20
  • repvez
    #20
    mi van bevágott a pelus vagy csak kellett valaki akin ki tudod élni a bántalmazást?
    Tanulj meg olvasni és értelmezni is a leirt szöveget.Hol irtam én ilyeneket amiket itt összehordasz vagy amit ugy gonolsz , hogy én igy gondolom.Meg ha elolvastad volna akkor leirtam, hogy sokat vezetek és régóta, sok tipust is,
    Nem tudom ,honnan jött le neked, hgy nekem a monitorokra áll fel.

    Ha tudnád értelmezni is amit irtam, akkor látnád, hogy egy oldalon állunk, és én sem vagyok a kijelzők hive.
    Csak veled ellentétben és azt sem szeretném, ha ujra teletennék a kocsit gombokkal karokkal és minden szarral, nem hiába léptek tul rajtuk.

    De ha már igy belémálltál, akkor kérlek ird már le, hogy hogy gondolod akkor monitor nélkl csak gombokkal a jelenlegi szint megtartása vagy fejlesztése mellett megoldani és kialakitani a kezelöszerveket?

    Mert aki ide beir az mind csak a másikat szapulja akinek legalább van elképzelése , de nekik meg nincs semmi sem és még nekik áll feljebb, hogy nem vezetunk autot és dedósok vagyunk.

    Az fel sem merül bennuk, hogy talán azért irom amit irom, mert sok tapasztalatom van és nem csak a mostani hanem több generácionyi auto használatbol és tudom, hogy mi az ami bevállt és mi az ami nem és zavrt vezetés közben.

    Neked ugy látom ahogy irod, hogy nincs ilyen vagy ha van is akkor annak örülsz, hogy tekergetheted napestid a bizbaszokat mire valami kényelmes közérzetet vagy poziciot találsz magadnak mire eléred a célt.És megragadtál a multba és nem vagy hajlandó és képes elfogadni a fejlödést és az ujitást.

    Képzeld ha elolvastad volna az alábbi irásaimat akkor nem az jött volna le , hogy a monitorokra áll a kukim, hanem ,hogy ne legyen egyáltalán , hanem legyen ikébb HUD, meg minimális gomb egy HAT kapcsolo a kormányon és kész ennyi kell csak.
    A többi legyen automata modon muködö, igen a jelenlegi rendszerek, nem tökéletesek, de fejleszthetők és javithatók, anélkül, hogy visszakéne hozni a manuális gombos beavatkozást.

    Képzeld a klimánál se kell tekergetni, mert a közeljövöben ,de már most is a villany autokban bármikor bekapcsolhatod a klimát akkor is amikor parkolsz, ahogy a kutyákat macskákat szokták bennt hagyni a kocsiba és akkor nem forrosodik fel a kocsi mire vissza jössz.
    Ugye milyen űrtechnka?
    Leirtam, egy csomo olyan dolot amihez nem kell a menüket vadászni mert automatizálva önálloan be és ki tud kapcsolni , csak kellene nekik még egy kicsit fejleszteni rajta.

    ÉS igen én sem értem, hogy az NCAP miért nem marasztalja el az autogyárakat amiért olyan dolgokkal pakolják tele a kocsikat amik elvonják a figyelmet, a kisembert megbuntetik mert mobilozik a kocsiba, de a gyértokat nem,mikor telerakják kijelzökkel és RGB ledekkel meg mindenre is csipogo vllogo dolgokkal amik, pont akkor szolalnak meg amikor pont oda kéne figyelni az utra.

    Szóval , remélem, hogy lenyugodtál, és ujra átolvasod a leirtakat és lejön, hogy nem akarok én senkire se ráerültetni semmit se, nem is vagyok abba a helyzetben, csak egy vélemyént irtam le, hogy mi lenne a helyesebb ut, ahelyett, hogy visszatérünk a gmbok rengetegébe vagy a monitorokhoz.
  • Bruce_Willis
    #19
    Naviba szintén bele kell nyúlni néha vezetés közben. A gyártókat ez zavarja, de az nem hogy a klímát is keresni kell.
    Használtad már a BMW iDrive rendszerét? Erre találták ki. Honnan ismernéd, talán még autót sem vezettél soha.. Egy nagy monitortól feláll a kukid, és ez számodra a jövő.
  • Bruce_Willis
    #18
    Na meg a kesztyűtartót menüből nyitni? Ezt nevezed te fejlődésnek? Tudod te mit jelent a kényelem egyáltalán?
    Te a szobaajtót is menüből nyitod?
    Remélem nem vagy szoftverfejlesztő..
    Eszem megáll a mai fiatalokon akik azt nevezik fejlődésnek ha mindent bonyolult applikációk segítségével irányíthatnak.
    Mint amikor egy fórumozó a PH-n a vízivás emlékeztetésére keresett applikációt. Szaráshoz nem kell neki emlékeztető app?
    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2025.06.10. 18:05:12
  • Bruce_Willis
    #17
    "Ezért nem értem a panaszt , hoyg minek fizikai gom a légkondinál, nem hiszem el, hogy nem lehet kibirni negyed orát, hogy beáálljon a beállitott érték és ha netalántán jöbban betüz a nap és 2 fokkal melegebb van akkor azt nem lehet kibirni anélkül, hogy a példában 23 fokra állitott értéket 19re tekerje, majd mikor meg már fázik akkor vissza 25re.
    Az ilyen embereknélnem a technika a hibás ,hanem maga az ember. "

