22
  • Ender Wiggin #22
    A Suicide Squad nem a live service miatt bukott meg. Ahogy az elmúlt 1 év többi AAA-ja sem.
  • Andrevv
    #21
    Na jó, ha tudsz angolul és már játsztttál is vele, akkor az olyan mint a biciklizés, de ha először fogsz neki a legnehezebb fokozaton, ráadásul az utóbbi néhány évben fejlesztett plusz dolgokkal, akkor nem lesz az olyan egyszerű. Az alapjáték egyszerű, de az újak már összetettebbek és főleg nehezebbek. Régen megszerezted a Town Portal-t és/vagy Dimension Door-t és nyert ügyed volt, na de most nem fogod azokat olyan könnyen megkapni, ha egyaltalán engedélyezve vannak a pályán, gondoskodtak róla a továbbfejlesztésekben. Amúgy megjelent az új HotA is, új frakció, új hadjárat és még ki tudja mi mindent megváltoztattak, lehet újra kell tanuljam, csak legyen időm :)
  • CrazyAchmed
    #20
    Szerintem pedig a korunk miatt közvetve mégis. Nem a képességek romlása miatt, hanem az időhiány. Nekem pl. anno napi több órám volt gémingre, simán belefért egy új cím megszokása. Manapság jó, ha egy órát oda tudok ülni/nap. Nagyon nem mindegy ez, hiszen, ha mondjuk 5 óra kell ahhoz, hogy kiismerjem a játékot (és itt nem arra gondolok, hogy mindent megtudok róla, de az alapokat, hogy komfortosan érezzem magam benne), akkor ezt régen 1 nap alatt letudtam, most meg kell hozzá 1 hét. Ugyanakkor szeretem az újdonságokat is, így ezt a fura kettősséget oldja fel a live service. Már ismerem a játék menürendszerét, irányítását, mi hol van, konfortosan érzem magam benne (tehát a nem túl szórakoztató részét letudtam), és adagokban jönnek az újdonságok, folyamatosan bővül.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #19
    Egyetértek a bonyolultsággal, nem hiszem, hogy a korunk miatt van. Death Stranding is jó példa. A játék alig több, mint egy séta sim és mégis olyan sok gombot kell nyomogatni a billen és az alapbeállítás is használhatatlan számomra.

    Szerencsére vannak jó indie játékok, EA/Activision meg társai meg majd csak túlfejik a bálnákat egyszer és akkor lehet változás AA open world játék kategóriában is.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2024.06.19. 05:44:27
  • FICEK9
    #18
    Remélem csak viccnek szántad hogy a Heroes 3 bonyolult :D! Már lehet 20 éve nem vettem elő, de bármikor bátran nekiugranék. Ezzel ellentétben a Fallout 76-ot csak pár éve hagytam abba, mikor utolértem és kitoltam az akkor legfrissebb dolgokat, de most, mikor már gyűlt hozzá sok újdonság, egyszerűen "elindulni" se tudok, mert azt se tudom melyik gomb mit csinál annyira összetett/bonyolult, pedig végül a gyenge indulás után azért sikerült gatyába rázni azt is. Szerintem erre gondolt a költő :). De lehet csak öregszünk (40+)
  • Tetsuo
    #17
    A régi játékosok felnőttek, ők még mindig szeretnének játszani, de kevés idejük van értelemszerűen. A régi élményeket keresik, a játékok viszont fejlődnek változnak ahogy Csülök is írta.
    Engem az zavar például a városépítős stratégiákban, mondjuk az Anno 1800-ban, hogy bár látszólag nagy szabadságod van, valójában egy zsinóron kell végigjátszanod az építekzést, a diplomáciát, mindent, különben nagy hátrányba kerülsz. A játékfejlesztők többet foglalkoztak az animációk, a bevezető videók készítésével, mint magával a stratégiával mondjuk.
  • csulok0000 #15
    Egy HOMM3 típusú játéknál ez nem baj. Alapvetően az a bajom, amikor mondjuk egy autós/focis(bármilyen sport szim) játékot szerzek és más fél óra kell elkezdeni, mert ma már nem annyira divat, az, hogy csak úgy játszhasson az ember, mert mindent is menedzselni kell, meg videókat nézni, meg csapatott vásárolgatni, stb...
