32214
Maya
  • AranyosB
    #32214
    Mi ez a figyelmeztetés? Vagyis jobban mondva, írva ez egy gond?
    Idézem:
    "// Warning: 03:44:29 4363MB WARNING | [imagers] forcing box filter due to usage of OptiX/OIDN imager"

    Valami galiba majd lesz, származik belőle?
    Utoljára szerkesztette: AranyosB, 2023.04.20. 13:34:52
  • AranyosB
    #32213
    Kedves fórumozók
    Segítségeteket szeretném kérni, az ügyben, hogy elkészítettem Autodesk Maya 2022 (tanulói verzió) programban, tűzet. Ez szépen le is renderelte a CPU, de mikor a GPU-val szeretném rendelerni, akkor csak egy fehér négyzetet jelenít meg a gép. Ez miért van? A folyadékokat csak CPU-val rendeleli a Maya?
    Egyébként, egy másik gondot is tapasztaltam. Mikor texturázok és a Hypershade/…/Color/Cloth, Ramp vagy valamilyen fraktal, stb-t használok, akkor a GPU-val való rendereléskor ezt sem jeleníti meg a végleges képen.
    A GPU-m, egy Geforge RTX 2070-es. Tehát nem egy ezeréves GTX kártya.
    Előre is köszönöm szépen a választ.
    Üdv
    Aranyos
    Utoljára szerkesztette: AranyosB, 2021.12.23. 21:07:26
  • AranyosB
    #32212
    meg is van.
  • AranyosB
    #32211
    Mayában, hogy lehet lánctalpat rátenni egyszerűen két görgőre? Láttam ugyan egy videót, de az ősrégi és nem tudtam a curves görbére „rátenni” és általa mozgatni a lánctalpat. Segítene valaki?
    Előre is köszönöm.
  • AranyosB
    #32210
    Szerintem a Mayával egyszerűbb modellezni, animációt készíteni. Erre fejlesztették ki. Igaz, Én a Maya tanuló verziójával bíbelődök és a Maxot csak láttam. Nem próbáltam, de ahogy láttam egyszerűbb kezelni a Mayát. A Maya inkább arányokkal dolgozik, (hangsúly, az inkább szón van) a Max pontos méretekkel, adatokkal. Szerintem igazából mind a kettő prg.-m más célcsoportnak készült. Másra használják, de ez nem azt jelenti, hogy ne lehessen a másik progival is megszerkeszteni ugyanazt.
  • razorback
    #32209
    Sziasztok!

    Mostanában újra elővettem a maya-t, pontosabban a maya 2020-at. Még mindig igaz az a megállapítás, hogy max-el könnyebb modellezni?
    Csak azért kérdezem, mert eljutottam oda, hogy komplexebb modelleket készítsek, és érdekelne, hogy más programmal nem könnyebb dolgom lenne?

    Nézegettem a zbrush-t is, de én nem sárkányt akarok készíteni, hanem pl. emberszabású robotokat. :)

    Tehát a kérdésem az lenne, hogy nem lenne itt az ideje, hogy egy másik programot tanuljak meg? mint pl. Max, Blender, Modo, Houdini
    ?

    A válaszokat előre is köszönöm!!
  • AranyosB
    #32208
    Ezt, hogy lehet UV-zni?