    Szerintem pont a te felfogásoddal van a baj, és a világ is sajnos ilyen. Mindent rá akarsz erőszakolni másokra. Nem tudod elfogadni mások véleményét, más élethelyzetbe beleképzelni magad, és mások szokásaira sem vagy tekintettel. Nekem az egyik autóm kint áll a szabad ég alatt, és sokszor csak beülök és már indulok is 10 másodpercen belül. Ez az autó nagyon modern technológiával van ellátva, mielőtt ebben keresnéd a hibát, és nagyon jó a szigetelése. Mégis a tűző napon cefettül felforrósodik. És bizony én ilyenkor letekerem a digitklímát 15 fokra, nem várok sem 2 percet, sem 4-et vagy 5-öt. Ha városban ügyintézek folyamatosan felmelegszik mert nem mélygarázsban parkolok. És igen, ilyenkor a befúvás erősségét is állítom, és télen is mikor jegesedik az ablak.
    Az hogy te beállítottad a vásárláskor 23 fokra a klímát és azóta hozzá sem nyúltál a gombhoz az igenis arra enged következtetni hogy nagyon keveset vezetsz.
    Emlékszem ezt a hülyeséget már sokszor leírtad, hogy beállítasz valamit az autódon és ahhoz 20 éve nem nyúltál. Lehet hogy a sebességváltó is csak kettesben volt használva az autódban. Én viszont olyan csávó vagyok, aki elkapcsolja a rádiót ha nem tetszik neki a zene, vagy propagandával akarják butítani, és felhangosítja ha egy dal tetszik neki. Szeretném ha ezután is vezérelhetném ezeket anélkül, hogy oda kelljen néznem egy képernyőre, menüben kelljen keresgélnem a funkciókat, céloznom kelljen hogy megnyomjam, vagy egyáltalán kényelmetlen magasságba kelljen emelni a kezem. Szeretném ha ez továbbra is nulla koncentrációt venne igénybe a 20 másodperc koncentrált figyelem és kényelmetlen karmozdulat helyett. Igen karmozdulat, ugyanis vannak gyártók, akik a kormányról is eltávolították ezeket a fizikai gombokat a tempomat-vezérlőkkel együtt. Egy klímagomb is lentebb van mint egy képernyő amit tapogatni kell.
    Szemernyi empátiával sem rendelkezve akarod ráerőszakolni az emberekre a kényelmetlen és balesetveszélyes szokásaidat amelyek nem rutinszerűek.
    Te azért érzed magad különbnek, másokat pedig maradinak mert számodra az érintőképernyő jelenti a csodát, a fejlődést? Inkább ez a beszűkült látásmód. Ergonómiáról talán életedben nem hallottál.
    Az automata váltót fölösleges idekeverni, mindenki imádja. A boomerek is. Nem csak azok a fafejűek állnak ki a fizikai gombok mellett, akik a manuális váltót szeretik, mert mindent ők akarnak irányítani, hanem pont azok akik a kényelmet részesítik előnyben.
    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2025.06.10. 17:45:25
  • Bruce_Willis
    #16
    Megtalálni a fizikai gombokat olyan bonyolult?
    Ne vicceljünk már. Klíma, venti, irányjelző, elakadásjelző, hangerő, tempomat stb.. Ezeket 100 autóból 98-ban első pillantásra meg lehet találni. Hacsak nem egy barom volt a gyártó. De az általam kedvelt márkák autóiban biztos megtalálnám. Vezérelni pedig becsukott szemmel is lehet őket. Ez így biztonságos.
    Azt gondolnám, hogy egy ilyen cikk olvasása után minden ember belátja hogy ezt.

    Az viszont szánalmas hogy sem az EuroNCAP nem tűnt fel 10 évig ez a probléma, sem az autógyártóknak.
    Ezt a problémát már legalább ennyi ideje felvetem minden fórumon, és mindenki leszarta eddig. A picsogós Handrás is azt mondja mindig hogy fejlődni kell. Hja.. észre sem veszik a gyártók hogy a boomerek és az X-esek emiatt nem vásárolják az autókat. Az Y,Z és az alfa generáció pedig örül neki, csak ők azt is leszarják ha balesetet okoznak mert az érintőképernyőt tapizták.
    Ismerős a szitu. Megvásárolsz egy új autót, és használat közben jössz rá hogy rohadt kényelmetlen néhány funkció. Na egy elektromos autónál ez nem csak néhányat jelent, hanem egy rakás kellemetlenséget. Nem beszélve az állandó zaklatásról, figyelmeztetésről.
    Nem is értem, hogyan mondhatja egy Mercedes az autójára hogy prémium, ha nem kényelmes kezelni mondjuk a klímát?
  • militavia
    #15
    Tudom, hogy így működne. Így akarom. Rühellem a zajt.
  • repvez
    #14
    Pont erről beszélek, hogy a felhasználoknak fogalmuk sincs hogy mit akarnak és panaszkodnak, hogy nem ugy müködik valami ahogy szeretnék.
    Ahogy nálad is.
    Azt mondod, azt szeretnéd, hogy fix venti fordulaton menjen a kivánt höfokra.DE ha igy müködne, akkor talán olyan sok időbe telne , hogy mire elérsz a célodhoz se melegszik vagy hül le az utastér és akkor meg azon panaszkodnál, hogy nincs benne futés vagy meg lehet főni benne és szar az egész. A valoságban meg minél elöbb eléri a kivánt értéket utána márcsak fenn kell tartani azt amihez már minimális ventilátor fordulat is elég. és addig amig nem éri el, de maximumhoz közeli fordulaton megy addig is érzed a hus vagy meleg levegőt és igy egyböl kellemesebb a légkör. Ha meg akarsz süketülni ettöl, akkor az vagy a ventilátor csapágy lesz vagy valami nagyon tulérzékeny vagy a hangokra. Csak akkor ne huzd le az ablakot se menet közben mert annak sokkal nagyobb a hangja mint a ventilátornak max fordulaton csak mondom..

