169816
  • Alexease - VIP
    #169816
    Szerinted melyik resze lehet kamu? Az hogy kokoznak vagy penzt mosnak? Esetleg a dakaros resz (annak utana is olvashatsz).
    Bizonyos szint felett (oltonyos, sokszor ismert es/vagy vezeto pozicioban levo emberek) sajnos bejatszik az alkohol, narko, kurvak, fiatalkoruak, "nemi eroszak". A penzmosas meg egyertelmu:)
  • Master91 #169815
    Ha te cáfolhatod akkor írjad
  • pr3cious #169814
    Ez kb full kamu vagy valamit félrehallottál. Szinte 100% hogy nem így volt ahogy te mondod de mindegy :)
  • Master91 #169813
    Nagyon jó, jöhet még !
  • __Jacek__ #169812
    Palikról annyit hogy amikor egy vámzárólt két éve álló Mitsut kihoztunk full rozsda stb aztán bele ment egy csavarozható cső, dupla lengéscsillapító kb ennyi került bele ezzel utól érte az emberünk amikor a piros dakaros Land Cruiserrel ment a lacika...
    Erre a szervizparkban jött a nagy oltás hogy ő csak a homokon tud menni :D a muterod az :D
  • repvez #169811
  • Fürtös #169810
    Spoilerbe rakom mert hosszú lesz, de jó kis story :D

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Abban az időben a Magyar tereprally világszinvonalú volt, ugye Palikunk is dakarozott,versenyzett.
    El kell ismerni, nagyon jól csinálta, amit lehetett megtanult, amit meg lehetett venni azt megvette, talán ő volt az egyetlen olyan aki úgy versenyzett ,hogy nem a saját pénzét költötte.
    Azt tudni kell rólla ,hogy erősen rá volt kattanva a kokóra ami mint tudjuk erősen növeli az önbizalmat :D
    Némi pénzszerzés céljából elinditozzak egy projektet Honvéd Dream Team néven, ahol katonák versenyeztek az itthoni és a világbajnokságban. Szép kis pénzmosoda volt hullottak a miliók rendesen a honvédség kasszájából,de hát uriember ilyesmiről nem beszél.
    Aztán jött a 2009-es Dakar. Volt egy elég durva szakasz ahol nagyjából mindenki elvérzett talán valami 30 versenyző ért be köztük Szalay Balázs. Palik eltévedt és nem találta az ellenörző pontot, közben az autó is lerobbant ,ezért a versenykamionja kihúzta a főutra és bevontatta a táborba, ez már alapból kizárás lett volna mert így több mint 15 GPS pontot kihagyott és 4 kihagyása után már kizárnak.
    Engedjük el most Lacit kicsit mert párhuzamosan más dolgok is folytak. Nagyon sok nagy gyári menő ugyanígy járt, mire a végén aszervezők leintették az aznapi szakaszt mert megítélésük szerint már képtelenek lettek volna teljesíteni a versenyzők.
    Azért nem szivesen hagynak kint több száz embert éjszaka bóklászni a sivatagban ők sem még ha a szabály úgy szól, hogy ha a másnapi szakasz rajtjáig odaérsz és ott saját erőből át tudod lépni a rajtvonalat akkor versenyben maradsz.

