41
-
reptile1313 #41 "személyeskedés" Az en szotaram szerint csak tukrot tartottam. Az en szotaramban az a szemelyeskedes, ha olyat allitok, ami nem igaz, erveles helyett. De elnezest, ha te igy latod. Az en szemszogembol csak tenyt igyekeztem lekozolni. Lehet,hogy tevedtem. De jelenleg ugy latom,hogy teljesen jogos amit irtam. Tehat jelen pillanatban a gratulaciot csak a tenymegallapitashoz tudtam abszolvalni, igy: koszonom.
"Egyesek meg úgy tesznek, mintha csak abból állna az iskola."
Na, ilyenekkel provokalod ki azt,hogy az emberek olyat irjanak, amit te szemelyeskedesnek erzel.
Akkor ezuttal (is) igyekszem megallapitani a tenyt, de megprobalom alaposabban kifejteni, miert nem jo erveles amit irtal:
"csak"
Egyetlen szo, azt gondolod lenyegtelen, pedig logikailag ez a legfontosabb szo. A csak matematikai rendszerbe transzformalva azt jelenti,hogy a teljes halmaz. Ez a halmaz jelenleg az oktatasi tananyag 100%-a.
Tehat precizebben fogalmazva az allitasodat, te azt mondod,hogy egyesek (pl mi) azt mondjuk,hogy 100%ban magolasbol all a tananyag.
Ha azt nezzuk mennyit kell gyakorlattal foglalkozni, es mennyit a sok szemet beseggelesevel, akkor az egyetem es a gimnaziumban kb ~90% a magolas, es ~10% a gyakorlat.
Nekem pl a matematika emelt szintu erettsegire 90%ban az idombol szaraz anyagot kellett szo szerint magolni verskent. (pedig a magolas nelkul is meg tudtam csinalni barmelyik gyakorlatot. minimalis elmelet eleg lenne a legtobb embernek igen komplex modelalkotashoz is.).
Es ez csak a matematika. Ott van meg a hasztalan tortenelem is. Az brutalis mennyisegu hasztalan adat. kb 95%ban mese, semmi haszna, 5%a eleg lenne (vagy kevesebb) ahhoz amit felhasznalhatunk a gyakorlatban. (de inkabb 1%ra teszem, vagy 0.5%-ra).
Tehat, nem csak magolasbol all, hanem sokkal sokkal tobb magolasbol, mint gyakorlatbol.
Ezert van az,hogy ennyire butak meg az orvosok is, ezert ajanlanak vorosbort amikor rakkelto, ezert ajanlanak voroshust a dietetikusok amikor rakkelto, ezert lehet hivatalos szakma az elelmiszermernok (ami junk food manufaktura profitmaximalizalast tanit gyakorlatilag, ceges erdek bullshit az egesz).
Szoval ne vedd szemelyes tamadasnak, ha tukrot tart valaki eled. Egyszeruen olyan dolgokat irsz, amik a rossz rendszer hibait elbagatelizaljak.
Sot, tulajdonkeppen a hibakat (amik nyilvanvaloak a tobbseg szamara), ugy allitod be, mintha fantazmagoriak lennenek.
Ez ilyen alszkeptikus Cherry Picking stilus, amikor vak tagadassal reagalnak mindenre ami nem tetszik es befogadassal, ami szimpi es kenyelmes, erdeket es egot vastagito.
Utoljára szerkesztette: reptile1313, 2025.04.02. 17:51:21 -
militavia #40 És én hol mondtam, hogy a magolás. Egyesek meg úgy tesznek, mintha csak abból állna az iskola.
Amúgy gratulálok neked is a személyeskedéshez. -
reptile1313 #39 Nem az oktatas ellen ervel az, aki kritizalja az elavult modszereket, hanem az oktatas MELLETT. :)
Szerintem ha nem megy a masodfoku egyenlet sem, ne akarj -1bol gyokot vonni, tul KOMPLEX lenne Neked :) -
reptile1313 #38 militava mar sokszor belemkotott (most is).
Szerintem o csak ezert jar ide, hogy erveles nelkul kotekedjen. Vannak unatkozo alacsony intelligenciaju kepzodmenyek. Nyilvan en sem neki reagaltam, hanem azoknak akik csendben ertelmesen olvasnak, es ennyi.
Utoljára szerkesztette: reptile1313, 2025.04.01. 20:12:16 -
reptile1313 #37 "Ez a sok "nem ér semmit az egyetem" komment nem igazán vágom, hogy miből táplálkozik."
Pedig eleg egyszeru kikovetkeztetni. Nem az evszamok magolasa miatt, meg az ertelmetlen adatok emberekbe eroszakolasa miatt lett hasznos technologia. Hanem azok miatt, akik jo szivuek, okosak, naivan biznak a rendszerben, es bemagoltak a sok ertelmetlen sz.rt, majd a kedvenc tantargyukbol jeleskedtek, onszorgalombol hozzatanultak stb.
Senki sem gondolja,hogy a magolas miatt jutottunk ide. ha csak olyat tanitananak, aminek ertelme is van, gyakorlatias, akkor sokkal sokkal tobbre vittuk volna 2025-ig. Egeszseges eletmodot kene tanitani, a matematikat GYAKORLATIASAN oktatni, ha valakit nem erdekel a tortenelem nem szabadna raeroszakolni, stb. De ehelyett diktatorikus az oktatasi rendszer:
Es mi lett az eredmenye a f.s magoltatos, kreativitas ellenes oktatasnak? Felerositette a sz.rt, mint: haboruzas, szemeteles, kornyezet irtasa, gagyi gyogyszerek,inspiracio taposasa, megtobb beteg ember, rengeteg kamu orvos, rengeteg kamu elelmiszer (full legalis junk foodot gyartani, sot egyetemen tanitjak,hogyan mergezd az emebreket a nagyobb profitert az elelmiszermernoki karokon). Ezekbol a rad omlo szarokbol lathatod, hogy ezekbol az emberekbol, akik tuleltek a taposast, NAGYON keves van. De nekik koszonhetjuk,hogy elorebb jutott a vilag.
A fergek miatt pedig lettek vegyi fegyverek, fegyverek, mesterseges virusok, junk foodok, mergezo gyogyszerek (tisztelet a kiveteleknek a tenyleg jo cuccoknak, TENYLEG hatekony csodaknak, hala a VALODi tudomanynak).
"Egy technológia alapú civilizációban élünk."
Egen. Senki sem vitatja. Ugorjunk.
"Tényleg azt képzelitek, hogy ezt a "bemagolta / beseggelte" alapú megközelítés hozta ezt el?"
Ezt csak te kepzeled, hogy (valamiert) szonyeg ala sopord azt a tenyt,hogy SZAR az oktatas.
