16
  • Andrevv
    #16
    Az állami támogatások miatt halmozzák az autókat, nekik úgy is megéri. Ha el is tudják adni, az már csak bónusz. Egyik gyártót sem érdekli a zöld megváltás, ha kell milliárdnyi autót gyártanak le egyből a szeméttelepre. Az embereknek már nincs penzük, az autóeladások meredeken zuhanni fognak. Az adók egyre nagyobbak, a pénzünk elmegy megélhetésre és az államkasszába. Ez a rendszer teljesen össze fog omlani előbb utóbb, de addig még sok ember fog éhen halni.
    Én már egy ideje nem veszek semmit ha nem muszáj, csak ételt és más alapvető szükségletekre költök, hiába vagyok programozó aki valamikor jól keresett, de sajnos most már közelítek a minimálbérhez. A techcégek halomra rúgjak ki az embereket, mi akik maradunk pedig MI-ket kell használjunk, hogy helyettesítsük a kidobott embereket, a fizetés pedig ugyanaz mint ami volt évekkel ezelőtt. A legviccesebb pedig az, hogy olyan projekteken dolgozunk amivel további embereket lehet majd helyettesíteni. Addig megy ez az automatizálás, amíg már senki sem fog dolgozni, senkinek nem lesz pénze és senki sem vasárol semmit. Én már nagyon érzem ezt, de lassan mindenki fogja.
  • Supra-III
    #15
    Nem értem. Mindenhonnan az jön, hogy hegyekben állnak az autók - de akkor miért nem lehet őket megvenni?
    Szerintem valami nem stimmel ezekkel a hírekkel, ez így egyszerűen nem hihető.
    Majd ha a HAHU-n látom ezeket, vagy valamilyen reklámban, hogy vegyélautót mertkellapénz, akkor elhiszem.
  • bdzsana
    #14
    Valószínűleg Orbán jó lóra tett biztos zsíros üzleteket hoznak a haverjainak a kínaiak, azt hogy a magyarok jó lóra tettek már nem merném kijelenteni. A kormány elég mély politikai és gazdasági válságban van, nem ilyen kiszolgáltatott helyzetben szoktak jó üzletek köttetni. Az hogy a választópolgárok arra se méltóak, hogy megtudják mi célból volt itt a kínai elnök és kínai médiából kellett kiszűrni az beszédes Valószínüleg előkerült torokgyík amit Orbán kényeztetett, csak húzzák ki a szarból, az hogy ennek mi lesz az ára hamarosan megtudjuk.
  • M2 #13
    Nincs olyan, hogy egy országot kidobnak az EU-ból. Ez a kizárósdi valami ballib bullshit, vagy honnan jönnek ilyen irdatlan nagy hülyeségek?

    Kína nélkül meg nincs zöld átállás, sem az EU-ban, sem máshol. Mert míg mindenhol ment a nettó képmutatás, ők közben felépítették a teljes iparágat (bányajogok, bányászat, nyersanyag feldolgozás, akkumulátor- és napelemgyártás...).

    Van politikai nyomás, hogy az EU mindenben az USA csatlósa legyen, de azért ott még nem tartunk. A választások után pedig pontosabban látjuk majd a trendeket, hogy a közakarat szerint merre is vesszük az irányt.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2024.05.19. 01:15:45
  • kvp
    #12
    "de megint beszoptuk a faszt"

    Ha bevezetik az adokat, akkor a Kinaban gyartott BMW nem johet be az EU-ba, csak duplazott aron. Viszont az EU-ban gyartott kinai aksi, az EU-ban gyartott kinai autoba mar mint EU-s termek kerul es az auto is EU-s termek lesz (made in Hungary / EU), tehat teljes mertekben adomentes.

