebb változat már a játék harmadánál használhatna növelt teljesítményű elemi, támadó mágiát és maximalizált sebzést, míg a többi egyre később -> az unintelligens, gyakorlatilag, csak a játék legvégére kaphatná meg ezen képességeket (6 fős csapatokban).

    Harcosként nézve a világot:
    Ezen egyéneket falemberként, tankként volna célszerű felhasználni, ahhoz meg az erő kell inkább, mint az intelligencia - a papi mágia a bölcsességből fakad - , hiszen egy eleve 2 szint büntetésű fajjal nehéz jó mágiatudorokat multikasztolni: örül az egyén, ha saját magát feltudja tápolni, meg tudja védeni a mágiájával, a varázserővel való bombázás szerepkörét úgyis másik egyének töltik be a csapatban. (A "harcias" papok közül Helm: Törvényes Jó, Tempus: Kaotikus Jó, Talos: Kaotikus Semleges lehet, a legjobb eseten is!)
    "Mágusként" csak egy dedikált tank (Pala/Fighter; Barbi/Fighter) mellett jöhetnek szóba, de ekkor a kihasználásukhoz az elemi mágiát is lehetővé tevő istenséget "kell"/érdemes választani: Lathander (tűz) és Talos (elektromosság) - és mint direkt, támadó mágusok eléggé gyengék lesznek már egy egykasztú, szinthelyesbítéssel nem sújtott pap mellett is.
    16-os erővel már papként is megfelelő, közelharci támadópotenciállal rendelkeznek, erre egy "harcias" papi kaszt nyújtotta extráival rásegítve, akár a tankot is ki tudják váltani - a csapat további, mágikus segítségével.
    A 20 Dex-et és az íjhasználati bónuszukat kár volna veszni hagyni: ideális távharcosok, amihez van még további mágiájuk is, amivel tovább erősíthetik azt. Papként jóféle páncélokat is használhatnak, amivel kiváló közelharcosokká is tudnak válni - némi mágikus rásegítéssel, de akár önerőből is (a 4 szintnyi harcos kaszt felvétele után).
    Tehát, tankkal már rendelkező csapatba bármelyikük, míg tank nélkülibe csak a legerősebb példányuk illeszthető be...