    Ezt az objektumot, hogy lehet a Maya 2019-ben UV-zni?
    Úgy gondolom, hogy az egész objektum kék lenne. Alul egy vörös-sárga csík lenne ferdém. A legszélesebb rész oldalán, meg sárga kockás lenne. Csak a függőleges része.
    Köszi előre is a választ.
  • aqa
    #32207
    Ah, elírtam, igen, .com, nem .hu.
  • AranyosB
    #32206
    Megvan!
    Köszi!
    http://mindentbele.atedin.com/
  • AranyosB
    #32205
    A mindentbele.atedin.hu oldalt nem találtam.
  • AranyosB
    #32204
    Köszi az infókat! Az oldalt meg is fogom nézni. Meg tudlak érteni, de hát a fejlődés nem áll meg, (és ezt jól kihasználják a gyártók, kereskedők) ahogy Te is írtad. A 9 éves gépemet márciusban cseréltem le. Én, ahogy veszek egy új gépet, már rögtön fére is teszek minden hónapban pénzt a következőre. Ez a szemét tech. fejlődés költségesebb, a nőknél, kis túlzással.
    Most nagyon szívtam a fogamat és már múlt évben morogtam, de nagyon, hogy nem veszek gépet, nem veszek gépet. A fene egye meg. Nem veszek gépet, ilyen áron meg pláne. Aztán tessék. Vettem egyet. I9-9900K, rtx 2070 oc dual, 32GB. Árát nem volt könnyű megemészteni egy jó darabig. Windowst már mikor megjelent a 8, megvettem. 8 évig Open-, illetve LibOffice-t használtam, de volt olyan munkám, amihez MS Office kellett, hát akkor megvettem a 2013-ast. Mondanom sem kell, azóta sem használom ki a funkcióit teljesen.  Most rá akartam tenni az új gépemre az Office 2013-ast. A jogtiszta Windows-ra, a jogtiszta Office ugyan felment, de nem lehetett aktiválni. Pedig a Microsoft oldalamon, fiókomban ott van, hogy megvettem és a kulcsa is. (Telepítés PC-n. Hozzáadva a fiókhoz 2015. augusztus 17., hétfő dátummal) Nagyon mérges voltam. Felhívtam a supportot, de az meg mindig megszakad egy idő elteltével. Sík ideg voltam, mikor már 4 napja szórakoztam különböző időpontokon felhívni a supportot, hogy adjanak segítséget. Szóval így jártam az új gépemmel is. Nem járok moziba, szórakozóhelyre. Nyaralni már 7 éve nem voltam. Nem ért tesóm a gépekhez, de még Ő vigasztalt, hogy nem baj, hogy megvetted. Nem mész sehova, nem iszol, stb. Már meg is volt rá a pénz. Ez boldogít. Ne bánd. Nem is bánom, csak a mani, az nagyon-nagyon sok volt számomra.
  • aqa
    #32203
    Én annó MentalRay-jel kezdtem, aztán álltam át Arnoldra, most Redshiftre. Ez ugye GPU alapú, sokkal gyorsabban renderel, mint egy CPU alapú Arnold, VISZONT a cpu-sak egyelőre többet tudnak.
    Amúgy egy 4790k-s procim van, meg nemrég vettem egy 1070ti VGA-t. Ennél több nem kell, a vga nagy előrelépés volt, a 16 gb ramomat még lehet kibővítem majd, de a következő három évben nem szeretnék rákölteni, utána meg már úgyis muszáj lesz átállnom újabb alaplapra, tehát jöhet majd az új gép. Amit sajnálok, mert ezt megszerettem, dehát a technológia halad előre. :)
  • aqa
    #32202
    Szia!

    Köszi! :)

    Ha a problémádhoz tudnál csatolni screenshotot mentés előttről és mentés utánról, akkor talán tudok segíteni.

    Egyébként látogasd meg a mindentbele.atedin.hu oldalt, picivel aktívabb a közösség, hamarabb kapsz válaszokat, mint itt.:)
  • AranyosB
    #32201
    Kedves Profik

    Lenne egy gondom. Mit szúrok el? Például: Lerakok egy gömböt és egy téglatestet, amik érintik egymást. Ezt elmentem. Legközelebb a fájt megnyitom és láss csodát! Nem úgy hozza be, ahogy elmentettem az objektumokat, tárgyakat. Ezt Én Autodesk Maya 2018 tanuló verzióban követem el.
    Előre is köszönöm a választ
    Üdv
    AranyosB

    u.i.:
    Nagyon jók a képek!
    Tetszenek!
    Bárcsak itt tartanék tudásban. Tényleg! Meg szabad kérdezni milyen paraméterű számítógépel van lerendelve?
    Én maradok egyenlőre a Maya 2018-ban beépített Arnoldnál. Minek ugráljak még. Még csak tanulom a Mayát.
    Viszon Te aqa, profi vagy! Gratulálok!
  • aqa
    #32200
    Én msotanában ezen dolgozom, Maya, Redshift, utóbbit csak tanulgatom, de nem tűnik vészesnek.





