16
-
militavia #16 Viszont egy átlagos vadászgépes bevetés, ha nem lőnek le még időgyorsítással is kb. lehet 1 óra...
Ha meg időt gyorsítasz, akkor még egy ok, hogy hirtelen elhányd magad a VR-tól, mert újabb érzékcsalódás.
Emiatt van az, hogy kipróbáltam a VR-t, de soha nem éreztem a késztetést, hogy pénzt is adjak érte. -
#15 Számomra jelenleg is annyi natív VR tartalom van és elérhető, esetemben Meta Questre, hogy minden bizonnyal kipróbálni sem lesz alkalmam, minden érdeklődésemet felkető címet, nemhogy végig játszani. Ezek csak a natív VR címek, a MOD-okat, valamint pl az UEVR által kínált lehetőségekről nem is beszélek. Jó, ehhez az is kell, hogy az ember ne a nap 24 óráját akarja VR-ban tölteni, hanem mondjuk heti pár alkalmat, bár mondjuk a szimulátorok éppen azok a játékok, amik kvázi végtelenítik a VR-ban eltölthető időt, mert azok rendszerint nem egy végigjátszásról szolnak, OK, persze ha van egy karriert végig lehet játszani, de az egy szimulátornak csak egy részét képezi, sok szimnek, még az sincs. Továbbá azért érdemes ténylegesen szétnézni az elérhető tartalmak között, és néha túllátni az AAA+ tartalmakon is. -
kvp #14 "Szóval kell rá valami olyan tartalom, amit mindenki akar bármi áron. Jelenleg ilyen nem létezik. Másrészt meg kell oldani, hogy akarják viselni. Erre sincs jelenleg megoldás."
Ahogy mar irtam, a tartalom hianyanak a szabvanyok hianya az oka. Ha minden 3D-s tartalom nezheto lenne barmelyik 3D-s szemuvegen, akkor lenne tartalom. Tehat ha minden 3D-s videojatek kepes lenne 2D-s es 3D-s kijelzon es 3D-s szemuvegen is megjelenni, akkor nem lenne gond. Az egyetlen ok amiert nem kepesek, az a szabvanyositott felulet hianya, mivel meg mindig a sima 2D kijelzo a kozos nevezo.
A hardver tekinteteben pedig boven eleg lenne ha egy atlagos lencses szemuveg merete es sulya lenne a 3D-s kijelzo. Ezt a legegyszerubben ugy lehet elerni, hogy nem a fejre tesszuk a hardver nagyreszet, hanem egy kulon dobozba (desktop, laptop vagy mobil telefon meretu) es csak a jelet es a tapellatast visszuk at a ketto kozott, tovabba ha vannak, akkor a szenzorok jeleit visszafele. Az Apple megoldasa, hogy legalabb az aksikat mashova rakja jo lepes, de meg jobb lenne, ha a teljes kepfeldolgozast is kiraknak egy kulso egysegbe. A legtobb gyarto azert nem teszi, mert onnantol kvazi kotelezo lenne szabvanyos feluleten csatolni a kijelzoket (hdmi/usb/wifi) es akkor szabvanyos lenne. Marpedig a legtobb mai gyarto mindenkeppen szeretne elkerulni, hogy szabvanyos legyen a megoldasa, hogy maximalizalja a piacat es ezzel a bevetelet. Vicces, de pont ez akadalyozza meg a 3D szemuvegek elterjedeset es azt, hogy eleg tartalom legyen rajuk. Ez ugyanaz, mint amikor a vasut hoskoraban minden cegnek sajat nyomtavolsaga volt, hogy meg veletlenul se legyenek kompatibilisek a sinkjeik a konkurencia jarmuveivel. Aztan az emberek rajottek, hogy csak akkor fog elterjedni, ha ugyanolyan szabvanyos lesz mint a korabban nepszeru csatorna hajok, tehat barki el tud jutni barhova egy egyseges nyomtavon. A szemuvegek eseten is akkor lesz eleg tartalom es lesz eleg nagy piacuk, ha barmelyik gyarto barmelyik szemuvege jo lesz minden tartalomhoz. Es persze ekkor az azsiai gyartok (es az Apple) le fogjak tarolni a teljes piacot. Nem veletlen, hogy minden mas ceg kuzd a szabvanyositas ellen, mert egy kis szelet egy kis piacbol is jobb nekik, mint a semmi egy oriasi piacbol. -
bunny #13 A kezdetek óta van vr cuccom kisebb-nagyobb szünetekkel. Érts VFX-1 -essel kezdtem. A probléma számomra egyértelmű, nincs content. Én szimulátor rajongó vagyok, ezért van VR. De leszámítva a half life és a vader játékokat szimulátoron kívül nem nagyon volt másra használva.