    A versenybíróság nekiállt kiosztani az időbüntetéseket ahogy az ilyenkor szokás.
    A szakaszt nem teljesítők kaptak vagy 12 óra büntetést fejenként köztük a teljes Mitsubishi gárda.
    Ekkor történt ,hogy a Mitsubishi igazgatója felkereste a versenyszervezőt a sátrában miszerint az nem lehet ,hogy az első 10 ben ne legyen mitsubishi,csináljon valamit különben kivonulnak.(állítólag ez volt a beszélgetés, de ezt senki nem tudja biztosra,csak annyit láttak, hogy ők ketten vitatkoznak) Azt tudni kell, hogy a dakar nem FIA verseny hanem az ASO nevű magáncég szervezi, és nekik azért számít a pénz. Igazából csakis a pénz számít de az egy másik történet.
    A kis megbeszélés után kihirdették ,hogy törlik az időbüntetéseket és törlik az aznapi szakaszt arra hivatkozva ,hogy teljesíthetetlen volt, azok a versenyzők akik nem tudták befejezni kapnak 1 óra büntetést és holnap folytathatják a versenyt.
    Itt most kanyarodjunk vissza Palikra akit a versenykamion közúton húzott be és akire kizásrás várt a kihagyott GPS pontok miatt.
    Ennek a kis változásnak hála László hipp-hopp a 12. helyen találta magát a rangsorban ami azért már igen nagy szó egy Dakaron.

    Itt jött képbe Szalay Balázs aki ennek a szervező cégnek a Kelet-európai képviselője.
    a 39 szakaszt teljesítő versenyző azon vette észre magát, hogy annak ellenére ,hogy teljesítették a távot azok mögé kerültek akik nem teljesítették és helyette kaptak 1 óra időbüntetést. Sokan 10-12 órát szenvedtek bent a dűnék között mire minden GPS pontot megtaláltak és az ő idejük ezt tükrözte is. Teahát aki végigment annak az ideje +8-10 óra, aki pedig nem teljesítette annak +1 óra.
    Azt hiszem jogosan háborodtak fel és mivel sok Kelet-europai versenyző volt közöttük ők Szalayhoz fordultak(hiszen ő képviselte a szervezőket feléjük), hogy nyujtson be óvást, mert szerintük ez tisztességtelen eljárás. Egy óra alatt 4 óvást nyujtottak be különböző csoportok ezért a versenybíróság visszavonta döntését és később úgy módosította, hogy akik nem értek be azok 16 óra büntetést kapnak így helyreállítva a helyezéseket.
    Palik persze ennek nem örült érthető okokból hiszen addigra telekiabálták a médiát a sporttörténeti sikerrel miszerint magyar a 12. helyezett a dakaron.
    Palik felkereste Szalayt a táborban és itt kezdődött az a vita ami miatt lászló hosszabb külföldi nyaralásra kényszerült.
    Palik lejárató kampányba kezdett Szalay ellen hiába győzködték felsőbb pozíciókból, hogy ne erőltesse ezt mert Szalay nem tehet róla, nem önszántából nyujtott be óvást. Nagyon elmérgesedtek a dolgok a balhé még hetekkel a verseny után is zajlott és Palik elért arra pontra,hogy elkezdett fenyegetőzni a politikai szennyes kiteregetésével. Ugye ő a honvédségnél lapátolta ki a pénz Szalay meg MSZP-s vonalon volt erős de erről úriemberek ugye, nem beszélnek. Egészen addig míg valami idióta ezt a szabályt meg nem szegi. Palik rosszul mérte fel az erőviszonyokat és mivel fenyegetőzőtt ezért veszéjessé vált (emlékszik még valaki a Tábornok perre?). Szalaynak erősebb háttere volt ezért Lászlónak mennie kellett.
    Annyiban egyeztek meg, hogy Palik elhúz messzire és kussol cserébe nem bukik. Ezért a srácok hirtelen asztmásak lettek és Argentinába kellett költözni.

    Ezért lett vége hirtelen Paliknak,
    Ma már narancsos szelek fújnak és Palik ellenségei lassan kikoptak, úgyhogy Lászlónk is visszatért a száműzetésből.
    Én azt mondom:
    Ha az F1 kormánymédiához kerül akkor tuti befutó a gyerek.
    Szujó is egy dillettáns de Palikhoz képest azért profi volt...

