• mir
    #19
    "Ez nem igaz a PS2-re, mivel az a SONY saját fejlesztésű HW-je, amit saját gyáraiban gyárt le"

    a PS2 CPUját(az EmotionEngine-t) a MIPS technologies fejlesztette ki, és a Toshiba gyártja. Valószínűleg 1 EE ára több, mint 1 PS2é boltban. az RDRAM-ot asszem a Samsungtól veszik. (ha jól emléxem) ők csak a GraphicsSynthyzert fejlesztették, de azt is vagy a toshiba gyártja(ha jól emléxem, de nem biztos) a lényeg az, hogy nem ők gyártják a chipeket.
    az EEt direkt a PS2be fejlesztették ki, és az iszonyatosan költséges dolog.(ezért is olyan drága)
    a nintendó esete más:
    ők vették a power3 jelű IBM procit, megbeszélték az IBMmel, hogy beleraknak + 1 SIMD egységet, meg emeltek vagy 120 Mhz-et az órajelen, és készen is van. ezek a fejlesztések ELHANYAGOLHATÓ költségűek az EE fejlesztéséhez képest. pár hónap alatt megvolt az egész. és én nem mernék tippelni, hogy melyik lehet a gyorsabb...azért 1 4lépcsős felturbózott POWER3mas igen ütős még ma is. a ti PCitekben található procikat mindenesetre agyoncsapja, biztos lehetsz benne. azok a bizonyos 1T-SRAMok, amik a GCben vannak, sztem inkább DRAMok lennének, csak más van rányomtatva, de mndenesetre eléggé jó konstrukciónak tűnnek. a 16bites RDRAMnál talán gyorsabbak is. nomeg a GFX nem abból megy. de fogadni azért erre sem mernék...
    Xbox:
    a CPU a legolcsóbb, és minden kétséget kizáróan a leglassabb is mind közül. a RAMok a legdrágábbak(5nanós DDRmemória, ami ált 4.8 szokott lenni) att van az nv2A GPU is, ami ugyen meglehetősen izmos, de nincs meg hozzá a megflelő memóriasávszélesség(viszonylag olcsó, és lassú DDRmemória, és ezen osztozik a CPUval is). ennek a megoldásnak egyetlen előnye sztem a pixel és a vertex shaderek, bár eddig még senki sem használja őket. valószínűnek tartom, hogy a GC legyőzi a boxot, hacsak nem használjuk ezeket a shadereket.(a GPUba integrált SRAM nagyon jó hatással van a memóriasávszélességigényre:D)