Az hozta el,hogy vannak kreativ emberek. Nem a magolas.
"az emberek többsége zsigerből tolta azt, amit mindenféle előképzettség nélkül?"
Valoban, vannak emberek, akiknek alacsony az IQja, EQja, CQja es alapveto dolgokra sem jon ra magatol.Nekik hasznos tobbet tanulni, meg akkor is ha nem erti. Nem azzal van baj,hogy lehet magolni. Azzal van a baj,hogy annak is kotelezo erejen tul is a kreativitas rovasara, aki magatol rajon(ne) (csodalatos) dolgokra. Es hogy raeroltetik a gondolkodast azokra erojukon felul, akik csak seggelni tudnak. Miert nem tanulhat mindenki azt, amit akar? Legszivesen lekopnem az osszes olyan embert a bolygon, aki azert felel, ami megy az oktatasban. csak sajnos nem tudom kik a felelosek. De ezek iszonyat buta es kartekony emberek. Akik cegek erdekeiert nyalnak, onzoek, arrogansak, es nem jo dolgokert kaparnak.
"Állam a padlón."
Pedig igy mukodik a vilag. Erdek mozgatja. sz.r a magoltatas,sz.r az oktatas, es kartekony,hogy minden EGYENISEGNEK UGYAN AZT KELL TANULNIA, elnyomva igy a kepessegeit. Igen tudom par %ban van mozgaster, de tudod jol,hogy ennek a tizezerszerese kene.
Utoljára szerkesztette: reptile1313, 2025.04.01. 20:10:43 -
manypet #36 "Szerinted neki a címe és végzettsége honnan van? Adta magának vagy szervezett oktatásban vett részt?"
Húbammeg!
Eddig is tudtam, hogy nem az eszedért fognak elrabolni a földönkívüliek. De ezt a szintet már magam sem gondoltam volna. És akkor neked adtak diplomát??? Mire baszdki? A 80 IQ-dra??? Persze az is tisztán látszik, hogy még csak arra sem vetted a fáradtságot, hogy elolvasd és értelmezd, amiket linkeltem meg leírtam. (Vagy csak rohadt kínos volt, hogy semmit nem tudsz rá nyekeregni.)
Tudod öcsém, az még csak hagyján, hogy tényleg ostoba vagy. Mert nyilvánvalóan látszik az eddigiekből, hogy az összefüggések meglátása elég távol áll tőled. Olyan alap dolgokat nem fogtál fel, hogy csak pislogok. De elfogadjuk, betudjuk az oktatási rendszer színvonalának. Diplomát adnak valakinek, aki tök egyszerű összefüggések meglátására sem képes. Oké, legyen, láttunk már ilyet sokat, lapozzunk.
Még az is elmegy, hogy el sem olvasod, amit odarakok neked. (Persze azért van pofád nekem írni, hogy nincs érvem, miközben idevetsz két sor semmit, a lényegi részeket meg úgy ugrod át, mint átlag fideszes képviselő a parlamentben feltett kényes kérdéseket.) Ez is még hagyján, elfogadja az ember, van ilyen egy átlag kommentfalon, nem mindenkinek van annyi tartása, hogy egyáltalán érdemben reagáljon arra, amit odaraknak elé.
De hogy annyira gerinctelen legyél, hogy ilyen mértékű csúsztatást képes vagy beletolni mások pofájába, na az tényleg példa nélküli. Írogatok már a neten pár éve, de ilyen mértékű jellemtelen aljassággal még soha nem találkoztam. Hiszen azt még a te 80IQd is tökéletesen tudja, hogy ma a világon mindenki iskolába jár. És éppen azt írom, és azt mondják ezek az emberek is, hogy hiába jársz oda, akkor sincs értelme. (Persze ha nem jártak volna iskolába, akkor azzal jönnél, hogy azért nem relevánsak számodra. Ha jártak iskolába, akkor az az érved, ha meg nem, akkor az lenne. Valahogy kezelned kell, hogy rohadt kínos az újabb beégésed.) És mégis van pofád egy ekkora csúsztatást idetolni???
Öcsém baszdki, eszet nem tudok neked adni. De azért nyugtass meg, hogy pszichiáterhez azért jársz. Ugye jársz? Ennyire mocskos gerinctelenséget, ilyen aljas sunyiságot, amit most idetoltál, még a parlamentben sem találni. Értem én, hogy nagyon fájt, hogy kifogytál az érvekből. Értem én, hogy tombol benned a kognitív disszonancia és nem tudsz vele mit kezdeni. Értem én, hogy kínos számodra, hogy beégtél a "nem releváns emberek" dumáddal meg a többi sületlenséggel. Értem én, hogy minden eddig "érvedet" simán cáfoltam, a "régen analfabéták voltak"-tól a "te sem tudod az érettségi anyagot"-ig. Értem én, hogy az utóbbinál az is rohadt kínos volt neked, hogy még csak fel sem fogtad harmadjára sem, hogy mi a francról is írok, pedig már lassan a klaviatúrám is értette. Értem mindezt. És azt is, hogy mindez magyarázza, hogy semmilyen érvet nem tudtál felhozni arra, amit írtam neked, és hogy minden egyes részt beteg kétségbeeséssel ugrottál át. Mindezt értem és elfogadom. De ez a szintű gerinctelen csúsztatás, amihez képest még a városligeti műjégpálya is kutyafasza, vagy egy pszichopatára, vagy egy érzelmileg mérhetetlenül elkorcsosult nyomorékra hajaz. Nyugtass meg, hogy jársz pszichiáterhez, és nem kezelés nélkül flangálsz emberek között. Kérlek, nyugtass meg! -
militavia #35 Te figyu, nem tűnik fel a farkába harapó kígyó?
"prof. Csíkszentmihályi Mihály pszichológus,"
Szerinted neki a címe és végzettsége honnan van? Adta magának vagy szervezett oktatásban vett részt?
Érvelsz itt az oktatás ellen...
...majd idézel egy olyantól, aki a szervezett oktatáson keresztül jutott oda, ahova és vannak még címei is.
Édes istenem, én már csak röhögni járok ide... XD
Téged sem pallérozott elmédért szerethetek...
Utoljára szerkesztette: militavia, 2025.04.01. 14:11:36 -
manypet #34 "aki csak idézni tud (elég sok irreleváns embertől), az pont annak a jele, hogy saját gondolata és tudása, az nincsen"
CSAAAAK idézni? Nem tűnt fel a is agyacskádnak, hogy ennél a posztnál kb. minden ötödik szó tőlem van? Már az olvasással is gondjaid adódtak? :-)
"elég sok irreleváns embertől"
Nézzük őket:
- prof. Csíkszentmihályi Mihály pszichológus, aki évtizedeket töltött a tanulás tanulmányozásával és megértésével, a gyerekek és a felnőttek fejlődésével, a tehetségkutatással, stb., olyan eredményeket produkálva, ami nem csak idehaza, hanem a világ döntő részén mára elfogadott.