    Aztán ott van, hogy azt mondod, hogy nem lehet nyomogatni a navit menet közben, aztán meg azt szidod aki meg tudja menet közben is nyomkodni. Mert ha az a problémád, hogy nem lehet menetközben használni akkor te is szeretnéd nyomkodni menet közben csak ugfy mint akire panaszkodsz. ha meg nem szeretnéd nyomkodni akkor meg miért baj ha nem lehet nyomkodni menet közben ?
    Nem értem.
    Főleg, hogy az egész onnan indult, hogy elvonja a figyelmez a vezetésrol és , hogy nem kéne , hogy lehessen nyomkodni menet közben .
    Ugyan ez miatt avnnak olyan funkciok ami minden ujra inditáskor aktovizáűlodik , ami vagy a biztonsággal összefugg vagy a környezeti hatások csökkentése miatt.

    Azon is röhöghetnél, hogy az összes olyan villany auto ami egypedálos üzemeltetéssel is lehet használni az a nagy többségénél elöfordul ez nem csak a teslánál, csak ugye megint a teslát kell fikázni. De a teszla ha kelloen nagy lenne ez a probléma akkor egy softveres updattell tudná orvosolni, hogy párszor a rendes féket is használja a fékezéshez ,ne csak a visszatöltés energiáját. Ami a másik autogyártokrol nem igen lehet elmondani, mert nem küldenek OTA frissitést a kocsira miután lejött a gyártősorrol.

    ÉS a legtöbb ilyen probléma user error, amikor ugy vesz valaki kocsit, hogy nem néz utánna nem megy el tesztvezetésre nem kérdez meg másokat, hogy mi hogyan muködik és ha valmai olyan amivel nem tudsz megbékélni akkor másik tipust kell választani.
    Vannak olyan tipusok ahol engedi menet közben a navi nyomkodását meg mindenféle uzenetek irását ha arra van kedved.

    Hiába vagy annyira ellene ennek a kijelzős autoknak, ha majd 5-10 év mulva vennél egy másikat már csak ilyen közül választhatsz és nem lesz egyik sem olyan amibe minden tökéletesen neked fog tetszeni.

    DE hát ilyenek az emberek aki nem képes haladni a korral és mindenben csak a problémát keresni annak semmi nem fog tetszeni ami fejlödés ujitás. erre mondják ,vagy megszoksz vagy megszöksz. nem kell autot használni ilyen egyszerü a képlet ,majd a tömegközlekedésen biztos kényelmesebb a közlekedés és kedvedre állithatod a légkondit.... ja nem
  • militavia
    #13
    Szerintem úgy, hogy beállítod a hőfokot és a max.venti fordulatszámot. Osz vagy eléri vagy nem. Ha nem éri el, akkor a max. engedélyezett venti fordulattal megy az idők végezetéig. Csak legalább ne süketülök meg.

    Amúgy ültem én már más kocsijában is a szutyok tapipaddal. Olyan egyszerű funkciókat képtelenek megoldani a, hogy a start/stop kikapcsolását jegyezze meg. Mert csak. De más beállítást sem.

    De azt is csodálatos látni, amikor látom a szembejövőn, hogy nyomkodja a szutyok infot. képernyőt, közben meg átjött a sávomba. Vagy infotm. rendszer van, csak nem kezelheted egyes funkcióit, mert mozog az autó. A 3. almenübe lépkedés az ok, de hogy átporgramozd a navit mozgás közben, na azt már nem...

    De azon is jót röhögtem, amikor a Tesla fékje tönkrement, mert a generátoros fékezés miatt soha nem használta és emiatt lényegében nem volt képes a mechanika mozogni. Kuka. Ott volt feketén fehéren a videóban. Mert minek is legyen szoftveresen megoldva, hogy x időnknét fékezzen, hogy ez ne legyen gond.

    Egésze eszement "megoldásokat" alkalmaznak az autókban. Túl sok kreténség, amit a f*szom se kérne. Soha.
  • repvez
    #12
    Azért kérdezném, hogy szerinted, hogy kéne müködnie a légkondinak? Mert általában ugy van , ha nagyon eltér a beállitott érték a valostol, akkor maximum fokozaton probálja a lehető legrovidebb idő alatt levinni a kivánt értékre, ehhez a ventilátort maximumon kell menetni.
    Vagy, hogy gondoltad, hogy nulla hanggal megoldja? Ugy is meglehet, de akkor meg az lenne a panasz, hogy fél orája megy és még nem hutott vagy fütött semmit sem. Szóval nem ostobák , és nem szutok az összes érintőkijelzős, csak sokan nem tudják szeretik használni vagy nem volt még olyan tapasztalatuk, ami jo lenne és akkor már mind rossz.

