29
  • RJoco
    #29
    Azt nem videokártyának hívják. De semmi gond.
    A YT-n található AV1 kódolású film?
  • Vanek úr
    #28
    Mert a 8100T-ben/mellett van videokártya (Intel UHD 6300-nak hívják). Különben képed sem lenne a monitoron. A benne lévő grafikus egység pedig elvileg tud H-265 és VP9 kikódolást is, így ha abban vannak fent a filmek, akkor azt megoldja - ha viszont AV1-ben, akkor azt nem fogod megnézni, abban szinte biztos vagyok, hiszen annak támogatása nincs benne, így oda már a CPU erő kellene.
  • RJoco
    #27
    A 8100T mellett nincs videokártya.
  • Vanek úr
    #26
    "Ha sikeresen elüldöznek tiktokot nézni vagy bárhova máshova az csak növeli a youtube hasznát mer nem költenek erőforrásokat az ilyenek kiszolgálására."
    Tévedés. A reklámpiac elérés alapú. Vagyis egy bizonyos megjelenítés-számért és/vagy egy bizonyos időtartamért fizetnek a hirdetők. És pont azért választják azt a platformot, ahol hirdetnek, mert annyi embert ér el, amennyit. Ha ez jelentősen esik, akkor az üzleti pozíciója is jelentősen esni fog a hirdetési platformnak - hiszen így olcsóbban kell adnia a reklámhelyeit, különben máshová mennek a hirdetők; ez pedig bevétel csökkenés. És igen, jelentősen több bevétel keletkezik belőle, mint egy Prime előfizu. Legalábbis a nagyoknál, ahol olyan árakkal dolgozhatnak, amilyeneket csak le mernek írni. A kisebb platformoknál viszont jelentősen kisebb a bevétel, hiszen kisebb az elérésük, így nem kérhetnek annyit a reklámokért. Ezért lenne érdemes különbséget tenni itt is 'multi' és 'nem multi' között.

    #12: Azt hiszem, a példád a lehető legrosszabb lett az RTL-lel. Ugyanis az RTL adása ingyenes. Semmilyen bevételük nincs a csatorna sugárzási jogából. Ha te fizetsz valakinek, akkor az a közvetítő lesz, aki a hálózatának fenntartásáért kér pénzt. Ugyanis itthon 7 csatorna ingyenesen fogható (ha kiraksz egy antennát, akkor kódolatlanul foghatod őket teljesen jogszerűen): az RTL mellett az M1-2, Duna 1-2, TV2 és Euronews). Vagyis magának az RTL-nek a hirdetési bevételeken túl nem nagyon van más bevétele. De hát ezért is hívják őket kereskedelmi tévéknek. Már jó 20 (vagy több?) éve, amióta elindultak. És azóta van benne reklám. Illetve ez ki is kerülhető, hiszen ha felveszed az adást, akkor simán át lehet tekerni a reklámokat is.
    Persze az RTL csoportnak van jópár más csatornája is, aminek már van műsorszórási/sugárzási jogok eladásából is bevételük, de az sem jelentős a hirdetési bevételek mellett. Vagyis igen, mondhatjuk, hogy a kereskedelmi tévék nagyrészt a hirdetési bevételekből élnek (azért a TV2 bőven kap állami támogatást is, akár rejtetten is, de náluk is a fő bevételi forrás a reklám - és akkor ne is beszéljünk az M1-ről, ahol már pl. a forma-1 közvetítésekben, a versenyek közben is mennek a reklámok, nem csak előtte, meg utána (pedig ott aztán hatalmas milliárdok mennek a köztévére az államtól)).
    És igen, ebben egyetértek veled, hogy ezért jobb megoldás a streaming, mert ott nincs reklám. Vagy pontosabban csak jobb volt, mert most már ott is megindult a verseny, van már vagy kb. 10 szolgáltató is, és egyre kisebb tortaszeleten osztoznak - ezért már ott is megjelent a reklám (szinte mindegyik vagy már bevezette, vagy most van bevezetés alatt). Vagyis a legolcsóbb előfizetések csak arra jók, hogy használhasd a platformot, és kapd ott is az arcodba a reklámokat. Ahol már reklámmentes az előfizu, ott meg már jelentős összeget kérnek el érte. Vagyis lassan eltűnik az az előny, ami megvolt.

