8
  • t_robert
    #8
    persze csodák nem léteznek. ha játék közben veszik vissza a fogyasztását egy konzolnak az kihat a elérhető teljesítményre. jó példa a switch 2. ha kézi konzolként üzemel kisebb elektromos teljesítménnyel aksiról, akkor az elméleti teljesitmény a Switch 1 hálózatos modját tekintik 100%-knak. ahhoz képest a kézi konzol mód 300%. ha beteszik a dokkolóba és konnektorról müködik normál konzolként, akkor 700%-ot ér el a régi konzol konnektorra kapcsolt állapotához képest. Vagyis lekorlátozzák az eszköz árram felvételét az XBOX és PS 5 és 5 PRO esetében is okoz teljesítmény csokkenést. Csodák nem léteznek kevesebb áram kisebb teljesítmény. Persze nyilván alkalmazás függő is a dolog. Épp tegnap nézegettem, hogy játszottam a PC-men otthon egy régi játék REMASTEREd verzióját. a játék a Warrobot. Azért 5-10% CPU terhelés fölé nem is iagazán ment a CPU. És a GPU is csak részlegesen volt kihajtva. 30 vagy 60 FPS-re lehet bekapcsolni a játékot max FHD high grafikán is. Vagyis annyira nem terheli le a PC-met egy régi játék felújitott verzoója sem, hogy közben többnyire ott szunyókál a gépem. Nyilván konzol esetén és változik minek mennyi mag és szál szám és GPU kell a játékhoz. Vagyis konzol esetében is van ahol simán nem kell mindne ami a gépben van, mert felesleges.
  • t_robert
    #7
    vagy konkrétan egy háztartásra vetitve. van egy mai konzolom, ami folyamatosan készenlétben van napi 24 órát évi 365 napon át az akkor éves szintem 18-20 ezer forintba kerül az áram..... csak a konzolnak. ezért azt kapom, hogy nem kell várnom optimális esetbe rögtön játszható a játék nem kell várnom a frissitésre. Mindenki döntse el ez meg ár-e neki évi 18-20 ezer forintot..... vagy kikapcsolja a konzolt, ha nem használja és a elsörözi a 18-20 ezret..... vagy kenyeret vesz a családnak rajta.... ok ez kicsit demagóg volt de azért el lehet gondolkodni..... :)
  • t_robert
    #6
    Mondjuk nagyságrendileg lehet olyan 100-120 millió PS 5 , PS 5 PRO és XBOX konzol. Jellemzően úgy 50-55 watt-ot fogyasztanak készenléti módban. Ha fut rajtuk a játék akkor meg vagy 3-4-szer annyit.... de legyen készenlétben a 120 millió konzol. az akkor 120 milliószor 50 watt. világ szinten lenne 6000 MW/h ami 3 darab teljes maximális Paks teljesítmény. Amúgy nagyjából éves szinten annyi villamos energia, amit mondjuk Magyarország fogyaszt.
  • t_robert
    #5
    Na ez az a 8 bites gépeim a 80-as években 64 KB RAM memóriával és 20 KB ROM sokkal kevesebbet fogyasztottak. :) Nem C64-em volt, hanem Atari 800 XL-em. :)
  • t_robert
    #4
    Az biztos, hogy az XBOX series X készenléti módja is zabál vagy 50-55 watt áramot. Cserében magától frissül a játék és mire játszana az ember ott van a naprakész verzió. Az más kérdés, hogy ez mennyire éri meg napi 1,2-1,4 KW/h áram elhasználását, hogy 15 perccel elöbb játszhassak valamivel. Inkább nem tartom bekapcsolva készenlétben a konzolt.
    Mondjuk a PC-t se tartom bekapcsolva csak azért hátha frissit. Ha használni akarom bekapcsolom elindit játék aztán majd frissit az alkalmazás üvegszálról. Addig meg nézegetek mást vagy elmegyek kajálok stb. Böven várhatok egy fél órát mire lerángat akár több 10 GB-ot. akkor lomha a dolog, ha friss a frissíités és egyszerre akarja mindenki letölteni....
  • CodeRed
    #3
    Körülnéz az ember a világban, és kezd olyan érzése lenni, hogy egy Monty Python epizódban élünk.
  • Macropus Rufus
    #2
    én itt nem állnék meg. Mivel a gép sokkal kevesebb eszik, ha csak eleve 8bitesként dolgozna. Ennek megfelelően a max. felbontás 640x480 lenne. (szarunk a 16:9, szigorúan 4:3) 16 v. 256 színnel. Harcore ECO embereknek CGA. Természetesen a hang is max. egy Yamaha OPL3-as chip szintjén menne. :) a hullámtábla alapú hangkeltés (a 'la GUS) az többet fogyaszt
    Egy powerbankkal elmenne napokig cucc :D


  • NEXUS6
    #1
    Hááát, biztos ez is nagy siker lesz a gémerek körében.
    A Kankúrd fiaskója az CO2-ben mennyit jelentett amúgy?
    Inkább azt számolgassák szerintem.