  • aqa
    #32199
    porog a forum. :D
  • AranyosB
    #32198
    Kedves KirkHammett!

    Köszönöm Szépen a választ!
    Tényleg ez volt a hiba.
    Üdv
    AranyosB
  • KirkHammett
    #32197
    Szia! Ezt találatm erre a hibára:
    https://arnoldsupport.com/2017/03/23/mtoa-unicodeencodeerror-when-rendering/

    Ékezetet, speciális karaktert ne használj a project mappába, fájlban, de kb semmiben.
  • AranyosB
    #32196
    Kedves olvasó

    Segítségeteket szeretném kérni. A régi és az új gépemen is ezt a hibaüzit kapom, mikor renderelek egy képet Maya 2018, illetve a 19-es tanulói példányban.
    "# Error: UnicodeEncodeError: file C:\Program Files\Autodesk\Maya2018\bin\python27.zip\encodings\utf_8.py line 16: ascii # "
    Mi lehet a gond. Vagyis mi a megoldás erre a problémámra. Nem tudok Arnold renderelést végezni egyik verzióban sem. Pedig Nvidia GPU-m van.
    Köszönöm előre is a választ.
  • AranyosB
    #32195
    Sziasztok!
    Jó nagy élet van errefelé. :-D Nem baj. Hátha reagál valaki írásomra.
    Az a gondom, hogy megszerkesztek valamit (Maya 2018 tanulópéldányban) és elmentem, meghívás vagy ha úgy jobban tetszik fájl behívás után a megszerkesztett tárgy, ami elemekből épült fel, szanaszét vannak vagy nem is jelennek meg. Olyan mintha nem szerkesztettem volna meg őket. Mi lehet a gond? Miért csinál ilyeneket ez a prg?
    Köszi előre is a választ.
  • AranyosB
    #32194
    Megvan!!!
    Shift + D billentyűkombináció!!!
  • AranyosB
    #32193
    Sziasztok!
    Nekem a Maya 2018 tanuló verzió van fent. Gondoltam megnézem a suli előtt. Nekem az lenne a kérdésem, hogy, ha mondjuk egy objektumot lemásolok és eltolok, akkor egy gombnyomásra, hogy todom a következő másoláskor az előző eltolás távolságba lemásolni az objektumot. Szóval ez bonyolultan írtam le. Nekifutok még egyszer. Mondjuk, ha egy mintaképen van 4 oszlop egyenlő távolságra (de nem akarom használni a Edit/Duplicate Special-t) és egyet megszerkesztettem. Ezt lemásoltam és manuálisan eltoltam. Na, ezt is szeretném lemásolni, de a másolt értékkel együtt, hogy a másolt oszlop eltolva legyen. Ez csak példa. Azért kellene, mert sok tuturiálban egy szem pillanat alatt így másolnak. Sokszor nem tudok pontos értékeket megadni a "Dublicate Speciálban". Meg így sokkal gyorsabb lenne a másolás.
    Köszi előre is a segítséget!

    Üdv
    Aranyos Balázs
  • aqa
    #32192
    Felpakoltad és egyből így "működött", vagy csak idővel jelentkezett a probléma? Ha idővel, akkor nevezd át a prefs mappát, legalábbis többeknél ez megoldotta, ilyenkor a maya csinált egy újat.
  • Czdesign
    #32191
    Sziasztok !