    #25: A videók lejátszását a videokártya végzi. 'Kisujjból'. Ha a proci kellene hozzá (mert a videokártyában nincs megfelelő hardveres dekódoló egység), akkor még egy felső kategóriás megoldásnál is érezhető lesz az akadás. Csak gondoltam, jelzem...
    Utoljára szerkesztette: Vanek úr, 2024.04.20. 02:45:47
  • RJoco
    #25
    Biztos én csinálok valamit jól. Vagy csak jó a hálózat.
    Most néztem végig egy 30 perces partifelvételt 4K-ban.Semmilyen akadás nem volt.
    Most is 4K-ban megy a következő felvétel, bár már le van téve tálcára a böngésző. Villanyspórolás. (A fekete képernyővédő erőteljesen redukálja a TV fogyasztását. A hangnál meg igazán nem számít, hogy szól vagy sem.)

    Még csak azt sem mondhatom, hogy erős lenne a vas, mert egy 8100T csinál mindent egy darab 16GB CL12 2400 MHz-es memóriamodul társaságában.

    A chrome kiírja, hogy az adott oldal mennyi helyet foglal a memóriában. Ez a téma a cikk nélkül 136 MB reklámblokkolva. Ha kikapcsolom a blokkolót, máris 377 MB lesz. Több, mint kétszer annyi erőforrás megy el a fölösleges adatra, mint a hasznosra. Már csak ezért is érdemes blokkolót használni. Előfizetni nem lehet mindenhol. És amúgy sem akarnék kismillió előfizetést, hogy minden oldal, ahova járok, reklámmentesen jelenjen meg. Főleg, ha csak egyszer tévedek oda. Ez sokkal egyszerűbb.
    A környezetvédelemnek is sokkal jobb lenne, ha nem lenne reklám. Persze, ha a környezet védelme lenne a cél. De ugye ez csak másodlagos. A fontos, hogy legyen miből új BMW-t venni.
  • Bruce_Willis
    #24
    Nem bírja a szerver, mert lehet azzal számolják a bevételt is. :D
  • Tetsuo
    #23
    Ez a Youtube. Emlékszem, mikor még az FHD volt a 4K és jobb minőségű volt, mint a mai FHD videók, 10 éve vagy mikor, hasított az egész.
    Nem bírja a szerver, mert lehet azzal számolják a bevételt is.
  • Bruce_Willis
    #22
    A 4K nekem is akad, pedig a vas és a net combos.
    Van azért olyan 4K is ami egyáltalán nem akad, de annak a minősége a FHD-hoz hasonló. Ami viszont valós 4K-nak is néz ki, az általában úgy megakad, hogy nem is megy tovább.
  • Tetsuo
    #21
    Akkor te ilyen különleges vagy. Mindenkinek akad a Youtube egyre jobban. Alig bírják a szerverei vagy direkt csinálja, nem tudom.
    4K alap beállításon ha belepörgetsz vagy csak végignyomod a számokat 1-9-ig, sokszor gondolkodik és nem tized, hanem egész másodpercekről van szó. Van, hogy közel 10 másodpercről. Szerintem ez elég gáz ekkora infrastruktúrával meg azzal, hogy egyre több a 8K, ráadásul agyon van butítva a tömörítés, mert a 8K olyan, mint a valós 4K, a 4K olyan mint az FHD stb.
  • RJoco
    #20
    Ezt eddig csak és kizárólag egyetlen feltöltőnél tapasztaltam és senki másnál. Minden videó jön a max felbontáson akadás nélkül.
    Az az egy feltöltő meg játékról tesz fel videót, pénzt nem keres vele.
    És, ha kicsit módosít a felvételi beállításokon, akkor máris jobban kezeli a yt is és nincs pufferelési gond 4K-n.
  • wraithLord
    #19
    Írják a cikkben, hogy nem feltétlenül kap minden reklámblokkolót használó user felszólítást+lejátszás tiltást, hanem ehelyett pufferelési problémákat tapasztalhat. Ha utóbbi áll fenn, akkor a pufferelési probléma súlyosságától függően lehet úgy dönteni, hogy inkább elviseled. Pl. ha rosszabb minőségben tudod nézni normálisan.
  • Bruce_Willis
    #18
    "inkább nem zavarja, hogy szórakozik a yt a streaminggel"