- Karácsony Sándor pedagógus, író, róla nevezték el a Karácsony Sándor díjat, a tanítóknak adható egyik kitüntetést, és aki a magyar neveléselmélet egyik legnagyobb alakja, egy időben egyetemi professzor, az MTA munkatársa.
- Albert Einstein és Carlo Rubbia Nobel díjas fizikusok, egyetemi professzorok, kismillió egyetemi előadás előadói.
- Winkler Márta, Eötvös József-díjas, Apáczai Csere János-díjas, Budapestért-díjas tanító, egyben a Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztjének birtokosa, az egyik legelismertebb ma is élő magyar pedagógus.
- Móra Ferenc író, költő, régész, aki nem kevés gyerekeknek írt könyv megírója, valamint több, iskolák számára írt oktatási tananyag szerzője.
- prof. dr. Gerald Hüther, neurológus, neurobiológus, az emberi agy fejlődésének, azon belül is a gyerekek agyának fejlődésének egyik Európa-szerte legelismertebb neurológus kutatója, mindössze csak 40-50 éve foglalkozik ezzel a témával.
De ők neked nem relevánsak.
Mondd, Bazsi, vajon ki lenne számodra releváns, ha nem ők? :-D LOL
/Nem erre szokták mondani, hogy: Vadász, vadász, te sz@pni jársz ide!? :-D /
"Miért kellene egy történelem tanárnak fizikából értettségi képesnek lennie?"
Ugyanezen elv alapján miért kellene egy gyereknek fizikából érettségi-képesnek lennie?
"Te MINDEN érettségi tárgyból átmennél, ha most oda leültetnélek?"
Még mindig nem sikerült elolvasnod, amit írtam? Pedig nem bonyolult. A 31-es hozzászólásnál válaszoltam már neked.
"amit nekem az oktatási rendszer adott, az magamtól nem tudtam volna megtanulni"
Ezért mondtam, amit. Ha valóban érdekelt volna, avagy lett volna hozzá tehetséged, akkor magadtól megtanulod. De mivel az egyik (vagy mindkettő) hiányzott, ezért sikeresen bemagoltad ahelyett, hogy tényleg megtanultad volna. Azaz ügyesen vissza tudod büfizni, amit eléd raktak, jó biorobotként, csak éppen az összefüggéseket nem érted. ... Láthatóan még itt sem, ami azért nem egy kvantumfizika.
"Aha. HOGYAN?"
Berakom neked újra a 2 linket, hátha sikerül egyszer olvasnod is, nem csak mantráznod a hülyeségeidet:
https://forbes.hu/a-jo-elet/a-gyerekek-lenyegeben-barmit-kepesek-onalloan-iranyitas-nelkul-megtanulni-ha-akarjak-sugata-mitra-indiai-sztartanar-bemutatoorajan-jartunk/
http://index.hu/tech/2012/10/30/tanar_nelkul_tanultak_az_etiop_gyermekek/
"hogy a faszba van, hogy a közoktatás feltalálása előtt az emberek 90%-a írástudatlan volt? Hm...?"
Úgy, hogy nem volt könyvük, amit olvassanak.
Viszont akiknek volt, ott rohadtul nem voltak írástudatlanok:
https://fee.org/articles/the-myth-that-americans-were-poorly-educated-before-mass-government-schooling/
meg itt is egy cikk:
https://fee.org/articles/education-in-colonial-america/
"Csak eszköz és lehetőség nem volt."
Igen, kiscsikó, végre jól mondod. Eszköz nem volt! Azaz könyv nem volt. Viszont ahol volt, ott máris nem voltak az emberek analfabéták. Nem tanár kellett volna nekik, hanem könyv. Olcsóbb lett volna, meg jobb is lett volna.
"az nagyjából a középkorba vezet vissza."
Te egy igen komoly érv vagy az oktatási rendszer teljes megszüntetése mellett... :-)
Utoljára szerkesztette: manypet, 2025.04.01. 12:27:50 -
militavia #33 Ostoba gondolatokat nehéz megérteni.
Miért kellene egy történelem tanárnak fizikából értettségi képesnek lennie? Te MINDEN érettségi tárgyból átmennél, ha most oda leültetnélek?
Értem én, hogy neked valószínűleg nem jött be az oktatás. De én azt tudom, hogy amit nekem az oktatási rendszer adott, az magamtól nem tudtam volna megtanulni. Csak te ettől eszeveszetten csőlátású lettél.
Az meg már tényleg a hülyeség csúcsa, amit ideböfögsz, mert lényegében közlöd, hogy semmit sem kell megtanítani, majd megtanulja az ember, ha kell. Aha. HOGYAN?
Mert a te szemléleteddel nézve, akkor mégis hogy a faszba van, hogy a közoktatás feltalálása előtt az emberek 90%-a írástudatlan volt? Hm...? Ameddig ekkora logikai bakikat nem sikerül átugrani, addig én csak röhögök rajtad. Pedig szabadidő volt régen is, bőven. Csak eszköz és lehetőség nem volt. Ezt adja a közoktatás. Ami lehet szar. De ettől még jó, ha van.
A te megközelítésed, hogy nem kell semmit megtanítani az nagyjából a középkorba vezet vissza.
Utoljára szerkesztette: militavia, 2025.04.01. 10:29:51 -
militavia #32 Aha.
Nekem meg az a véleményem, hogy aki csak idézni tud (elég sok irreleváns embertől), az pont annak a jele, hogy saját gondolata és tudása, az nincsen... -
manypet #31 "Figyukám, te most átmennél minden érettségi tárgyból? Esélyesen nem."
Ebből is látszik, hogy ostoba vagy. Még mindig nem érted a lényegét, pedig már vagy 2X elmagyaráztam.
Nem, nem mennék át. Én sem, te sem. Senki sem.
Azaz:
- Nincs értelme, mert csak magolunk, nem pedig tanulunk.
- Szemét dolog arra kényszeríteni egy gyereket, hogy olyat próbáljon megtanulni, amit mi sem tudtunk. még a tanár sem.
- Még szemetebb dolog mégis csinálni ezt és elrabolni a gyerek idejét, holott tudjuk, hogy semmi értelme nincs.
Elvesszük a gyerek idejét attól, hogy valóban fejlődjön, mindezt azért, hogy leadjunk neki tananyagot, amit úgyis elfelejt.
(Csíkszentmihályi idézetét javaslom neked, amit alább bemásoltam. Hasznos.)
"Neki miért kéne fizikából leérettségiznie?"
Ha a tanárnak szerinted nem kellene, akkor a gyereknek miért is kell?
