171973
  • sure
    #171973
    Az olajégetés meg ERS-szel trükközés tavaly is előjött, szóval ez a F1 folklór része. Kicsit arra emlékeztet, mint a nem technikai sportokban a csúcskategóriákban - vannak, akik doppingolnak, és vannak, akik nem buknak le...
    Utoljára szerkesztette: sure, 2019.09.19. 20:19:19
  • sure
    #171972
    ,
    bár a forrásuk megadásának módja valóban igénytelen hogy csak a site, a reá reflektálásom asszem hasonlóan komoly volt :)
  • HTS s3rg1nh00
    #171971
    index cikk,innentől tök felesleges bármit felhozni.az is kamu,amit kérdeznek.
  • sure
    #171970
    Nekem a hogyanra is vannak ötleteim!

    - "a Ferrari több kilowattot hoz ki az akkumulátorból a megengedettnél" - és ezt úgy tudják titokban tartani, hogy az összes telemetria adatot meghamistották, és biztos ami biztos, a FIA ellenőröket is lefizették

    - "a Ferrari-motor extra üzemanyagot éget el, amit a szenzorok nem érzékelnek" - lásd előző pont, + technikailag ezt úgy érik el, hogy az extra üzemanyag Leclerc kulacsában van, és egy rejtett kapcsolóval, a kislábujjával pumpálja az egyenesekben a motorba

    -"a plusz lóerők olajégetésből származnak" - ezt mintha a Mercedes sütötte volna el 2 vagy 3 éve, és szigorítottak is az egy futam alatt elégethető olaj mennyiségén, tehát lásd 1-es pont

    A konklúzió tehát, hogy teljesen felesleges feljelenteni a Ferrarit, hiszen már úgyis lefizették az FIA-t
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    nem komolyak a fentiek, mielőtt valaki nekem esne...

    Utoljára szerkesztette: sure, 2019.09.19. 16:49:12
  • mcmoha
    #171969
    55 lóerő plusszal időmérőn csak öt századdal veri a mercit Monzában. Na ne hülyítsenek már.
  • Alexease
    #171968
    Raszalltak a Ferrarira (a tobbiek is), most azert ez az eresztes;)
    A "nagyjából" barmi lehet: 0.1%, 1%, 10% :D Vagyis, igaza van.
    A csapat/privat VB-hez azert a motoron kivul kell mas is (auto, pilota, csapat, mernok stb). Lasd Williams, Merci motorral:DDDDD
    Utoljára szerkesztette: Alexease, 2019.09.19. 16:31:58
  • sure
    #171967
    Toto megint altat, "a Honda, a Renault és mi nagyjából egyforma erősek vagyunk" - nyilván, pont ezért olyan szoros a csapat vébé állása!
  • pr3cious
    #171966
    Mert a jobbak jönnek később -> ők kerülnek hátra a vizes pálya miatt. De én imádtam hogy megkavart mindent.

  • IXEMGabeo
    #171965
    miert lenne katasztrofa, ha eso van eppenseggel
  • Magnum PI
    #171964
    Alapvetően szerintem is jó lehetne az a rendszer. Annyi gond van vele, hogy nem lehet biztosítani hogy azonos körülmények között menjenek. Változik a pálya állapota, hőmérséklete. Ha eső van akkor az katasztrófa stb.

    És akkor még ott vannak pályára látogató nézők, akik 2 percenként látnak így 1 autót kb 2 másodpercig. Szerintem emiatt sokan nem mentek ki az időmérőre.
  • IXEMGabeo
    #171963
    nem is adtal rossz otletet a sorsolassal
  • pr3cious
    #171962
    Az ilyen köröket pedig élőben nézhetted. Mindenki megkapta a figyelmet.
  • pr3cious
    #171961
    Nekem nem hiányzik hogy a szerencse alapú legyen az indulási sorrend, se az hogy mini futamokat kelljen néznem Szombatonként. Az az időmerő faék egyszerű volt, és ez volt a jó benne. Ha gyorsabb időt mentél előztél. A pilótákon is nagyobb volt a nyomás hogy az egytlen körbe megfelelően teljesítsenek.
  • Magnum PI
    #171960
    Mondok egy merészet. Most úgy is ilyen furán endurance verseny az F1. Lehetne úgy is az F1 mint a rally cross. Random 3 csoportba kerülnek a pilóták 10-12 körös futamot futnak és a végén a 3 csoport 1. 2. versenyzője méri össze magát. Szóval a pályán egyszerre mindig 6-8 autó van csak. A 12 kör alatt nem kel spórolni semmivel, lehet nyomni neki. Nem kell időmérő sem, végig van izgalom.
  • Magnum PI
    #171959
    Igazából az egész időmérő értéke megkérdőjelezhető, mindegy milyen formában létezik. Arról szól, hogy rendezzük erősorrendbe a versenyzőket ami még tovább csökkenti a küzdelmek és előzések számát. Főleg úgy hogy ezek a pilóták már keveset hibáznak és nagyon stabil optimalizált köröket futnak az egész futam alatt. Ha sorsolás lenne akkor nagyságrendekkel több előzés lenne. Csomó sportban sorsolás van szóval éppen itt is meg lehetne oldani.
  • pr3cious
    #171958
    Azzal meg az volt hogy mindenki csak az utolsó körökben jött ki, és nincs olyan faktor hogy aki hibázik hátulról indul. A mostani rendszernél ahol szinte fix hogy kik nem jutnak tovább annál sokkal jobb.Szerintem semmivel sem izgalmasabb ez a három részes időmérő, engem érdekelt az egyéni teljesítmény, a kiscsapatok is kaptak így figyelmet.(nem csak akkor amikor kiesnek)Ez a jelenlegi meg inkább a kicsiket szívatja még-jobban, eleve [email protected] vagy de még az esélyt is elveszik...
  • Stockbauer33
    #171957
  • ToxiMaxi
    #171956
    Mentek a Coopba :)
  • mcmoha
    #171955
  • b-type
    #171954
  • Stockbauer33
    #171953
  • ToxiMaxi
    #171952
    Monaco szinte mindig unalmas, így tényleg izgalmas lenne.
  • PLaci
    #171951
    Monaco.
  • mcmoha
    #171950
    Azért a monakói ídőmérőt megnézném ilyen feltételekkel.
  • ToxiMaxi
    #171949
    Szerintem fordított vb sorrendes 15 körös sprintfutam, ami a következő nap rajtsorrendjéről dönt jó ötlet lenne. Adna egy kis izgalmat a dolognak. Williams első sor :), aztán mutassák meg a topcsapatok, hogy mennyire tudnak előzni. Izgalmasabb lenne, mint maga a futam. Én egy ilyen dolognak örülnék, mert még egy komoly dominancia alatt is hozna izgalmakat és azoknak a pilótáknak kedvezne, akik tudnak előzni.
    Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2019.09.15. 08:21:28
  • IXEMGabeo
    #171948
    nezoi szempontbol unalmas volt...legalabb is azota hanyagoltam az idomeroket....

