181821
  • Stockbauer33 #181821
  • Stockbauer33 #181820
    Tegnap lerágtam a körmeim.Majdnem nem nyert Max a nagybajnok.



    HAJRÁ OROSZLÁN BOTTAS
    Utoljára szerkesztette: Stockbauer33, 2024.05.20. 12:23:25
  • AnuluWork #181819
    Akkor megint visszakanyarodtunk oda, hogy hozzuk vissza a régi autókat és a jó hangos motorokat.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Mint máshol a köveket és a furkósbotot:


    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.05.20. 12:12:59
  • AnuluWork #181818
    Bakker, Mansell ezer évesen jobban néz ki még mindig, mint a két arc a baloldalon.
  • lac coo
    #181817
    szerintem csak szimplán túl jók ezek az autók, túl közel vannak egymáshoz... aero az valami brutális dolog, emiatt nem is működik úgy a szélárnyék mint régen,. mondjuk 30 éve :) akkor csak bátornak kellett lenni, a szélárnyék jobban működött mint ma a DRS, nagy tudás ahhoz se kellett....
  • repvez
    #181816
    nem a pályákkal vagy a helyszinekkel van a probléma, hanem az autokkal, hogy tulk nagyok a pályához és nem férnek el nem lehet elözni emiatt azokon a pályákon ahol régen lehetett .
    A másik az ,hogy nem egymással versenyeznek, hanem a csapatok az elöre megtervezett koreo szerint futtatják a versenyzőt és ha valakit utolérnek akkor a DRS miatt kikerülik, nem azért mert annyira gyorsak lennének vagy marha tökös lenne a pilota és bevállal rizikos lépéseket.
  • Stockbauer33 #181815
    Az atom fos monako jobb lesz
  • lac coo
    #181814
    Én irigylem wéberéket, hogy mit látnak ilyenkor olyan izgalmat, hogy majd megbolondulnak ?! :DDDDDDDDD Szorosabb volt abefutó mint szokott, de dögunalom volt. Max beosztotta elől, gumihátrányban volt, felenegedte a koszos levegőjébe, nagy dolog. Esélye nem volt Norrisnak.
  • RatBaG #181812
  • IXEMGabeo
    #181812
    Jó verseny lett a végére de azért Weberek nem értem mit ajuldoznak amikor gumi előny nélkül kurva nehéz előzni...
  • Stockbauer33 #181811
  • lac coo
    #181810
    amúgy ( asszem ő volt...) Hulkenberg miért huzatta meg Maxot a célegyenseben . azzal lett első ... Mért kör végén nem igen szokás a célegyenes végéig húzatni nyélen az autót ... Vagy rosszul láttam mi történt ?
  • lovejigsaw
    #181809
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Perez takarodj! Csak égeted a Red Bull-t! :D
  • RatBaG #181808
  • mcmoha
    #181807
  • RatBaG #181806
  • RatBaG #181805
  • RatBaG #181804
  • repvez
    #181803
    nem hiába lehetett ezekkel abban az időben elözni bárhol még a kanyarokban is. a mostaniak, fizikailag már el se férnek egymás mellett a pályán egy sikánba.
    Meg még az egyenesben is 3 is szükösen, ezekkel meg akár 4-5 is.
  • AnuluWork #181802
    He? Ez az öreg? 65 éves.
    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.05.12. 12:59:00
  • nearo
    #181801
    brutál mennyire picik ezek az autók...
  • RatBaG #181800
  • repvez
    #181799
    Miért van az az érzésem, hogy megint addnak a szarnak egy pofont, és megint nem azzal foglalkoznak amivel kéne.
    Képesek voltak leirni, hogy ezt a vizpermet megakadályozásáa akarják használni, de tudják, hogy a vizpermet nagy része nem a kerekektől jön, hanem a diffuzortol. ahogy a videon is látszik, hogy szinte semmi hatása nincs igy is teljesen beteritette a mogötte lévö teret.
    DE ha ezt bevezetik akkor az egyé F1 alapja veszik el megint, mert ezután már nem lehet openweelnek hivni . és egy csomo egyéb problémát generál csak, a kerékcserétöl elkezdve a 80-100L viz elvezetését ami a sárhányoba felkap. a baleseteknél az ujabb törmelékeket, megint nehezebbek lesznek az autók, vagy valami másnak a kárára lesz ugyan olyan nehéz .
  • nearo
    #181798
    valahol azt olvastam, hogy ha 10-15 seccel előbb küldik be SC-t, akkor még pont be tudott volna ugrani Norris a boxba, és volt annyi előnye, hogy egy hibátlan kerékcserével első helyre jöjjön vissza... a szopás az lett volna, ha 3-5 seccel előbb küldik, mert akkor már épp elhagyta a boxbejáratot, az SC meg pont megfogja, és cammoghat mögötte egy kört úgy, hogy az egész mezőny felér rá
    Utoljára szerkesztette: nearo, 2024.05.10. 17:21:57
  • F1rajongo
    #181797
    Azért mondom már egy ideje, hogy valamilyen úton, módon a RB-t is meg kéne azért büntetni, mert ennyire dominálnak. Hasonlóan, mint ahogyan a Mercivel tették. Akkor lenne igazságos a rendszer. :D
    Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2024.05.10. 11:29:37
  • AnuluWork #181796
    Mindegy. Igazából annyi történt, hogy egy malőr miatt Verstappen legjobb barátja megnyerte élete első versenyét, és a SCre Verstappen csak legyintett egyet, miközben vsz bulizott egyet Norrisszal az éjszakában.

