23
  • ZenMillitia
    #23
    minden irrealis arcoskodo gyorshajtasert minusz 1-2 szerv. azoknak atadva, akiknek tenyleg szukseguk van az eletukre. peldaul.
    jogalkotoktol nem varhato logika, seggelni tudnak oszt szevasz.
    ha majd azon mulik vkinek az elete,hogy nem tud sebesseghatar fole lepve megelozni egy billego teherautot, akkor a jogalkotok mit csinalnak?
    ugy kell visszafogni a gyorshajtast,hogy eletfogytiglant kell adni a fergeknek, akik 200al nyomulnak ott ahol 100al mehetsz. nem bohockodni felfuggesztettel


    Utoljára szerkesztette: ZenMillitia, 2024.08.14. 03:18:47
  • kvp
    #22
    "Azért ez okozhat pár gondot."

    Ha tudod, hogy az autod korlatoz, akkor a te felelosseged, hogy ne nyomd a gazpedalt. Ugyanaz az eset, amikor tudod, hogy az autod mar elerte a motor fizikai limitjet, nem tudsz tovabb gyorsitani. Ha ezek utan megse a feket nyomod, akkor igen, jelenleg is neki fogsz menni, elektronika nelkul is. Csak ez a hatar kerul lejjebb es ezert nem is eri mar meg jelentosen erosebb motort epiteni a jarmuvekbe, mint a maximalis sebesseg. Johetnek a meg kisebb, meg olcsobban gyarthato, kornyezetbaratabb motorok.

    A sportautok eseten meg lesz egy palya mod, amit csak geofencing altal megadott helyeken lehet aktivalni es akkor a zart versenypalyakon lehet veluk menni. Dronok eseten is hasznalnak ilyen megoldasokat, hogy ne lehessen varosokban, kormanyzati epuletek es repterek kornyeken reptetni oket.
  • inkvisitor1978
    #21
    Európa nem a zöld Utópia miatt kezdett nyomulni a EV autók irányába. Az ok az energiafüggőség csökkentése.
    Amíg import energiahordozóktól függ az egész gazdaság, egész könnyen gallyra lehet vágni vagy zsarolni. Lásd hogyan próbálta használni a gázfegyvert Oroszország 22-ben.
  • Fefy
    #20
    Ferrari, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Pagani, AMG, tuti díjazzák ezt...
  • barret
    #19
    Ferrariba remek lesz!
  • t_robert
    #18
    Azért ez okozhat pár gondot. Valaki belemegy egy előzésbe, majd kiderül rosszul számolta ki a helyet a szemből közeledő jármű tekintetében na most vagy lassit az ember és megpróbál visszasorolni vagy gázt ad, hogy gyorsabban be tudja fejezni az előzést. na most ha gázt ad és az autó lekorlátoz az lesz a csatt.........
  • csulok0000 #17
    Két részre kellene szedni ezt a témát:
    1. Amiről a cikk beszél, csak egy kicsit szigorúbban. Igenis lassítsa az autót, persze ne padló fékkel és valamivel tudatosabb felülbírást alkalmazni. Pl egy gomb a kormányos stb.
    2. Általános átléphetetlen limitek: Országonként meghatározott limit, aminél nem lehet többel menni soha. (nálunk pl 130+10%). Valamint egy településenkénti limit(mondjuk 70+10%(~80)). És ezeknél úgy korlátozna a rendszer, hogy nem bírálhatod felül.

