6
-
accord #6 Már nem azért, de OpenGL alatt is elérhető a Gef3 Vertex ill. pixel shader-e...
A Smartshader-ről meg csak annyit, hogy nem olyan kis újjítás az! Azzal a néhány utasítással baromijó effekteket lehet csinálni. Felnéztem az ATI developer oldalára, és ha jól értettem, akkor már a textura feldolgozás ELŐTT lehet utasításokat végrehajtani, amivel baró cuccokat lehet csinálni... Pl. procedurális texturákat... Az állam leesett..
És ahogy az ATI erre nagyon jól rájött, a lényeg itten kérem az, hogy minél gyorsabban fejlődjön a PIXEL SHADER technológia! Ugyanis a raszterizációra csak a GPU képes megfelelő sebességgel! Míg a vertex számításokat viszonylag jól eltud látni egy Gigás Athlon is, addig nézzétek meg majd egy bika gépen az Unreal-t software-es raszterizációval... Mint ahogy azt a 3DMARK 2001 is bebizonyította a nature jelenetben, a vertex shader-eknek még van mit fejlődniük... Merthogy ugye egy Athlon 1.2-es símán lekörözi sebességben...
A lényeg: a vertex shader-eket nem tartottam nagy számnak, az Nvidia féle pixel shader-ek is eléggé korlátoltak, viszont ebben a Smartshader-ben már kezdek fantáziát látni! Állítólag ezzel már lehet akár árnyékot is művelni... Ennek utána fogok nézni!
Egy szó mint száz, hajrá ATI! Az NVidia meghajtói gyalázatosak, az ATI Radeon-é viszont egész korrekt! Eddig mindent tudott, amire szükségem volt, és ami alatt a Detonator egész egyszerűen megrokkant (igen, akár kék halállal).
Most is Radeon-om van, de ha igaz az, amit írnak, és a smartshader benne lesz már a Radeon 2-ben is (mert ugye ezt így szó szerint nem írta az ATI :)), akkor maradok ennél a cégnél!
Amúgy az ATI egyre jobban kezd hasonlítani az AMD-re, az NVidia meg az intel-re... Bár az ATI szerencsére nincs annyira lemaradva piaci részesedés terén, mint az AMD... Na jó egy kicsit később jelennek meg az új termékei, de ennyit elnézek neki. Bár tudom, az NVidia-nak sem könnyű, hisz elsőnek lenni ezen a gyors iramú piacon, hááát... azért ez nem semmi!
Hajrá, ATI, hajrá NVidia, hajrá Matrox, hajrá S3 Graphics (VIA: köpöd ki! :)), és hajrá Bitboys (lesz abból a kártyából még valami, amit fejlesztenek? A honlapjuk már nem frissül egy ideje...... Csak azzal menőznek egy cikkben, hogy még szarok a mai anti-aliasing technikák... hát még ilyet.... na ne mondjátok! és mikor jön a ti kick-ass, hipergyors, 16-os anti-aliasigotok? :))
Jóccakát! :) -
Lez #3 "A technológia újdonságok mindazonáltal nem számottevőek az nFiniteFX-hez képest"
Ez a hardverre utal, azaz az ATI és az nVidia saját technológiája közötti különbségre.
A DX-ben a hibajavítást pedig nem nevezhető technológiai fejlődésnek, csak egyszerűen sikerült megcsinálni, aminek már eddig is működni kellett volna. :))
A csúszás pedig magyarázható azzal is, hogy a játékgyártók logikus módon támogatni akarják az ATI kártyák funkcióit is, hogy minél nagyobb vásárlóközönséget tudjanak kielégíteni.