    Mi az hogy szórakozik a streaminggel?
  • wraithLord
    #17
    Szerintem mindenki el tudja dönteni magának, hogy 1. inkább nem zavarja, hogy szórakozik a yt a streaminggel, de továbbra is használ blokkolót, 2. előfizet a yt-ra, 3. ezentúl nem néz yt-ot, 4. nem fizet elő yt-ra, de nem is használ blokkolót, hanem minimalizálja a yt-on töltött időt a legszükségesebb videókra (vannak fent hasznos útmutató videók), és az idejét inkább másra használja fel a yt-on lógás helyett.
  • RJoco
    #16
    Értem én, csak amit állítanak, az egyszerűen nem igaz, mert a videóba épített szponzor részeket nem tünteti el. Függetlenül attól, hogy az adott rész áttekerhető (esetleg annyira értelmes az illető, hogy még idővonallal is jelöli).

    Nézegettem a díjakat, de azt mondtam, hogy ez drága. Jó nekem az AdGuard is. Telefonon meg nem használom a yt-t.
    Mi is rengeteg zenét hallgatunk róla. Ha meg offline kell valami, akkor arra is van több, akár fizetős megoldás is.

    Az olyan oldalak, melyek nem engednek be a reklámblokkoló nélkül, azonnali bezárást eredményeznek. Egy oldal sem éri meg, hogy kikapcsoljam. Inkább nem nézem meg. Én már csak ilyen vagyok. Az oldalak meg így jártak.
    Egy esetben szoktam kikapcsolni, ha úgy tapasztalom, hogy az oldal nem működik megfelelően. Volt már ilyen, bár már nagyon régen és talán, ha 1 vagy 2 ilyen oldallal találkoztam. De ezek az oldalak nem is voltak teletolva reklámmal.
  • Bruce_Willis
    #15
    Inkább fejlesztene arra egy AI-t, hogy a fölösleges tartalmat törölje.

    Van pár magyar bringás pl., aki eszméletlen hülye.
    Felraknak olyan videót, amelyben annyi történik hogy útját állja egy bamba gyalogos a kerékpárúton, de semmi extra nem történik.
    Ebből készít is egy 30 perces válogatást minden nap, mert nem tudja feldolgozni az őt ért "sérelmeket", és mert azt hiszi, ebből majd meggazdagszik. Meg is nézik 110-en, vagy ha jobb címet ad, 3 ezren.. Az algoritmus meg feldobja nekem, de hogy mi alapján, azt nem tudom.

    Nagyon sok a duplikáció is, melyeket szintén lehetne törölni.
    Mondjuk ha nem ér el egy bizonyos nézettséget, akkor menne a levesbe. Mint írtam, nagyon sok a 100-200 megtekintéssel bíró nagy felbontású tartalom, ami fölösleges. Az oktató / ismeretterjesztő videókat viszont meghagyhatnák. Erre kellene egy mesterséges intelligencia, hogy kiszűrje.
    Nehogy már megsajnáljam a youtube-ot, mert nem tud kontrollt tartani. A hirdetések számában sem tud kontrollt tartani, mint ahogy nyereségvágyán sem tud csillapítani.
  • Tetsuo
    #14
    1. Ha a Google azt akarja, hogy holnap ne működjön a Youtube-on a uBlock Origin, holnap nem fog működni.
    2. Ha nem tetszenek a tartalomgyártó saját reklámai, akkor válassz másik tartalomgyártót.
  • Bruce_Willis
    #13
    Még ha az előzményeink alapján bombázna célzott reklámokkal..
    Mikor voltam én kíváncsi gyurcsányra, Sorosra, vagy a fideszre? Mégis azt tolja a képembe, ha nem blokkolom.
    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2024.04.17. 23:16:22
  • Bruce_Willis
    #12
    Ha úgy fejlesztik le mint PC-re, akkor jó lesz. Firefoxon egy darab reklámot nem tol az arcomba a yt.

    Fizessenek elő a lúzerek, akik azt hiszik veszteséges lenne a youtube az előfizetések nélkül, és a youtuberek tönkre mennének.
    Mindig mindennek a kapzsiság az oka, mert a szolgáltatóknak semmi nem elég. Ha sokkal kevesebb lenne a reklám, talán nem léteznének reklámblokkolók.