Emellett kényelmetlen, és mondjuk max egy óra után már roppant fárasztó a szemnek pl. Egyszerűen a legtöbb ember számára ahogy a cikk is írja amint elmúlik az újdonság vasázsa érdektelenné és nyűggé válik. Mint a TV-ben a 3D szemüveg, már nem is létezik pedig az egy pehelykönnyű szemüveg nem egy zárt, nehéz környezetet kizáró maszk.
Szóval kell rá valami olyan tartalom, amit mindenki akar bármi áron. Jelenleg ilyen nem létezik. Másrészt meg kell oldani, hogy akarják viselni. Erre sincs jelenleg megoldás. Így aztán az egész marad a hozzám hasonló szűk réteg játékszere. -
Sequoyah #12 Jatekkal kapcsolatban azt vettem eszre, hogy a mostani felnott generacio szamara idegen ez a technologia, mi a monitorhoz szoktunk hozza, es azt szeretjuk, szoval sokan nem igazan akarnak valtani.
De a gyerekek, es it a 10 ev alattiakat ertem, imadjak a VR-t. Ahogy ok felnonek a kovetkezo 10 evben, akar be is robbanhat ez a technologia.
De lehet olyan lesz mint a 3D TV, erdekes tech, de senkit nem erdekel annyira... -
#11 többrétű a probléma itt is, sztem külön kell választani a játék és a vállalati felhasználást. játékra már sztem aki akar talál magának mind eszközt mind tartalmat is. Igaz még nem tömegesen jelennek meg a játékok itt sem, mivel még az eszközök se kiforrottak igy még nem tudnak hozzá igazodni a fejlesztök . mire optimalizálnák mondjuk a quest2re egy játékot már elkészült a quest 3 aminek mások a hardveres tulajdonságai , de ahhoz megint ujra kéne dolgozni a játékot. Igy amolyan brute force megoldások vannak hozzá.
Aki akarja használni az rászánja az időt, hogy hozzászokjon a használatához. kevés ember van aki sokkal érzékenyebb ezekre vannak akiket egyáltalán nem hat és van aki hozá tud szokni.
Aki egészségugyileg nem tud hozzászokni azzal nem sokat tudnak kezdeni , nem is tudom, hogy hogy lehetne ezt a fajta hiányosságot megszuntetni ami a virtuális térbeli mozgás és a valos mozgás hiánya okoz .
Lehet a legtökéletesebb látvány ha a test nem érzékel mozgást akkor az szédülést hányingert fog okozni . Ahogy a valos életben is valaki ha háttal ul a vonaton is rosszul van .
A céges VR-hez meg igaz az állitás, hogy nincsen nem is tartalmat mondanék, hanem olyan szoftverek amik kihasznáűlnák a VR szemüveget föleg AR tekintetében . Csak ha a legegyszerübb megoldást néznénk, hogy egy szerelö a müveletek sorrendjét vagy a manuálokat látná a szeme elött ,hogy biztos megfelelöen és a jó sorrendben szereli össze amit kell , még ezek se terjedtek el, nem hogy a bonyolultabb megoldások.
Amikkel eddig találkoztam az mind csak a meetingekre és a prezentáciokra koncentrált, a produktivitáshoz a fejlesztésekhez nem nagyon.
tul vannak árazva és anynival nem tudnak többet a játékra kifejlesztett verzioktol , csak a protokolok hiánya támogatása az ami miatt nem tudják mondjuk egy questet használni céges környezetben és a hololenset se játékra. -
silwar #10 Ez egy olyan cikk, amelyet mintha egy dühös mobilfejlesztő írt volna... Nagyon szubjektív.
