668
Icewind Dale
  • Daermon
    #668
    Jónak néz ki!
  • JonasSandor
    #667
    Csekkoljátok
  • Micsu
    #666
    Egy mod miatt vt, thx
  • Darun
    #665
    Az nem lehet, hogy elfogyott a nyilvessző?
  • Kotomicuki
    #664
    A karakter testreszabásában (színek, hangok, stb.) van egy "script" funkció, itt lehet megadni, hogy milyen harcmodort kövessen a csatákban az adott karakter.
    Ha nem tudod, hogy mi ez, akkor igen nagy valószínűséggel nem is nyúltál bele.
    Ha a felszerelésében sincs vakító/elátkozó cucc, külső behatás alatt sem áll, akkor nincs jobb ötletem - csapat MI ki/be kapcsolása...
  • Micsu
    #663
    Harcmodoraba hol tudok belebabralni? Nem vak persze
  • Kotomicuki
    #662
    Megvakították? (karakterlapot ellenőrizni)
    Ha nem lett belebabrálva a harcmodorába, akkor akár még bug is lehet...
  • Micsu
    #661
    az miért van hogy a tolvaj íjászom egy ideje csak úgy lő az ellenfélre hogy mellé áll, azaz nem lő messziről azaz olyan távolságból lövöldöz mindha kardozna, kirpóbáltam már több féle setuppal is
  • Kotomicuki
    #660
    Diviner az IWD2-ben nagyon jó: 1-2 "kötelezőről" kell csak lemondanod vele (pl. Melf savas nyila), de cserébe minden másból +1 áll a rendelkezésére.
  • CrashBoostZoom
    #659
    Igen, az alapjátékban nem valóban így volt. A HoW kieggel változtattak ezen és még sok más dolgon is.
  • Micsu
    #658
    értem van még angolbol hova fejlődni
    egyébként meg régen mikor megjelenéskor játszottam nem volt ilyen hogy 2 ellentétes iskolát kellett hanyagolnod, tudod a megszokás :P
  • CrashBoostZoom
    #657
    Mert felsorolás. :D Sosem választhattál, hogy melyiket nem használhatod ott ahol kettő ellentétes iskola volt.
    Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.02.06. 13:44:32
  • Micsu
    #656
    érdekes hogy ort ir nem andet :P
  • CrashBoostZoom
    #655
    Bizony. Ahol kettőt ír ott kettőről kell lemondani.
  • fluency
    #654
    Varázslónál a specialista nem használhatja az ellentétes iskola varázslatait. Meg kell nézni, hogy melyik varázslat, melyik iskolához tartozik és úgy dönteni. :)
    itt le van írva melyek az ellentétes iskolák
    Utoljára szerkesztette: fluency, 2019.02.04. 22:36:44
  • Micsu
    #653
    ügyebár vagy vagy alapon írja melyik iskolát nem használhatom, ezt hogy tudom eldönteni?
  • CrashBoostZoom
    #652
    4 vagy 5 karakternél nem is kell több. Jönni fog a XP bőven.

    Ha pedig alap játékot+HoW vagy EE-t játszol akkor a legjobb mágus specializáció a Necromancy (vagy specializáció nélküli). Amikor kijött a játék akkor valóban a Conjurer volt a legjobb választás de ezen később változtattak a HoW-ben és így került bele az EE-be is.
  • Micsu
    #651
    még annyit szeretnék kérdezni hogy az eenél is úgy van mint az alapjátéknál hogy annyi fele megy az xp ahány fős a partym, mert akkor nem indítok csak 4 vagy 5 karaktert
  • Micsu
    #650
    igen azt használtam a sima iwdben de az új szabálykönyvben sztem nem igazán jó, ha jól emlékszem nem az invocation volt az az iskola amit nem használhatott
  • Calver
    #649
    IWDEE nagyon megkeverte a dolgokat, teljesen felborította az alapjáték egyensúlyát. (ami elég szomorú, mert az IWD egyedi és csodálatos volt ilyen téren, minimális mágia, mindenkinek csak szétrúgtad a seggét)

