2
-
kvp #2 Azert ebben az arban benne van a palya es a felsovezetekek merese is, lidar mellett ultrahanggal atvizsgalva a femszerkezetet es rogzitve a geometriajat is. Mindezek melle a palyasebesseg adatok (+lassujelek, stb.) rogzitese, allomasok eseten minden vaganyhoz, tengelyterhelesek, urszelveny limitek megallapitasa, stb. is kell. A lidar es a foto az latvaganyos, de a lenyeg a palya felmerese volt.
Nem veletlen, hogy amikor adatszolgaltatas kell az EU fele, akkor azonnal kibukik, ha valahol rosszabb allapotu a palya mint kellene. Lasd pl. az egyes vonal esetet az elorehozott felujitassal. Ez persze azert is kell, mert kertek EU-s penzt a katonai szallitasi infrastruktura felujitasara is, amibol pl. a budapesti deli vasuti hid harmadik vaganyat is szeretnek befejezni a hianyzo szakaszon. Ez kell a NATO-nak, hogy nyugatrol keletre, az ukran frontra vigye a hadianyagot es kell a kinaiaknak, hogy keletrol nyugatra vigyek a termekeket, hogy azert ne uruljenek ki teljesen a boltok.
Egyebkent igen, ha nyugatrol vesznek mindent, akkor olcsobb lett volna. Max. nemet vagy francia nyelven beszelne a szoftver, mert a honositas dijaval mar ugyanott lennenk. Ezert is jo az ugynevezett Europai Egyesult Allamok otlete, mert akkor ki lehet valasztani egy fo nyelvet (mondjuk a nemetet) es minden hivatalos ugyintezes azon mehet es nem kell forditgatni a helyi nyelvekre. Ez a monarchiaban es a 3. birodalomban is igy volt es mukodott. -
Ellaberin #1 Az szép kis lenyúlás megint. Több, mint 15 évvel ezelőtt lehetett komplett LIDAR rendszert beszerezni egy Mercédes terepjáróba építve - amit azzal is promóztak, hogy vasúti kocsira rakva alkalmas pálya-bejárásra, scannelésre, illetve a gömbpanoráma is rajta volt. Ennek az összegnek a töredékéért még a tárolási szerverrendszert és a szoftvereket - ergo komplett ökoszisztémát is megkaptad. Még ha beleszámolunk sok ezer munkaórát, akkor is kb. tizedáron kijött volna. (Kaptunk anno árajánlatot ennél jóval nagyobb projektre, uh. ismerek árakat.)
Hiába na, síbolásban nagymesterek.