Még mindig nem érted? -
manypet #30 "Tényleg azt képzelitek, hogy ezt a "bemagolta / beseggelte" alapú megközelítés hozta ezt el?"
Éppen az hozta el, aki szembe tudott menni a magolással. Akinek sikerült valamennyire megúsznia, hogy az oktatási rendszer tönkretegye.
Csak pár idézet neked, hogy a nálunk okosabbak mit gondolnak a tanulásról:
"A gyerekek természetes módon tudnak a flow állapotába kerülni. Azért tanulnak gyorsan, mert izgalmasnak találják a tanulást. Egy csecsemőnek nem kell fizetni, hogy megtanuljon beszélni vagy járni, természetes késztetés él benne, hogy tökéletesítse a tudását. Amikor azonban bezárjuk őket az iskolába, ahol ülniük és hallgatniuk kell, az nem természetes számukra. Mindez a felnőtt-világ félreértése arról, hogyan tanulunk."
/prof. Csíkszentmihályi Mihály - Széchenyi-díjas pszichológus/
"Tulajdonképpen kész csoda, hogy a modern oktatási módszerek még nem fojtották meg teljesen a kutatás szent kíváncsiságát. E kényes kis virágnak ugyanis az öntözés mellett leginkább szabadságra van szüksége."
/Albert Einstein - Nobel-díjas fizikus/
"Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy ott az kérdez, aki tudja a választ, és annak kell válaszolnia, aki nem tudja."
/Karácsony Sándor - író, egyetemi tanár/
"Miért van az, hogy önállóan és alkotóan gondolkodó embert szeretnénk gyerekeinkből nevelni anélkül, hogy nevelésük során hagynánk őket önállóan gondolkodni és cselekedni?"
/Winkler Márta - pedagógus, pszichológus/
"A legrosszabb, amit a felnőtt elkövethet, hogy a fiatalt erőszakkal befolyásolja."
/Carlo Rubbia - Nobel díjas fizikus/
"Az állandó felügyelet alatt álló gyerekek, akiket mindig csak a felnőttek keze által vezetnek, olyanok, mint a háziállatok. Az istállóban lévő szamarak, akik már nem tudják, milyen az élet a szabadságban."
/prof. dr. Gerald Hüther - neurológus/
"Minden kisgyerek okos, a legtöbb ember ostoba. Ezt teszi a nevelés."
/Móra Ferenc - író/
"Az emberek tudatlannak születnek, nem ostobának; ostobává az oktatás teszi őket."
/Bertrand Russell - Nobel-díjas matematikus, filozófus és szociológus/ -
militavia #29 Szerintem nem ment volna. Meg annyi energiába került volna, hogy rég feladatam volna.
A hobbim miatt akartam megérteni. Nem sikerült.
Figyukám, te most átmennél minden érettségi tárgyból? Esélyesen nem.
Akkor ez a szabály miért állna pl. a töritanárra? Neki miért kéne fizikából leérettségiznie? -
manypet #28 "Es ok sem igazi tanarok, csak beugranak neha, mert CSINALJAK is nem csak tanitjak"
+1
Itt a nagy igazság! Nem tanár kell, hanem a fiatalokat oda kell rakni a szakemberek mellé "asszisztensnek". Mert a gyerek (meg igazából mindenki) nem a padban ülve tanul, hanem úgy, hogy csinálja az adott dolgot.
Ahogy Feldmár András mondta:
"A legjobb mód, ahogy az ember tanul, az utánzás. A mimézis. De csak azokat akarjuk utánozni, és csak azokat tudjuk utánozni, akik cselekednek. Aki beszél, azt nem lehet utánozni, mert ha utánzol valakit, aki beszél, akkor csak beszélsz. Az pedig unalmas. Tanulni valakitől csak úgy lehet, hogy ha az a valaki cselekszik. És nem csak cselekszik, hanem örömmel csinálja azt, amit csinál, és boldogságot sugároz." -
manypet #27 "hogy tudja emberünk szó szerint beseggelni a szabályozókat."
Jogásznál nem inkább a megfelelő érvelési képesség és összefüggések meglátása lenne a nyerő? Pláne, hogy az MI az adott szabályt jobban és gyorsabban ki tudja keresni. Senki nem tud annyi anyagot bemagolni, amennyi jogszabály van, de az MI képes erre. És utána már csak vissza kell ellenőrizni manuálisan, hogy a megfelelő jogszabályra hivatkozik-e. Ehhez inkább összefüggések meglátása és utána a tárgyaláson érvelési képesség kell. De a jogszabályok komoly ismerete nemigen.
(Másik megoldás, hogy csökkentjük a jogszabályok mennyiségét egy minimális szintre. Bár ha ezt megtesszük, akkor meg már nem is kell annyi jogász, mert értelmes ember is megérti és akár tudja is azt a kevés jogszabályt, ami közvetlenül vonatkozik rá.)
"mondjuk úgy sarokköveket jelentő infókat egyszerűen be kell biflázni, nincs alternatíva, kreatívkodás."
Ha érdekel valakit valami, akkor nem kell biflázni. Egyszerűen magától megtanulja, mert érdekes számára. Odaraksz egy autószerelés iránt érdeklődő gyerek elé egy könyvet az autószerelésről, és pár nappal később tudni fogja, mi az a karburátor, mi a 2 és 4hengeres, meg a dízel- és benzinmotor működési elve, stb. nem kellett magolnia. Tudja, mert érdekli. És nem csak rövid távra, nemsokára elfelejtve, ahogy a biflázásnál. Hanem hosszú távra fogja tudni, és töredéknyi idő alatt megTANULJA. -
manypet #26 "A radar egyenletet és használatát bizony a lektorom = tanár mutatta meg."
És ha nem mutatja meg? Akkor magadtól utánanézve, utánaolvasva, agyadat törve rajta nem sikerült volna? Ne, ne abban gondolkodj, hogy akkor és ott, hogy a vizsgára tudd. Hanem hogy magadtól, saját tempóban valamikor az életedben megértsd. Ezt nem tudtad volna megtenni?
"Igazából nem értem, hogy miért nem basztak ki még téged, mint a macskát szarni."
Valószínűleg azért, mert nem írtam olyat, ami ne lenne igazolható.
"Ez kb. olyan, mintha azt várnád el az agysebésztől, hogy autót szereljen, a másiktól meg, hogy agyat műtsön."
Látom, megint a megértéssel van baj. Igen, ilyen ez a porosz iskolarendszer. Jó biorobotot csinál.