    kövesd BG2 alapokat, kb sorcererek a legkraftosabb ha tudod mit csinálsz, illetve specialista mágusok vagy mage/priest multikasztok, élükön az illusionist/priest-el.
  • Daermon
    #648
    Emlékeim szerint a Conjurer az egyik legjobb.
  • Micsu
    #647
    sztetek melyik a legjobb varázsló osztály, ezzel a wild magevel szemetezek, anno mikor végigtoltam még nem volt benne a játékban
    látom a paplovagoknál is vannak faja kasztok, fighternél barbariant érdemes választani?
  • Darun
    #646
    Emlékeim szerint ilyet a régi korongos, angol nyelvű változat is csinált.
  • nigergandalf
    #645
    Igen.Seames. EE.
  • Anonymusxx
    #644
    Milyen a játék? steames? EE?
  • Kotomicuki
    #643
    Ha magyarítás nélkül működik, akkor a telepítendőkkel van a baj, vagy olyasvalami van a gépeden a háttérben, ami megakadályozza/zavarja a rendeltetésszerű használatát - elméletileg a magyarítás ilyen hibát nem okozhatna.
  • nigergandalf
    #642
    Sajnos igy sem működik.
  • Piczourka
    #641
    Ha van elég helyed a meghajtón, akkor próbáld meg rendszergazdaként indítani. Jobbklikk a játék ikonján - tulajdonságok - speciális - itt pipáld ki a négyzetet hogy indítás rendszergazdaként. Ha nem rendszergazdaként van indítva, nem engedi írni a merevlemezt, ezért nem tud mentést sem készíteni.
  • nigergandalf
    #640
    "Not enough free disc space to save game, do you wish to quit?"
    Ezt az üzenetet kapom, a magyaritás telepitése után. Quick save, auto save, nem működik. Van valakinek valami ötlete, erre a problémára?
  • Calver
    #639
    nem azt mondom, hogy IWD-ben nem lett volna jelen a mágia, de... BG2-ben azért eléggé hangsúlyosak voltak mindig is a "mágia párbajok", amikor ellenfelekről lebontottad egy mágussal a védelmeiket, közben egy pappal feltápoltad a csapattagjaidat ezzel kivédve a sebző varázslatokat, társai.

    IWD-ben ezzel ellentétben van egy dispel magic és... ennyi. egy-két papi varázslattal védekezhetsz a csúnyaságok ellen, de az sem olyan hangsúlyosak, a mágiahasználok kevésbé hajigálnak a karakterekre kellemetlen dolgokat, sokkal inkább pofozkodásra van kihegyezve. az elején persze a crowd control varázslatok uralnak mindent, mint mindenben ami (A)D&D.

    ezért nem tetszik nekem amit IWDEE csinált vele, mert... így nem sok köze van a harcrendszernek az alapjátékhoz. ha csak adtak volna hozzá, azt elfogadom, de... fegyverrendszer sem illik a játék alá igazán (BG2-ben sokkal nagyobb választék volt, itt nincs), több nagyon hasznos és alapvető varázslatot szétszedtek, egyszerűen nem jó a balansz.
  • Kotomicuki
    #638
    Na, megvan - ez vonatkozik a BG I-re is:
    - az "eredeti"/alap és a GoG-os verzióban csak a duálozással kaphatnak 5 pöttyöt a fegyverjártasságra a harcos multikasztok
    - az EE, vagy mod-dolt (pl. weimer) verziókban már a vegyes osztályúaknak is lehet 5 pontot adni a fegyverjártasságokhoz, ami amúgy 2-nél megállna
  • Darun
    #637
    Hát nem tudom. Én azért az alap IWD-ben is használtam Magic Missile-t, Cloud Kill-t, Melf acid és Fire Arrow-t meg Fireball-t is. A MM már csak azért is kellett, mert az instant cast volt és sok esetben csak azzal tudtam megakasztani az ellenség mágiahasználóit. És ez csak az alapjáték volt, a jégsárkányos kiegészitőben meg nem is nagyon lehetett elkezdeni nagyobb csatát sebző varázslat nélkül. Én is órákat dobáltam újra az értékeket, mire kijött pl a cleric/fighter törpömnek a 18/00-s erő, vagy a Paladinnak a 18/72-es, aztán kiderült hogy tök fölösleges volt, mert volt egy öv, ami feltolta 19-re, meg egy másik ami 18/00-t adott. A legerősebb kari sztem még is a félelf fighter-thief-mage volt. Max szinten egyedül bedarálta az 5 Glabrezut. Igaz hogy a levelcap-ig háromszor végig kellett vinnem a játékot, minden kiegészitővel együtt.
  • Daermon
    #636
    Hát fene tudja.
    Tavaly tartottam Forgotten Realms hónapokat. IWD 1-2, NWN 1, BG 1-2EE.
    Tény, hogy normalon könnyebbnek érződik az IWD EE eddig, mint az eredeti volt, de valahogy még is jobb az EE szerintem. Legalább is még jobban élvezem.
    Az is igaz, hogy BG2-höz hasonló lett, de ezt megint nem bánom, mert a BG2 nálam minden idők 2. legjobb RPG-je (szép lassan a Witcher széria előzte meg).
    Szóval igazad van valahol, de izlés dolga lesz, hogy kinek melyik tetszik jobban.
  • Calver
    #635
    megéri, minél magasabb az erő annál jobban, IWD-ben pedig van tárgy ami feldobja 19-re. mondjuk én még mindig a 3 karaktert (FMT, ranger/cleric, cleric/illusionist) preferáltam, de az csak az alap IWD-re vonatkozott...

