6
-
lammaer #6 A fix az kb csak egy újraforditás a megfelelő kapcsolókkal, nem?
Nem hinném hogy olyan low level kódolnának manapság a fejlesztők... -
t_robert #5 Amúgy életemben nem játszottam a nevezett játékkal. de azt tudom elképzelni, hogy bizonyos nézetek vagy látványok zoomolásánál lehet szerepe vektorgrafikának. Úgy tudom a nevezett játék is egyfajta FPS nézetű lövöldözös játék és mondjuk egy távcsöves nézet nagyítása alapulhat vektor grafikán esetleg. Általában, ha belenézünk egy fegyver távcsövébe és jelentösen zoomolodik a látvány pixel grafikák esetében azért romlik a látvány minősége, ha fel kell nagyítani 10-szeresére a képet. -
t_robert #4 bár a konkrét cikk AVX2 meglétét írja elő, ami azért úgy 2013-14 környékén kezdett beépülni az asztali CPU-k utasítás készletébe,. De például az AVX-512 az Intel asztali CPU-k esetében is valahol a 11-12. generáció környékén kezdett része lenni a CPU-k utasításkészletének. Vagyis ha valaki olyan játékot irna, ami igényli az AVX-512-es utasítás készletet igen csak alátenne a ma használt CPU-k igen tekintélyes részének. -
t_robert #3 Amúgy igencsak erőltetik az AVX utasításokat és azok támogatását. Amik úgy bizonyos vektorgrafikus utasítások támogatása külön féle bit hosszúságokon. Miközben a valóság azért az, hogy a hétköznapi életben használt programjaink nem használnak vektorgrafikus utasításokat. A szokásos CPU-k nem vektor grafikus utasítások végrehajtásra alkották. Ilyen szempontból sokkal logikusabb vektorgrafikus utasításokat végrehajtani GPU-val. Amelyek alapból fel vannak szerelve rengeteg végrehajtóegységgel. ezer/tizezer számra vannak benne shader egységek, amik tudnak párhuzamosan működő kis procikként dolgozni és százszámra különféle regiszterek. Vagyis egy GPU felépítése alapból praktikusabb vektor grafikus utasítások használatára, mint a kevés magos és szálas CPU-k. Egy mai játékok egy része megkívánja a dedikált grafikai kártyát és annak teljesítményét. A játékok jellemzően pixel grafikát használnak nem vektor grafikát. Mint ahogy a grafikai programok egy nagy része pixel grafikán alapól nem vektor grafikán. Például a Coreldraw egy olyan program, ami intenziven támaszkodik vektor grafikára. Vagy például vektor grafikával müködnek például a WIndows TTF fontjai is. Bár már 40 éve megoldották, hogy képes legyen a rendszer simán változtatni a fontok méreteit torzulás nélkül akkor is ha a CPU nem támogat vektor grafikai utasításokat. Amúgy is csak pár éve kezdtek megjelleni AVX támogatás a CPU-kban. Ha jól dereng talán az ARM-os CPU-kban nincs is AVX támogatás legfeljebb a szerverekbe szánt ARM procikban. Mint ahogy ha jól tudom például csak a AMD ZEN 4-es CPU-kban jelent meg az AVX-512 támogatás. talán egy AMD ZEN 3-as CPU csak az AVX2-öt támogatja. Vagyis simán lehet, hogy ha megjelenik egy játék AVX-512-es utasításokkal simán lehet, hogy már egy 3 évvel ezelőtti proci is alkalmatlan hozzá... ami hajmeresztő baromság.
Utoljára szerkesztette: t_robert, 2025.04.08. 09:56:48 -
t_robert #2 Azért amikor indult 2020 márcusában a Warzone(banyek már 5 éve) akkor is voltak meglepik. Kiderül, hogy a régebbi procik nem jók hozzá. Például nem futottak elsőre AMD buldozer 8000 alatti procikon. Kiderül a program kódjában voltak talán SSE 4-es(lehet, hogy 4.2 utasítás készlet már nem emlékszem) utasítások. és mivel valamikor talán az AMD FX 4000/6000 környékén váltottak utasítás készletben az SSE 4-es készlet támogatására. Aztán gyorsan javítottak a programon kihagyva belőle a frissebb utasításkészletet. utána már működtek a korábbi procikon is 2-3 hét múlva. amiknek amúgy magában elég lett volna a teljesítménye a játékhoz.
Utoljára szerkesztette: t_robert, 2025.04.08. 09:13:45 -
Vanek úr #1 A moderátort úgy elküldeném a pí..be, hogy csak na. Ha a 'régi, elavult' procival ment eddig a játék, akkor ne jöjjön már azzal, hogy 'sz@r a procid, vegyél újat', hiszen eddig ment. Most is csak azért nem megy, mert beépítettek egy szubrutint, ami kiszórja a játékosok egy részét - pedig a játék mehetne a gépükön...
Egyébként nem játszottam az érintett játékkal (nem is fogok, mert nem a stílusom), de az, ahogy lenézik egyes gyártók az embert, az tűrhetetlen.