    Lászlónk kommentári tehetségéről egy kis anekdota:
    Egy gyulai versenyen végighallgattam Lászlónk okoskodását és öntömjénezését egy versenyszituáció elemzése közben.
    Az egyik vidéki amatőr versenyző röhögve csapkodta az asztalt közben mire Lászlónk megszakította mondandóját és morcos nézéssel éreztetni próbálta,hogy rossz néven veszi a figyelem rólla történő elvonását.
    Emberünk annyit mondott: Há Lacikám, rólad annyit, hogy mióta te közvetited a Forma 1-et azóta a RAI unón kell néznem ,mert ott is egy idióta ordibál de azt legalább nem értem .
    Vannak még durvább sztorik is a porszívó Lacikáról,volt olyan,csapatmeetinget tartott hajnal 3 kor a szállodában egy szál faszban halál bekokózva 20 ember előtt.
    De ez is egy másik történet



    Kicsit tényleg hosszú lett.

    A Szujó sztoryt kiderítem most hétvégén,azt is megírom majd ha van rá érdeklődés.
    Utoljára szerkesztette: Fürtös, 2019.05.18. 11:51:41
  • desigo #169809
    nekem is jöhet
  • Sippie #169808
    Jöhet.
  • adam46 #169807
    Jöhet.
  • Fürtös #169806
    Bizony, bizony jó pár száz milliót kilapátoltak a honvédségtől :D Ráadásul rossz emberbe kötött bele mikor bukta a Dakart :D
    Ha van rá érdeklődés megírom a sztorit.
  • AnuluWork #169805
    Merci ...
  • Stockbauer33
    #169804
  • mfn #169803
    Jön az új Honda motor az Osztrák futamra.
  • RatBaG #169802
    az usaban is megcsinálták

  • RatBaG #169801
    https://index.hu/sport/motorsport/2019/05/15/fernando_alonso_edzes_baleset_indy_500_falnak_csapodott/
  • SzocsA #169800
    Itt a Nikitime! 0.2 volt lassabb mint Bottas. Beültethetnénk akárkit , bárki elvezetné ezt a szart. Ennyit ér a hammertime.
    Még egy másodperc talán lehet a kocsiban vagy több ki tudja, hány % mennek......

    A ferrari egy rakás szar, ez a potter gyerek elmehet a bús picsába...... Vettel elfékezte a gumiját. Leclerc mögé ért és 12 kör kellett neki, hogy elengedje. Addig szépen elkoptatta a gumikat. mikor megelőzte a következő körben már volt 3 másodperc közte. Utána mit raknak fel. a kemény keveréket, hogy vettel mindenféleképpen megelőzze. Annyira tolják vettelt.... De fordítva is ugyan működik a dolog vagy Leclerc megszivatta vettelt, mert ott is sokáig tartott mire elengedték egymást... Mikor bejött az SC mit raknak vel neki közepes gumit mikor látták a mercire milyen keverék megy fel....
    Ezután, meg ez a kis köcsög potter lenyilatkozza, hogy "hű de jók lettek a fejlesztések, csak éppen nem voltak hatékonyak", annyira, hogy már a redbull lenyomja őket..... Ilyen nyilatkozat mellett elmehetne politikusnak... Ez a ferrari tiszta szégyen.... amatőr csapat szinten vannak, nem tudják felrakni a kerekeket rendesen. Amíg ezek a buzi olaszok lesznek a vezetők az istállónál, nem lesz semmi előrelépés... Meg teljesen új motorszabályok, kasztni szabályok kellenének, akkor változna valamit, ha előröl kellene kezdeni...
  • AnuluWork #169799


    vs

    Ricciardo inkább vezetne, mint versenyezne Zandvoortban
    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2019.05.15. 18:55:33
  • AnuluWork #169798
    Arrivabene annyit tehet, hogy szurkol a Ferrarinak
  • Alexease - VIP
    #169797
    Mindegyik korszak mas volt, foleg a technika es a szabalyok miatt. Ahogy szigorodott, egyre "neccesebb" lett, komolyabb osszedolgozas es koncentracio kellett a gyozelemhez.

