32214
Maya
-
AranyosB #32214 Mi ez a figyelmeztetés? Vagyis jobban mondva, írva ez egy gond?
Idézem:
"// Warning: 03:44:29 4363MB WARNING | [imagers] forcing box filter due to usage of OptiX/OIDN imager"
Valami galiba majd lesz, származik belőle?
Utoljára szerkesztette: AranyosB, 2023.04.20. 13:34:52 -
AranyosB #32213 Kedves fórumozók
Segítségeteket szeretném kérni, az ügyben, hogy elkészítettem Autodesk Maya 2022 (tanulói verzió) programban, tűzet. Ez szépen le is renderelte a CPU, de mikor a GPU-val szeretném rendelerni, akkor csak egy fehér négyzetet jelenít meg a gép. Ez miért van? A folyadékokat csak CPU-val rendeleli a Maya?
Egyébként, egy másik gondot is tapasztaltam. Mikor texturázok és a Hypershade/…/Color/Cloth, Ramp vagy valamilyen fraktal, stb-t használok, akkor a GPU-val való rendereléskor ezt sem jeleníti meg a végleges képen.
A GPU-m, egy Geforge RTX 2070-es. Tehát nem egy ezeréves GTX kártya.
Előre is köszönöm szépen a választ.
Üdv
Aranyos
Utoljára szerkesztette: AranyosB, 2021.12.23. 21:07:26 -
AranyosB #32212 meg is van. -
AranyosB #32211 Mayában, hogy lehet lánctalpat rátenni egyszerűen két görgőre? Láttam ugyan egy videót, de az ősrégi és nem tudtam a curves görbére „rátenni” és általa mozgatni a lánctalpat. Segítene valaki?
Előre is köszönöm.
-
AranyosB #32210 Szerintem a Mayával egyszerűbb modellezni, animációt készíteni. Erre fejlesztették ki. Igaz, Én a Maya tanuló verziójával bíbelődök és a Maxot csak láttam. Nem próbáltam, de ahogy láttam egyszerűbb kezelni a Mayát. A Maya inkább arányokkal dolgozik, (hangsúly, az inkább szón van) a Max pontos méretekkel, adatokkal. Szerintem igazából mind a kettő prg.-m más célcsoportnak készült. Másra használják, de ez nem azt jelenti, hogy ne lehessen a másik progival is megszerkeszteni ugyanazt. -
razorback #32209 Sziasztok!
Mostanában újra elővettem a maya-t, pontosabban a maya 2020-at. Még mindig igaz az a megállapítás, hogy max-el könnyebb modellezni?
Csak azért kérdezem, mert eljutottam oda, hogy komplexebb modelleket készítsek, és érdekelne, hogy más programmal nem könnyebb dolgom lenne?
Nézegettem a zbrush-t is, de én nem sárkányt akarok készíteni, hanem pl. emberszabású robotokat. :)
Tehát a kérdésem az lenne, hogy nem lenne itt az ideje, hogy egy másik programot tanuljak meg? mint pl. Max, Blender, Modo, Houdini
?
A válaszokat előre is köszönöm!!
-
AranyosB #32208 Ezt, hogy lehet UV-zni?
Ezt az objektumot, hogy lehet a Maya 2019-ben UV-zni?
Úgy gondolom, hogy az egész objektum kék lenne. Alul egy vörös-sárga csík lenne ferdém. A legszélesebb rész oldalán, meg sárga kockás lenne. Csak a függőleges része.
Köszi előre is a választ.
-
aqa #32207 Ah, elírtam, igen, .com, nem .hu. -
AranyosB #32206 Megvan!
Köszi!
http://mindentbele.atedin.com/ -
AranyosB #32205 A mindentbele.atedin.hu oldalt nem találtam. -
AranyosB #32204 Köszi az infókat! Az oldalt meg is fogom nézni. Meg tudlak érteni, de hát a fejlődés nem áll meg, (és ezt jól kihasználják a gyártók, kereskedők) ahogy Te is írtad. A 9 éves gépemet márciusban cseréltem le. Én, ahogy veszek egy új gépet, már rögtön fére is teszek minden hónapban pénzt a következőre. Ez a szemét tech. fejlődés költségesebb, a nőknél, kis túlzással.
