17
-
bunny #17 Nem kell aggódni, majd jön egy kínai vagy indiai és felvásárolja a pitsába az egész még megmaradt EU-s autógyártást kilóra. Nyilvánvalóan ez a terv, mondjuk tőlünk se állt messze ez a módszer, csak most már más fújja a passzátszelet.
Utoljára szerkesztette: bunny, 2024.09.25. 08:21:31 -
M2 #16 Japánt és Koreát ugyanígy lenézték, hogy másolt szarokat tudnak csak. Aztán telt az idő... -
frensys23 #15 Nem fogy az elektromos hulladék? XD -
#14 Jó azért a kínai csúcstechnika továbbra is olyan mint 20 éve, hogy a Xiaomi autója ránézésre első érzésre egy Porsche Taycan, aztán a 3. kanyarban füstölgő fékekkel csúszik le a pályáról mert elszállt a fék. A kínaiak akármit is innoválnak és hülyeségeket behoznak mint a személyre szabott illat ami gondolom még mérgező is, a minőségbiztosításban továbbra is szarnak bele és inkább legyártanak 1 milliót 10% hibával minthogy megcsináljanak 900 ezret aminek 0.01% hibás csak és tényleg jó is volna. Aztán ilyen arányokkal nem igazán fognak bizalmat építeni a külföldi piacokon amit a japánok, majd a koreiaiak is megcsináltak mert tényleg olyan autókat adtak amire nyugodtan rábíztad az életed. -
Macropus Rufus #13 "Kína jön fel szélsebesen! Aki ezt nem fogadja el,az nagyot fog koppanni! Lehet szidni őket,de ez semmit sem fog megváltoztatni. "
nem lesz itt semmi extra. Ha nem fognak hozzá férni ahoz amihez most igen, akkor majd meg lehet nézni, hogy saját kútfőből mire képesek.
https://sg.hu/cikkek/it-tech/156732/kina-nem-tud-felzarkozni-mi-teren-ha-a-nyilt-amerikai-modellektol-fugg
-
Macropus Rufus #12 ""nincs kereslet az e-autókra". Igen. Ezért ugrik az akksis autók részaránya kínában 35%-ról 70%ra csak idén, azaz 1 év alatt."
Nem lehetséges, hogy inkább 70%-al nőt az elektromos autók száma és nem 70%-ra. Mert ez utóbbi ugye azt jelenti, hogy 100-ból 70 villany autó... A valóság meg az, hogy 2023-ban 21,8millió elektromos autó volt. Ez az összes autó ~7,6%...
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country
megjegyzem: elég sok kínai onboard videót nézek és ez a 70%-os villanyautó arányt valahogy nem látszik a felvételeken. (ugye náluk is zöld a villanyautó rendszám...)
-
Macropus Rufus #11 "Mit loptak el? "
kb. mindent amihez hozzá jutottak. -
#10 Kína jön fel szélsebesen! Aki ezt nem fogadja el,az nagyot fog koppanni! Lehet szidni őket,de ez semmit sem fog megváltoztatni. -
subertus #9 Csakhogy itt a legújabb technológiákról van szó. És mivel ezek exponenciálisan szaporodnak, nagyobb ütemben gyártódnak, így a fajlagos költségük is töredékére esik. Tehát hamarosan 2-3 millió forintból előállítanak egy normális kisautót, amit viszont nem fognak tudni duplaáron értékesíteni, mert vérre menő verseny zajlik a piac megszerzéséért. Kínában is sorba mennek csődbe azok az e-autógyártó start-upok, akik lemaradtak a versenyben -
subertus #7 Mit loptak el? Nekik is meg volt a lehetőségük jól dönteni 10 évvel ezelőtt, és azóta is. De mit tettek? Utolsó lehelletükkel tolnak még 1-2 hibridet és csók. Ki vannak szorulva az iparukból. Az európai, és amerikai gyártók ugyanúgy kapnak állami támogatást, ez nem magyarázat a xar döntések sorozatára. Minden téren le vannak innoválva. Az akku az csak egy, itt gyártástechnológiai, logisztikai, irányítási, értékesítési, szoftver, szerviz, és hitelspirál problémák / lemaradások vannak. Ha kivetik pl a 100%-os vámot a kínai csúcstechnikára, akkor is versenyképtelen a Volkswagen, de a többi ismert gyártó is. -
gosub #7 Ha Európa tönkreteszi magát az miért a világ pl. Kína hibája? -
#6 "Egyebkent kereslet lesz az elektromos autokra, csak elobb le kell zajlania az europai deindusztrializacionak es ha ipar hianyaban mar nem lesz politikai ellenallas, akkor az olcso kinai termekeknek koszonhetoen elarasztjak az europai piacot megfizetheto aru elektromos autok."