    2003 elotti rendszer volt a nyero 1 orad volt, hogy a legjobb beallitasokat megtalald nem volt szabalyozva a gumi sem, aki a leggyorsabb volt tenyleg az nyert es nem alltak be egymas moge hogy szelarnyekot gyujtsenek nem allt bent a 7-10. helyezett versenyzo bent a boxban azert, hogy megsporoljak a szett gumikat...
  • Magnum PI
    #171947
    Nem értem miért nem azon gondolkodnak, hogy miért is nem jönnek ki az élcsapatok már Q3 elején. Normális az lenne, hogy minél többet próbálkoznak annál nagyobb eséllyel futnak még jobb köröket. De most helyette 2x futnak neki és elfogadják, hogy ez a legjobb. Miért?

    Azért mert 1 spórolni kell a gumival, 2 nem lehet tankolni ezért ki van számolva, hogy utolsó körre minimálon legyen a benzin és 3 még a motorral is spórolni kell mert itt extrémen hajtják őket. Ezeket kéne megváltoztatni.

    Vagyis:
    - strapabíróbb gumik
    - minden körben fix benzin
    - fix motormód versenyen és időmérőn is.
  • drop
    #171946
    és megint a top csapatok nyerne vele,mert kis csapatok menek ki először és utána a nagyok tehát gumizot pályán tudnak menni ez megint baromság szerintem
  • pr3cious
    #171945
    Nekem még mindig jobban bejött az egykörös időmérő, mindenki kap egy kis figyelmet és nincs forgalom, képes megkavarni az állóvizet ha valaki hibázik vagy kicsúszik és hátulról kell indulnia.
  • Stockbauer33
    #171944
  • Alexease
    #171943
    Ez eleg elvetemult otletnek tunik:)
    https://index.hu/sport/forma1/2019/09/13/forma-1_idomero_kvalifikacios_futam/

    Mi lesz a motorhasznalatokkal, a zuzasokkal, az "elozhetetlen" vagy konnyen "feltarthato" palyakkal stb?
    Persze, ez nem szazas: "szakmabeli információkra alapozva úgy spekulált".
  • PLaci
    #171942
    Csehországban fura dolgokkal fut össze az ember az autópályán.
  • lac coo
    #171941
    Lehet még nincs napszemüveg-szerződése .. :)
  • PLaci
    #171940

  • AnuluWork
    #171939
  • sure
    #171938
    Jolyon Palmer összefoglalója Monzáról, vloggernek (vagy mifenének hívják a műfajt) sokkal jobb, mint amennyire "jó" versenyző volt, számomra legalábbis Grosjean2 volt a "mindig másvalami, másvalaki a hibás" futam utáni magyarázkodásaival.

    Leclerc szerintem az egyetlen pilóta, aki ha interjút ad és van rajta napszemüveg, akkor leveszi, már tavaly feltűnt, nekem akkor nagyot nőtt a szememben, talán először láttam nyilatkozni és talán először láttam ilyet a Forma-1 történetében. A végén a riporter meg is köszönte neki ezt külön :) (eszerint ők sem gyakran találkoznak más pilótáknál ezzel a "gesztussal")
    A mostani hétvégén is láttam, még csinálja :D
  • AnuluWork
    #171937
    Esetleg 2021-től egy Vettel Ricciardo csere? :)
  • IXEMGabeo
    #171936
    Arrivabenevel visszatert az az erzesem miert is hivjak Ferrarit, Ferrarinak...jo vezetonek tartom, aki szenvedellyel csinalja, amit szeret...nekem emberileg szimpatikus volt, jol kiturta ez a mini Harry Potter sajnos...
  • ShaiHulud
    #171935
  • AnuluWork
    #171934
    Vettel ellen kellett nyomnia utoljára 2017ben.