    Maya 2018 nál kéne nekem egy kis segítség a kamerával kapcsolatban..nemrég ratam föl előtte 2016 volt és ott ha megnyomtam a kameránál az " F " gombot akkor az a kijelölt objektumot vette központba --- és az kényelmes volt és logikus imádtam ...most viszont ha megnyomom akkor eltűnik előtte minden --- és soha többet nem látok benne semmmit ...megvakul vagy tudomisén....ÁÁÁÁ
    Ha van valakinek erről tapasztalata azt szívesen venném..
    Köszönettel..
  • aqa
    #32190
    Ó, ha a cég fizeti, akkor mindenképp menj. Nem tudom, én a Mesharray-es MayaPro-t nézegettem régebben, tetszetős. De sajnos nem ismerek senkit, aki volt. Vagyis de, egyik kollégám 3dsmaxoson volt pár éve, ő meg volt elégedve vele, de azt mondja, amit ott megtanult, az csak kiegészítette a tudását és ezeket a dolgokat meg tudta volna tanulni tutorialokból is.
    Azon nem gondolkodtál, hogy magántanárhoz menj? Szerintem az is egy megoldás lehet.
  • KirkHammett
    #32189
    Szia. Eddig még nem jártam utána, igazából ahogy nézem, két lehetőség közül választhatok (Mesharray és 3dHome), de szeretném a jobbat választani. Szerencsémre a munkahelyem kifizeti, és ha van erre most lehetőségem, nem akarom kihagyni, mert saját zsebből nem telne rá. Ezért is érdeklődök, mert utána meg jön a főnök, hogy ezt-meg ezt kellene megcsinálni, aztán ciki ha nem tudom az oktatás gyengesége miatt (ezt meg hiába magyaráznám neki), stb...
    Utoljára szerkesztette: KirkHammett, 2017.12.14. 21:08:11
  • aqa
    #32188
    Sikerült valamit megtudnod?
    Nekem nincs ugyan tapasztalatom, de összességében nem sok pozitívat hallok.
  • KirkHammett
    #32187
    Sziasztok!
    Hivatalos Autodesk Maya tanfolyamon gondolkozok. Valakinek van tapasztalat az itthon fellelhető iskolákkal kapcsolatban, melyiket ajánljátok, és miért, mi a hátárnya a másiknak, stb. Előre is köszi!
  • rooney8
    #32186
    sziasztok ismét:)

    MEL programozásban szeretnék egy kis segítséget kérni

    egy felugró ablakot szeretnék, amiben a "move -r x y z" parancs szerepel és lehetőség lenne az értékeket nekem megadnom.
    létrehoztam egy új shelf-et, autodesk oldalán találtam is példa pop-up parancsokat, de nem tudtam megcsinálni magamnak.
    Utoljára szerkesztette: rooney8, 2017.09.16. 22:24:35
  • rooney8
    #32185
    hmm, nem is rossz ötlet:)
    igazából azóta már csináltam egy verziót, el is fogadták, de még nem 100%-os számomra.
    úgy csináltam, hogy shatter-el szétdaraboltam egy mesh-t, azokból kimásoltam pár, granulátumra hasonlító darabot, majd azokat szétosztottam xgen-nel egy másik meshre. Így nem lett annyira random, illetve kicsit macerás ez a variáció. szerintem kipróbálom ezt a gravity-s dolgot, köszönöm:)
  • Wearwolfff
    #32184
    Gravitációs animáció? Felteszed őket a levegőbe, aztán hagyod leesni, és magától szétszóródik. Én csinálnék vagy 50-100 félét. Mindegyiket, kicsit máshogy. Kicsi eltéréssel, meg óriásival is. Megduplikálni őket úgy 2-3ezer darabra, aztán lezuhintani őket. Ha nagyon szétszóródik, akkor egy láthatatlan keretbe ejteném őket. Feltéve, ha a zbrush nem elérhető, mert ott tényleg egyszerűbb, fényképről 'kifesteni'. Már, ha aktuális még a dolog. :)
  • rooney8
    #32183
    néztem videót, lehet jó lenne, de esélyem sincs rövid idő alatt elsajátítani, így valahogy házon belül kellene megoldani.
    most az xgen vonalon indultam el. lemodellezetem pár granulátumot, majd xgen-nel kiosztottam azokat. már csak azt kellene megoldani, hogy jobban randomizálja, illetve kicsit pontosabb és több granulátum variáció kell és akkor szerintem jó lesz
  • zenoka
    #32182
    zbrush?
  • rooney8
    #32181
    sziasztok