A kínai olcsóság szerintem ma már nem annyira érvényes mint anno, pl sok termék kínai online piacokon annyiba kerül, mint eu-n belüli online áruházakban.
Kínának szerintem csak addig célja az "olcsóság" amíg a cél országok gyárai a földbe nem állnak, onnantól ők szabják az árakat, így a megfizethető árú e-autok, nem azok lesznek amikre most gondolunk szerintem.
Az eu autóiparából, a hülye politikai környezetvédelmi megoldások miatt, eltűnt a népautó kategória. -
kvp #5 Az europai gyartok nem tudnak versenyezni a kinaiakkal, mivel azoknak van olcso alapanyaguk, olcso munkaero es meretgazdasagossagi szempontbol is versenykepesek. Meg allami tamogatas nelkul is a kinaiak az olcsobbak. Raadasul a kinaiak elleni szankciok valaszlepesei elvagtak a nyugati gyartokat az alapanyagforrasaiktol.
Velemenyem szerint ugyanez varhato az europai autoipar eseten is. Egyszeruen nem versenykepesek a kinai gyartokkal. Ugyanez mar egyszer bekovetkezett pl. az europai textilipar eseten is, de akkor valamiert nem tettek semmit az europai allamok. Most mar nem is nagyon tudnak, mert a mozgasteruk erosen beszukult.
Egyebkent kereslet lesz az elektromos autokra, csak elobb le kell zajlania az europai deindusztrializacionak es ha ipar hianyaban mar nem lesz politikai ellenallas, akkor az olcso kinai termekeknek koszonhetoen elarasztjak az europai piacot megfizetheto aru elektromos autok.
"Alaptechnológiát ellopták/lemásolták, állami pénzzel kitömték őket, külföldi konkurrenciájukat megvágták míg eléggé megerősödtek és mot a túltermelési felesleget szétöntik a világra."
Pontosan igy jott letre anno a brit birodalom. Egy idoben ok voltak az egyetlen exportkepes iparosodott orszag a bolygon. Most Kinanak ugyanez a celja, hogy Kina (vagy a kulfoldre kitelepult kinai cegek) adjak a bolygo ipari termelesenek tulnyomo reszet. A kritikus nyersanyagokhoz valo hozzaferesuk miatt erre meg van is lehetoseguk. -
#4 "Csak az ő akkujukra, és az ő e-autójukra nincs kereslet, mert szutyok." No meg erősen túlárazott. -
igazamvanvagyig #2 "nincs kereslet az e-autókra"nincs kereslet az e-autókra"
csak az europai s@arokra,de a "normal" autoknal is igy volt benzinesben japan,koreai megbizhato egyedul dieselben volt versenykepes a nemet,francia -
subertus #1 "nincs kereslet az e-autókra". Igen. Ezért ugrik az akksis autók részaránya kínában 35%-ról 70%ra csak idén, azaz 1 év alatt. Ma minden 3. autót kínában értékesítenek, így ez az ugrás kb 10 millió autó 1 év alatt. Csak forradalom zajlik, semmi több. Világszerte exponenciálisan nő az értékesítés. A Northwolt, meg az összes hagyományos autógyártó mottója ez: "nincs kereslet", de igazából leinnoválták őket. Csak az ő akkujukra, és az ő e-autójukra nincs kereslet, mert szutyok. Jöhet a shadowbann, köszi!