    Szerettem amikor kb 10 perc alatt meg lehetett érteni akár egy stratégiai játékot(C&C első néhány verziója, AOE, Warcraft, Rise of Nations). Nem azt mondom, hogy ez elég volt hogy ismerd a játékot, de elkezdhettél vele játszani. Megtanultad az alap logikát, az épületeket és hogy miként lehet fejleszteni. De ma már ezekből is olyanok jönnek ki, hogy lassan szinte mindent is figyelni kell benne, jó hogy arra nem kell figyelni, hogy a katonáid voltak e WC-zni. Nem, beszélve a több száz épület/egység/jármű fajtákról. Ezeknél pedig az a rossz, hogy rengeteg idő megy el arra, hogy megértsd a játék alap működését, és amíg ez nincs meg, addig játszani sem igazán tudsz bennük.

    Szerk: visszatérve a HOMM3-ra, ott is egy viszonylag rövid tanulást követően tudott játszani az ember. Az más kérdés hogy utána 2 napig tolta egyhuzamban
    Utoljára szerkesztette: csulok0000, 2024.06.18. 08:59:51
  • uwu2020
    #15
    Itt azért meg kell külömböztetni a MP SP játékokat, mert multiplayerbe azzal játszhatsz, ahol van kivel. Single playebe meg régen is így volt, csak most több játékot gyártanak. A kimagaslóan jó játékok, amikkel újra és újra játszunk ritkák, főleg ha valaki nem mindenevő. Szerintem túl nagy elvárás, hogy minden évben legyen mégjobb játék. Én nem érzem azt hogy nagy lenne a baj, sok játékot gyártanak, ami nem érdekel, több közül kell választani. Szerencsére mindig van mivel játszani, sőt, nálam sorban állás van, sajnos van amire nem jut idő, pedig érdekelne, Es igen van olyan 5-10 éves játék, ami kiszorít egy újat, mert ahhoz van kedvem.
  • Vanek úr
    #14
    Szerintem csak összekeverte a hozzászólás elküldője általi, az elküldés utáni 'javító' módosítását a cenzúrázással (12:26-kor elküldte a tulaj, majd 12:28-kor szerkesztette is - ezt jelzi a rendszer a hozzászólás alatt, és nem a cenzúrázást).
  • Andrevv
    #13
    Hát akkor a Heroes 3 nem neked való, az bizony bonyolult, de en éppen azokat szeretem, tehát nem vagyok a többség :)
    A többivel egyetértek, de azt még odateszem magamnak, hogy túl nagyok. Ha egy játek 10 gigánál nagyobb, még ingyen se kell. Nálam a grafika nem nagyon szamít (azért van egy minimális elvárás), de amiket manapság kiadnak, azok csak optimalizálatlan bughegyek.
  • csulok0000 #12
    Sajnos a legtöbb játékkal ugyanaz a néhány problémám van:
    1. Túl bonyolult: egyes játékoknak rendkívül hosszú a betanuló szakasza és még utána is nagyon sokat kell játszani, hogy igazán megértsd. A többség nem úgy akar játszani, hogy most elkezdi és két hónapig le sem teszi. A többség csak kikapcsólódni/szórakozni akar.
    2. A rendkívül hosszú, átugorhatatlan be- és átvezető videók vagy kötelező oktató küldetések. Nem egy játékot töltöttem le ps-re, de egyszerűen bezártam, mert félóra elteltével sem jutottam el egy menüig. Ha meg kilépek akkor legközelebb kezdhetem előlről. többel azóta sem játszottam.
    3. Az ár: Igen, lehet itt mondani, hogy a minőséget meg kell fizetni, de sajnos nem igazán látok minőségi játékokat. A legtöbb AAA játék kizárólag arra megy, hogy látványos grafika legyen, de nincs semmi szórakoztató bennük. Cserébe 30 000 Ft-ba kerülnek átlagosan és nem szeretnék évente százezreket költeni, hogy néha játszhassak vmit.
    4. Sorozatok: Évente kiadott új verziók, amikben szinte semmi új nincs.
    5. Korábbi pontokhoz kapcsolódik, de a játékok árában egy jó ideje, nem a fejlesztés költségeit fizetjük meg, hanem a marketinget és a színészeket. Mert a legutolsó kis játékhoz is már profi szinészekkel kell videókat készíteni, hogy eladják, a legdrágább felületeken kell reklámozni a játékot és nagyobb marketing kampányt tolnak mint egy nagyobb Hollywoodi blockbusterre. Már nincs az, hogy egy studió lefejleszti a játékot és majd kiadják. A studió köré épült még 5 db egyenként tízszer nagyobb cég akiknek semmi köze a játékhoz, de őket is ki kell fizetni ha megveszed bármelyik terméket is.
