7
-
#7 Hát ezt mondom, hogy régen is vittek be mindenféle cuccot, amivel figyelés helyett lehet játszani/szórakozni, nekem is voltak kvarcjátékaim (amit akkor hívtak "videojátéknak"), és egy mobil se több ennél internet nélkül. A lényeg nem a mobilon van. Papír és toll/ceruza általában szokott lenni egy iskolában, és én pl. rajzoltam, ha nem tudtam/akartam figyelni.
Az interneten van a lényeg, mert ott neked nem kell aktívan csinálnod valamit, csak bámulni ki a fejedből, sokkal kényelmesebb alternatív időelcseszés, mint bármi más. Mondjuk a merengés és a falat bámulás is ugyanilyen, csak az nem mindenkinek megy, és nem annyira braincandy, mint a tiktokos videók bámulása.
Jut eszembe, szerintem ezzel a mobilelvétellel talán még egy olyan probléma is van, hogy a magántulajdonhoz való jog szerintem alapabb, mint egy jogszabály, ami azt elveszi tőled. Ennél már az is jobb, hogy a gyerek csak sima mobiltelefont vihet be, amin a szülő/ő a szülőt eléri, ha kell. Viszont mivel úgyis van olyan diák, akinek szüksége van az okostelefonjára (mert egy számára szükséges egészségügyi eszköz app-ja azon fut), ezért a netelérést szabályozni talán okosabb lenne. -
#6 Valami hasonló kéne mint a repülő üzemmód, csak suli verzióban, a telefon minden olyan funkcióját tiltaná amit az iskolába nem kell, időzárral működhetne a tanítási idő alatt.
Lehet az jobb volna ha amolyan "Guest", vendég mód félébe lenne átkapcsolva az okostelefon reggel és tanítási idő után meg visszakapcsolna normál üzemmódba. -
Bruce_Willis #5 Majdnem. Pontosabban a tartalomfogyasztás helyett a tartalomgyártásra kellene összpontosítani, mert például számítógépes játékkal, amelyhez internet sem kell, ugyanúgy el lehet cseszni az időt. Ahelyett hogy valami értelmes tevékenységet végezzen az ember. -
#4 Amúgy afelett mindig elsiklanak, hogy elsősorban nem a mobil, tablet, laptop az, ami elvonja a gyerekek figyelmét, hanem az internet.
Internet nélkül minden ilyen eszköz ugyanolyan kacat lesz, mint amit amúgy is be szoktak hordani a gyerekek az iskolába évtizedekkel ezelőtt is - teszem azt, órai unaloműzés céljából. Ezzel kéne valamit kezdeni, pl. az iskolában oldják meg, hogy ne tudjon bárki bármikor rácsatlakozni a wifi-re, a gyereknek vett mobilelőfizetésen pedig ne legyen mobilnet.
Meg afelett is elsiklanak, hogy a felnőttek, akik nem ebben nőttek fel, ugyanúgy ész nélkül nyomkodják a mobiljukat mindenhol, aminek talán lehet valami köze ahhoz, hogy nem ebben nőttek fel, és nem tudják kezelni a helyzetet. Talán inkább valami értelmes mobilhasználtra szocializálódáson kellene gondolkodni, ami az egyik generációban (remélhetőleg minél előbb) már meg tudná oldani ezt a problémát. A tiltás általában egy visszafelé elsülő fegyver szokott lenni.
De nem értek hozzá, és nem tudom, pontosan mit kéne csinálni, csak egy kis eszmefuttatás. -
Bruce_Willis #3 "Az akinek a figyelme különböző weboldalakra kalandozik el, az analóg korszakban is megoldotta volna a nem figyelést "
Ez nem így van. Ha már az interneten van, bármi el tudja vonni a figyelmét. Minden közösségi média, youtube vagy alkalmazás, arra van kihegyezve, hogy elvonja a figyelmedet , és odaszögezzen a képernyőhöz.
"Könyveknek is megvan a maga hátránya, pl. mesterséges fényben nézni a gyenge kontrasztú újrapapírt sem egy nagy élmény. "
Egy tanteremben általában kellő mennyiségű természetes fény szűrődik be ahhoz, hogy jól olvasható legyen a nyomtatvány. Ez a tanítási módszer most nem az élményekről szól.
Hozzáteszem, személyes véleményem, hogy sokkal élvezetesebb könyvet olvasni még esti fényben is, mint bármilyen digitális tartalmat. A szememet sem fárasztja annyira mint a monitor. -
Akva #2 Pont arról szól a cikk, hogy digitális eszközökkel romlott. -
Gabbbbbbbbbbbb #1 Az akinek a figyelme különböző weboldalakra kalandozik el, az analóg korszakban is megoldotta volna a nem figyelést ^
Könyveknek is megvan a maga hátránya, pl. mesterséges fényben nézni a gyenge kontrasztú újrapapírt sem egy nagy élmény.
Szerintem 1-2 éven belül rá fognak jönni, hogy nem javult a teljesítmény Riihimäki-ban.