De magyarázom:
Ha a tanártól, aki ugye ÉRETTSÉGIZETT nem várod el, hogy tudja a KÖZÉPISKOLÁS tananyagot, akkor a DIÁKTÓL miért várod el, hogy tudja mindezt??? Ha a tanár, aki érettségivel bír, azaz elvileg megtanulta (LOL) valójában mégsem volt képes megtanulni (mert láthatóan nem volt képes), akkor miért gondolod azt, hogy majd a gyerek, akit nem is érdekel, majd megtanulja?
Így már érted, vagy küldjek egy tanárt, hogy be tudd magolni?
Ennyit az ostobaságról. -
manypet #25 "Jo tanarok es jo tananyag eseten nem kell se magolni, se otthon magunktol tanulni. Beul az ember az orara, odafigyel."
Már eleve a "jó tananyag" kérdése kizárt. Hiszen van, akit ez érdekel, meg van, akit az. És tudvalévő, hogy az ember mindig azt tanulja meg, ami érdekli. Ha pedig érdekel valami, akkor nem is kell tanár, mert érdekel és megtanulom. Ha meg nem érdekel, akkor úgyis elfelejtem.
"A masik gond ott van, hogy olyan embereket is tanitanak olyan anyagokra amit az ora soran nem kepesek befogadni."
Lásd fentebb. plusz amit írtál is:
"hogy az adott kepzesi modhoz nem eleg okosak"
Pontosan. Azaz nekik eleve értelmetlen belekezdeni, mert úgysem fogják megérteni. (Hozzátenném, hogy általában az ilyen embereket nem is érdekli igazán az adott tananyag, így minek is kell nekik?)
"Ha valamilyen targyi tudas kivalthato MI-vel akkor az adott diak is kivalthato MI-vel es kar kepezni."
Sőt, ilyenkor a tanár is kiváltható MI-vel.
"A gyakori szamonkeres fontos az oktatas miatt."
Értelmetlen. Max. akkor fontos, ha olyanok ülnek be, akiket nem érdekel az adott dolog. Akit érdekel, annak fölösleges.
Mellette pedig nem az órák leadása után kell ellenőrizni. Mert ott megint csak a magolásra mész rá. Arra, hogy rövid távra, pár napra hogyan magolta be.
pár évvel később kellene felmérni, ráadásul véletlenszerűen, nem pedig úgy, hogy az ellenőrzés előtt át tudja olvasni (újramagolni). Azaz mondjuk odamenni a 25-30 évesekhez, és felmérni őket az érettségi anyagból. Utána máris látnánk, mennyit ért a tanár.
"Ha valakinek otthon magolnia kell akkor vagy a tanar alkalmatlan vagy a gyerek hulye az adott szinthez vagy egyszerre mindketto."
Vagy a gyereket nem érdekli az adott téma. Mert ugye a megértéshez kell az, hogy érdekelje. Persze ha megnézzük, ma az esetek több, mint 99%-ában magol otthon mindenki. Azaz általában tök érdektelen anyagot ad le tök hozzá nem értő tanár.
"Ha gyakori minosegellenorzes lenne (ertsd ora vegen kozpontilag kiertekelt dolgozat az adott ora anyagabol)"
Nem az óra után kell minőséget ellenőrizni. Lásd fentebb.
Pár év után ellenőrizd, ne pedig azt, hogy az éppen friss anyagot hogyan tudta bebiflázni rövid időre! -
CommieSlayer #24 Én nem az intézményesített oktatást támadnám (nem mindenki képes önállóan tanulni és nem is mindent lehet önállóan megtanulni), hanem az állami oktatást szociális alapon. Az, hogy más kényszerből kifizeti helyetted az oktatásodat, neked meg kötelező benne részt venni, az kiveszi a személyes racionalizálást a képletből. Nincs az, hogy okos akarok lenni (vagy azt akarom, hogy a gyerekem okos legyen), fizetek azért, hogy tudást kapjak és ha nem tanulok, akkor az kidobott pénz és mivel sajnálnám a saját fáradságommal megtermelt pénzt, ezért muszáj tanulnom (vagy rávenni a gyerekemet, hogy tanuljon).
Az állami oktatás a legtöbb ember számára így néz ki: Ülök az iskolapadban 12-16 évig mert kötelező és mert más fizeti. Nem érdekel, hogy okosabb leszek-e. Eljátszom hogy tanulok, hogy a többiek ne piszkáljanak, a tanárok meg eljátszák, hogy tanítanak.
Vagyis a végeredmény sok kidobott idő és pénz, a tanárok inkompetensek és a tanított dolgoknak kb csak a 10-20%-a értelmes-hasznos tudás, a többi az hobby tárgy, vagy zagyvaság. A kényszer mindig elveszi az embertől azt, hogy racionalizálja, amit csinál a céljai elérése érdekében és hogy foglalkozzon az ehhez felhasznált dolgok minőségével.
Utoljára szerkesztette: CommieSlayer, 2025.03.31. 13:39:26 -
militavia #23 Ez a sok "nem ér semmit az egyetem" komment nem igazán vágom, hogy miből táplálkozik.
Egy technológia alapú civilizációban élünk. Tényleg azt képzelitek, hogy ezt a "bemagolta / beseggelte" alapú megközelítés hozta ezt el?
És, hogy az emberek többsége zsigerből tolta azt, amit mindenféle előképzettség nélkül?
Állam a padlón. -
reptile1313 #22 Szerintem te valami nagyon spekco szakra jarhattal..
Nem tudod hogy mukodik ma az oktatas. Tomegoktatas van. Az egyetemek vizsgakozpontok. A tudast magadtol szeded ossze, es a gyakorlatot is. A legtobb tanar a sajat szakmajat sem erti, nemhogy a tobbit. Csak a $ert jarnak be. NAGYON keves a jo tanar. a BMEn es az ELTEn is mar csak bufeszakosokat gyartanak le. Oriasi problemak lesznek itt.
Ha a jo a tanar akkor se tudja leadni az anyagot, mert nincs eleg oraszam, es tul sokan vannak a gyak es az EA orakon is. Nincs penz.
Es a tananyag 90%-a elavult. Tul optimistan latod.
A tananyag 90%a kuka, az osszetetele is kuka. Nezd meg mennyi dietetikus es orvos van akik pl alkoholt (vorosbort) ajanlanak, holott rakkelto.
Ez a szint.
Utoljára szerkesztette: reptile1313, 2025.03.31. 10:21:23 -
reptile1313 #21 Mindenkinek voltak jo es rossz tanarai. Az egyetemen kb 1 a 10bol. Es ok sem igazi tanarok, csak beugranak neha, mert CSINALJAK is nem csak tanitjak :)
Viszont nem csak o sajnalhatja,hogy tobbsegeben rossz tanarai voltak, hanem mindenki. Ennek az az oka,hogy egyik politikai oldlt sem erdekli mi lesz 4+ ev mulva, foleg nem 20+ ev mulva. Ez tul hosszu tavu befektetes. Egyedul a cegeknek eri meg, ezert ilyen rabszolgakepzo minden egyetem.
