16
-
#16
Nagyon beteg, hogy egy összetett mondatot sem tudsz értelmezni, de nekiállsz vitatkozni.
-
lammaer #15 Elég kemény kijelentés egy olyan embertől aki itt él európában, és innen fikázza szabadon a rendszert :)
Milyen kinai tapasztalatokkal hasonlítod össze az itteni európai életedet? -
#14
Erről volt egy jó videó.
Ezerszám gyártják az autókat amik ha rendszámot kapnak, akkor jár értük az állami támogatás, amiből megint autót gyártanak és így tovább.
Persze fogy a hely, el kéne passzolni valami fejlődő országba a szekereket, de ezekben az autókban nem minden klaffol rendesen, bizonyos dolgokat kispórolnak ami nem látszódik, így előfordul, hogy több ezer autót szállító hajók kigyulladnak a tengeren, mert a nagy részük mondhatni selejt és a gyártó cég így arc vesztés nélkül tud kijönni a buliból, mit ha pl. Brazíliában vagy Afrikában kiderülne, hogy az autók nagy része használhatatlan.
Ez mind a gyártónak, mind Kínának érdeke.
Kína szerintem függőséget akar elérni, hogy bizonyos termékeket ők gyártsanak és ők szabják meg az árát, ehhez előtte a többi ország gyártó iparát kell gyengíteni tönkretenni, majd az idő gondoskodik a többiről, mert ha nulláról kell újra felhúzni gyárat, hozzá mérnököket képezni, akkor az nem megy ripsz - ropsz.
A htka fórumban van egy tag aki minőség ellenőr atomerőmű építéseknél, ő is ír néha problémákról, hogy az EU-ban a gyártó cégek mennyire nincsenek néha képben, mert kihalt egy szakértő generáció az újaknak meg nincs tapasztalatuk és hozzáértésük.
Amcsiban néha azért kapott egy katonai gyártó fejlesztésre felkérést, megrendelést, még ha nem is kellett aztán a termék, hogy a gyártói, mérnöki tudás fennmaradjon.
-
#13
https://sg.hu/cikkek/it-tech/163058/a-kinai-kormanyzat-megprobalja-letorni-a-pesszimista-online-viselkedest -
#12
Nem abból lett a világháború, pont ellenkezőleg. Sok ezer évig így működtek társadalmak. Nem csak háborúztak, hanem együtt is működtek városok, országok - nem feladva szuverenitásukat. A világbéke nem ezen múlik. ;-)
Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2025.09.30. 08:15:40 -
inkvisitor #11 A bajuk pont az, hogy a fiatalkorú munkanélküliség növekszik.
Egyébként a kínai gazdasági modell egy időben használatban volt Európában is. Lett is belőle világháború, amikor a francia és brit gazdaság a feltörkvő német visszafojtására elkezdte korlátozni a kereskedelmét és a nyersanyagokhoz való hozzáférést.
Amennyiben minden ország elkezdené alkalmazni a kínai modellt, nagyon gyorsan véget érne a globalizmus és önellátó tömbök alakulnának ki, amik hamar háborúzni kezdenének a nyersanyagokért.
Utoljára szerkesztette: inkvisitor, 2025.09.30. 07:36:44 -
manypet #10 Jéé, észrevették, amit már évek óta pofázok??? :-)
Kína:
1.
Elkezdte a termelés alapanyagait a kezébe venni, bármi áron.
(Fémek kitermelése, bányák megszerzése, a környezetszennyezés avagy munkavédelem nem számít, sem pénz, amit beleölnek.)
Eredmény:
Övé a világ fémbányászatának döntő része, főleg a ritkaföldfémek.
2.
Olcsó és hatékony munkaerőt biztosított.
Eredmény:
A cégek hozzá mentek dolgoztatni.
3.
Olcsó energiát adott a cégeknek.
(Mai napig szénerőművek sokasága tolja az olcsó áramot.)
Eredmény:
A cégek hozzá mentek termelni.
4.
Szabad piaci elveket alkalmazott.
(Nem szólt bele a cégek munkájába különösebben. KÍNA ALACSONY SZINTEN SOKKAL KAPITALISTÁBB, MINT BÁRMELY NAGYOBB NYUGATI ÁLLAM!)
Eredmény:
A cégek hozzá mentek termelni.
5.
Az odament cégek technológiáját elleste, ellopta.
(Nem csak közvetlenül. Egyszerűen ha egy mérnök korábban az Apple-nél dolgozott, majd átmegy egy kínai céghez, a tudása nem szűnik meg, viszi magával.)
Eredmény:
Megszerezte a nyugati technológiát.
6.
Tolta a felforgatást.
(Fizette ő is a feministákat, lmbt-t, migrációt, és persze FŐKÉNT a klímahisztériát meg a szocialista elveket! Fizette a balos politikusokat, propagandistákat, stb.)
Eredmény:
Nyugaton a társadalom züllik, rengeteg migráns rombolja a gazdaságot, és legfőképpen a CO2 elleni tök értelmetlen harc drasztikusan visszaveti a cégek termelékenységét. Az energiaárak az egekben, munkaerő gyenge, a sok szociális baromság meg a rengeteg szabályozás megöli a nyugati cégeket, amelyek egyre drágábban tudnak csak gyártani. A nyugati politikusok jó része vagy az USA vagy Kína kezében.