    Ahogy sokszor már volt szerencsénk eszmecserére, most iz az jön le, hogy most is az alapján az egy max 2 tipus muködéséből levonod a következtetést, hogy minden szar és , hogy nem kell ilyen.Miközben azokon kivül vannak olyan rendszerek ahol jol müködnek , vagy lehetne jobbat is gyártani anélkül, hogy vissza kéne fejlödni ujra a trabantok ladák korszakába, hogy minden karon bizbaszon és kapcsolon keresztül kelljen zondorázni.

    ÉS akkor itt jon be az a emberi faktor, hogy türelmetlenek az emberek vagy nem értik , hogy mi miért mitöl müködik és azt várják, majd , hogy azonnal változik minden ahogy ök akarják

    Utaztam olyan emberrel aki mintr a motolla tekergette a légkondit, mert egyszer meleg volt egyszer hideg, nem tudom, hogy a lakásába , hogy tud élni, hogy folyamatosan nyitogatja ott is az ablakokat amikor melege van és tekeri a futést utána mert fázik,? vagy ha kimegy a szabadba, akkor hogy turi el ha 2-3 fokos eltérés van a számára ideálisnak tartott értéktöl ?

    Ezért nem értem a panaszt , hoyg minek fizikai gom a légkondinál, nem hiszem el, hogy nem lehet kibirni negyed orát, hogy beáálljon a beállitott érték és ha netalántán jöbban betüz a nap és 2 fokkal melegebb van akkor azt nem lehet kibirni anélkül, hogy a példában 23 fokra állitott értéket 19re tekerje, majd mikor meg már fázik akkor vissza 25re.
    Az ilyen embereknélnem a technika a hibás ,hanem maga az ember.
  • militavia
    #11
    A céges kocsi termosztátos légkondija akkor szutyok, hogy egy idő után kikapcsoltam. Beállítod a hőt és ő minden erővel megpróbálta elérni azt, olyan hangos ventilátorozást csinálva, hogy OFF. Hogy a manuális módja hol volt eldugva tudja a fene. De ennyit a szuper érintőképernyős szutyokról.

    Aztán az is vicces, hogy a csigalassú navija nem programozható, ha mozog a kocsi, mert az nem biztonságos. Szuper. De akkor sem engedni, amikor ül valaki az anyósülésen és ő programozná. Szóval van benne érzékelő, hogy sípoljon, ha nem csatolják be az övet, mert érzi, hogy valaki ül rajta, de ANNYIRA GECIRE OSTOBÁK, hogy ekkor sem engedi a navit programozni, de az menükben enged lépkedni.

    Nincs több kérdésem, csudálatosan kretének ezek az okos kocsik...
  • repvez
    #10
    jalosg és molni, nem tudom, hogy miből gondoljátok, hogy nincs kocsim vagy nem vezetek?
    Füleg abbol nem , hogy tapasztalati példákat irtam le, hogy mi az én vélemyénem és amit eddig tapasztaltam, mi az ami jo és mi az ami nem min lehetne javitani.

    Az egyikötök, arra se veszi a fáradságot, hogy beirja, hogy mire alapozza, hogy nem sokat vezetek és mi az ami nem ugy mukodik.
    A másik meg fapados autot vezet és a jobban felszereltz autonál meg nem tudja és nem is használja a teaturoket amivel az auto trendelkezik. Tehát vagy még nem is vezetett olyan autot amiben azok a funkciok rendelkezésre álnak igy nem tud rola véleméynt mondani csak valkitol hallott valamit vagy valahol látott egy videot.

    DE én nem vezetek autot, mikor több mint 20 éve van jogsim és azota vezetek is B,C kategoriában, nemzetközi utvonalon is. 6 éve van egy olyan autom is ami az álábbi funkciokat tudja igy van rengeteg tapasztalatom mindenféle idöjárási helyzetre.

    Ahogy az elöttem lévő hszben is leirták, most vagy nincs automataklimás autod vagy egy gatyi valami.

    . Tavaszi és őszi időben percenként képes változni az, hogy süt-e a Nap vagy sem. Ez nagyjából 400-700W/m2 felületi hőteljesítményt jelent a kocsin. Városban van olyan, hogy mész egy napsütötte úton, majd eg forduló után full árnyékban vezethetsz percekig.
    2. A kocsi sebessége is váltohat, lejössz a pályáról / nem, belassul a forgalom, ennek függvényében szükséges lehet állítani a légkondit."

    Egy automata légkondinál beállitod 23 fokra az értéket aztán akkor annyi lesz az utastérben , mi köze van annak, hogy percenként elmegy a nap ? az ilyen válaszok inkább jellemzoek olyanokra kik még sose vezettek vagy ultek autoba, hogy azt hiszik ha kisut a nap akkor azonnal 30 fok lesz a kocsiba és ha bemész egy fa alá azonnal minusz 10 lesz.
    Mi köze van a kocsi sebessége és a légkondi között? nem attol lesz hideg az utastérbe mert menetszél lehuti a kocsit.
    Ez is bizonyitja, hogy automata légkondi nélkül mész, mert a régi autoknál valoban az ablakot lehuzva lehetett friss és hidegebb levegöt beengedni.