Es mivel keves a penz, a tanarok inkabb (ha tenyleg jo tanarok, ergo okosak, szeretnek elni pl stb :D), elmennek egy cegnek dolgozni 5szor annyiert. Vagy 50%kal tobbert. Ha 1-2 milla lenne a fizetes (netto), akkor nagyobb lenne a verseny, es jobb tanarok lennenek. Viszont ez meg MINDIG keves.
Kellene az is,hogy ontik a penzt az egeytemekbe. Hiszen ha keves a penz, akkor olcsobb lexikalis tudast oktatni. azt konnyebb leadni, butabb tanar is eleg hozza, es konnyebb a ZHt pontozni, meg tudjak csinalni tanarsegedek is.
(Es akkor ha van egy kreativ zseni, aki jol vezeti le a feladatot, sot jobban,mint ahogy a tanar leadta, akkor athuzzak, mert verskent kerik szamon, hiszen a tanarseged csak beture tud nezni, es nem kontextusban).
Na ezert nem er semmit az egyetem. Es amig ezt elolvastad is ertektelenebb lett a diplomank. (hala istennek). eddig se volt ertelme a magolasnak, de mostmar egyenesen onkinzas.
Aki nem kreativ, nem intuitiv, nem logikus, nem matekos beallitottsagu, attol bizony elveszik az okos emberek a munkat, vagy az AI, vagy azok az emberek, akik hasznaljak az AIt (es foleg azok).
-
#20
Az MI sok mindenre jó, meg sok mindennel kapcsolatban figyelni kell rá, mert bevisz az erdőbe.
Vannak olyan szakok, pl jogászképzés, ahol továbbra is egyetlen képesség fog számítani a sikeres vizsgákhoz, hogy tudja emberünk szó szerint beseggelni a szabályozókat.
Aztán ugye más szakokon inkább egyfajta rendszerszerű megértésre van szükség, azonban ott is bizonyos, mondjuk úgy sarokköveket jelentő infókat egyszerűen be kell biflázni, nincs alternatíva, kreatívkodás.
Namost az MI egyrészt mivel nem érti, simán behaluz olyan dolgokat, ami nem reális, és nyilván nem is kellően precíz ahhoz, hogy ezer százalékban meg lehessen benne bízni.
-
Borg18754 #19 Te beszélsz nettó baromságokat. A mérnöki szakok a megszerezhető diplomáknak kb az 5%-a. Mindenhol máshol a matek, fizika háttérbe szorul vagy nem is nagyon van. Nem ártott volna lediplomázni mielőtt idejössz ilyen ostobaságokat írogatni. -
militavia #18 A tanárok 98%a megbuktatható a saját tantárgyán kívül jóformán mindegyik másikból.
És? Ez kb. olyan, mintha azt várnád el az agysebésztől, hogy autót szereljen, a másiktól meg, hogy agyat műtsön.
Geci ostoba vagy. -
militavia #16 Melyik részét? A lokátor technikát nagyon nagy mélységben az egyik, mert magamtól egy részét rosszul értettem meg / sehogy sem ment volna.
A repteljesítményes videót mind magamtól tudom, mert szégyen is lenne, ha áramlástechnikai mérnökként nem érteném a Ps diagramok visszafejtését és a többit. De az, amire az épült, azt egyetemen tanultam részben. Volt mire építkezni. Viszont lokátor és antenna elmélethez gépészként 0 közöm volt az egyetemen. A radar egyenletet és használatát bizony a lektorom = tanár mutatta meg.
Az ostobázást meg tartsd meg magadnak...
Igazából nem értem, hogy miért nem basztak ki még téged, mint a macskát szarni.
Utoljára szerkesztette: militavia, 2025.03.31. 08:43:29 -
kvp #16 Jo tanarok es jo tananyag eseten nem kell se magolni, se otthon magunktol tanulni. Beul az ember az orara, odafigyel. Ha gyakorlati az ora akkor mindenki megoldja a feladatokat amit a tanar helyben visszaellenoriz. Hazifeladat ilyenkor nem is kell. Ez lenne a normalis oktatas. Nagyon sok mulik a tanaron, nekem volt olyan tanarom kivel ez mukodott. Ugyanabbol a targybol korabban egy masik tanarral gyakorlatilag csak a tankonyv maradt, mert a tanar nem volt kepes atadni a tudast.
A masik gond ott van, hogy olyan embereket is tanitanak olyan anyagokra amit az ora soran nem kepesek befogadni. Nekik magolniuk kell, de az mar reg rossz, mert onnantol a tankonyvvel maguk is megoldhatnak a kepzest, viszont egyben az is latszik, hogy az adott kepzesi modhoz nem eleg okosak.
A nagy targyi tudas megkovetelese nem rossz otlet. Ha valamilyen targyi tudas kivalthato MI-vel akkor az adott diak is kivalthato MI-vel es kar kepezni. Az ember oda kell ahol az MI mar csak hulyeseget tud mondani.
Egyebkent az MI-k nem hallucinalnak hanem tudatosan hazudnak. Erre kepeztek oket, hogy mindig a masik felnek valoszinuseg szerint leginkabb tetszo valaszt adjak. Nem a helyeset hanem ami leginkabb tetszeni fog. Ezert a legtob modell akkor is hazudik ha tudja a jo valaszt, de azt szamolja ki hogy egy hazugsag valoszinuleg nepszerubb lesz. Ilyen MI-kben megbizni eleg nagy naivitasra vall. Ha ember csinalja ezt a hazudozast akkor koros hazudozonak vagy nemritkan tipikus politikusnak hivjak.
A gyakori szamonkeres fontos az oktatas miatt. Minden anyag, sot minden ora vegen le kell ellenorizni, hogy az adott anyagot megertette-e mindenki. Nekem volt olyan gimis tanarom aki minden matematikai tetelbol megoldatott az oran 1-1 feladatot amikor megtanultuk. Tablanal, tobbnyire 4-essevel parhuzamosan. Ha hibaztal elmondta mit rontottal el es ujra probalhattad egy hasonlo masik feladattal. Amig mindenki meg nem tudta oldani a feladatokat. Nem volt hazi, ugyse mehetsz addig haza amig meg nem tanultad. Csoportbontasban tanultunk, szintek szerint, hogy lehetoleg egyforma kepessegu diakok legyenek egy csoportban. Igen egy kozel 40 fos osztalynal ez sok targybol 2 tanart jelentett vagy tobbet per osztaly akik parhuzamosan tanitottak kulon teremben. (nem allami de magyar iskola) Az eredmeny az, hogy egy diak kivetelevel mindenki egyetemre ment, bolcsesztol a termeszettudomanyin at a muszakiig. Mindenki oda amihez leginkabb tehetsege volt.