    A McLaren? Mindig mindenki fejleszt. A csomagokat adott versenyekre viszik. Ritka, hogy mindenki egyszerre. Én meg nem mondom hol fog tartani a McLaren amint Európába érnek, de ebből a Verstappen-féle legyintésből ítélve, és az SCig a RB (pontosabban Verstappen) hétvégéi teljesítményét nézve, tök mindegy. Hogy most a Ringen, vagy Monzában húzza be a VB címet ha ez marad a helyzet, szerintem tök mindegy. Maradjunk annyiban, látva az egész eddigi évet, 1x nyert Sainz, amikor a RB műszaki gondokkal küzdött, és 1x Norris, amikor hibásan engedték be a SCt. Ez azért nem az a történet, amiről a McLaren picsog jelenleg.
    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.05.10. 09:55:28
  • AnuluWork #181795
    11+ boxutcai kerékcsere ideje +37 sec, mire a SC elé került. Így pontos. :)
  • AnuluWork #181794
    Oké, de a kerékcseréje után nem a második helyen lett volna, hanem minimum 4. vagy 5. HA elé küldik be a SCt! Ez egyébként 20 méteren múlt. Mondjuk, ha SC bénázás, akkor ez az 1994es imolai nagydíj SC esetéhez képest nudli, tehát egy négyes alát megérdemel a versenyrendezés Miamiban is! :D
  • F1rajongo
    #181793
    Igen, egyrészt megsérült, másrészt Norris-nak full zsír új gumija volt. De szerintem inkább a sérülés volt a hangsúlyosabb ok. Persze Norris is jól ment, meg a McLaren is, nem ezt akarom ezzel mondani, de koránt sem úgy, hogy Ver sérülés és új gumik nélkül győzelmi esélye lett volna. Kb. 15 sec-et adtak neki ajándékba a SC elcseszés miatt, hogy ha ezt az időt levonjuk a végső idejéből, akkor kb Perez mögött, a 4. helyen végzett volna. Persze ebben az esetben lehet, hogy jobban nyomta volna, így lehet, h Perezt meg tudta volna előzni és így feljött volna a 3. helyre. Nagyjából ez lett volna a reális eredménye. Arról meg már nem is beszélve, hogy ha SC jó helyre ment volna be, akkor Norris valahova a mezőny közepére érkezett volna vissza kerékcserét követve, ami azt jelentette volna, hogy az áhított 3. helyhez sok más autót is le kellett volna előznie, ami időveszteséggel és gumi kopással is járt volna. Úgyh még ez a 3. hely is koránt sem biztos, hogy meg lett volna. De ez lett volna a legjobb eredmény, amit matematikailag elérhetett volna.
    Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2024.05.10. 08:49:10
  • repvez
    #181792
    egyrészt igaz, hogy elönyt szerzett mert roszkor és rossz helyen küldték be az SC-t, de mikor mindenkit elengedtek és felállt a jó sorrend akkro ez az elöny elveszett, hiszen ott volt MAX a nyomába, 1mp belül. és onnan növelte az elönyét a végéig.Tehát eróből lógótt el igaz kellett, hogy megsérüljön a RB autoja
  • F1rajongo
    #181791
    Teljesen igazat adok Neked. Csak valahogy Wéber Gáborék elfejtettek erről beszélni, csak arról áradoztak, hogy mennyire jó lett a McLaren fejlesztés és Norris mennyire ügyes. Ha nem cseszték volna el a SC behozatalát, sehol sem végzett volna Norris.
  • AnuluWork #181790
    Ha bemegy elé a SC, akkor hová is jött volna be a kerékcseréje után a következő körben? A dobogó is dadogva lett volna meg.