  • CairoJack
    #16
    Ennek az ég adta egy világon semmi értelmét nem látom, főleg úgy, hogy szart sem érnek ezek a rendszerek.
    Annak több értelme lenne, hogy küldené a kocsi a telemetriát a rendőrségnek, és ha az derül ki ezekből az adatokból, hogy "hoppá... 70-nel mentél 50-es úton (és mondjuk nem is csak pár másodpercig)" már menne is a bünte 40 ropi.
    Nem lenne itt semmiféle gyorshajtás...
  • Dodo55
    #15
    "Most hirtelen Kuba képe jelent meg előttem, ahol 50-60 éves autók vannak karban tartva ismert okok miatt. Az EU-ban is fel fognak értékelődni a régi autók... :D :D"

    Nézz körül kicsit szerintem, ez már évek óta elkezdődött, igaz eleinte a régebbi autók általánosságban jobb megbízhatósága-tartóssága és kedvezőbb fenntartási költségei miatt és akkor most még szépen majd jönnek ezek mellé az újabb érvek is, amikkel egyre szélesebb rétegeket fognak erre sarkallni. Ez most Európa. Miközben a politika és a politikához közel álló gazdasági érdekeltségek egy zöldnek csúfolt bürokratikus és egészségtelenül steril utópia kialakítására törekednek, addig a társadalom egyre nagyobb egyetértésben csendben mosolyogva és a vállát egyre könnyedebben vonogatva kezd kiépíteni maga körül egy önfeledt vadnyugati világot az elmúlt évtizedek legnagyobb értékeinek mondhatni nemesítésével. És szerintem onnantól nem is hagy kérdést, hogy melyik törekvés fog a másikon felülkerekedni végül, hogy a különféle hatósági szerepekben eljáró legtöbb személy a mai generációkból feltűnően úgy áll az ilyesfajta kérdésekhez, hogy sokkal inkább ember próbál lenni ("mondom mit kéne akkor gyorsan csinálni", "nekünk ez itt most nem feladatunk", "senkinek sem az az érdeke, hogy ezzel itt még több teendőt gyártsunk egymásnak", "nektek akkor amelyik egyszerűbb", stb... már-már jellegzetes megnyilatkozások), mint sem egy érzéketlen gépezet rideg alkatrészei.
  • Macropus Rufus
    #14
    " Csak nem tul elonyos, ha az embert egy engely nelkuli gepfegyverrel vagy penceltoro raketaval kapjak el az utcan, mint ahogy az se lesz nyero ha egy engedely nelkuli autoval. Marpedig ha nem kuldi be folyamatos netkapcsolaton a valos adatokat, akkor az illegalis jarmunek fog szamitani."
    de ugye van hamis engedély is. És most itt nem az ecserint vett kókány dologra gondoltam. Annyi elég, hogy a kocsi hamis adatokkal azonosítja magát, tehát a vizsgán minden okés, menet közben minden okés a rendszer felé, amúgy meg nem. Mint ahogy a legjobb védelmeket is ki lehet játszani úgy ezt is ki fogják. Hidd el. Továbbá ott az emberi tényező is, ami kb. minden törés alapja, ha nagyban csinálod. Szóval ki lesz játszva. Ebben biztos vagyok.

    Kamerák: ez is kijátszható. Elég, ha a kocsid szól neked, hogy most mérés van. És lassít a kamera miatt. Amúgy meg ahol nincs kamera hasítasz, a kocsid nem a valós adatokat fogja továbbítani. Hidd el kis millió megoldás van egy ilyen rendszer kijátszásához.