Most nagyon szívtam a fogamat és már múlt évben morogtam, de nagyon, hogy nem veszek gépet, nem veszek gépet. A fene egye meg. Nem veszek gépet, ilyen áron meg pláne. Aztán tessék. Vettem egyet. I9-9900K, rtx 2070 oc dual, 32GB. Árát nem volt könnyű megemészteni egy jó darabig. Windowst már mikor megjelent a 8, megvettem. 8 évig Open-, illetve LibOffice-t használtam, de volt olyan munkám, amihez MS Office kellett, hát akkor megvettem a 2013-ast. Mondanom sem kell, azóta sem használom ki a funkcióit teljesen. Most rá akartam tenni az új gépemre az Office 2013-ast. A jogtiszta Windows-ra, a jogtiszta Office ugyan felment, de nem lehetett aktiválni. Pedig a Microsoft oldalamon, fiókomban ott van, hogy megvettem és a kulcsa is. (Telepítés PC-n. Hozzáadva a fiókhoz 2015. augusztus 17., hétfő dátummal) Nagyon mérges voltam. Felhívtam a supportot, de az meg mindig megszakad egy idő elteltével. Sík ideg voltam, mikor már 4 napja szórakoztam különböző időpontokon felhívni a supportot, hogy adjanak segítséget. Szóval így jártam az új gépemmel is. Nem járok moziba, szórakozóhelyre. Nyaralni már 7 éve nem voltam. Nem ért tesóm a gépekhez, de még Ő vigasztalt, hogy nem baj, hogy megvetted. Nem mész sehova, nem iszol, stb. Már meg is volt rá a pénz. Ez boldogít. Ne bánd. Nem is bánom, csak a mani, az nagyon-nagyon sok volt számomra.
-
aqa #32203 Én annó MentalRay-jel kezdtem, aztán álltam át Arnoldra, most Redshiftre. Ez ugye GPU alapú, sokkal gyorsabban renderel, mint egy CPU alapú Arnold, VISZONT a cpu-sak egyelőre többet tudnak.
Amúgy egy 4790k-s procim van, meg nemrég vettem egy 1070ti VGA-t. Ennél több nem kell, a vga nagy előrelépés volt, a 16 gb ramomat még lehet kibővítem majd, de a következő három évben nem szeretnék rákölteni, utána meg már úgyis muszáj lesz átállnom újabb alaplapra, tehát jöhet majd az új gép. Amit sajnálok, mert ezt megszerettem, dehát a technológia halad előre. :) -
aqa #32202 Szia!
Köszi! :)
Ha a problémádhoz tudnál csatolni screenshotot mentés előttről és mentés utánról, akkor talán tudok segíteni.
Egyébként látogasd meg a mindentbele.atedin.hu oldalt, picivel aktívabb a közösség, hamarabb kapsz válaszokat, mint itt.:) -
AranyosB #32201 Kedves Profik
Lenne egy gondom. Mit szúrok el? Például: Lerakok egy gömböt és egy téglatestet, amik érintik egymást. Ezt elmentem. Legközelebb a fájt megnyitom és láss csodát! Nem úgy hozza be, ahogy elmentettem az objektumokat, tárgyakat. Ezt Én Autodesk Maya 2018 tanuló verzióban követem el.
Előre is köszönöm a választ
Üdv
AranyosB
u.i.:
Nagyon jók a képek!
Tetszenek!
Bárcsak itt tartanék tudásban. Tényleg! Meg szabad kérdezni milyen paraméterű számítógépel van lerendelve?
Én maradok egyenlőre a Maya 2018-ban beépített Arnoldnál. Minek ugráljak még. Még csak tanulom a Mayát.
Viszon Te aqa, profi vagy! Gratulálok! -
aqa #32200 Én msotanában ezen dolgozom, Maya, Redshift, utóbbit csak tanulgatom, de nem tűnik vészesnek.
-
aqa #32199 porog a forum. :D -
AranyosB #32198 Kedves KirkHammett!
Köszönöm Szépen a választ!
Tényleg ez volt a hiba.
Üdv
AranyosB -
KirkHammett #32197 Szia! Ezt találatm erre a hibára:
https://arnoldsupport.com/2017/03/23/mtoa-unicodeencodeerror-when-rendering/
Ékezetet, speciális karaktert ne használj a project mappába, fájlban, de kb semmiben. -
AranyosB #32196 Kedves olvasó
Segítségeteket szeretném kérni. A régi és az új gépemen is ezt a hibaüzit kapom, mikor renderelek egy képet Maya 2018, illetve a 19-es tanulói példányban.
"# Error: UnicodeEncodeError: file C:\Program Files\Autodesk\Maya2018\bin\python27.zip\encodings\utf_8.py line 16: ascii # "
Mi lehet a gond. Vagyis mi a megoldás erre a problémámra. Nem tudok Arnold renderelést végezni egyik verzióban sem. Pedig Nvidia GPU-m van.
Köszönöm előre is a választ. -
AranyosB #32195 Sziasztok!
Jó nagy élet van errefelé. :-D Nem baj. Hátha reagál valaki írásomra.