Sajnos a fenti megkozelites tomeges oktatas eseten azt jelenti, hogy kar magas szinten tanitani a diakok gyengebb reszet. Ez gyakorlatilag mar kiskorban munkas besorolast jelentene. Nekik mar csak azt tanitanak amit a gyari munkahoz tudni kell. Sajnos ok valthatoak ki a legkonnyebben gepekkel, teljesen mindegy hogy szalagmunkas, konyvelo vagy hasonloan monoton munkat vegzo diplomas.
Ha valakinek otthon magolnia kell akkor vagy a tanar alkalmatlan vagy a gyerek hulye az adott szinthez vagy egyszerre mindketto. Ha gyakori minosegellenorzes lenne (ertsd ora vegen kozpontilag kiertekelt dolgozat az adott ora anyagabol) akkor sokkal hamarabb kiderulne ha valahol gond van es valaki lemaradt a kepesseg besorolasa szerinti tudasszintu anyagban. Ekkor a tanar ellenorzesevek vizsgalhato hogy a tanar hibazott vagy a gyerek maradt-e le. Ebben az esetben pot oktatas kell, tehat tanitasi ido utani kiscsoportos korrepetalas. Kotelezoen. Amig mindenki mindent meg nem tanul legalabb eppen hogy elegseges szinten.
Egyekent tananyagbol azt kell(ene) tanitani ami nem avul el. Ilyen az emelet legyen az tortenelem vagy matematika. A gyakorlati kepzes pedig keszseg fejlesztest jelent, annak kepesseget hogy az aktualis gyakorlati megoldasokat az elmeleti alapok segitsegevel konnyu legyen megtanulni majd ujra tanulni ha valtoznak. Programozni sem adott nyelven kell megtanulni adott konyvtarakkal hanem altalanosan elmeletben (ami csak matek es annak jo regi aga logika) es utanna csak arra kell rajonnie az illetonek hogy "hogyan hivjak aznap a print parancsot" es a fejben kinezett algoritmusbol van-e keszen az adott kornyezetben vagy meg kell irni. Ha valaki igy tanul minden meglevo es jovobeli architekturaval is tud dolgozni. (egyebkent algoritmuselmelet mar altalanos 5.-tol van a matek tananyagban, sot mar a 80-as evekben is volt, legalabbis tagozaton, csak nem neveztek mai neven) -
manypet #15 Azaz be tudtál magolni a tanárok segítségével dolgokat, csak így már az összefüggéseket nem vagy képes meglátni.
Így már mindjárt érthető, miért is vagy ennyire ostoba! :-)
Mondd, a repülőgépes dolgokat hány tanár magyarázta el neked? Csak mert ahhoz még én is elismerem, hogy értesz. El kellett neked magyarázni, vagy magadtól tanultad meg? Kötve hinném, hogy tanár tanította neked a radarok visszaverődésének kiszámítását, vagy a különböző aerodinamikai megoldásokat. Mondd, hogyan tudtad ezeket megtanulni? Egyedül is ment, tanár nélkül? Nahát! :-)
Utoljára szerkesztette: manypet, 2025.03.30. 23:18:27 -
manypet #14 Nem csak nekem. Neked is. Mindenkinek. Igen, sajnálhatjuk.
Tudjuk, hogy padban ülni napi 6-7 órát mennyire káros egy gyerek egészségének. Még egy felnőttnek is, nem hogy gyereknek. Neked milyen tanáraid voltak? Te úgy tanultál történelmet meg magyart, hogy nem ültél padban? Kötve hiszem. Mint ahogy gyerekek milliói is napi 6-7 órát ülnek naponta, pusztán azért, hogy majd az órák után hazamehessenek, és otthon magolják be azt, amit az órán természetesen a tanár nem tanított meg. (Ha a tanár tanítana, akkor otthon nem kellene készülni.)
Tudjuk, hogy félni, stresszelni milyen káros egy gyerek egészségére nézve. Hogy bőven elég lenne évente csak 1X felmérni a gyereket, hogy ne kelljen annyit izgulnia. Neked évente csak 1 vizsgád volt tantárgyanként? Kötve hiszem. Neked is a legtöbb nap volt feleleted, dolgozatod. Mint mindenkinek. Miért? Szükség volt rá? Lóf@szt. Azért kellett, hogy a tanár kiélhesse a hatalmát a gyerekek felett.
Tudjuk, hogy a gyerek a megfelelő példákból tanul. Tehát nem abból, ha erőszakkal kényszerítjük valamire. Látjuk, milyen hatása van az erővel kényszerített testnevelésnek, magyarnak, mateknak. A legtöbb ember felnőttként egyáltalán nem sportol, nem olvas irodalmat és nem foglakozik tudománnyal. Láthatóan a módszer nem működött. Példát kellett volna talán mutatni. Neked példamutató tanáraid voltak? Hány olyan tanárod volt, aki le tudta volna futni a Cooper-t, egyben le tudott vizsgázni középiskolás matekból biológiából és magyarból egyaránt, és nem volt káros szenvedélye sem? 100ból 3-4? esetleg 5? Sokat mondtam?
A tanárok 98%a megbuktatható a saját tantárgyán kívül jóformán mindegyik másikból. Sok esetben még általános iskolás szintűből is. Egy átlag matektanár nem tudja a középiskolás, de sokszor még az általános iskolás magyart vagy történelmet sem. Egy átlag töritanár nem tudja a középiskolás, de sokszor még az általános iskolás fizikát vagy kémiát sem. A legtöbb tanár még az általános iskolás testnevelés vizsgákon is megbukna, sokaknak van káros szenvedélye, stb.
És ezek a tanárok kényszerítik a gyereket, hogy tudja mindezeket. Ha meg nem tudja, akkor büntetést kap. Azért, amit valójában a tanár sem tud. Nesze neked példamutatás! Igazi remek emberek, nemde? Normális ember nem vár el olyat senkitől, amit ő maga nem tud megcsinálni. Gyerektől főleg nem. Ha a gyerektől elvárunk valamit, akkor először magunktól kellene elvárni. Utána majd lehet játszani a nagymenőt tanárként.
Amit felmutatsz most, az nem más, mint a Stockholm-szindróma:
"A Stockholm-szindróma azt a pszichológiai reakciót jelenti, amikor a túszok vagy áldozatok érzelmi kötődést alakítanak ki fogvatartóikkal. Ezt a kötődést a hűség, a szimpátia, sőt a fogvatartók védelmének érzése jellemzi, annak ellenére, hogy a fogvatartók szerepet játszottak a fogságban vagy a bántalmazásban."
Stockholm-szindróma
Mondd, mennyit bántottak a tanárok, amíg ilyen jó kutyájuk lettél?