    Ami viszont tényleg zavaró lesz: az új autók csak ilyen technikával jöhetnek ki... nincs is annál szebb mint amikor a kőgazdag egyorrú a 70milliás autójával 130-ra lesz korlátozva a pályán, és a 10 éves 5 milliós vas meg 170-180-al hasít el mellette. Ráadásul attól sem kell félnie, hogy a kocsija hazapofázik a sebességéről, max a trafiktól kell tartania. Nagy 5let ez de tényleg. Most hirtelen Kuba képe jelent meg előttem, ahol 50-60 éves autók vannak karban tartva ismert okok miatt. Az EU-ban is fel fognak értékelődni a régi autók... :D :D
    Persze most lehet az mondani, hogy ki lesznek tiltva minden honnét, de ezt nem fogják meglépni mert kurva sok pénztől esnének el a politikusok. Gondolj bele, hogy kis hazánkban a 10+-os autók nem vehetnének részt a forgalomban. Ez a géppark bő 2/3-t érintené (beleértve a tömegközlekedési eszközöket is) Ennyivel csökken pl. az üzemanyag fogyasztás, ami miatt jelentős bevételtől esne el az állam, amit vélhetően adók emelésével próbálna kompenzálni. És akkor azt mindenki meg fogja szopni. De az EU-ban sem lenne más a helyzet. Továbbá a eltiltott emberek akkor tömegközlekedést választanának. Az meg kb. egész Európában alkalmatlan arra, hogy ilyen mennyiségű embert el tudjanak szállítani. Tehát fejleszteni kell. Az megint qurva sok pénz. És az ok-okozati lánc még simán folytatható.
    Szóval nem lesznek eltiltva még nagyon sokáig. Tehát a feljebb vázolt lehetőség, hogy az új autó tilt a régi meg nem igencsak valós helyzet 1-2 éven belül.
  • ximix #13
    Egy problémára lehet több megoldás is, szerintem addigra akár külsős cégek csinálhatnak az adott típushoz valami kiegészítő hardvert ami eleget tesz az előírásoknak.
  • RJoco
    #12
    Jaja, és akkor már minden titkosítással bíró csevegőalkalmatosságról is vegyék le a titkosítást, hogy a "gyerekek védelme érdekében" lehallgathassanak mindenki.
    A VPN-t be kell tiltani és a sütik esetén is teljesen fölösleges ez a mizéria, egyszerűen minden, mindig engedélyezve legyen, mert egyeseknek az az érdekük.

    Az autót meg ne vegyék vissza ingyen, hanem igenis adjanak érte pénzt. A benne lévő anyagot majd szépen újrahasznosítják, amiből egyesek pénzt csinálnak, te meg sokszor fizetsz ugyanarra az anyagra, míg mások meggazdakszanak.
    Sehol nem lízing alapon megy a dolog privát személynek. Megkérdeztem, csak üzletnek járt a dolog. Ki kell fizetni a kocsit. Persze lehet azt is játszani, hogy pár évente az ember elhoz egy újabbat és mindig fizeti a törlesztőt és állandó hitele van, de sosincs autója. Napersze ez is csak a pórnépre vonatkozik, a pénzesek zsebből perkálnak, nekik nem gond, ha pár évente kukázniuk kell és újat elhozni.
  • kvp
    #11
    "Ezt te sem gondolod komolya. 10 éves kocsi még tökéletes vas. De azért nem műszakiztatják le mert a gps ill. pontosítok, a térkép nincs frissítve??? Tehát ha van egy tök jó vasad ami 10 éves és már nem kap navi frissítést akkor dobd ki??? Termeljük még jobban a szemetet?"

    A pontos idotartalmot a gyartok kepviseloi es a poliktusok kozti targyalasok es egyezmenyek fogjak meghatarozni, ahogy az EU-s torvenyhozasban eddig is tortent. De roviden szolva igen, amig a gyartok tudjak garantalni kozpontilag a jarmu megbizhatosagat, addig lesz forgalmija. Ez altalaban a kiterjesztett alkatreszellatasi idoszak veget jelenti. Szerintem a gyarto ingyen vissza fogja venni a hasznalt, lejart szavatossagu autokat, errol mar van torveny. Tehat az ember kb. 10 evig licenszelheti a kocsit a gyartotol (a szoftver miatt a tulajdonjog egy resze mar jelenleg is a gyartonal marad), majd a meghatarozott idoszak vegen ingyen leadja neki mint veszelyes hulladekot es a gyarto kotelezoen gondoskodik a hulladek ujrahasznositasarol.

    "Mindent ki lehet játszani amit ember alkotott."

