ATI vs Nvidia

***** Tesztek 1 *****
Tesztek 2 *****
Tesztek 3 *****
Tesztek 4 *****
Tesztek 5 *****
Tesztek 6 *****
  • MerlinW
    #41287
    Kevered a gamer-t mint marketing brand-et, a melléknévvel. A termékeken a gamer szó az csak biznisz. A "gamer" mint személy pedig az, aki legalább 20 órát játszik egy héten, alatta casual. A HC gamer meg aki minden minimum 40 órát játszik és/vagy hardcore tol egy-egy címet. Legalábbis 15-20 éve még ez volt a definíció. Mára már valszeg ez változott, de engem alapvetően hidegen hagynak a címkék :)

    A többihez:
    - Azok az idők már elmúltak, hogy 7-10 évre vegyél PC-t
    - A hiány és a többi dolog az politika, nem a gyártó tehet róla, hogy szopó van a világban az elmúlt 2-3 évben.
    - Az AAA játékfejlesztők dolga mindig az volt hogy haladjanak a technóval és kihozzák a maximumot a currgen cuccokból. Az optimalizálás meg egy olyan dolog, hogy sokszor az egyébként is sokszor veszteséges címeknél úgy döntenek, inkább nem költenek további 20+ millió dollárt a termékre, majd utólag peccselik, vagy vesz a júzer hardvert.
    A játékfejlesztés nem fekete és fehér, sosem volt az. Érdekel vagy sem, de ha elolvasod az utóbbi évek balhéjait a stúdióknál, hogy a fejlesztők heti hét napot 12-16 óráznak hogy elkészüljön a játékod, az sokat elárul. Tudom, hogy ez téged nem kell hogy érdekeljen, de ez ilyen biznisz, emberek készítik a játékokat.

    Van rá megoldás ugyan - nemrég volt erről egy szakmai matek- , emelni kell a játékok alapárát 200 dollárra. Akkor egy 4 év alatt elkészülő AAA játék elkészülhet minden platformra, optimalizálva, letesztelve 6-8 év alatt. Ugyanitt volt egy hasonlat, miszerint egy jó AAA játék elkészítése mindennél komplikáltabb a földön. Beleértve itt egy kilométer magas felhőkarcoló tervezését/felépítését, vagy akár egy holdra szállást.

    El kell fogadni hogy ez van. Egyre komplexebb játékokra vágyunk, ez ezzel jár. De ott vannak az egyszerű indie játékok, azokkal nincs ilyen probléma.

    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2022.11.07. 11:06:52