    az a helyzet, hogy IWDEE nagyon elkúrta a szabályrendszert alap IWD-hez képest, kb köszönőviszonyban sincs a két játék.
    eredeti IWD közelharcról szólt, mágia kb csak buffok és gyógyítás formájában volt jelen, a szórakoztató játékmenet onnan jött, hogy egy rakás elmebeteg haste-el felgyorsítva kb végigdöngölt az aktuális helyen, mindenkit lemészárolva aki az útjába került... majd kicsit megpihentek, összefoltozták magukat, leszedték a fáradtságot (minden 2. haste után) és pusztítottak tovább. gyönyörű volt, és nagyon kedvezett a kis csapatoknak.

    ...ezzel szemben az EE kb egy BG2 lett csak más helyszínen, az eredeti IWD élményből SEMMIT nem tartottak meg. BG2 retardált fegyverrendszere (IWD/BG1-é sokkal jobb), mindent telebasztak mágiával az eredeti "low magic" settingjével szemben, nincs már meg a jó pofozkodós érzése, több varázslatot fossánerfeltek, és... szörnyű. plusz tették mindezt teljesen feleslegesen, az IWDEE zoom-on kívül semmit nem ad a játékhoz, eredeti IWD betöltési idejei most is kiválóak. (full HD monitoron pedig a zoom se ér lófasztse, 1280x720-ban tökéletes minden)

    szóval ha a topiclátogatók elfogadnak egy ajánlást: az eredeti IWD modokkal messze, messze sokkal jobb élmény, mint IWDEE.
  • Daermon
    #634
    Igen, de most ugye kilehet rakni, a Stalkeren ugye alapból 2 csallag a DW. A barbárnál is simán ment 2 csillag a DW-re, ami már nem rossz, és még marad 2 csillag fegyverre is, ez lvl1. Pár szint és pöpec is lesz, ezért DW-ztem a barbárt :)
    A Blade meg késöbb lesz DW-s, neki a kevés csillagból előszőr fegyverre kellett.
  • fluency
    #633
    Az eredetiben valóban nem volt DW, mert az még a D&D 2nd edition szabályrendszert vette alapul. Ott nem volt külön skill rá, de a ranger az akkor is tudott két fegyverrel harcolni komolyabb bünti nélkül. Gyakorlatilag ott ő volt a kétfegyveres harcos.
    A kard pajzs nem lehet akkora dps, mint egy mindkét kezét használható harcos. Vedd a való életet és meglátod, hogy ha pajzs van a kezedben jelentősen csökken a mozgékonyság és nem tudsz akkora erőt kifejteni, mint nélküle. Cserébe kapsz elég jó védelmet - vagyis kapnál csak itt nem realizálódik. :)
    Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.04.04. 10:53:28
  • Daermon
    #632
    Ami mindig bánatom volt itt is, meg a BG-kben is, hogy kard & pajzs stílusra csak lövedékek ellen kapsz AC-t. Jó let volna 1, majd 2 rendes AC.
    Bár a legtöbb RPG-ben amúgyis alulkezelt, csak tankolásra kihegyezett a kard és pajzs kombó, pedig lehet azzal támadni és trükközni is.
  • Daermon
    #631
    Hát ugye az EE-ben variáltak a szabályokon, ugye az eredetiben nem volt dual-wield se. A BG-kben meg jól működött a dolog :)
    Aztán 1-2 óra alatt kiderül, és ha nem jó, akkor kezdem előről. De kiakarom kísérletezni :)
  • fluency
    #630
    Lehet. A fighter a warrior class klasszikus megtestesítője. D&D-ben csak ő forgathat minden fegyvert és viselhet minden páncélt. Ő specializálodhat minden fegyverre, tehát simán lehet neki minden fegyverrből 5 csillag.
    Mondjuk azt én is néztem, hogy ennyi dual-wild-es harcost csináltál, mert azért az elején kapnak büntit rendesen. :)
  • Daermon
    #629
    Egyenlőre a stalker és barbárnál úgy nézem jól működik. :)
    A harcos dolgot nem néztem, de ha este nem felejtem el kreálok egyet és megnézem, hogy lehet-e 5 csillag neki.