Szó sem esik benne a PC megoldásokról, a SteamVR-ról és a többi játék és szoftvercsatornáról. Hol a súly hol a játékidő kerül fikázásra, hát egyszerre nem megy... Vagy könnyű vagy sokáig megy. De bármelyik akkora powerbankról üzemeltethető, amekkorát elbírsz, vagy megveszel hozzá gyári szettben ;-D Napokig lóghatsz rajta, ha összekötöd USB-n keresztül a gépeddel. Szinte mindegyik AAA játéknak (PCn) van (előbb utóbb) VR módja (hacsak nem spórolják le) szimulátoroknak főleg (F1/autó, repcsi, űrhajó, ..) Minden új mozifilm is kijön 3d változatban, a youtube, insta360 és a pornóipar sem hanyagolja a formátumot ;-D
Quest3 nem drágább mint egy közép kategóriás mobiltelefon a Quest2 olcsóbb (AR nélkül). A technológia rohamosan fejlődik, tartalom van dögivel. Szeretni, kipróbálni meg nem kötelező, futni sem szeret mindenki. Sportolástól megizzadsz, VR szemüvegtől meg néha megszédülhetsz, nem kell benne hullámvasutazni ;-D De aki repült már VR üzemmódban az Elite Danderous-ban egy hotas joystikkal, az örökké függő marad ;-D -
militavia #9 Én meg mivel csak repszimhez használnám valaha is...
Kb. akkor fogom valaha kipróbálni, ha már fillérekbe kerül és kerekítési hiba az összes vasban. -
Macropus Rufus #8 "Nekem inkább a problémám az, hogy simán rosszul lehet lenni tőle és nem tudod előre"
én elég sokat vr-ozok. Azt vettem észre, hogy a furcsán akkor kezdem érezni magam, mikor olyan játékkal játszok amikor én tulképpen nem mozogok, de a látott kép igen. Pl. ilyen gt-ben lévő vr rész. A kocsi megy, ezt látod, de te nem mozogsz. Akkor amikor én is mozgok és a látvány ezzel összhangban mozog akkor semmi gond nincs. -
#7 Hát igen. Ha pl a Sony elég tökös lett volna, meg mondjuk a a PS5 konzol és a PSVR2-t egyszerre tudta volna piacra dobni, akkor akár elő is írhatott volna bármilyen, az új konzolon megjelenő játéknál egy minimális VR támogatást.
Persze a Sony fejlesztési/gyártási kapacitása véges, így ez eleve egy lehetetlen küldetés. Az eltolt megjelenés viszont lehetetlenné tesz egy egységes politikát a VR-t illetően.
Ha legalább ez az egy platform lenne tehát ilyen szempontból biztos, ahol a VR alap, az már húzhatná a többit és így a VR kiléphetne a viszonylag alacsony elterjedtségből fakadó piaci ördögi körből, amiből 30 éve nem tud.
És sajnos ez az Apple VR headset-jével sem igazán fog összejönni.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2024.01.25. 09:56:06 -
kvp #6 "Nekem inkább a problémám az, hogy simán rosszul lehet lenni tőle és nem tudod előre. De egy valag pénzbe kerül."
A gond ott van, hogy a legtobb szemuveg nem allithato be az ember szemtavolsagahoz es szem geometriajahoz, igy megterheli a szemet. Elvileg ha boven van folos vizszintes felbontas, akkor lehetoseg van a szoftveres (csavarhuzomentes) kalibraciora is, de ez egyelore nem jellemzo.
A szedules a latott es erzett kep kozti kulonbseg miatt van, ebbol a rotacios kesleltetest a hardver dolga kikuszobolni (idealis esetben 1 fps ala kellene menni), a transzlacios gyorsulas hianya viszont tenyleg megszokas kerdese, valaki vagy tudja kezelni vagy nem. (inkabb a rotacios miatt szoktak az emberek rosszul lenni)
A kis helyigenyu VR az amikor az ember ul vagy fekszik es a fejet sem forgatja kozben, hanem valamilyen kontrollerrel (pl. labbal iranyitott ket D-paddel) mozgatja magat es a kamerat. Ez nagyon gyakori fizikai robotokat iranyito master-slave rendszereknel es meg nehezebb megszokni, mert a fejmozgas feedback-je sincs meg, viszont sokkal kevesbe erzekeny a kesleltetesre, mert nincs fizikai mozgas, igy nincs kesleltetes sincs a fulben levo giroszkopok es a latott kep elfordulasa kozott.
"A gáz inkább az, hogy a megjelenéskor volt egy elég jó felfutás a játékkínálatban, azonban kb 4-5 hónapja gyak leült minden."
