Heroes of Might & Magic 4
  • Vass Gábor
    #11
    HEROES 4

    Kezdjük is mindjárt a legelején, ahogy feltelepítettük a játékot, előjön egy ablak a főmenü.
    Előtte bejön, aki készítette a játékot.
    A menük a következőképpen vannak elrendezve: Új játék, játék betöltés, töltés, opciók, többjátékos mód, meg a kilépés.
    Az új játékra rákattintva előjön egy menü, ami tartalmazza a játszható pályákat, de van egy alap beállított pályák is amihez nem lehet a letöltött pályákat hozzárakni.
    Játéktöltésre kattintva az egyik vagy valamelyik kívánt pályát lehet betölteni amit szívesen akarunk folytatni.
    Az opciókban lehet beállítani hogy hogyan nézzen ki a játéknak a képe, a sebessége az ellenségeknek, a csatának a sebességét, a hangerőt lehet szabályozni.
    A többjátékos mód pedig az amikor egy pályán lehet egymás ellen is játszani, ugyan azokból a pályákból válogatva mint a single opcióban.
    A kilépésről gondolom mindenki tudja mire való, ennyi lenne a főmenü elemei.
    Ahogy elkezdünk egy küldetést, legyen ez egy egyedüli, vagy hadjárati, egy várral kezdünk legtöbb esetben, de van mikor csak később lesz várunk, de ez csak a hadjáratokban van arról kicsit később.
    A kiindulási pont a várostól indul, amelyiket választjuk, még ahogy elkezdenénk egy pályát is.
    Itt az elején még nem kell megijedni, semmi mást nem kell csinálni mint fejleszteni a várat, és terjeszkedni, minden várnak vannak emberei, és fő emberek is.
    Szerintem úgy érdemes csatázni, hogy mikor már be van erősítve a hős a harci képességgel akkor csak egyedül folytatni a terjeszkedést, mivel a hős is ebben a részben olyan képességet visel, mint az emberek így vígan egyedül is le tudja verni az egész seregeket, ha ügyesen taktikázik.
    Amikor megöl egy ellenfelet a hős akkor szintet lép, és 3 képességből választhat, amelyek a következőket tartalmazza a játék:
    A harcot, ez arra szolgál hogy a csatában mennyire kitartó, és erős ha ez a képesség nincsen nála akkor gyakorlatilag egy ütéssel végez az ellenfél vele.
    Van a rendmágja ez arra szolgál hogy az ellenségtől le bírja venni a lövéseit, így a csata végéig nem tud majd lőni azzal az egységgel, a legerősebb benne, pedig a hipnotizálás, ha ezt megszerzi a hős, akkor gyakorlatilag elpusztíthatatlan lesz feltéve ha több hős van egy csapatban.
    Van a káoszmágia, ez a képesség arra szolgál, hogy a hősnek az erejét erősítse vele ebben található a macskaügyesség ami plusz egy támadást hoz az embereknek, vagy a hősöknek attól függ hogy melyikbe rakja bele, a másik legjobb az az összeroppantás, ez a varázslat a legerősebb támadási varázslat ami van a játékban, igaz hogy csak egy lényre lehet beleadni, de eszméletlenül nagyot tud sebezni vele.
    Van a halálmágja ez tulajdonképpen semmire sem jó, csak mérget tud a lényre adni, meg gyengeséget tud annyiból jó csak, ezek közül csak az egyik hatásos varázslata a hatástalanítás igéje a másik pedig a halálkeze ami bizonyos mennyiségű embert el tud tüntetni anélkül hogy az megütne.
    Az életmágja az egyik leghatásosabb az egész játékban, ebben vannak ugyanis az olyan képességek amik életet adnak a hősöknek, a legtöbb részét csak hősökbe lehet rakni, az embereket csak gyógyítani lehet velük, az egyik legjobb varázslata az isteni beavatkozás, ami a halott hősöket feléleszti őket, ami nagyon hasznos lesz a csaták folyamán, a másik az a menedék, ami nagyon jól jön amikor már szinte semmi esélye hogy túlélje a csapását az ellenfélnek. Ezzel el lehet kerülni a végét a reménytelen csatákban, és lehet kacsázni a harci képernyőn vele.
    Van a felfedezés, ez a képesség másra nem jó csak arra hogy a vízen tudjon sokat menni vele, meg a szárazföldön is, van viszont egy olyan hogy rejtőzködés ez arra szolgál hogy az ellenség közelében elveszi az összes energiapontot amit kap a harc után, kétszer megkapja azt a mennyiséget.
    Van a taktika, hát ez a képesség csak arra jó hogy a csatában kevesebbet sebezzenek az ellenfelek, másra nem igazán jó, de ezt nem nagyon kell bevenni, ha az ember nem akarja.
    Van még a gazdaság, hát ez pedig a jövedelmünket növeli meg, sok értelme nincsen.
    Kb. ennyi amit magunkhoz tudunk venni, amikor szintet lépünk.