    Schumieknak azert durva elonyuk volt, voltak csatak, de nagyreszt 1,5–2×-es elonnyel nyertek.
    Vettel mar nem volt olyan "eros", ket VB minimalisan (az elso talan 1 ponttal, utolso versenyen, sokadik helyrol, addig nem is vezette a VB-t); ketto egyertelmubb, de azert nem lehetett hibazni. "szegeny" Alonso ketszer is minimalisan maradt le.

    A Merci folenyt a durvabb technikai es szabaly valtozasok szultek. Lazabb mint a Red Bull de huzosabb mint a Ferrari korszak.
    Ehhez mindharom komponens 100%-a kellett (csapat, auto, pilota).
    Ha a Ferrarinal nem lett volna folyamatos (mai napig) csapat es pilota kaosz, messze nem lenne ennyire egyertelmu a Merci foleny.

    Az F1 messze nem csak a palyan levo auto es benne ulo pilota versenye (ez max 50%). Eleg 1-2 rossz dontes a tervezesen, gyarban, csapatban vagy autoban, es mar bukta van.

    Az utobbi 5 versenyen, hiaba volt a kettos gyozelem, az elsot leszamitva, 5-15 masodpercre futottak be mogottuk a tobbiek (Ferrari/Red Bull); ami mar a verseny vege, befuto, amit mar "elengedtek".
    Persze, papiron gyoztek, a "szokasos", de 1-1 elfekezes, kicsuszas, rossz pit, gumi menedzseles es mar nem lett volna annyira egyertelmu.
    Sajnos vagy nem sajnos, ez az F1.

    Aki olyat szeretne, amit (tisztan) a palyan boxolnak le, nezzen Indycar-t vagy NASCAR-t:D
    Az F3/F2 is eleg jo, nagyreszt a palyan zajlanak a dolgok.

    Ha az F2 nagyobb hirverest kapna (reszletes felvezeto musor, "ismernenk" a pilotakat es csapatokat, lenne hatter anyag), sokkal jobb lenne.
  • Fela #169796
    Inkabb nezz te is F1.5-ot :-)

  • Master91 #169795
    Sumi korszakba voltak igzgalmak. Volt olyan év amikor dominált persze, de az én (ami persze lehet hogy az évek alatt megváltozott) emlékeimbe úgy ékelődött be hogy jó harcok voltak Hakkinennel, aztán Alonsoval.


    Vettel a 4 rb vb-címére viszont határozottan emlékszem hogy 2-őt iszonyatos fölénnyel nyert, 2-őt viszont nagyon izgalmas évbe vittel el.
    2010-ben 4 ponttal verte meg Alonsot
    2011-ben 122 ponttal Buttont
    2012-ben 3 ponttal Alonso
    2013-ban 155 megint Alonso

    Valahogy izgalmasabbnak éltem meg ezt a 4 évet. Főleg hogy volt mikor Webberrel is harcoltak.

    Itt most mivan ebbe az évbe? Nagy semmi.

    Merci mit mond szabad edzéseken? Húú erős a ferrari. Gyors. Aaa megleszünk fingatva.
    Időmérő: Merci 1-2, nem is ilyen pirinyó századokon, 1-2 tizeden....5-8 tizeden verték most a ferrarit (pontosan nem emlékszem)

    Volt 1 jó kis twitter kép, valami híresség jegyezte meg cinikusan, hogy az SC előtt az első 5 helyezett valami 45 másodperc távolságon belül voltak egymástól. Eh.

    0 izgalom eddig, és ilyen évünk lesz. Esetleg Bottas néha jót csatázik Hamiltonnal. Ha.

    Utoljára szerkesztette: Master91, 2019.05.14. 23:25:50
  • Stockbauer33
    #169794
  • sure #169793
    Így van, a Schumacher érában a Ferrari technikai fölénye olyan szinten brutális volt, hogy ihaj. A Red Bull szárnyalása alatt (ha-ha-ha, micsoda metafóra!) a Vettellel megtoldott fölényük is nyomasztó lehetett, ha az ember nem nekik/az ő versenyzőjüknek drukkolt.