Utoljára szerkesztette: manypet, 2025.03.30. 23:09:13 -
militavia #13 Te nem tudom milyen egyetemre jártál, de a műszaki egyetemeken lényegében matememtikai és fizikai modelleket kell megoldani. Nem magolni kell, érteni kell, hogy mit csinálsz. Lehet nálad a világ összes könyve és magolhatsz, de ha nem tudod használni a matekot és nem érted mit csinálsz, akkor nem mész át. -
militavia #12 Nettó marhaság, ez max. a szar és értelmetlen büfészakokra igaz. Lásd 10-es komment. -
militavia #11 Szar tanáraid lehettek. Számtalan dolgot nem tudtam megtanulni magamtól, de egy jó tanár el tudta magyarázni úgy, hogy megértesem, meg lett a kezdőlöket és onnan már ment a tanulás. Egy szintig. Akkor megint kellett egy jó tanár. -
militavia #10 Meséld már el a Newtoni fizika és úgy a fizika önmagában mikor avul el...? Vagy a kémia? Vagy bármelyik természettudomány?
Ekkora marhaságot hogyan sikerült leírni? -
bunny #9 Neked nagyon rossz tanáraid lehettek. Sajnálhatod. -
CommieSlayer #8 Zseniálisan megszerkesztett teljesen online tanfolyamok vannak különböző témákban, minden fejezet végén részvizsgákkal, amit ott helyben kell végig kattintgatni. Az oktatás 90%-a mehetne fel az internetre ebben a formában. Amihez meg gyakorlat kell, ott 10-15-nél több diák ne legyen egy csoportban, hogy a tanár tudjon rájuk rendesen figyelni. Az okostelefont meg ki lehet tiltani a tantermekből.
A kritikus rész az a vizsga. A vizsgatermeket tessék bekamerázni és akit puskázáson érnek, az addig ne vehessen igénybe semmilyen további oktatást, amíg ki nem csenget fél millát.
Ezek nem bonyolult problémák, csak a tanárok és tisztségviselők 99%-a inkompetens agyalágyult.
Utoljára szerkesztette: CommieSlayer, 2025.03.30. 21:20:21 -
reptile1313 #7 Es hogy reagal nehany BUTA egyetem vezetosege? :D :D
MEG LEXIKALISABBA teszi az egeytemet, hogy szobeliztetnek :D :D :D
Ez az arrogancia kvintesszenciaja.
Rakos vagy az aolkohol miatt es kemora jarsz? direkt tobb alkoholt iszol.
A ChatGPT foloslegesse tette a lexikalis szofosast,amit eddig tanitottak? Meg lexikalisabban kerlek szamon.
Eddig is 99%ban hallucinalo embereket pofogott ki magabol minden egyetem. Hozza nem erto pancsereket. Most a ChatGPT megcsinaja helyettuk, es megjobban hallucinalo magologepeket akarnak legyartani.
(Azert hallucinalnak,mert akkora az anyag,hogy lehetetlen megerteni). -
reptile1313 #6 Aki nem logikat tanul, aki nem matekot tanul, aki nem muveszetet tanul, aki nem modelalkotoi kepesseg fejlesztest tanul, hanem magol evszamokat,mint gy rideg ugyved, annak nem lesz munkaja, sot most se nagyon. Vegetert a magologepek korszaka, a jelen es a jovo a kreativ embereke.
Azoke, akiket eddig vasvillaval kergetett es uldozott az oktatasi rendszer.
Az iskolaban az egyetemeken, bun a kreativitas. Bun az egyediseg. Bun, ha valaki nem akar magolni, hanem onmaga akar algoritmust felfedezni.
Hiszen ha valaki okosabb lesz mint az egyetemeket penzzel tomo gerintelen fereg multik, akkor abban nincs profit. De mostmar abban sincsa ha magologepeket oktatnak, mert megcsinalja a ChatGPT.
ma csak annak van haszna, aki kepes gondolkodni, es utal magolni. A tobbiek diplomas munkanelkuliek.
Lasd programozo statisztikak. Akik NEM ERTIk a kodot, azoknal a negyede elvesztette a munkat, akik ertik es okosak, es kreativak intuitivak es ugyesek, azokra ugyan akkora az igeny.
Ez MINDENT IS elarul. A poffeszkedo hivatalnokoknak, ugyvedeknek annyi,mert algoritmizalhato. Annyira szabalyszeru,hogy ott a kreativ sem fog tudni kiemelkedni.
Uj vilag van itt. Ami 1 honap alatt annyit valtozik mint 10 eve 10 ev alatt. Aki ma egyetemre megy, csak ellopjak az eletet. -
manypet #5 Az intézményes oktatásnak soha nem is volt értelme, leszámítva, hogy megfelelő biorobotot gyártson a fiatalokból.
- Amióta létezik tankönyv, azóta a gyerek magától meg tud tanulni bármit, így a tanárra sem volt szükség már 150 éve sem. Egyetemen még inkább ez a helyzet. Az előadásoknak semmi értelme, ha ugyanazt le is lehet írni egy papírra és el lehet olvasni. Egyedül a gyakorlati dolgoknak volt eddig is értelme, a többi megtanulható magunktól is. Az meg, aki nem érti leírva, az ne is akarjon diplomát, mert vagy nincs hozzá adottsága, vagy nem is érdekli.
- Amióta számítógép is van, azóta még kevésbé kell a tanár:
Tanár nélkül tanultak etióp gyerekek
A gyerekek bármit képesek maguktól megtanulni
- Az MI világában még egyértelműbben látszik, hogy semmi szükség a tanárokra. De ezek az élősködők továbbra is úgy tesznek, mintha a világ legfontosabb munkáját végeznék, holott náluk kártékonyabbat még nemigen találtunk sehol. Generációk tömegeit nyomorították meg testileg a napi több órás padba ültetéssel, tették érzelmileg tönkre az állandó szorongás és félelem rákényszerítésével, és és tették biorobottá a jutalmazás-büntetés típusú idomítással.
Utoljára szerkesztette: manypet, 2025.03.30. 15:16:56 -
Kryon #4 Az intézményes oktatás kezdi értelmét veszteni. -
M2 #3 Az iskolarendszer alkalmatlan a mai világban az oktatásra. Olyan gyorsan változnak a dolgok, hogy mire valamiből tananyag lesz, addigra elavul. -
Borg18754 #2 A legnagyobb probléma az egyetemekkel hogy nem azt várják el hogy megértsd a tananyagot, hanem hogy 50 oldalt bullshitelj egy adott témakörről miközben lehet hogy egy szót nem értesz belőle, és egyszerűen csak bemagoltad. Erre pedig tökéletes az ilyen chatGPT féle bullshitgenerátor...