• dez
    #106
    Most te kivel beszélgetsz? Csak magaddal? El sem olvasod, amit én írok?

    Vagy nem tudod, mit jelent az a kifejezés, hogy média hack, és utánanézni is lusta vagy? Az azt jelenti, hogy valamilyen célból magunkra vonjuk a média figyelmét (persze többnyire átverve őket), majd amikor megvan az elérni kívánt cél (ingyenreklám, stb.), szépen beismerjük, hogy nem egészen úgy van az a dolog.

    Én arról beszélek, hogy akár ez is történhetett, v. történhetett volna:
    1. Nem forradalmi olyan szinten, amit egy fizikus annak nevezne.
    2. Viszont újdonság lehet a kapcsolóüzemű tápok között, akár egy új alaplapcsolás a néhány ismert között.
    3. De ebből önmagában nem él meg a kitaláló. (Lásd az okokat alább.)
    4. Ha előnyösebb valamilyen tekintetben, mint a korábbi megoldások, akkor piacképes lehet.
    5. De ehhez az is kell, hogy sorozatban gyártható legyen, mert a konkurens termékeket is sorozatban gyártják.
    6. Ehhez tőke kell.
    7. Ahhoz meg hype és reklám.
    8. Ezt hogy érjük el (előzetesen befektetett milliók nélkül)? Csináljunk felhajtást!
    9. Ennek legegyszerűbb módja? Szenzációkeltés, médiahack!

    Aztán ennek hatására tegyük fel előkerül pár befektető, elindul a dolog. No ekkor (tehát még a piacra kerülés előtt) már be lehet ismerni, hogy nem is olyan fantasztikusan forradalmi a dolog, csak egy hasznos újítás. És ha piacképes, akkor mehet is az üzlet, senki sem "ég le", a befektetők is jól járnak, egy szavuk sem lehet. Stb.

    Még egyszer: nem azt mondom, hogy az egész biztos pontosan így volt, és az illető személyek biztos pontosan így gondolták az egészet, csak azt, hogy ez is egy lehetséges forgatókönyv.

    Továbbá, mint már utaltam rá (és nem szeretném ezt is 20x leírni): nem valószínű, hogy hamarabb került volna piacra a dolog, mint hogy nyilvánosságra kerül a szabadalmi leírás, amiből "bárki" láthatja, miről is van szó. Tehát, arra nem igazán számíthattak, hogy a forgalmazást is ezekre a halandzsákra tudják majd alapozni. Azaz, az átverés nem terjedt volna ki a vevőkre, mert addigra vagy így, vagy úgy, de már rég kiderült volna a dolog.