    SZVSZ bullshit hogy a Forma-1 népszerűsége csökken. Változik, lehet, hogy úgy tűnik, túl van szabályozva, de bizonyos szempontból meg soha nem lehet eléggé túlszabályozni ahhoz, hogy az emberi, mérnöki leleményesség, egy apró aero vagy olajégetési trükkel ne tudjanak gyakorlatilag behozhatatlan előnyökre szert tenni a riválisok ellen.

    Akik nézik, ezért nézik, ezért nézzük. Ezért nézik azok is, akik aztán minden Merci dominálta futam után jönnek fanyalogni, hogy de unalmas, ez volt az utolsó, satöbbi, satöbbi. Mert valahol ez normál emberi ésszel felfoghatatlan, hogy van a világon 10 ember, akiket ha ugyanolyan autókba ültetnének be, akkor konstans 2 tized másodpercen belül lennének a köridejeik egymáshoz képest, a maradék tíz meg talán 3-5 tizedre is lenne egymástól, steril teszt körülmények között. A technikák közti különbségek adják azokat a "súlyos" 2-3 másodperc/környi hátrányokat a többieknek. Technikai sport. Főként erről szól. Aztán persze ott van a "politika" meg az intrika a háttérben, de ha valaki csak a futamokat nézi meg, ez valahol tök mellékes, ez ugyanúgy megvan az úszásban, a röplabdában, a teniszben, talán csak a futballban nem, mert az a legtisztább és legszentebb sport a világon ;)

    Szóval ja. Én személy szerint Kubicának drukkolok leginkább, hogy legalább egyszer dobogóra állhasson idén. De ha ő nem, akkor legalább Kimi :) Hiányoznak a bőbeszédű, mélyreszántó nyilatkozatai

    S ha már a Merci kell. hogy nyerje a szezont - akkor már inkább Bottas, húzza be ezt a vébét, nagyjából az utolsó esélye, aztán szépen vonuljon vissza a csúcson ő is.
  • [HUN]FaTaL #169792
    Aki mazochista :D
  • b-type #169791
    igen, legalábbis a magam nevében szólva. De nyilván jóval kevesebben, ahogy 17 évvel ezelőtt is.
    Én szeretem, ha programom van pl. utálom felvételről nézni.
    Viszont(!) sokkal kevesebben írnák be hogy már milyen jót aludtak. :)
  • Master91 #169790
    van aki fizetne az eddigi futamokért hogy nézhesse ?
  • Alexease - VIP
    #169789
    Azert a nezettseg csokkenese nem csak az F1 hibaja. 10 ev alatt sokat valtozott a vilag, felnott egy generacio, a kockak csaladosok lettek es/vagy van egyeb elfoglaltsag is. A mai generaciot nem csak az F1 ele nehez leultetni (most a foci, falosag show es egyebek felejtosek).
    Aki 10-20-30 eve nezett F1-et, eleg ha csak visszagondol, miket csinalt akkoriban. Pontosabban, mi mast tudott csinalni, honnan jottek az egyeb infok. Regen az internet es videomegosztok hianya miatt, akit csak "erdekelgetett" az F1, otthon volt es "nezegette". Mar kozben kovetheti barhonnan vagy visszanezheti sokfelekeppen.

    Tuti csokkent a nezettseg, de ha a teljes csokkenes 100%, akklor a "valos" csak 50%.