  • barret
    #11
    "Az a helyzet, hogy már minden játékot megcsináltak ami érdekel, akár be is zárhat az összes játékfejlesztő cég, én már semmit se fogok venni a nagyoktól, max valami indie gyöngyszemet ha kapok." Nehéz már új ötleteket kitalálni. Egyre kevesebb az élvezhető "játék". Most nem az interaktív mozikra gondoltam.
  • Andrevv
    #10
    Az ország legnépszerűbb torrent oldalának toplistáján erőteljesen kitűnik pár játék: "Heroes of Might and Magic 3", "Minecraft v1.8".
    Az elsőt én is már évtizedek óta játszom, megunhatatlan, gog-on pár euró.
    A másodikkal gondolom kis gyerekek játszanak, én annak idejen legoztam :)
    Az a helyzet, hogy már minden játékot megcsináltak ami érdekel, akár be is zárhat az összes játékfejlesztő cég, én már semmit se fogok venni a nagyoktól, max valami indie gyöngyszemet ha kapok.
    Utoljára szerkesztette: Andrevv, 2024.06.17. 13:18:15
  • Kissssss0 #9
    jó regelt.
  • Tetsuo
    #8
    Miből látod, hogy cenzúra volt?
  • Ender Wiggin #7
    És hoppá, megérkezett az első cenzúrázás is... Az igazság valamiért fáj az SG-n...
  • CommieSlayer
    #6
    Az a baj, hogy a mostani nyugati piacok tele vannak állami pénzekkel, szóval nem tisztán piaci alapon működnek. El lehet így vegetálni szar játékokkal évtizedekig úgy hogy minden alternatíva el van lehetetlenítve. Az hogy néha bezár 1-2 cég az a paraziták szempontjából nem jelent semmit. Majd ráakaszkodnak a következő cégre.

    "És a legvérlázítóbb, hogy kevés kivétellel mindig már meglévő franchise-okra akaszkodnak a piócák, amiknek "beépített" rajongótábora van."
    Igen mert ők nem tudnak és nem is akarnak újat alkotni. Nekik nem a tartalomgyártás a cél.
    Utoljára szerkesztette: CommieSlayer, 2024.06.15. 12:28:19
  • Ender Wiggin #5
    A Volition, hamarosan a Rocksteady és ki tudja még hány egykor nagy presztízsű cég bezárása után talán rájönnek a kiadók, hogy merről fúj a szél
    De egyelőre még sok játék jön ki, amit ilyen olyan konzultáció alapján írtak. És a legvérlázítóbb, hogy kevés kivétellel mindig már meglévő franchise-okra akaszkodnak a piócák, amiknek "beépített" rajongótábora van. És ugye a filmipar dettó.
  • CommieSlayer
    #4
    A nyugati játékgyártók már nem a játékosoknak csinálnak játékokat hanem a különböző DEI-ESG score-okra hajtanak, ami adójóváírásban meg magasabb részvényárfolyamokban realizálódik. A játékfejlesztőkre szakosodott parazita konzultáns cégek tele vannak olyan aktivistákkal akik kimondottan utálják a számítógépes játékokat és lenézik a játékosokat. Ha megkeresés után nem vagy hajlandó igénybe venni ezeknek a konzultáns cégeknek az útmutatását (ami játékonként több millió dollárba kerülhet) akkor furcsa mód a népszerű fórumokat ellepik a cégedet kritizáló kommentek és elmondanak mindenféle rasszistának, pedofilnak meg nőgyűlölőnek. Szóval a zsarolás meg mocskolódás megy ezerrel.
    Sajnos nem lehet csak úgy kibújni ezek alól, mert minden kiadónak, platformnak, fizetési szolgáltatónak megvan a maga szabályzata amik megkötik, hogy mi lehet a játékodban, ami nem sérti a DEI-ESG ideológiával fertőzött elveiket.
    Utoljára szerkesztette: CommieSlayer, 2024.06.15. 11:56:02
  • Ender Wiggin #3
    Pontosan. És ez nem egyedi jelenség. Ugye a Warner/Rocksteady mekkora anyagi bukást hozott őssze, a Volition bezárt, az Ubi két játékkal is többszázmilliós buktának néz elébe. Egyszer talán vége lesz és a saját ideológiájuk helyett újra a játékosok szórakoztatása lesz a cél.
  • MerlinW
    #2
    Elég megnézni mit csináltak a Dragon Age-el...
  • Ender Wiggin #1
    A kérdés, hogy miért van ez így? Talán mert a jelenlegi játékkínálat fos?