    A csatában a zenék azok isteniek, meg az egész játékban, nagyon eltalálták.
    A pályák is nagyon jó lettek megoldva, bár néhol azért meggyűlik a játékosokkal a bajuk, mert a nehézségük miatt.
    Most következzenek azok a lehetőségek amik nem jöttek be a játékban, vagyis sajnáljuk hogy nélkülük kellett megelégedni íme:
    Az egyik mindjárt az hogy a pályák amik eredetileg benne vannak, azok között nincsen, vagyis csak nagyon kevés az olyan pálya ahol vannak rendesen kidolgozott alvilág.
    A másik pedig a legnagyobb fájdalmat okozta nekem legalábbis, az nem más mint a random map-os része, amikor is saját magam állíthatom be hogy milyen legyen a pálya, úgy mint a 3.-dik részben.
    Az eredeti hadjáratok pedig eszméletlenül rövidre, és silányra sikeredett beleértve a pályák számát, és a méretüket, plusz még a hősöknek a színtjét is meg van határozva, hogy mennyi lehet.

    A tárgyak viszont rengeteg van belőlük, sok a felszedhető nyersanyagok is, meg a tekercsek úgy működnek hogyha a hősnek megvannak a képességei hozzá, akkor anélkül hogy bemenne a várba, meg tudja tanulni.
    Nekem a legjobb tárgyam az a szörnyű maszk, meg a az őrzők köpenye.
    A szörnyű maszk arra jó hogy elkergesse onnan azt a lényt amelyik a hőst bántja, így nem tudja megütni semmiféleképpen, hacsak nem lesz szerencséje neki.
    A másik tárgy az olyan mint a keresztes csont kinézete van, ami a csatáknál az ellenfél nem üt vissza neki.
    Az a jó hogy azokat a tárgyakat meg varázslatokat kivették a játékból amiket a 3.-dik részben tönkrevágta az egész játékot, beleértve a diplomácia képességet is, itt is van ebben a részben, de az nem tudja az egész sereget magunkhoz állítani, csak egy részét.
    Azt jobban szerettem volna ha visszajön az a része a pályának amikor csak egy út vezetett a továbbjutáshoz, mert így nem igazán jött be, hogy egyszerre több helyről is tudtak jönni az ellenfelek.
    A megasárkány az a legerősebb ember az egész játékban, egyszerre 5-öt meg 6.-ot is tud sebezni ha körülfogják őt, 1000 élete van.
    A katapult szintén nagyon erős ő a lövésével tud egyszerre többet is sebezni.
    Vannak a goblinok ők a keresztes lovagok továbbfejlesztett egységei.
    Vannak az egyik legveszélyesebb lényei közé tartoznak a tengeri szörnyek, meg a tengeri malacok is, a szörnyek képesek arra hogy elnyelje az embereket még a hősöket is, és hiába van rajta a mágia ellenálló képessége hatástalan velük szemben, így semmi képpen nem szabad a közelébe érkezniük. A malacokra pedig nem hat semmilyen varázslat, hiába akarjuk hogy bármit is varázsolni rájuk egyszerűen nem lehet, hacsak a varázslattörő tárgyat fel nem rakjuk, mert csak azzal együtt tudunk varázsolni rájuk.