    A ket veglet kozott kell kompromisszumot kotniuk: a valodi nezoket megtartani es minoseggel kiszolgalni (aminek egyik resze a fizetos reszek) vagy az F1-et ugy faragni, hogy uj nezok is legyenek. Valszeg a masodik a nehezebb es talan fajdalmasabban is erintentene az F1-et.
  • Alexease - VIP
    #169788
  • b-type #169787
    Szép lassan beletolták fizetős csatornákba.
    Múltkor pont beleolvasgattam pár hozszólásba 2002-ből, csak idézek:
    "..Bernie bácsit lehet nem szeretni, de tény, hogy ő csinálta az F1-et olyan világméretűvé, amilyen. Többek között a pénz is az F1 fontos paramétere, sőt legfontosabb tényezője. Ezt sokan nem értik, tán még Leo Kirch sem teljesen, aki ugye fizetős tévékre akarta-akarja vinni az F1-et, amivel valszeg ki is nyírná. Bernie koncepciója zseniális, marketing szempontból mindenképp: a versenyhez a tévénéző ingyen jut hozzá, ezért irgalmatlanul sokan nézik. Finanszírozni meg finanszírozzák azok, akik szeretnék, ha ez az óriási rajongótömeg őket is látja a ''száguldó cirkusz''-ban vagy a körül. Az F1 egyik legfontosabb ereje, hogy tv-ben ingyen van, lévén nagy nézettségű, ingyenes csatornákon nyomják, azaz nem áll fenn az a veszély, hogy a néző úgy gondolja, hogy megunta és nem fizet elő a következő versenyre, vagy pl. csak az F1-ért elég kevesen fizetnének elő egy csatornára. Szóval az F1 elég jól ki van találva,.."

    és/vagy:

    "Úgy tűnik sokaknak az a véleménye, hogy kezd unalmassá válni a verseny. Be kell vallanom, hogy én sem rajongok érte. Azért bele szoktam nézni, de az tényleg elég hervasztó ha mindig ugyanaz a páros nyer... MS valóban egy remek pilóta és egyik legnagyobb erénye, hogy nem szokott hibázni. Képes ezeket a teljesen monoton köröket színte gépiesen professzionálisan végigcsinálni, igaz ebben segíti az autó is, mert nem kell állandóan azzal vacakolnia, hogy a tűréshatáron vezessen. Viszont azt hiszem részben ez a profizmus az, ami rontja a versenyek érdekességét. Az egész F1 egyre inkább a csapatokról szól, nagy cégekről, team munkáról, kerékcseréről, matematikáról és hihetetlen pénzekről, ebben az összjátékban a pilóta szerepe sajnos fokozatosan leértékelődik. Úgy tűnik az egyéni emberi vonások, a stílus és a küzdelem kezd egyre inkább kiveszni a F1-ből, pedig valószínüleg pont ez az, ami érdekesebbé és változatosabbá tehetné ezt a sportot is. Persze az is érdekes lehet, hogy melyik autógyár tervezi a legjobb karosszériát vagy motort de ezért nem hiszem, hogy érdemes órákat tölteni a versenyek nézésével, különösen úgy hogy pár kör alatt kiderül, hogy ki fog nyerni. Ha a mezőny kiegyenlítettebb lenne (technikai szempontból) az sokat segítene, de még akkor is ott lenne az a gépies csapatmunka a háttérben, amiért szerintem elég nehéz lelkesedni..."
    ..
    "Asszem elég egyértelmú hogy a jobb autóval versenyzők győznek nem pedig a rosszal. Ami pedig a sokkal de sokkal de sokkal....dolgot illeti, nem volt azt olyen sok, mivel akkor még volt verseny, és nem az évad felében nyert Mika. De amit most a Ferrari csinál...télleg ügyesek legjobbak nem sajnálom a vb címet MS-től az se érdekel hogy egy tapló igen ők a legszervezettebb csapat, MS az Istencsászár überrekorder,....de mindez k*rvára hidegen hagy ha elalszok egy futam alatt amiben egy előzés sincsen, bocs hogy felhúztam magam de már rohadtul unom az egész Ferrari által létrehozott versenyt."
    ..
    "Oké, oké igazatok van Spa volt és Zonta...de hát én se emlékezhetek mindenre :D. Amúgy csak azért hoztam fel azt az előzést mert már x futamja nem látni semmilyen előzést nem hogy olyat. És mindenben egyett értek veled...nem tom mikor fogunk végre látni olyan Forma 1-et amibe nem alszik bele a ember hanem inkább végig izgulja..."

