10
  • Narxis
    #10
    Globalista nagytőkések, jájj istenkém....leánykori nevén gazdagok? Vagy vannak nem globalista nagytőkések is? Ilyen az amikor valaki csak a kurucról tájékozódik.
  • Narxis
    #9
    Nem csak a németeknek nem megy, az USA most próbálta zsarolni Tajvant, hogy csak akkor tudják őket megvédeni Kínától ha a chip iparuk felét átköltöztetik az USA-ba amire természetesen Tajvan nemet mondott mert egy bődületes marhaság. A TSMC korábban is próbált terjeszkedni az USA-ban, már a Biden kormány is ösztönözte őket erre de óriási probléma a szakképzett munkaerő hiánya.

    Az orosz olaj és földgáz azért volt olcsó mert az oroszok más módon nyújtották be a számlát.

    Azt nem tudom honnan veszed, hogy jövőre kisöprik a kínai gyárakat Magyarországról, én itt lakom az egyik épülő mellett és elég nagy erővel építik de biztosan ha te mondod.

    Minden mi hazánkos vesszőparipája ez a mezőgazdaság téma. A legrosszabb ami történhet ebben, hogy az eddig EU-s támogatások csökkennek, de attól még nem tart vissza senki attól, hogy te vegyél egy földet és gazdálkodjál azt azonban érdemes megjegyezni, hogy érdekes módon a mezőgazdaságra építő országok a szegényebb országok közé artoznak miközben az iparra építők gazdagabbak. Ettől mégpersze nem kell beszüntetni a gazdálkodást, nem is mondja senki.
  • kvp
    #8
    "mindent felszámolnak, majd a helyét behintik sóval, akkor miből is lesz/lenne megvéve az a késztermék"

    Marad az amit a posztindusztrialis gazdasag kepes kitermelni, tehat a turizmus es a penzugyi szektor. Amire abbol nem futja, az nem lesz megveve. Ez a deindusztrializacio hatranya, marmint az eletszinvonal (neha drasztikus) csokkenese. Viszont mivel az EU fo stakeholder-ei, azaz a globalista nagytokesek ezt a jovokepet valasztottak a foderalis unionak es ebben megerositette oket a szavazok tobbsege is a globalista EU-s partok tamogatasaval az EU-s valasztasokon, ezert nem igazan tehetunk mast mint hogy elfogadjuk a tobbseg akaratat.
  • Kotomicuki
    #7
    De ha a saját előállításnál mindig drágább az import - már ha addigra azt a csatornát is végleg le nem zárják a politikai inkompetenciájukkal - és mindent felszámolnak, majd a helyét behintik sóval, akkor miből is lesz/lenne megvéve az a késztermék?! (Jó, pl. a Monarchiában a csatahajó-építés kivétel volt, de ott minden, érintett részegységnek egyazon (háttér)tulajdonosa volt..., aki diktálta a feltételeket - az angolok 30-40%-kal olcsóbban állították elő, saját maguknak a hasonlót (akkor még))

    Gondolom a törökök és a kínaiak sem lesznek olyan jófejek, mint a szövetséges usa, hogy nem rajtunk akar keresni - mer' már mindenki más elfutott előle, aki tudott és akart..., vagy nem ennyire szervilis hülyék a vezetőik, mint a zeunak.
  • kvp
    #6
    A nemetek beismerik ezzel, hogy nem tudnak felvezetot gyartani. Lassan mar egeszet sem. Mivel a nemet autoipar sem lesz el felvezetok nelkul, ezert lassan minden technologiat (vezerles, meghajtas, aksik) azsiai alkatresz gyartoktol kell venniuk. Igy viszont nem lesznek versenykepesek az azsiai auto gyartokkal. Az infrastrukturalis beruhazasok inkabb csak rovidtavu gazdasag elenkitesnek szamitanak es latjuk, hogy itthon mire vezettek az autout epitesek. (itthon a vasut karara tortentek, a nemeteknel az ipartelepites karara, mindketto problema)

    Ez europai deindusztrializaciot mar nem nagyon lehet megallitani es varhatoan jovore Magyarorszagrol is kisopresre kerulnek majd a kinai gyarak. A nemetek pedig varhatoan bezarnak az orosz olaj importjara epulo muanyagfeldolgozo (es a foldgazra epulo mutragya) uzemek es egyeb autoipari beszallitok megszunesevel. Mivel mar a Torokorszagban gyartott kinai elektromos auto is EU-s termeknek szamit, ezert igazabol semmi nem indokolja, hogy Magyarorszagon barmilyen autoipari gyartasi kapacitas letezzen.

    Ez a mezogazdasag onkentes felszamolasaval, amit az uj EU-s koltsegvetes ir elo igazabol teljesse valhat a magyar deindusztrializacio is, lehetove teve hogy a reg megszunt nehezipar utan mar se konnyuipar, se ipari szintu mezogazdasag ne legyen az orszagban. Ezzel vegre utolernenk az EU nyugati reszet ahol ez a folyamat mar az 2010-es evek ota zajlott es 2020-ban gyorsult fel. Ott mindez a lakossag erezheto eletszinvonal csokkenese nelkul megtortent.

    Persze a fentieknek kulcsa a gyors es hatekony kormanyvaltas, ahol a lakossag lehetoleg ellenallas nelkul tamogatja az EU-ban meltan utalt allamkapitalista kormany lecsereleset egy valoban globalista EU konform vezetesre.
  • Narxis
    #5
    Ez a fajta cinikusság az ami miatt Magyarország mindig is a pöcegödörben fog maradni. Németeknél nem ellopnak 3 milliárdot hanem inkább útfelújításra költik. Te figyelj már, az MNB 500 milliárdja amit eltüntettek az gondolom teljes rendben van. Na az már soha a büdös életben nem lesz meg, kerülhet bárki hatalomra.
  • Narxis
    #4
    A zukrajna projekt az mi? Az amivel a ruszki haverjaid felsültek?
  • YaniMan
    Szüli
    #3
    A háború erősebben diktál, mint a piac.
  • Supra-III
    #2
    Hehe, kell az út a kínai autóknak :-)
    Nem tudom, hogy szomorúbb-e vagy vicces, mennyire elszakadtak a való világtól... Persze, azt fogják kapni amit megérdemeltek - csak valamennyire egy csónakban ülünk. Illetve süllyedünk...
  • Kotomicuki
    #1
    Ez nagyon kevés pénz lenne annak, pláne, ha még a saját nevelésű szakemberek is hiányoznak a képletből.
    Ráadásul most, hogy se szabadalmak, se alapanyag a gyártáshoz nem lesz - utóbbi a kínai viszontválaszok miatt.

    Meg különben is, a zukrajna projekt minden pénzt feltud szippantani, azonnal. ;)