    egy kis segítséggel fordulnék ismét hozzátok.

    az alábbi képet kellene reprodukálnom 3d-ben. eddig bump és displacement mappel próbálkoztam, de valahogy nem az igazi a végeredmény. ti hogyan próbálnátok megcsinálni?


    Utoljára szerkesztette: rooney8, 2017.07.22. 17:51:51
  • fuszhi
    #32180
    :) Elég jó!
  • fuszhi
    #32179
    Ezek a valóban építő jellegű hozzá szólások! Én ugyan Blender-es vagyok, de egyik dolog lényegi részét át lehet ültetni másik tevékenységi körbe is! Így amit a blender esetén lehet használni mint szerkesztési technikát, azt Maya-nal is és fordítva!
  • fuszhi
    #32178
    A lényeg mindig egy részletet készítsen el az ember. Mint ahogy az autók elemei külön lemezekből állnak össze. Kis részeket kell megszerkeszteni. Akár több részre kell fel bontani az Mesh-t mint eredetileg ahány részből állna a tárgy. Majd, a végén amely részek egybe függőek az eredeti tárgy esetében, azt a részt össze lehet az éleknél dolgozni. Volt még aki panaszkodott, hogy magas poligon számnál akad a program. Én Blender-es vagyok, és jobb minden esetben a lehető legalacsonyabb poligon számmal dolgozni ha lehet. Ennél fogva egy Mesh-t több részre lehet bontani, mielőtt memória hiány miatt belassulna a program, vagy stb, és külön rétegre lehet rakni azt amin éppen nem dolgozik az alkotó, majd később ha befejezte a szerkesztést az adott részen ismét egybe lehet illeszteni az alkotást, és mehet a bevilágítás , és az anyagozás, majd az adatok számításának elvégzése. Üdv Maya-sok! :)
  • Wearwolfff
    #32177
    alakulunk, alakulunk :D

  • Wearwolfff
    #32176
    Mostanában egyre több időm jut modellezni. Folytattam a szobabelsőmet. Csináltam DVD sort a polcra. macera volt levadászni azt a sok borítót, meg rászerkeszteni. És majd felette lesz egy sor. És ne beszéljünk akkor még, a másik polcról. Ebbe a sorba csak olyat raktam, ami nekem is megvan. A felsőre meg majd olyanok is lesznek, amiket csak szeretnék majd beszerezni. Ráadásul elhatározta, hogy erre a képre szinte mindent ráteszek, amit valaha is modellezgettem az évek során. Lamborghini a polcon lesz, mint egy modell autó. A gitáromat is már felakasztottam a falra. Meg épült egy kandalló, de azt lehet, hogy kicsit elméreteztem. :D








    Ezt meg csak úgy mutatóba. Nekem is tele van ilyen distance toollal. Külön rétegre teszed őket, akkor nem zavaró annyira.


  • ETOK
    #32175
    Köszönöm a segítséget! Már az interneten rábukkantam a megoldásra. Rosszul kerestem az elején, azért nem találtam. A zöld-piros hátterű képet azért tettem fel, merthogy mutassam, hogy már megtudom csinálni a kábeles kérdésemet. Én még egy dolgot bepipáltam a progiba. Méghozzá a a Create/NURBS primitives/Interactive Creation-t. Ezt a Polygon Primitives menüben is kipipáltam, mert végül poligon lett az Én kis kábelem.