5
  • zola2000
    #5
    Mondjuk a streamelt játék esetén a szervernek közel kerül lennie a játékoshoz.

    Úgy értem ha a európai szerverről megy a felhős játékod annak nem sok köze van ahhoz a kábelhez.
  • zola2000
    #4
    Hát hogy a Sony interactive entertainment 2016 óta Kaliforniában van, azaz ők nem japán annyira, még a japan stúdiót is bezárták. Szemben a Nintendoval, aminek elég sok "japan studio"ja van.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2024.03.06. 15:00:30
  • nlght
    #3
    A legnagyobb korlátja a felhős játék elterjedésének az internet sávszélesség igénye, ami mint tudjuk minden évben 1,5-szereződik. 4K 60 fps teljesítményhez sok tíz millió játékosnál már komoly és rendszeres fejlesztések kellenének szerintem.
    Tegnap elvágtak 4 tenger alatti kábelt a huszi lázadók és állítólag 25%-kal csökkent a világháló sebessége. Gyenge lábakon áll ez az üzleti modell. A felhős stream játék nem fog tudni nagyon elterjedni sztem.
  • NEXUS6
    #2
    Teljesen OK amiket írsz.

    Hozzátenném, hogy mióta konzolom van, gyak 25 éve, azt látom a piaccal kapcsolatban, hogy bármikor, amikor valamelyik cég a fejébe vette, hogy szakít a spec játékhardver koncepciójával, akkor annak ezen a piacon nagy bukta lett a vége.

    Pl. Csináljon mindenki multimédia centert, ha akar, akár a konzolpiacot ugródeszkának használva egy reménybeli nagyobb piacért. Nem jött be. Soha nem jött be! Ugyanis egyszerűen nincs, nem létezik olyan termék kategória, hogy multimédia center. Ha lenne akkor ez a konzoltól függetlenül is már nagy tételben eladható termékeket jelentene, jelenthetne már vagy 35 éve!

    A streamelt játék kérdése dettó. Pont az igaz amit írsz, ahhoz nem igazán lehet többet írni. Gyak összefoglalva, amíg gyorsabban fejlődik a spec hardveren renderelhető játék minősége (felbontás/színmélység és főleg grafikai összetettség, még csak nem is beszélve RT/VR képességekről), mint az átvihető kép minősége, addig a streaming gyak felejtős.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2024.03.06. 13:17:05
  • takysoft
    #1
    Na most az alapfelállást értem. A Microsoft felhőben gondolkodik, ami alapvetően tök jó.
    És a streaming játék ötlete is az.

    A probléma ott van, hogy ehhez nincs technológia. Induljunk ki abból, hogy az átlagos játékosnak milyen igényei vannak. Ez legyen mondjuk 4K,60fps.
    Ezek nem nagy igények, hisz:
    -Elvétve találsz a piacon olyan tévét, ami ezt ne tudná. Most néztem meg az Árukereson, a Nr1 tv egy Sasmung 4K 110 ezer forintért. Ez egy átlag konzol árának kevesebb, mint a fele...
    -Várhatóan egy PS6 /next gen xbox fogja hozni a játékokban ezt a 4K/60fps szintet.

    De azért ha belegondolsz, hogy a 4K, 60fps +hdr esetleg(akkor már 10 biten ugye), az egy konzolból simán kijön, egy PC-ből is.
    De ugyanez streamelve...
    Egyrészt ott van a sávszélesség, ami még egy optikai gigabit esetén nem gond, de azért a világot nézve combos kis elmaradások vannak, gazdaságilag meglepően erős országokban is, mint Németország vagy az USA. És egy Starlink azért már határeset....

    A másik oldalon meg ott van a latency. Annak a jelnek át kell kelnie a fél világon, majd a végén össze kell rakni, és kitenni a TV-dre. És nincs buffer, mert játékban olyat nem lehet.

    Pillanatnyilag a SteamLink még bikaerős lokális Wifin is maximum FullHD-t vállal be.

    Szóval igen, a jövő a streaming, de az a jövő még igen messze van.

    Más.

    Hogy lett "A Microsoft visszavonulása" abból, hogy "A Microsoft négy Xbox játékot tesz elérhetővé más konzolon"?

    A PS játékok is folyamatosan jönnek PC-re némi késéssel, mégsem beszél senki visszavonulásról :D
    Ez csak szimpla profitmaximalizálás.
    1: Újabb pénz jön be egy olyan játékból, ami az "exkluzív" feladatait már elvégezte.
    2: Újabb rajongók jönnek más platformokon, akik az IP újabb címeihez esetleg új konzolt is választhatnak.

    Ez teljesen elfogadott stratégia mindkét féltől.

    Itt nincs semmiféle visszavonulás, kérem :D

    Nézzük a jobbik esetet