    Mint ahogy a fegyvertartasi szabalyokat is ki lehet jatszani. Csak nem tul elonyos, ha az embert egy engely nelkuli gepfegyverrel vagy penceltoro raketaval kapjak el az utcan, mint ahogy az se lesz nyero ha egy engedely nelkuli autoval. Marpedig ha nem kuldi be folyamatos netkapcsolaton a valos adatokat, akkor az illegalis jarmunek fog szamitani. Egyebkent a gyorshajtas az egyik legkonnyebben elkaphato szabalyszeges, ha minden kamera (a statikusak es az osszes autoba szerelt) folyamatosan ellenorzi a kornyezetet. A vicces az, hogy Magyaroszagon az osszes kozutas (palya matricas, forgalomfigyelo, stb.) kamera alkalmas lenne az automata sebessegmeresre, sot ido-pozicio korrelacios rendszerrel akar pontos utvonal rogzitesre is, csak valamiert nem endedelyeztek ezt a funkciot. Most ezt egeszitsuk ki az automata vagy felautomata jarmuvek kameraival es minden adatot kotelezoen toltessunk fel egy kozponti (EU-s) rendorsegi adatbazisba, mondjuk a szabalyosan kozlekedok vedelme es a balesetek megelozese erdekeben es senki nem fog egy rossz szot se mondani ra.
  • Macropus Rufus
    #10
    "Ez jelenleg 10 ev az adott modell megjelenesetol. Utanna legfeljebb megbukik a muszakin ha mar nem frissitheto."
    Ezt te sem gondolod komolya. 10 éves kocsi még tökéletes vas. De azért nem műszakiztatják le mert a gps ill. pontosítok, a térkép nincs frissítve??? Tehát ha van egy tök jó vasad ami 10 éves és már nem kap navi frissítést akkor dobd ki??? Termeljük még jobban a szemetet?

    Am. meg két perc és törik az egész korlátozó rendszert és kész. Amikor meg jön a műszaki a kocsi fals adatokat fog produkálni: aktiválva van a korlátozás meg a navi is uptodate. Nem nagy dolog. Mindent ki lehet játszani amit ember alkotott.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2024.07.12. 10:32:11
  • RJoco
    #9
    Az a baj, hogy sok dolog csak felszerelés kérdése és az autógyártók szeretnek extra lóvét kérni ezekért. Persze, ha törvényileg van megszabva...

