SG.hu

A Helldivers 2 kizárja a régebbi CPU-kat használó játékosokat

Van olyan felhasználó, aki már több száz órát töltött a játékkal a PC-jén, de már nem tudja azt elindítani.

Néhány Helldivers 2 játékos arról számolt be, hogy már nem tudnak játszani a játékkal a régebbi CPU-kkal felszerelt számítógépeiken. A probléma abból adódik, hogy a fejlesztő Arrowhead Game Studios és a kiadó Sony megköveteli, hogy a felhasználók olyan rendszereken játsszanak, amelyek támogatják az AVX2-t (Advanced Vector Extensions), amely 2013 óta számos CPU-ban megtalálható.

A Helldivers 2 Discord szerverén a játékosok nemtetszésüknek adtak hangot amiatt, hogy nem tudják elindítani a játékot, amiért fizettek és amivel eddig sokat játszottak. "600+ órát töltöttem egy játékban, amit imádok, és most kizárnak. Annyira frusztrál, hogy már csak visszatérítést szeretnék kérni a hibáik kijavítása helyett” - mondta egy felhasználó.

Birby, a szerver moderátora válaszolt néhány panaszosnak, és elmagyarázta, hogy „a szkriptben lévő AVX2-ellenőrzés kísérleti jellegű, és hamis pozitív eredményeket adhat”. A moderátor a felhasználókat hibáztatta, amiért nem tartották be a megadott minimális rendszerkövetelményeket. „Nem szeretem, ha azt kell mondanom az embereknek, hogy a 13 éves processzoruk elavult” - mondta a moderátor. „Soha ne lepődj meg, ha az elavult géped nem tudja futtatni a játékot.”

A régebbi processzorral rendelkező játékosok valószínűleg olyan PC-vel vagy laptopokkal rendelkeznek, amelyek nem frissíthetők, így fel kell készülniük arra, hogy sok pénzt kell költeniük egy teljesen új rendszerre. Az Arrowhead Game Studios közösségi menedzsere, Baskinator megerősítette a Discordon: „Ami az AVX2 problémát illeti, jelenleg dolgozunk a javításon. Köszönjük, hogy türelmesek voltatok, és elnézést kérek a felmerült nehézségekért”.

Nem ez a Sony első népszerűtlen lépése a PC-s Helldivers 2 játékosok ellen. Tavaly a vállalat PSN-fiókkövetelményeket erőltetett a PC-s felhasználókra, de aztán a Steam negatív kritikái után visszavonták a lépést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lammaer #6
    A fix az kb csak egy újraforditás a megfelelő kapcsolókkal, nem?
    Nem hinném hogy olyan low level kódolnának manapság a fejlesztők...
  • t_robert #5
    Amúgy életemben nem játszottam a nevezett játékkal. de azt tudom elképzelni, hogy bizonyos nézetek vagy látványok zoomolásánál lehet szerepe vektorgrafikának. Úgy tudom a nevezett játék is egyfajta FPS nézetű lövöldözös játék és mondjuk egy távcsöves nézet nagyítása alapulhat vektor grafikán esetleg. Általában, ha belenézünk egy fegyver távcsövébe és jelentösen zoomolodik a látvány pixel grafikák esetében azért romlik a látvány minősége, ha fel kell nagyítani 10-szeresére a képet.
  • t_robert #4
    bár a konkrét cikk AVX2 meglétét írja elő, ami azért úgy 2013-14 környékén kezdett beépülni az asztali CPU-k utasítás készletébe,. De például az AVX-512 az Intel asztali CPU-k esetében is valahol a 11-12. generáció környékén kezdett része lenni a CPU-k utasításkészletének. Vagyis ha valaki olyan játékot irna, ami igényli az AVX-512-es utasítás készletet igen csak alátenne a ma használt CPU-k igen tekintélyes részének.
  • t_robert #3
    Amúgy igencsak erőltetik az AVX utasításokat és azok támogatását. Amik úgy bizonyos vektorgrafikus utasítások támogatása külön féle bit hosszúságokon. Miközben a valóság azért az, hogy a hétköznapi életben használt programjaink nem használnak vektorgrafikus utasításokat. A szokásos CPU-k nem vektor grafikus utasítások végrehajtásra alkották. Ilyen szempontból sokkal logikusabb vektorgrafikus utasításokat végrehajtani GPU-val. Amelyek alapból fel vannak szerelve rengeteg végrehajtóegységgel. ezer/tizezer számra vannak benne shader egységek, amik tudnak párhuzamosan működő kis procikként dolgozni és százszámra különféle regiszterek. Vagyis egy GPU felépítése alapból praktikusabb vektor grafikus utasítások használatára, mint a kevés magos és szálas CPU-k. Egy mai játékok egy része megkívánja a dedikált grafikai kártyát és annak teljesítményét. A játékok jellemzően pixel grafikát használnak nem vektor grafikát. Mint ahogy a grafikai programok egy nagy része pixel grafikán alapól nem vektor grafikán. Például a Coreldraw egy olyan program, ami intenziven támaszkodik vektor grafikára. Vagy például vektor grafikával müködnek például a WIndows TTF fontjai is. Bár már 40 éve megoldották, hogy képes legyen a rendszer simán változtatni a fontok méreteit torzulás nélkül akkor is ha a CPU nem támogat vektor grafikai utasításokat. Amúgy is csak pár éve kezdtek megjelleni AVX támogatás a CPU-kban. Ha jól dereng talán az ARM-os CPU-kban nincs is AVX támogatás legfeljebb a szerverekbe szánt ARM procikban. Mint ahogy ha jól tudom például csak a AMD ZEN 4-es CPU-kban jelent meg az AVX-512 támogatás. talán egy AMD ZEN 3-as CPU csak az AVX2-öt támogatja. Vagyis simán lehet, hogy ha megjelenik egy játék AVX-512-es utasításokkal simán lehet, hogy már egy 3 évvel ezelőtti proci is alkalmatlan hozzá... ami hajmeresztő baromság.
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2025.04.08. 09:56:48
  • t_robert #2
    Azért amikor indult 2020 márcusában a Warzone(banyek már 5 éve) akkor is voltak meglepik. Kiderül, hogy a régebbi procik nem jók hozzá. Például nem futottak elsőre AMD buldozer 8000 alatti procikon. Kiderül a program kódjában voltak talán SSE 4-es(lehet, hogy 4.2 utasítás készlet már nem emlékszem) utasítások. és mivel valamikor talán az AMD FX 4000/6000 környékén váltottak utasítás készletben az SSE 4-es készlet támogatására. Aztán gyorsan javítottak a programon kihagyva belőle a frissebb utasításkészletet. utána már működtek a korábbi procikon is 2-3 hét múlva. amiknek amúgy magában elég lett volna a teljesítménye a játékhoz.
    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2025.04.08. 09:13:45
  • Vanek úr #1
    A moderátort úgy elküldeném a pí..be, hogy csak na. Ha a 'régi, elavult' procival ment eddig a játék, akkor ne jöjjön már azzal, hogy 'sz@r a procid, vegyél újat', hiszen eddig ment. Most is csak azért nem megy, mert beépítettek egy szubrutint, ami kiszórja a játékosok egy részét - pedig a játék mehetne a gépükön...
    Egyébként nem játszottam az érintett játékkal (nem is fogok, mert nem a stílusom), de az, ahogy lenézik egyes gyártók az embert, az tűrhetetlen.