    Nem tudom erre mit fog lepni az EU, de ugy nez ki, hogy ha nem zarnak ki minket (marmint Magyarorszagot), akkor az EU-s autoipar vagy itt fog gyartatni, helyben gyartott kinai vagy koreai aksikkal vagy megszunik. Nem veletlen akarnak kinai aksigyarat Nemetorszagba is, mert a nyersanyagok Kinanal vannak es nem adja el oket, csak minel nagyobb mertekben feldolgozva. (lehetoleg aksikent vagy elektromos autokent)

    Nem tudom ebbol hogy jon ki az EU. Ha mindent teljesitenek amit az USA elvar, akkor a teljes EU-s iparnak meszeltek, plusz a kinai termekeket is csak az USA-n at tudjuk majd beszerezni.
    Utoljára szerkesztette: kvp, 2024.05.18. 22:33:00
  • Kryon
    #11
    Felesleges. Elegendő gáncsolni úgy 1-2 évtizedig, aztán a saját maguk által előidézett demográfiai katasztrófa kicsinálja őket.
  • lac coo
    #10
    Akkor orbán megint jó lóra tett, érdemes volt iderángatni a sok kínai akksiüzemet és kitömni őket közpénzből ... mondjuk ez is nyilván a pénzlopásról szólt, tuti megkapta a jussát a komcsi gazáitól, de megint beszoptuk a faszt ....
    az hogy egy ország a saját iparát védi az meg természetes.... mi se enegdjük be az ukrán gabonát ... ;)
  • Kissssss0 #9
    "hogy Kína tisztességtelenül támogatja saját iparágait a külföldi versenytársak aláásása érdekében."

    enye benye hogy merészeli a saját iparát támogatni a csúnya komcsi kinai... bárcsak nekünk lett volna ilyen protekcionista kormányunk 2004-ben.
  • Tetsuo
    #8
    Kína eltanulta a nyugattól a rablógazdaságot, ráadásul okosabban csinálja.
    Gazdasági játszmákkal már megállíthatatlan, háborúba kell belesodorni.
  • M2 #7
    Németország is óriási támogatásokat ad a német cégeknek. Magyarország is. USA is. Még a törvényeket is saját cégeikre szabják. Mindenhol.
  • Bruce_Willis
    #6
    Hozzánk is érkezik két új autómárka.

    Kíváncsi vagyok, ha idegből azt mondja egy dühös tulajdonos hogy dögöljenek meg a kínaiak, hány percen belül fogják körbevenni a vörös sapkások. :)
    Vagy ha a kínai elnököt a szájára veszi, előbb jönnek a TEK-esek.


  • Cat #5
    Azzal, hogy Kína eszméletlen támogatást ad a saját cégeinek két legyet üt egy csapásra.
    1. Nem kell helyben bezárniuk gyárakat, nem lesz munkanélküliség, stabil marad a rendszer.
    2. Tönkreteszik a nyugati cégeket, és később konkurencia híján nyugodtan árat emelhetnek.

    Az ott lévő nyugati cégek szerepe marginális ebben a kérdésben, a gazdaságuk elenyésző százaléka. Mindazonáltal nagyon káros, hogy Németország ennyire rövidlátóan viselkedik (ismét).
  • M2 #4
    Gondolom ha nincs hasznuk rajta, akkor csak jófejségből gyártatnak ott dolgokat. Mert a kapitalizmus olyan ám! Eszem megáll ekkora szintű naivitáson!
  • Sequoyah
    #3
    Az USA semmit nem ver keresztul az EU-n, semmi kozuk hozza, bele se szoltak.

    Es az EUnak pont annyi elonye szarmazik a Kinaban Europai cegek altal gyartott elektromos autokbol, mint a Kinaban gyartott Kinai elektromos autokbol, vagyis semmi. A cel hogy EU-ban maradjon az autogyartas, mert abbol vannak munkahelyek es adok.
  • kvp
    #2
    "„Jelenleg a Kínából származó elektromos járművek importjának 50%-a olyan nyugati márkáktól származik, amelyek maguk gyártanak ott és a terméket importálják Európába” - mondta Olaf Scholz német kancellár. Többek között az amerikai Tesla és a német BMW is gyárt elektromos autókat Kínában, és értékesíti azokat az európai piacon."

    Az EU egy ilyen huzassal csak sajat magat tudja megadoztatni. Tehat az europai cegeket lehetetlenitenek el, kozben meg a kinai gyartok europai gyarakat epitenek. Ha ezt az USA keresztulveri az EU-n, akkor onnantol szinte csak amerikai es itthon gyartott kinai jaruveket lehet majd venni az EU-ban. Az USA szamara ez elfogadhatonak tunik.
  • Sequoyah
    #1
    Nem vagyok hive a protekcionizmusnak, a szabad kereskedelem tobb erteket hoz letre.
    De ha egy szereplo nem tartja be a szabad kereskedelem irott es iratlan szabalyait, akkor a tobbi fel kenytelen ehhez alkalmazkodni...