Az a gondom, hogy megszerkesztek valamit (Maya 2018 tanulópéldányban) és elmentem, meghívás vagy ha úgy jobban tetszik fájl behívás után a megszerkesztett tárgy, ami elemekből épült fel, szanaszét vannak vagy nem is jelennek meg. Olyan mintha nem szerkesztettem volna meg őket. Mi lehet a gond? Miért csinál ilyeneket ez a prg?
Köszi előre is a választ. -
AranyosB #32194 Megvan!!!
Shift + D billentyűkombináció!!! -
AranyosB #32193 Sziasztok!
Nekem a Maya 2018 tanuló verzió van fent. Gondoltam megnézem a suli előtt. Nekem az lenne a kérdésem, hogy, ha mondjuk egy objektumot lemásolok és eltolok, akkor egy gombnyomásra, hogy todom a következő másoláskor az előző eltolás távolságba lemásolni az objektumot. Szóval ez bonyolultan írtam le. Nekifutok még egyszer. Mondjuk, ha egy mintaképen van 4 oszlop egyenlő távolságra (de nem akarom használni a Edit/Duplicate Special-t) és egyet megszerkesztettem. Ezt lemásoltam és manuálisan eltoltam. Na, ezt is szeretném lemásolni, de a másolt értékkel együtt, hogy a másolt oszlop eltolva legyen. Ez csak példa. Azért kellene, mert sok tuturiálban egy szem pillanat alatt így másolnak. Sokszor nem tudok pontos értékeket megadni a "Dublicate Speciálban". Meg így sokkal gyorsabb lenne a másolás.
Köszi előre is a segítséget!
Üdv
Aranyos Balázs -
aqa #32192 Felpakoltad és egyből így "működött", vagy csak idővel jelentkezett a probléma? Ha idővel, akkor nevezd át a prefs mappát, legalábbis többeknél ez megoldotta, ilyenkor a maya csinált egy újat. -
Czdesign #32191 Sziasztok !
Maya 2018 nál kéne nekem egy kis segítség a kamerával kapcsolatban..nemrég ratam föl előtte 2016 volt és ott ha megnyomtam a kameránál az " F " gombot akkor az a kijelölt objektumot vette központba --- és az kényelmes volt és logikus imádtam ...most viszont ha megnyomom akkor eltűnik előtte minden --- és soha többet nem látok benne semmmit ...megvakul vagy tudomisén....ÁÁÁÁ
Ha van valakinek erről tapasztalata azt szívesen venném..
Köszönettel.. -
aqa #32190 Ó, ha a cég fizeti, akkor mindenképp menj. Nem tudom, én a Mesharray-es MayaPro-t nézegettem régebben, tetszetős. De sajnos nem ismerek senkit, aki volt. Vagyis de, egyik kollégám 3dsmaxoson volt pár éve, ő meg volt elégedve vele, de azt mondja, amit ott megtanult, az csak kiegészítette a tudását és ezeket a dolgokat meg tudta volna tanulni tutorialokból is.
Azon nem gondolkodtál, hogy magántanárhoz menj? Szerintem az is egy megoldás lehet. -
KirkHammett #32189 Szia. Eddig még nem jártam utána, igazából ahogy nézem, két lehetőség közül választhatok (Mesharray és 3dHome), de szeretném a jobbat választani. Szerencsémre a munkahelyem kifizeti, és ha van erre most lehetőségem, nem akarom kihagyni, mert saját zsebből nem telne rá. Ezért is érdeklődök, mert utána meg jön a főnök, hogy ezt-meg ezt kellene megcsinálni, aztán ciki ha nem tudom az oktatás gyengesége miatt (ezt meg hiába magyaráznám neki), stb...
Utoljára szerkesztette: KirkHammett, 2017.12.14. 21:08:11 -
aqa #32188 Sikerült valamit megtudnod?
Nekem nincs ugyan tapasztalatom, de összességében nem sok pozitívat hallok. -
KirkHammett #32187 Sziasztok!
Hivatalos Autodesk Maya tanfolyamon gondolkozok. Valakinek van tapasztalat az itthon fellelhető iskolákkal kapcsolatban, melyiket ajánljátok, és miért, mi a hátárnya a másiknak, stb. Előre is köszi! -
#32186 sziasztok ismét:)
MEL programozásban szeretnék egy kis segítséget kérni
egy felugró ablakot szeretnék, amiben a "move -r x y z" parancs szerepel és lehetőség lenne az értékeket nekem megadnom.
létrehoztam egy új shelf-et, autodesk oldalán találtam is példa pop-up parancsokat, de nem tudtam megcsinálni magamnak.
Utoljára szerkesztette: rooney8, 2017.09.16. 22:24:35 -
#32185 hmm, nem is rossz ötlet:)
igazából azóta már csináltam egy verziót, el is fogadták, de még nem 100%-os számomra.