A gond az, hogy az osszes uj jatek nem tamogatja oket. Ennek az oka az, hogy nincs egy egyseges szabvany, igy nem automatikus minden 3D-s program VR tamogatasa. Ha nem a sajat API szabvanyokban versenyeznenek a gyarto cegek, hanem akkor a hardver minosegeben, akkor minden uj jatek minden platformon tamogatna minden VR headset-et. Persze ez kb. majd akkor lesz amikor egy sony playstation konzolon lehet majd apple vr headset-tel jatszani, azaz kb. soha. A hardvergyartok versenye a tartalmat oli meg es ezzel a teljes szegmenst.
Plusz tenyleg jo lenne ha tamogatnak a statikus (ulo/fekvo) VR setup-okat, a hozzajuk tartozo control pad-eket az also szegmensben es az omnidirectional threadmill-eket a felso szegmensben. Ez "csak" egyseges, 3rd party fejlesztok altal is elerheto szabvanyok kerdese. Az ipari/katonai headset-ek egyebkent ebben egesz jok, de jatek celjara jelenleg megfizethetlenek. -
#5 Igen ez fontos szempont. Amit a cikk talán meg sem említ.
Szerintem van fejlődés, és ahogy írtad ez jelentősen függ a stabil magas megjelenítési sebességtől. PSVR+PS4 szinten ez elvétve volt biztosítható, habár amúgy nem vagyok rá érzékeny, de azért nekem is voltak gondjaim.
PSVR2+PS5 más kategória. Minimális szédülésszerű rosszullét jelentkezett az elején, amit idővel megszoktam, elmaradt, és már sehol nem jelentkezik. A megjelenítés is stabilabb lett a rendszerszoftver frissítéseknek hála.
Aki azonban hajlamos a buszbetegségre, annál viszont továbbra is problémás lehet a látvány és az egyéb érzékszervek által közvetített infó közötti különbség.
A gond az, hogy az elmúlt gyak 30 évben, mióta ez a műfaj kereskedelmi szinten létezik (lásd pl VFX sisak a 90-es években) azóta sem sikerült olyan szoftver/játék műfajt kitalálni és népszerűvé tenni, aminél ez az eszköz elengedhetetlen lenne, ami alátámasztaná a létjogosultságát. A cikk gondolatmenete jogos, hogy problémás lehet ez az Apple új termékénél is.
-
#4 Egyrészt ülve is lehet játszani vele, másrészt nem kell neki akkora hely. Lehet, hogy a kalibrálásnál akadékoskodik, de 1-2 nm-en is el lehet vele toporogni, nem kell egy 20 nm-es üres szobában rohangálni.
Ha csak ez a gond szerintem nyugodtan vedd meg.
A gáz inkább az, hogy a megjelenéskor volt egy elég jó felfutás a játékkínálatban, azonban kb 4-5 hónapja gyak leült minden. A bejelentett nagy címek vagy csúsznak, vagy ami megjelent az elég gagyi lett. De lagalább olcsók a játékok. Van 1-2, ami azért nagy élmény továbbra is, pl RE: Village gyak utolérhetetlen élmény 3D-ben. GT autósszimuként is egyedülálló a konzol piacon. Lövöldözős játékként talán a mai napig a Pavlov-ot tudnám ajánlani. Nem csúcs grafika, de gyors. Kalandozósakból, van egy rahedli, ott elég jó a felhozatal. -
militavia #3 Nekem inkább a problémám az, hogy simán rosszul lehet lenni tőle és nem tudod előre.
De egy valag pénzbe kerül.
A VR pápák meg azzal jönnek, hogy megszokható. Remek. Költsön el az ember százezreket arra, hogy "majd megszokja" és napi 1 óra tréning hozzá? Kösz, nem.
Próbáltam repszimben, tényleg fantasztikus volt álló gépen és mindenen, és amikor helivel elkezdtem kicsit is manőverezi, akkor majdnem elokádttam magam. Vagy, ha csak DCS-ben Las Vegas felett forgattam a fejem. De lehet, hogy az alacsony FPS miatt volt.
Az ember nem arra fordítja a szabadidejét szerint, hogy "majd megszokja."
Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.01.25. 08:15:57 -
#2 Nem tudom, miért nem nyomatják rá az AAA játékokat... Az lenne a mézesmadzag millió háztartásban. -
#1 Nem csak tartalom, hely is kellene hozzá.
Amikor a PS szemüveghez is azt írják, hogy a kanapén is legyen 1 méter helyed mindenfele, állva meg inkább 2, akkor azért elgondolkodom, hogy tényleg vegyem e meg. Jó lenne, de a 4000€-os TV-be nem szeretnék beleöklözni vagy fejelni.