    A kis fiestában volt tempolimit, de nem fékezett magától. Azt nem tudta. Ellenben, ha 3-mal átléptem a beállítottat, akkor sípolt. A vicces az volt, hogy visszafele is sípolt. Vagyis, ha átléptem 5-tel, majd visszalassultam, a +3-nál akkor is volt hangjelzés.
    Egy kövérebb gázzal fel lehetett oldani a limitet, szóval nem volt gond, ha előzésnél a paraszt rálépett a gázra, ezért át kellett lépnem a sebességhatárt, hogy elmenjek mellette.
    Viszont a bécsi emelkedőn nem tudta tartani, mert a gázpedál állásától függött, hogy mikor old fel. Ott meg eléggé le kellett nyomni. Az is igaz, hogy mindig Eco módban használtam, így, ha jobban menni akartam, akkor jobban is kellett taposnom.
    Most egy kugát vezetek. Ebben már adaptív a limit. Vagyis nézi a térképet és figyeli a táblákat. Beállítások nélkül is már hangjelzéssel szól, ha átléptem a szerinte megengedettet. Ha beállítom a limitet, akkor azt tartja lejtön lefelé is. Magától fékez. Ha mondjuk 100-nál gurulok át a falutáblánál, akkor elég komolyat képes lassítani. De ilyet mondjuk nem szoktam csinálni. Ezen a kocsin nem használom az Eco-t, mert egyrészt nem jegyzi meg leállítás után, másrészt túlságosan is nyomni kell a gázpedált a normál haladáshoz is. Így még nem tudom, hogy mennyire kell letaposni, hogy feloldja a limitet. Előzésnél meg általában én oldom fel még előtte, ha úgy látom, hogy szükséges lesz.
    Mivel hibrid, így végre nem vész el a fékenergia. A múltkor egy lejtőn kellett lassítanom 100-ról valami 40-re, mert utolértem egy traktort. 3 km-t visszatöltött.
    Ebben már van adaptív, távolságtartó tempomat is. A gázt is kezeli. Pályán utolérek valakit, lassít. Kirakom az indexet, máris gyorsít. Elvileg képes lenne kikerülni is anélkül, hogy én kormányoznék, de ezt nem teszteltem. Nagyon kényelmes, de mindent nem hagyok rá. Adott esetben viszont veszélyes is lehet. Bár én még nem jártam meg, de a kollégával beszélgetve előjött a téma, aztán mesélte, hogy nagyon meglepődött, mikor a körforgalomnál a kamion eltűnt előle, a kocsi meg rálépett a gázra. A tempomatot általában nem használom autópályán kívül, de azért kipróbáltam. Faluban szépen tartotta az 50-et, elhagytuk a táblát, olyat odataposott, hogy csak kapaszkodtam. Mivel nem érte el a kívánt sebességet adott paraméterek szerint, még a benzinmotort is bekapcsolta. Ha én taposom le, akkor is bekapcsolja a benzimotort egy pillanat alatt. Úgyhogy a pedállal óvatosan játszom.
    Van már benne sávaszisztens és sávtartó elektronika is. Ha azt érzékeli, hogy túl közel mentem a sáv széléhez, akkor ellanyhul a kormány abban az irányban és automatikusan arra késztet, hogy húzzam vissza. Télen zavaró vacak úton, de amúgy nagyon jó. Csak kicsit kell szokni. Egy gombnyomással a bal karon kikapcsolható. Emellett lehetne rezgést állítani, meg még nem tudom mit.
    A sok érzékelő is nagyon hasznos. Pl. mikor pályán haladok és sávot váltanék, elég a megfelelő tükörre nézni. Ha van valaki közel mellettem, akkor a tükrön jelzi, így máris tudom, hogy nem kéne átmennem a másik sávba.
    Az előttem haladó távolságát is jelzi színekkel. Ez állítható. Nálam a legnagyobb távolság van beállítva. Így elvileg biztos, hogy meg tudok állni, ha valamiért besatuznak előttem. Persze, hacsak nem tartom sárgában vagy pirosban. A szürke a nyerő.
    Van ütközérse figyelmeztető is. Egyrészt szerencsére a fékre magától nem lép. Van pár kanyar, aminek a szélén parkolni szoktak és ilyenkor bejelez. Éles helyzetben soha nem szeretném tesztelni.
    Olyan parkolássegítő van benne, hogy magától beáll. Sőt, megmondja, hogy hova fér be. Ezt sem teszteltem és szerintem soha nem is fogom. Ha a parkolás nem megy, akkor volán mögé sem kellene űlnöm.

    Szóval ez az alsó-közép kategóriás kocsi is már telis-tele van hasznos cuccal, mely segítheti a biztonságos közlekedést. És mégsem építik bele mindegyikbe.
  • ZenMillitia
    #8
    elso dolgom,hogy kiiktatom. ha eppen jon egy teherauto es van 1 mpem elhuzni, es csak akkor elem tul ha a sebessegkorlatot atlepem nehogymar. egy kib...ott gep korlatozzon csak azert, mert van par reszeges parazita, akik meg akarjak d.gni azt az agyatlan 3.14csat, aki arra bukik ha felelotlen az igenytelen alkesz budos kanja.

    Szanalmas.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #7
    Jogos, 40 fokos melegben csak az elso par sorig jutottam el.
  • Cat #6
    "Engem inkabb az erdekelne, hogy elozes kozben mi tortenik majd"
    Írja a cikk, ez csak figyelmeztetés, pl. elkezd vibrálni a gázpedál, vagy sípol egyet a műszerfal, de egyébként azt csinálsz amit akarsz.
  • M2 #5
    Ha az emberek alkalmasak lennének a járművek vezetésére, akkor ezekre nem lenne semmi szükség. De nem azok. A statisztikák alapján nagyon nem!