A felforgatásról egy videó
-
Azaz:
Kína kezében a gyártás alapjának stratégiai része, kezében a technológia, mellette pedig sokkal kapitalistább. Azaz alacsonyabb adókkal, és (ami nagyon fontos) sokkal kevesebb szabályozási korláttal tud dolgozni a kínai cég, emellett sokkal olcsóbb energiával, mindig rendelkezésre álló nyersanyagokkal. Mellette pedig eleve van egy 1,5milliárd fős hazai felvevőpiaca, amin simán meg tud erősödni, mielőtt a világpiacra lépne.
VÉGEREDMÉNY:
Kína átvette a világ gazdasági vezető szerepét.
Miért tudta ezt megtenni?
Mert a nyugat mára szocialista lett.
Utoljára szerkesztette: manypet, 2025.09.23. 22:29:15 -
dyra #9 Az tény, hogy a kínaiak baromi jól csinálják. A közgazdászaink áradoznak évtizedek óta a piacgazdaságról, a szabad piacról meg a verseny csodáiról. Csakhogy ez az egész addig működött, amíg a nyugati országok technológiai fölényben voltak. Ez ma már nincs így, sőt: hatékonyságban is beelőzték őket a kínaiak. A szemünk előtt zajlik a demokráciák egyik nagy hátránya: populista majmok kerülnek hatalomba, szarrá lopják magukat, a nép meg le van ejtve – lásd Orbán. A kínaiak „tervgazdálkodása” viszont teljesen más, mint amit eddig ismertünk, és az a durva, hogy működik is. Nemcsak az EU-t nyomják le, idő kérdése, és az USA is sorra kerül. -
#8
Kínában minden egyre jobb, Európában minden egyre sz@rabb. Arról próbálj meggyőzni, hogy ez nem így van. ;-)
-
Probatbicol #7 Megnyugodhatsz, nem csak a gazdasági mutatók, de az emberek élete is jobb Kínában mint Európában, legalábbis a modern, iparosodott területeken. Hatalmas ország, jócskán vannak elmaradottabb részek is, de ott is inkább csak szegényesebben élnek mint rosszabbul. Az állami kontrolt meg magasról leszarják, mert jólétet hozott nekik.
Annyira jó itt egyébként tényleg, Párizsban pl. épp sokezer rendőrnek kell lenni az utcán, hogy ne kapják szét a várost, Angliában százezrek tüntetnek, a németek rácsodáloznak, hogy Magyarországon este 10-kor békésen sétálnak az emberek az utcán.. -
lammaer #6 Mert egy nem fenntartható rendszert üzemeltetnek, ami a piaci folyamatokat nem veszi figyelembe. Tervgazdálkodás van célszámokkal, függetlenül attól hogy a kereslet mekkora.
A jelek már ott vannak...
https://www.reuters.com/investigations/china-is-sending-its-world-beating-auto-industry-into-tailspin-2025-09-17/
Az EU ezt úgy tudná megcsinálni, ha a nagy gyártóknak szépen tolná a zsebébe a pénzt, mint mondjuk amikor annó a bankokat kellett megmenteni - amit nyilván az EU társadalom nem fogadna el és a döntéshozók bukásához vezetne. Kinában ugye ez nem szempont, az van amit a párt mond.
Lehet hogy hosszútávon bejön nekik, ha kicsinálják a konkurenciát utána már emelhetnek árakat és rentábilissé tehetik az autóipart. De a történelemből azért már láttuk, hogyan is működik a tervgazdálkodás és mi van akkor ha az állam a piaci folyamatokat figyelmen kívül akarja hagyni.
-
lammaer #5 Komolyan arról kell meggyőzni hogy európában jobb/szabadabb az élet mint kínában?
A gazdasági mutatók egy dolog, az állami kontroll meg egy másik. Idehaza már most szarabb mint Brüsszel, ha agymosásról, demagógiáról vagy belső és külső ellenségképek kialakitásáról van szó. -
#4
Tehát melyik a működőképesebb társadalom? Kína nem csak az autógyárakat finanszírozza, hanem mindent, amit szükséges. Az életszínvonal is emelkedik, tehát nem annak ellenében cselekszik - azt segítve. Nyugat-Európában csökken. Brüsszel, Berlin, Párizs olyan szabályokat hoznak, amik a polgárok ellen vannak valami negédes, romboló ideológia mentén. -
#3
Mert Európában teljesen más a felfogás és a választóknak se lehet eladni azt, hogy miért jó adófizetőknek autógyárakat pénzelni még ha hazai is. Kínában ilyen gond nincs, a pártállam megmondja mit kell gondolnod. -
Supra-III #2 Biztos hogy benzinben nem versenyképesek? Nem ástam a mélyére, de azért láttam egy-két érdekes benzines vagy hibrid autót tőlük...
Meg kellene érteni, hogy végetért egy korszak: már nem lehet eladni fél millióért egy gombot. Plusz oké hogy nem fizetek elő az extrákra, de azért cipeljek magammal 100-200 kilót, mert beszerelték annó a kocsiba?
Ébresztő! -
#1
Ha az állami támogatás ilyen hatékony, akkor Németország vagy az EU miért nem csinálja? :-D
Japán teletömte a kijelzőgyártók zsebét, nem mentek vele sokra...