    A televízió társaságok is majd néznek nagyot ha tönkre mennek. Maguknak köszönhetik hogy a streaming szolgáltatók egyáltalán létrejöttek. Mert az RTL-nek is 15 percenként reklámmal kell butítani az embereket. De ne is legyen akármilyen! A reklám legyen olyan hogy agyfaszt kapjál tőle! Legyen mondjuk egy zöld genyó, aki beleüvölti a pofádba, hogy akció van öcsém!
    Az mindegy hogy fizetsz a szolgáltatásért, a saját előfizetőiket szopatják meg.
    Az a gond, hogy ha van egy működő vállalat, egy szolgáltatással, akkor a vállalat, az ágazatból mindig többet akar kihozni, bármi áron, és gyakorlatilag azokat szívatja a youtube is, akikből él. Sokkal inkább új szolgáltatásokkal, új ötletekkel kellene előrukkolniuk. Nem pedig kifacsarni mindenkiből amit lehet, és giga (a hatványon) méretűre nőni.

    Szokás ingyenélőnek nevezni azokat, akik nem fizetnek elő, pedig azok akik csak használják a youtubot, azok is pénzt termelnek a youtube-nak. Akik nagyon vakon vannak, fel tehetnék a kérdést maguknak, hogy miért használ egyre több ember reklámblokkolót? Miért sokszorozódik a számuk évről évre?

    Ráadásul, válogatás nélkül bombázzák a birka népet a fizetett reklámmal. Televízió nézés közben legalább bojkottálhatod a maffia tulajdonában lévő csatornákat, de youtube-on ömlik a szar a képedbe. Persze így tud a youtube a legtöbb embert belehajszolni az előfizetésbe (vagy a blokkoló használatra), mert a propagandára a youtube népe kevésbé kíváncsi. Aki youtube-ot használ az sokkal tájékozottabb, a zombik inkább televíziót, azon belül pedig inkább M1-et néznek.



    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2024.04.17. 23:17:54
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #11
    Ha Google nem tolna Youtube előzményeim alapján célzott reklámokat az arcomba, még igazad is lehetne.
  • nirriti
    #10
    Azt is vegyétek számításba, hogy az ingyenélők akik se nem fizetnek se nem néznek reklámot nem termelnek bevételt a cégnek. Ha sikeresen elüldöznek tiktokot nézni vagy bárhova máshova az csak növeli a youtube hasznát mer nem költenek erőforrásokat az ilyenek kiszolgálására. Nem olcsó azt a sok videot konvertálni mindenféle felbontásra meg tárolni akár a végtelenségig vagy amíg nem törlik és még megfelelő sávszélességet is biztosítanak nektek.
    Viszont ha a töménytelen reklámot megnézetik velem az kétlem, hogy több pénzt hoz nekik a konyhára mint egy amazon prime előfizu ára(főleg ha nem veszek semmit amit reklámoznak) ami nem csak filmnézésre jó és ebből kifolyólag egyértelműen túlározottnak érzem a dolgot.
    Ha támogatni akarjátok a kedvenc csatornáitokat inkább vegyetek pólót meg bögrét tőlük vagy küldjetek 1 superchatet. Több pénzt látnak belőle mintha megnéznétek 1000 reklámot a videoikban vagy pár petákot kapnának a youtube premium után neked meg kb ugyanaz a költség éves szinten de lesz pár pólód is amit hordhatsz.

    Tudjátok olyan ez mint amikor a sarki kocsmába bementek, leültök nem vesztek semmit de a saját piátokat akarjátok inni mer a tescoban sokkal ocsóbb volt és csak poharat akartok kunyizni aztán jön a biztonsági őr és ki akar dobni mer csak a helyet veszitek el a rendes vendégektől...