    Találkoztál már nővel? Az én családtagjaim olyanok, hogy 100-al hasítok a gyorsforgalmi úton, amikor szól ez egyik hogy húzzam fel az ablakot mert zavarja a huzat, 5 perc múlva meg a másik, hogy túl melege van, 10 perc múlva pedig h fázik. Nekem az a véleményem, hogy egy tekerő, amit egy kézzel vakon tudok szabályozni nem veszélyes, a nyafogás hallgatása viszont nagyon az.

    Sose engedem le az ablakot, pont elég a légkondi , hogy megfelelő hömérséklet legyen az utastérben, Hátul is lehet szabályozni a befujás nagyságát és a hömérsékletet.

    A modernebb autoknál már van szigetelés és van UV védös ablakok ami nem engedi felmelegedni az utasteret. És könnyebben tudja tartani a kivánt hömérsékletet is.

    HUD kocsira overkill, nincs annyi adat, amit meg kéne jeleníteni.
    Nem használtál még olyan autot akkor amibe van, én mint irtam 6 éve ilyennel járok és nagyon hasznos, nem kell sok adatot kijelezni, de egybol ott van szemelött ,nem kell levenni a tekintetet az utrol és minden indo ott van ami szukséget.
    Nekem például kijelzi a GPS utvonal által tervezett utvonalaat , hogy mikor kell lehajtani ,melyik körforgalomnkijáratnál és mennyire lesz a kihajtó, látni, hogy mennyivel megyek, mennyivel lehet maximum menni, milyen segedek aktivak és ha akarom, akkor a spotyfy zeneszámok cimeit is kiirja vagy a fordulatszámot.

    Az, hogy egyesek szerint nem ugy mukodik valami az vagy azért van ,mert ök nem igy használják vagy nincs is olyan , hogy használni tudják vagy ha van is nem kapcsolják be ,mert zavarja öket.

    Ugye van az a fajta ember tipus aki mindenben csak a régi jo dolgokat nézi és megragad a multba. Ezért vannak, olyanok, akik amikor bejött az automata ,akkor ök biztos nem veszek olyat, mert szeretem, ha én váltok meg az biztos, hogy jobb ahogy ö csinálja ,mint az automata.
    Amikor bejöttek a villany autok, én biztos nem veszek olyat,mert nincs is hangjuk, mert az autonak legyen hangja, amikor majd bejönnek az önvezető autok akkor majd, én nem veszek olyat,mert helyettem ne vezessen más, mert a vezetés élménye stb..
    DE az ilyen emberek amikor ott van a kezukben a technologia se használják ki sem probálják, hogy lehet , hogy jo az , kényelmesebb ,biztonságosabb stb..
    Amiket leirtam, lehet, hogy nem mind igy muködik, de leirtam, hogy igy is müködhetne, mert nem olyan nagy probléma megoldani azt , hogy a meglévő adatokat kombinálva a jelenlegi funkciok még jobbak legyenek.

    Igen vannak hibái mindegyik nek ,de nem olyan hibák amiket nem lehetne orvosolni akár szoftveres frissitéssel akár minimális ráforditással.
    De az autogyártók többsége onnantol , hogy lejön a gyárszalagrol a kocsi elfelejtik a tipust és nem érdeklik a vásárloi visszajelzések, hogy mi az a funkcio amire ráférne egy kis finomhangolás .

    Nincs sok olyan autogyárto aki OTA frissitéssel uj funkciot uj oprendszer verziot vagy hibajavitásokat ad még egy 10 éve legyártott és használt autohoz. a tesla igy csinálja, igy nem avul el olyan gyorsan mint a hagyományos autogyárak rendszerei, ahol jo ha a GPS térképrekasz évente egy egy frissitést, de funkio bövitést javitást nagyon ritkán.

    Én amiota megvan az autom, azota nem nyultam a légkondihoz be van állitva 23 fokra télen nyáron igy van, 5 fok alatt automatán kapcsol az ulésfutés, a lámpakapcsolokhoz sem nyultam azota, automatán kapcsolja éjszaka és folyamatos refin van, mert kitakarja az elöttem jövöket. kocsikulccsal sem kell bajlodnom, csak fogom nyitom az ajtot és mikor elmegyek a kocsitol bezárja magát. Volt rajta élö telefonos szolgáltatás is aminél szoban kapcsoltak egy aszisztenst aki megbeszélte velem, hogy hova akarok megszállni és milyen utvonalon a beszéldetés alatt elküldte az autom navigáciojára az utvonalt és mire megérkeztem a recepcion már le volt foglalva a szállás, egyetlen gombnyomásra menet közben, nem kellett semmi menuben tudkálni.

    Ahogy irtam, nem a gombokat kell visszahozni, hanem a funkciokat amik nem fontos, hogy manuálisan beavatkozzak automatikusan kell, hogy mukodjon, több érzékelö adatait összefüzve , hogy kizárja vagy csokkentve a téves rossz funkcio aktiválást.