úgy csináltam, hogy shatter-el szétdaraboltam egy mesh-t, azokból kimásoltam pár, granulátumra hasonlító darabot, majd azokat szétosztottam xgen-nel egy másik meshre. Így nem lett annyira random, illetve kicsit macerás ez a variáció. szerintem kipróbálom ezt a gravity-s dolgot, köszönöm:) -
#32184 Gravitációs animáció? Felteszed őket a levegőbe, aztán hagyod leesni, és magától szétszóródik. Én csinálnék vagy 50-100 félét. Mindegyiket, kicsit máshogy. Kicsi eltéréssel, meg óriásival is. Megduplikálni őket úgy 2-3ezer darabra, aztán lezuhintani őket. Ha nagyon szétszóródik, akkor egy láthatatlan keretbe ejteném őket. Feltéve, ha a zbrush nem elérhető, mert ott tényleg egyszerűbb, fényképről 'kifesteni'. Már, ha aktuális még a dolog. :) -
#32183 néztem videót, lehet jó lenne, de esélyem sincs rövid idő alatt elsajátítani, így valahogy házon belül kellene megoldani.
most az xgen vonalon indultam el. lemodellezetem pár granulátumot, majd xgen-nel kiosztottam azokat. már csak azt kellene megoldani, hogy jobban randomizálja, illetve kicsit pontosabb és több granulátum variáció kell és akkor szerintem jó lesz -
zenoka #32182 zbrush? -
#32181 sziasztok
egy kis segítséggel fordulnék ismét hozzátok.
az alábbi képet kellene reprodukálnom 3d-ben. eddig bump és displacement mappel próbálkoztam, de valahogy nem az igazi a végeredmény. ti hogyan próbálnátok megcsinálni?
Utoljára szerkesztette: rooney8, 2017.07.22. 17:51:51 -
#32180 :) Elég jó! -
#32179 Ezek a valóban építő jellegű hozzá szólások! Én ugyan Blender-es vagyok, de egyik dolog lényegi részét át lehet ültetni másik tevékenységi körbe is! Így amit a blender esetén lehet használni mint szerkesztési technikát, azt Maya-nal is és fordítva! -
#32178 A lényeg mindig egy részletet készítsen el az ember. Mint ahogy az autók elemei külön lemezekből állnak össze. Kis részeket kell megszerkeszteni. Akár több részre kell fel bontani az Mesh-t mint eredetileg ahány részből állna a tárgy. Majd, a végén amely részek egybe függőek az eredeti tárgy esetében, azt a részt össze lehet az éleknél dolgozni. Volt még aki panaszkodott, hogy magas poligon számnál akad a program. Én Blender-es vagyok, és jobb minden esetben a lehető legalacsonyabb poligon számmal dolgozni ha lehet. Ennél fogva egy Mesh-t több részre lehet bontani, mielőtt memória hiány miatt belassulna a program, vagy stb, és külön rétegre lehet rakni azt amin éppen nem dolgozik az alkotó, majd később ha befejezte a szerkesztést az adott részen ismét egybe lehet illeszteni az alkotást, és mehet a bevilágítás , és az anyagozás, majd az adatok számításának elvégzése. Üdv Maya-sok! :) -
#32177 alakulunk, alakulunk :D
-
#32176 Mostanában egyre több időm jut modellezni. Folytattam a szobabelsőmet. Csináltam DVD sort a polcra. macera volt levadászni azt a sok borítót, meg rászerkeszteni. És majd felette lesz egy sor. És ne beszéljünk akkor még, a másik polcról. Ebbe a sorba csak olyat raktam, ami nekem is megvan. A felsőre meg majd olyanok is lesznek, amiket csak szeretnék majd beszerezni. Ráadásul elhatározta, hogy erre a képre szinte mindent ráteszek, amit valaha is modellezgettem az évek során. Lamborghini a polcon lesz, mint egy modell autó. A gitáromat is már felakasztottam a falra. Meg épült egy kandalló, de azt lehet, hogy kicsit elméreteztem. :D
Ezt meg csak úgy mutatóba. Nekem is tele van ilyen distance toollal. Külön rétegre teszed őket, akkor nem zavaró annyira.
-
ETOK #32175 Köszönöm a segítséget! Már az interneten rábukkantam a megoldásra. Rosszul kerestem az elején, azért nem találtam. A zöld-piros hátterű képet azért tettem fel, merthogy mutassam, hogy már megtudom csinálni a kábeles kérdésemet. Én még egy dolgot bepipáltam a progiba. Méghozzá a a Create/NURBS primitives/Interactive Creation-t. Ezt a Polygon Primitives menüben is kipipáltam, mert végül poligon lett az Én kis kábelem.