    Amúgy mobilon próbáljátok ki a youtube revanced-et ha a youtube premium nem éri meg szerintetek sem az árát. :)
  • t_robert
    #9
    ja így van ez... én is a saját érdekeimet nézem... hogy ne kelljen agyatlan felesleges reklámokat néznem.....
  • t_robert
    #8
    Ez egy remek ötlet..... igaz eddig se kapcsoltam ki egyszer se a reklám blokkolót, ha valami oldal közölte, hogy nem működik vele...... csak fogtam magamat és mást néztem...... szóval jó irány, hogy kevesebb legyen a felhasználó....... :) úgyis folyamatosan veszít már a nézettségből a youtube... most majd még jobban fog.
  • NEOreg3
    #7
    Akit zavarnak a tartalomgyártók által a videóba "égetett" reklámok, annak tudom ajánlani a SponsorBlock extension-t, automatikusan átugorja a megfelelő részeket a videókban. Mivel a közösség biztosítja az időpecséteket, így a nagyon friss videóknál még nem, illetve a kevésbé ismert csatornákon valószínűleg nem fog működni.
  • Sirály12
    #6
    Bár YouTube-ra előfizus vagyok, de egyébként én is az uBlock Origint használom(ez a legjobb szerintem), és sajnos egyre több oldal írja ki, hogy blokkolót használva a lap nem elérhető. Ahogy látom egyre több ilyen lap lesz szép lassan.
  • Sirály12
    #5
    Ezt honnan vetted? Csak mert nem így van! Lásd az alábbi idézetet.
    "Továbbra is hozzájutnak a bevételhez az alkotók a YouTube Premium szolgáltatáson keresztül? Igen. Sőt mi több, a YouTube Premium másodlagos bevételi forrást jelent az alkotóknak a hirdetésekből származó jelenlegi bevételen felül." Ezt a YouTube súgójából vágtam ki!
    Utoljára szerkesztette: Sirály12, 2024.04.17. 14:02:16
  • Zsombor99
    #4
    Korábban próbálkoztak asztali gépeken is "háborút" indítani a rekámblokkolók ellen, de nem sikerült nyerniük, merem feltételezni, hogy mobil eszközökön se fognak tudni nyerni, igen csak erős a felhasználói közösség.

    @Sirály12 Én az "uBlock Origin" beépülőhöz pártoltam át, nemcsak YouTube rendszerében hatékony, hanem bármiféle oldalon megállja a helyét. Chrome és Firefox verziója egyaránt van, eddig nem volt vele problémám.
    @RJoco Ha az úgynevezett "szponzor blokk" az, amire a videókon belül gondolsz, akkor az valóban kivédhetetlen, mert a feltöltött videó szerves része, legfeljebb manuálisan áttekerni lehet. Androidos eszközökön nekem a "Dolphin" böngésző vált be, remekül működik.
  • Cat #3
    A probléma szerintem ott van, hogy ha valaki előfizet a youtube prémiumra, akkor az általa nézett csatornák nem kapnak pénzt. Szóval a youtube ordas nagyot hazudik azzal, hogy a reklámokat letiltók meglopják a tartalomgyártókat, mert pont ő teszi ezt a prémiummal, mert elvonja tőlük a forrásokat.
  • Sirály12
    #2
    Én prémium előfizető vagyok, és nagyon is megéri, mivel a videókat nem szakítja félbe pár percenként egy hangosan üvöltő reklám. A feltöltők által beépített max. 1 db reklám semmi ahhoz képest, amikor egy 20-30 perces videót legalább 5-10 alkalommal félbeszakító reklámokkal szemben. Sokszor hallgatok zenéket rajta, annál alapból nincs reklám a feltöltő által, de annál több reklám lenne ha nem prémium előfizum lenne.

    A második ponttal egyetértek, ezért is használok prémiumot, és nem kell szórakoznom kiegészítőkkel ezen az oldalon.

    Ha a reklámblokkolót felismeri a YouTube, akkor akármilyen böngészőt használhatsz, attól még nem fog menni a dolog! Firefoxot használok én is, és egyre több olyan oldal van, ami reklámblokkoló miatt nem enged be, ilyen esetekben ha kikapcsolom a blokkolót, akkor tudom használni. Ez ilyen.
  • RJoco
    #1
    "fizessenek elő a reklámmentes YouTube Premiumra"
    Ez ott bukik, hogy nagyon sok feltöltő már a videójába beépíti a reklámot. És ezt nem likvidálj se a prémium, se egy blokkoló. Innen kezdve szerintem nincs miért fizetni.

    "a nézők védelme érdekében"
    Saját magam védelme érdekében nem akarok reklámokat nézni se yt-n, se máshol.

    A google ezzel azt éri el, hogy a mobilosok más böngésző után néznek, ahol van reklámblokkoló. Már én is elkezdtem használni a firefox-ot a chrome helyett.