    Kifejezetten érdekes volt olvasgatni 17 évvel ezelőtti véleményeket.
    Persze rengeteg idő lenne közte mazsolázni, de azért jó volt.
  • Magnum PI #169786
    Szerintem a Ferrari korszak Schumival durvább volt. Ennél is nagyobb előnyük volt, de mögöttük volt verseny. Most sehol nincs. A nézettség évek óta folyamatosan csökken. 10 év alatt majdnem felére esett a nézőszám. Én a DRS-t okolom meg a szar pályákat. Egy izgalmas előzés sincs már. Aki akar egyenesben elmegy aki meg ott nem tud másol sem fog tudni.


    Utoljára szerkesztette: Magnum PI, 2019.05.14. 18:16:09
  • AnuluWork #169785
    Unalmas a Mercedes fölénye: elpártolnak a nézők a Forma-1-től
  • Alexease - VIP
    #169784
    En regebben probaltam hallgatni, de botranyos, igazi Index-es:) Akkoriban a nagydarab, izzados, szir-ember volt, ahogy "terpeszkedik a kanapen", meg egy masik nyikhaj, jatekokat es egyebeket is szoktak "szakerteni":)
  • ToxiMaxi #169783
    Bár az lett volna, de összehasonlítva ezt a Wéber, Szujó podcastjával, a színvonal, a hozzáértés a béka segge alatt van. Ez minden csak nem minőségi tartalom. Számomra élvezhetetlen.
    Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2019.05.14. 14:41:28
  • Fura Alak #169782
    Elment a hang?
  • ToxiMaxi #169781
    5 percig bírtam hallgatni. Katasztrófa...
  • Fura Alak #169780
    [Bukótér] Végigmentünk a Szujó-sztorin, hogy sikerüljön kibogozni a történteket
  • b-type #169779
    Sztem átgondolt a folyamat, amikor keretek közé szorították az első szárnyat annak van egy azonnal hasznosítható következménye, de talán van egy még fontosabb, egy csapdaszerű hatása. Az azonnal fizető következmény, hogy valamivel könnyebben követhető az üldözött autó, mittomén százalék, ez tiszta haszon..bármennyi is az 5%-20%-ig.
    A csapdaszerű hatás, és amiért én is így csináltam volna, hogy lássam hogy reagálnak a csapatok, ..és nem tudnak rosszul reagálni, hiszen versenyhelyzet van, mindenképpen őszinte és jól körvonalazható reakciót kapok. Kétféle első szárny variáció indult el az év elején, egy Ferrari (Alfa) irány, és egy Mercedes (és egy lazábban ehhez kapcsolódó Red Bull).
    Még a nyilatkozat is segítség, amikor mind a Red Bull, mind a Mercedes lenyilatkozta, hogy tesztelték a Ferrari féle első szárny megoldást, de nekik nem volt jó, vagy hosszútávon nem annyira nagy benne a lehetőség.
    Aztán a Mercedes is csiszolja még, valamint a Red Bull..és valszeg a Ferrari is, a módosításokat és tervezeteket pedig mind kötelesek benyújtani az FIA-nak, tehát elég részletes képet kapnak arról hogy hogyan tervezik a csapatok leléptetni az első szárnyról a levegőt, és ugye az első szárny meghatározza az autón körülölelő légáramokat hasznos és káros..mindegy.
    Így már jóval könnyebb korlátozást hozni a padlólemezre majd 2021-re, jóval tisztább képet kapnak az egész autóról amit majd körvonalazni szeretnének, hogy az hátsó autó követési-támadási lehetősége végül valós 50-80, vagy akár még nagyobb százalékban hatékonyabb lehessen.