    Ahogy irtam ,jo példa erre az ablaktörlö, infra érzékelö van benne ami az ablakuveken megtörö fényvisszaverödés miatt aktivizálodik, és ez akkor is igy van, ha por van a szélvédön és nem eső, tehát szárazon is töröl ha azt érzékeli, de ha ezt konbinálnák egy pára vagy nedvesség érzékelövel akkor kizárható lenne egy ilyen véletlen aktivizálás.
    Vagy például a biztonsági öv jelzö , sulyérzékelös az ulés, de arra is bejelez ha egy kolás flakont teszek az anyosulésre, ezt is lehet konbinálni, hogy mi legyen a határérték vagy egy hömérséklet esetléeg egy második nyomásszenzorral a háttámlába igy ha nem ember ul be akkor nem sipol miatta.

    ÉS még napestig lehetne sorolni.

    A gyártók ugy is azt csinálnak amit akarnak,nem azt amit a felhasználo szeretne. ugyan az, hogy ahány autotesztelö mindig elhangzik az a bizonyos zongora lakk , de most vagy a tesztelöknek nem tetszik csak és a felhasználok tömegének meg igen és ezért teszik bele, vagy senkinek nem tetszik, de a gyártükat ez nem érdekli. Ez annál inkább igy van, mert bár a zongora lakk zavarja a tesztelöket, hogy meglűtszik rajta a por és az ujlenyomat, de atz nem zavarja egyiket sem, hogy a sok monitor ugyan ugfy összeszedi a port és az ujlenyomatot, ami mind a kettő rendszeres takaritásával kiküszöbölhetö akit meg nem azavar annak olyan mindegy , hogy a monitoron avgy a zongora lekkon van.

    Ugyhogy ahelyett, hogy megkérdöjeleznétek a vezetésemet inkább azt irnátok le, hogy miért is vágytok arra ,hogy ujra rengetek gomb legyen a kocsiba és , hogy is akarjátok azt megoldani, hogy a mai és a jövöbeni funkciok müködjenek ugy ,hogy mindegyikhez fizikai gomb legyen ? Kritizálni könnyu, de saját ötlettel elöállni mer nem megy ?
  • kvp
    #9
    "1. Tavaszi és őszi időben percenként képes változni az, hogy süt-e a Nap vagy sem. Ez nagyjából 400-700W/m2 felületi hőteljesítményt jelent a kocsin. Városban van olyan, hogy mész egy napsütötte úton, majd eg forduló után full árnyékban vezethetsz percekig.
    2. A kocsi sebessége is váltohat, lejössz a pályáról / nem, belassul a forgalom, ennek függvényében szükséges lehet állítani a légkondit."

    A fenti ket eset csak es kizarolag olyan kocsik eseten lehet gond, amikben nincs automatikus termosztat, tehat nem kepesek maguktol a beallitott homersekletet tartani a jarmuvon belul. Termosztatokat viszont mar 100 eve is hasznaltak, tehat azon kocsik amikben ez a funkcio hianyzik vagy nagyon regiek vagy nagyon filleres volt a gyrato, hogy ezt kihagyta.

    A normalis modern jarmuveken a vezeto meg indulas elott beallitja az elvart belteri homsersekletet es onnantol ha all a kocsi a tuzo napon, ha megy az autopalyan vagy lassan gurul egy arnyekos fasorban vagy hirtelen hovihar veszi korul, akkor is az indulas elott beallitott lesz a homerselket. Ha kell hut, ha kell fut es az elindulas elott megadott homerseklet korul tartja a belteri homersekletet a szervizben megadott hiszterezissel. Amelyik auto erre nem kepes, abba inkabb ne rakjanak legkondit, mert ez az eset kb. olyan mint amikor menet kozben manualisan egy bowndennel kellett allitani a gyujtasi idozitest a muszerfalrol.

    Azon funkciokat amiket a kresz szerint el kell erni menet kozben kotelezoen a kormanykerekre kellene tenni (index, ablaktorlo, stb.). Amiket nem kell, azokbol a hasznosakat lehetne funkcio gombcsoportra tenni, ugyancsak a kormanykerekre. (gyakorlatilag dpad-re, lasd pl. Ford Focus-ok), a menu visszajelzeset pedig a vezeto latoterebe a sebessegmero melle/ala. (ami nem lehetne a kozepkonzolon csak es kizarolag a kormanykerek mogott/folott)

    Igy a kozepkonzol nagy kijelzoje menet kozben csak es kizarolag az utas szamara lenne hasznalhato es semmilyen vezeteshez szukseges infot meg nem jelenitve. A beallitasi menuk pedig ujra elerhetoek lennenek a jarmu park-ba helyezese utan. (ilyenkor a motoros rogzitofek is behuz, az ajto reteszelesek pedig nyitnak)

    Minden mas megoldast egyszeruen hatosagilag tiltani kellene es az emberek sokkal kenyelmesebben tudnanak vezetni. Ha valaki nyomkodni akarja a legkondijat vagy a hangrendszeret, akkor vetesse fel az opciot a kormanykerek dpad-es menujebe, ha meg az nem eleg neki vagy a gyarto ezt nem teszi meg, akkor alljon felre, parkoljon le es ugy nyomkodja a nagy kijelzot.
  • Tetsuo
    #8
    Nem arról van szó, hogy a gyártók "észrevették" hogy ez nem jó, hanem az eddigi költségcsökkentés eredménye egy vásárlói zúgolódás, ami elért egy szintet, amire lépni kell. Ennyi történt, nem több.
    A gyártók addig nyomatják az olcsó tabletet a normális kezelőszervek helyett, ameddig lehet, hiszen jóval olcsóbb így gyártani.
  • NEXUS6
    #7
    Kicsit általánosan nézve, vezetés közben az ember az infók kb. 80%-át a szemén keresztül szerzi. Ha a 10% izommotoros info kicserélődik vizuálisra, akkor bizony valami ki fog esni. Kb. ergonomia alsótagozat. Jó hogy nem a kormányt rakták az érintőképernyőre.

