4
  • kvp
    #4
    A hoszivattyus teslak eseten ketfele futesi megoldas van, az egyik a hoszivattyu hasznalata, a masik a motorok hasznalata futo elemkent es az onnan elvett ho ujrahasznositasa. Tehat a motorokat hutik es innen az utasterbe megy a ho. Igy nem fagy le a kulso hocserelo. Mint amikor a fekarammal futenek egy regi villamoson. A kocsik kepesek arra is, hogy allo helyzetben is mozgassak a motorokat, gyakorlatilag mozgatas nelkul magnesezik fel es le a tekercseket. Ezt hasznalhatjak akkor amikor a kulso hocserelo eppen olvad, viszont ennek a CoP-ja csak 1.0, igy jon ki ilyenkor a 1-2 kozotti ertek. De ha eppen nem olvad a kulso hocserelo es mozog a kocsi, akkor a motorok es a vontatasi inverter hulladek hoje tudja futeni az utasteret es az aksi csomagot is, kvazi ingyen.

    "Tesláknál lehetne egy gyári, a frunkba pontosan illeszkedő aggregátor, ami extrém téli körülmények között besegítene a fűtésbe és az aksik töltésébe. Egy opcionálisan megvásárolható és bepattintható, vegyes tüzelésű "range extender"."

    Teslaknal nincs, mert ellentetes lenne a ceg es a vasarlok filozofiajaval de pl. az F150 lightning-ok barmilyen a platon elhelyezett generatort tudnak fogadni. Ugyanigy egy epulet szunetmentes aramforrasakent is hasznalhatoak, ha kell akkor generator-jarmu aksi-epulet lancon is. Ez hasznos tud lenni pl. epitkezeseken, ha meg bincs bekotve az elektromos halozatba a helyszin.
  • M2 #3
    Tesláknál lehetne egy gyári, a frunkba pontosan illeszkedő aggregátor, ami extrém téli körülmények között besegítene a fűtésbe és az aksik töltésébe. Egy opcionálisan megvásárolható és bepattintható, vegyes tüzelésű "range extender".
  • Fefy
    #2
    Egy hűtő-fűtő klímából kiindulva a hőszivattyúnak van egy nagy hátránya: 0 fok alatt elkezd jegesedni a "külső" hőcserlője. Ezt a jegesedést olvasztással lehet megszüntetni, ami viszont a fűtés leállását jelenti. Ergó ilyenkor a környezetet fűti a hőszivattyú, a hír alapján ezért is csak fele az áramfogyasztás. Egy jobb hőszivattyú 3-4 es CoP értékkel rendelkezik, valószínűleg az EV-kbe is ilyen kerül, mégis csak 2-es, vagy ennél rosszabb CoP-ot tudnak 0 fok alatt produkálni a jegesedés miatt. 20% helyett csak 11%-os romlás az 1,82-es CoP a 3-4 helyett.
  • NEXUS6
    #1
    Naccerű cikk! XD
    Kb 20 évvel ezelőtt még újdonság erejével hatott volna. Manapság az otthoni, hűtő-fűtő klímák pont ilyen elven működnek, aki használ ilyet tudja, hogy mik a korlátok jellemzők. És ugye az EV kocsikban sem meglepetés manapság.

    Namost annak a gondolatnak a kifejtését azért hiányolnám, hogy az olyan szélsőséges időjárási körülmények között, mint amilyen mostanában az amcsiknál van a hőszivattyú ugyan úgy nem megoldás, mint a hagyományos elektromos fűtés. Azon a helyzeten, hogy tömegesen akadnak el, és hagyják magukra a gazdáik az EV kocsikat a hóval borított autópályán, a hőszivattyún nem hogy javítana,valszeg még ront is.