    Lakott területen 30-ra korlátozás, idővel kötelező önvezetéssel egybekötve. Aztán mindenki azt piszmog a kocsijában, amit akar. Autópályán ugyanez 90-es korlátozással.
  • kvp
    #4
    Sok eve mondom, most lep eletbe. A gps frissitesrol is van torveny, az auto teljes gyartoi elettartalma alatt kotelezo az alkatreszellatas. Ez jelenleg 10 ev az adott modell megjelenesetol. Utanna legfeljebb megbukik a muszakin ha mar nem frissitheto.

    "mivel a forgalomban lévő autót 90% képtelen hatékonyan menni 90 alatt."

    Az elektromos nem szennyez menet kozben es minel lassabb annal hatekonyabb. Mas nem nagyon lesz.

    "a teljes időnk egyre nagyobb részét töltjük értelmetlenül vánszorgó járművekben. Ki és mikor mondta, hogy a vezetés JÁR mindenkinek?"

    Nem jar. Lehet tomegkozlekedni vagy oda koltozni ahol nem kell sokat utazni. Lasd 15 perces varosok.

    "A vezetés miért más?"

    Ezert kell automatizalni. Regen a liftvezeteshez is vizsga kellett, aztan automatizaltuk es ma mar barki hasznalhat liftet. A manualis lifteket (epitkezeseken) pedig ma is profik vezetik. A megoldas, hogy a profik kivetelevel (mentosok, utepitok, tuzoltok, stb.) mindenki automata jarmuveket hasznalhasson csak. Mint a liftek eseten. Ez a jovo...

  • Gabbbbbbbbbbbb
    #3
    A megoldas a gyorshajtas? Xd

    Engem inkabb az erdekelne, hogy elozes kozben mi tortenik majd, mondjuk nem megoldhatatlan feladat ez sem.
  • Supra-III
    #2
    Katasztrófa. Félig vagy teljesen alvó sofőrök fognak bambán vánszorogni még agyhalottabb módon viselkedő gyalogosok között, miközben elképesztő mennyiségű káros anyagot tolnak a levőge, mivel a forgalomban lévő autót 90% képtelen hatékonyan menni 90 alatt.
    A másik gazdasági és társadalmi katasztrófa, hogy a teljes időnk egyre nagyobb részét töltjük értelmetlenül vánszorgó járművekben. Ki és mikor mondta, hogy a vezetés JÁR mindenkinek? Ez is egy nyugati/amcsi baromság. Normálos szabályokat kell felállítani, normális vizsga rendszert - és aki alkalmatlan rá, az ne kapjon jogsit!!!
    Ez egy szakma. villanyt, autót és szervert sem szerelhet akárki. A vezetés miért más?

    Nagyon-nagyon rossz irányban megyünk.
  • RJoco
    #1
    "Köszönhetően a GPS-nek és a közlekedési táblák felismerésének"
    Akkor azt is foglalják már a törvénybe, hogy a kocsinak a teljes élettartamára biztosítják a gyártók a gyakori navigációs adatok frissítését, ingyen. Különben a dolog nem fog működni. A táblafelismerő vagy megy, vagy nem, de én úgy tapasztalom, hogy elsősorban a GPS-t veszi fegyelembe. Főleg, hogy olyan helyen jelez korlátozást, ahol már nincs. Tábla sincs.
    A navit nem tudom lefrissíteni, az oldal mindig hibát dob. A szervízben meg biztos szép összeget el fognak majd kérni.

    Az is fontos, hogy az adott ország szabályaihoz is igazátsák a dolgokat.
    Magyarországon feloldja a kereszteződés a korlátozást. Németországban nem. Szerintem ezért lehet Marcalinál 60-as feloldótáblát látni a kereszteződés után.
    Viszont az is egy hibás működés, ha én Németországban egy korlátozás nélküli útról hajtok egy olyanra, amin korlátozás van, de csak annak, aki azon az úton közlekedik. Nekem már nincs tábla kint, ellenben a navi úgy gondolja, hogy ott korlátozás van. Pedig nem, mert nekem már nem volt tábla.