    Amúgy a kb 17-éves konstrukciójú kocsim is valamennyire tanítható beszéd vezérlésre. Azt hiszem. Mintha azt olvastam volna a gépkönyvben. Soha nem próbáltam. XD

    A telefont is vagy 3 féle képpen lehet felvenni, amikor a kihangosítón van. És ez még nem érintő képernyós kocsi. Szerintem egyiket sem tudom kapásból. Engem ne hívogassanak vezetés közben, mert akkor nem tudok káromkodni. XD
  • militavia
    #6
    Nem tudom, hogy van-e kocsid és vezetsz-e. A légkondi kapcsán.

    1. Tavaszi és őszi időben percenként képes változni az, hogy süt-e a Nap vagy sem. Ez nagyjából 400-700W/m2 felületi hőteljesítményt jelent a kocsin. Városban van olyan, hogy mész egy napsütötte úton, majd eg forduló után full árnyékban vezethetsz percekig.

    2. A kocsi sebessége is váltohat, lejössz a pályáról / nem, belassul a forgalom, ennek függvényében szükséges lehet állítani a légkondit.

    Amúgy az automata ablaktörlő funkció sem igazán működik jól. Személy szerint rühellem a túltolt automatizmust. Az autókat emberek vezetik, máshol van a komfort érzete de még az is, hogy mikor akar gyorsabb vagy lassabb ablaktörlőt.

    Igen, egy ideje a kocsiban jó sok fiszemfaszom gomb van, aminek alsó hangon fele a rádió, tempomat, net, GPS és minden fiszemfaszom hülyeség állítása.

    Nekem egy 2008-as Skodám van és felüdülés faék egyszerűsége a céges kocsihoz képest. A jó öreg gombok, látás nékül is meg és nincs az az érzésem, hogy egy F-16 HOTAS van a kocsimban. Elég amit tud. Vezetés közben talán vezetésre kéne figyelni. Ez az, ami a mai számítógép kocsi és az okostelefonok is megzavarnak. Irritáló látni a sok figyelmetlent, aki képtelen megállni, hogy ne nyomogassa az infotainmenetet meg a szájbavert telóját vezetés közben.

    A céges autó funkciónak 90%-át azt se tudom mi, nem is érdekel, hozzá sem nyúlok. Cserébe az, ami éppen kell képtelenség megtalálni. Akkor meg tök jó, hogy egy valag pénz kéne ezért fizetni, ha csak ezt tudnám megvenni.

    Hímes tojásként vigyázok a kocsimra, mert a hátamon feláll a szőr attól, ha majd egyszer ilyen digitális fostaligát kéne birtokolnom szutyok képernyővel. A HUD kocsira overkill, nincs annyi adat, amit meg kéne jeleníteni.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2025.05.26. 09:44:56
  • jozsi031
    #5
    Köszönjük Emese.
  • jalosg
    #4
    @repvez:
    Ugye te nem sokat vezetsz? A legtöbb dolog amit leírtál nem igazán úgy van hogy finoman fogalmazzak.


    Utoljára szerkesztette: jalosg, 2025.05.26. 08:51:29
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #3
    >Egyáltalán nem biztos , hogy rossz ha nincs gomb

    Maximálisan nem értek egyet veled.

    >Ahosz, hogy egy jol felszerelt autot lehessen igy csinálni nagyon bonyolult mechanizmusokon kereztül tudták megoldani ,

    Ebben van igazság, de manapság erről beszélni is kár. Érintőkijelzővel meg tudják oldani a vezérlést, akkor funkciógombbal is.

    >aminél a sok egyforma alaku kürül ugyan olyan nehéz lesz megtalálni a jót mint a monitoron.

    Nem ostobák a mérnökök, ezzel nem lesz gond szerintem. (ha igen akkor az inkább user error)

    >az, hogy valaki nem bir ki 1-2 vagy 2-32 fok eltérést 5 percig az már nagy hiba,