    Ez az amiért sztem nagyon jó húzás volt bevezetni ezt az új első szárnyat, mert nagyon nehéz úgy szabályok által körbeírni egy autót 2021-re, hogy azt ne gondolják hatféleképpen a csapatok.. ez jobb...és a csapatok kényszerből belesétálnak ebbe a csapdába hiszen muszáj az eredményességük miatt fejleszteni és választani.
  • gpFan #169778
    Számok nélküli összefoglaló, 5 verseny után (áh, bocsánat az ötösért, nem lesz több ) :
    Új szabályok, amelyek érdekesebb versenyeket kellene hogy hozzanak, könnyebb követést és előzést. Nemigen láttunk ebből semmit, és a versenyzők többsége sincs jó véleménnyel. Ami van: szélesebb első szárnyak, nagyobb leszorító erő, és igen, a legtöbb helyen megdőlt a pályarekord. Több lett a szárnysérülés is persze.
    És ami talán a legrosszabb: soha nem látott csapat dominancia. Nyilván nem csak a technika az amiben vezetnek, hanem a csapat, verseny irányítás is. De maradjunk a technikánál. Egyedül Bahrein volt, ahol a Ferrari volt gyorsabb, ott a megbízhatóságon buktak. De lehet, hogy közben a Mercedes annyit javult, hogy ott is gyorsabb lenne most. Mindenesetre Monaco nem lesz jó a Ferrarinak minden jel szerint, és vsz. a RedBull sem lesz jobb a Mercinél, pedig az utóbbi szezonokban az volt az erősségük. Szegény Max, aki végre kezd éretten versenyezni, nagy reményekkel volt az idei Monacót illetően, most alighanem a 3-ért fog megint harcolni.
    Amikor elkezdtek beszélni az első szárnyak új szabályairól, valami nagyon egyszerű elképzelt kinézeteket mutattak. És asszem. itt van az egyik fő hiba - engedték a több lapot és egyéb variációkat. Amit azok tudtak a legjobban kihasználni, akiknek a legtöbb pénzük és a legjobb fejlesztőgárdájuk van.
    A szakadék az első három, és a középgárda között még nagyobb most. Lesz dobogós idén a 3 top csapaton kívül ? Csak ha valami nagy törés-zúzás lesz, alighanem. Amire nem sok esély van. Bakuban is igen óvatosak voltak.
    Vagyis, újabb eset, hogy a szabályváltoztatások kontraproduktívek voltak. Az ilyesmit azért nem csak elméletben kellene meghozni, hanem komoly teszteket végezni. Ami viszont gyakorlatilag tilos. 2021-re jönnek az alacsonyprofilú gumik - amit egyes nagyokosok 'megnövelt, 18 colos gumiknak neveznek, miközben a felni az, ami 18 colos lesz) - az komoly felfüggesztés és sokminden más új megoldást fog követelni. És persze rengeteg pénzt. Vagyis ... De persze, ez az egy konkrétan a helyes út, és talán a gumik nem lesznek annyira kiszámíthatatlanok, már csak azért is mert kevesebb lesz belőlük
  • AnuluWork #169777
    Számokban Barcelona után:

    2018:
    1. Hamilton 95
    2. Vettel 78
    3. Bottas 58
    4. Raikkonen 48
    5. Ricciardo 47
    6. Verstappen 33
    7. Alonso 32
    8. Hülkenberg 22
    9. Magnussen 19
    10. Sainz 19
    --------------------------------------
    1. Mercedes 153
    2. Ferrari 126
    3. Red Bull 80

    (2-2 Mercedes-Ferrari győzelem, 1 Red Bull.)

    2019:
    1. Hamilton 112
    2. Bottas 105
    3. Verstappen 66
    4. Vettel 64
    5. Leclerc 57
    6. Gasly 21
    7. Magnussen 14
    8. Perez 13
    9. Raikkonen 13
    10. Norris 12
    ------------------------------
    1. Mercedes 217
    2. Ferrari 121
    3. Red Bull 72

    (5 Mercedes győzelem)
    Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2019.05.12. 19:36:35