    Itt van leírva minden.
    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.05.08. 09:09:20
  • RatBaG #181789
  • nearo
    #181788
    elvileg Verstappen padlólemeze sérült, amikor átment azon a lószaron, azért is volt lassabb a végén
  • HTS s3rg1nh00
    #181787
    ez a hiba végül semmit nem számított,mert Norris 11 mp-el vezetett Verstappen előtt,és egy jóárasított kerékcsere 9 mp időveszteség,plusz ha az utolsó etapot nézzük Norris tempója jelentősen gyorsabb volt
  • AnuluWork #181786
    Semmit. A versenybírók qurták el a SCvel, mert a SC hibásan nem a versenyben vezető Norris elé ment be, hanem Verstappen elé, így a 11 sec előnyből, kerékcserével Norris csinált 31et úgy, hogy miközben a SC feltartotta Verstappenéket, majd Norrist ismét a boxból kihozták a SC ELÉ! :D

    Persze delta időznek itt rendesen a McLarennél, de ahogy írom, 11ből kerékcserével lett 31 sec előny Norrisnak amikor kapcsoltak a FIAnál. Ezt egy "Delta" sem tudja, abban biztos vagyok. Utána régebbi keményekkel Verstappen már nem érte utol Norrist akinek friss keményjei voltak.

    Szerencsére mindenki leszarta, de biztos, hogy ha a győztes nem Norris, Verstappen haverja, akkor irtó nagy picsogás lett volna belőle.

    Perzse még most is lehet, de nem olvastam utózöngét.

    Összefoglaló

  • lac coo
    #181785
    Ok de nem kell orokéletű gumi sem. De azért egy kört illene bírnia :)
    Mit rontottak el a tobbiek, hogy Norris behuzta ? :)
    Utoljára szerkesztette: lac coo, 2024.05.06. 07:03:33
  • Stockbauer33 #181784
  • repvez
    #181783
    csakhogy ráébrettél igy pár év távlatábol, hogy néhányan miért mondjuk ezt már évek óta.
    Ez egy technikai sport, és nem a gumikrol kéne szolnia 70%ban . A közvetitések alatt másrol se hallani, hogy ki milyen gumin van, mikor fog kiállni , mennyi köridöt veszt a gumik miatt és , hogy kinek hogy kopik.
    Ha figyeled a közvetitést, akkor csak ezzel van tele , alig esik szo a hajtáslánc a karosszéria az egyéb technikai dolgokrol és föleg nem arról, hogy ki menynire tudja azt kihasználni.

    Mert a gumik miatt mindenen sporolni kell, nem lehet teljes gázon menni, mert nem engedi a gumi. ha a gumi nem engedi akkor nem lehet a piloták közti különbséget se látni, mert egy elöre megtervezett forgatókönyvet kell követniuk, hogy a gumikat el tudják a kivánt körig vinni.
  • lac coo
    #181782
    amúgy tényleg.... milyen faszom széria ez, hogy olyan gumikat kapnak, hogy egy kört nem lehet menni vele versenytempóban ???? Vicc, hogy már ezzel akarnak némi "izgalmat" generálni, hogy szándékosan a pályához alkalmatlan keveréket hoz a Pirelli ....