    Találkoztál már nővel? Az én családtagjaim olyanok, hogy 100-al hasítok a gyorsforgalmi úton, amikor szól ez egyik hogy húzzam fel az ablakot mert zavarja a huzat, 5 perc múlva meg a másik, hogy túl melege van, 10 perc múlva pedig h fázik. Nekem az a véleményem, hogy egy tekerő, amit egy kézzel vakon tudok szabályozni nem veszélyes, a nyafogás hallgatása viszont nagyon az.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2025.05.26. 08:29:19
  • repvez
    #2
    Itt megint nem olyan egyszerü , hogy fekete fehér , jo vagy rossz minden.
    Egyáltalán nem biztos , hogy rossz ha nincs gomb, és az se baj, ha nincs sok kapcsolo sem.
    A régi autoknál minden funkciohoz valami kezelöszervet kellett fabrikálni és ezek mind mechanikusak és analog rendszerüek voltak.
    Ahosz, hogy egy jol felszerelt autot lehessen igy csinálni nagyon bonyolult mechanizmusokon kereztül tudták megoldani , ami hibaforrásokhoz és drága kivitelhez vezetett.
    Vezetés közben ugyan ugy lefoglalta legalább az egyik kezet az, hogy valamelyik funkciot használni lehessen. Az igaz, hogy aki sokat használta az autoját annak az izmmemoriájába volt, hogy hova kell nyulni egy egy funkciohoz.
    Amit egy monitoros autonál nem tud megtenni, mert oda nem elég, hogy a közelébe vagy és majd kitapogatod, hogy melyik az.
    Egy egy balesetnél sérülést is okozhatnak ezek a kiállo karok gombok stb.

    Az, hogy észrevették, hogy az irány rossz üdvözlendö, de megint nem a jo irányban haladnak, nem vissza felé kellene haladni és visszahozni a gombokat, mert abbol megint az lesz, hogy most bár nem mechanikai és nem analod, de digitális gombok serege fogja ellepni az autokat, aminél a sok egyforma alaku kürül ugyan olyan nehéz lesz megtalálni a jót mint a monitoron.
    Emellett, a fizikai gombokkal megint csak elvesztenék azt a lehetöséget, hogy könnyen uj funkciokat lehessen behozni a kocsiba.

    A régieknél nem volt ez az igény, megvetted az autot és ugy maradt vagy 20 évig jobb esetben amig használtad.

    Probáljuk meg ez a mostani autokkal, ahol vezetés támogatások , önvezetés, entertainment rendszer van az autokba, ezek ha már 1 évig nem kapnak frissitést akkor már csak feleslegesen vannak az autoba haszontalan funkcioként, mert már elavult. A jövö autoinál OTA frisitésként ujabb vagy javitott funkciokat kell , hogy tudjon a régebbi kocsi is, hogy maradéktalanul meg tudjon felelni a közlekedésben.

    Ehelyett, azt kellene csinálni, hogy a monitorok manipulálása helyett, a HUD-ot preferálni jobban és a smart rendszereket tovább fejleszteni és tovább automatizálni, illetve vezetés közben kevesebb interakciot elvárni a soförtől.

    A legtöbb tesztben mindenki azon sir, hogy nincs fizikai gomb a klimára. DE minek egyáltalán? állo helyzetben beállitod , hogy mennyi legyen és az automata klima beállitja azt a höfökot, az, hogy valaki nem bir ki 1-2 vagy 2-32 fok eltérést 5 percig az már nagy hiba, gondolom a szabadban is igy közlekedik, hogy amikor beér az árnyékba a fa alatt akkor felveszi a nagykabátot majd kilépve onnan leveszi ?
    A mostani számitogépes rendszerekkel ezt szépen lehet automatizálni, hogy a ventilátort és a fütő hutő funkcio szabályzást meg tudja oldani beavatkozás nélkül a kivánt höfokra.
    A legtöbb auto ma már android auto kompatibilis, söt az ujak már vezeték nálküól kapcsolodnak, igy a navigáciohoz se kell a kijelzőhőz nyulkálni, tervezze meg és állitsa be mindenki utazás elött a telefonján majd kövesse az instrukciokat a HUD-on.
    A fényszoro kapcsolo se fontos, az automata smart ledes fényszorok szépen tudják kapcsolgatni a sötétben fel le magukatz és kitakarni az elötte lévő autokat, hogy ne vakitsák el.
    Ablaktörlö kapcsolo se kell, automata esőérzékelö is szépen töröl.
    Az auto tesztekben is idegesit amikor rossz példát mutatva menet közben mutogatja a menut, hoyg menyni a fogyasztás megy hasonlok, minek? vezetés közben ez nem olyan infő ami nagyon fontos lenne, hogy

    Igen mindegyik funkciot lehetne finomitani és amolyan senzor fuzion keresztül lehetne még hatékony és jobb mindegyik, és ez az az iráyn ami felé kéne menni, nem az , hogy hátra arc és hozzuk vissza a gombokat.

    Füleg most hogy az elektromos autok terjednek már ugy lehet a funkciokat aktiválni, hogy nem kell ,hogy a motor be legyen hozzá inditva, mert bármikor tud energiát kapni az akuről , hogy a funkcio muködjön.
    Ilyen lehet az elö hűtés ,fűtés, vagy ha nincs nagy páratartalom kint akkor nem kezdi el törölni szárazon az ablakot,mert por ment a szenzorra és ezt esőnek érzékeli mint most.

    Összességében , a kormányon egy irányjelző egy hangerő gomb, egy 5 irányu kis HAT kapcsolo kellene, hogy a HUD-on kivetitett esetleges funkciokat tudja kiválasztani és okézni ami a kormányrol nem kell levenni a kezet és az utrol a tekintetet.
    DE mint irtam, nem tudom, mi olyan funkcio lenne amit menet közben kéne állitani.
  • militavia
    #1
    Annyira frankó, hogy 10+ év kell az észhez téréshez, amiről eleve látszott, hogy az ötlet is nevetséges és egy rakás szar.