8
  • Macropus Rufus
    #8
    A 2016-ig gyártott Model S homlokfelülete 2,75nm. A 2016-tól gyártott Model S homlokfelülete 2,78nm... Szóval némileg nőt, ua. az alaktényezője nem változott semmit. Szóval a légellenállása ha miniálisan is de romlott az újnak az első generációhoz képest.

    Első generáció:
    https://www.car.info/en-se/tesla/model-s/model-s-1st-generation-2096/specs

    Face liftes (2016-tól gyártott):
    https://www.car.info/en-se/tesla/model-s/model-s-1st-generation-facelift-9696065/specs

    A Cybertruck-nak a légellenállása olyan mint ha egy falat tolnál magad előtt. Az Cw egy érték, ha ehhez tartozik egy viszonylag alacsony de széles autó mint a Models 3/S akkor annak a légellenállása sem lesz kicsi. (Vagy egy keskeny de magas mind a Cybertruck)
  • kvp
    #7
    A Teslaknak hagyomanyosan nagyon jo a legellanallasuk es a homlokfeluletuk is jelentos mertekben minimalizalt:

    https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/the-slipperiest-car-on-the-road.pdf

    A cybertruck nagyon kilog a sorbol, de eddig az osszes jarmuvuk jo volt a kategoriajaban.
  • Macropus Rufus
    #6
    " meg a legellenallasuk is jo"
    sztem nem jó. A légellenállás számításában ott van a homlokfelület nagysága, ami ennél a kocsinál nem kevés, olyan 3,8nm.
    A légellenállás képlete még ugye tartalmazza a alaktényezőt (Cw) a levegő sűrűségét és a sebességet. F= (levegő sűrűsége kg/köbméter / 2)*homlokfelület nagysága*Cw*v^2
    F=(1,2/2) * 3,8 * 0,39 * 22,2^2 (<- 22,2m/s = 80km/h, Cw=0,39)

    Am. mostanában nagyon rámentek arra, hogy mindenhol a Cw értéket nyomják, mind ha az bármit is mondana egy jármű légellenállásáról. Az csak az alaktényező értéke. A fenti képletből látszik, hogy a legnagyobb érték az bizony a jármű homlokfelülete.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.11.06. 22:30:11
  • kvp
    #5
    Mondjuk ugy, hogy extrem nagyon low poly modellel dolgozott a tervezo. Egy F150-lightning inkabb megfelel az elvarasoknak. Nem veletlen, hogy a legtobb Tesla jarmu egy tipikus minimalista design-u europai autora hasonlit. Ez az amit szinte barhol el lehet adni a vilagon es meg a legellenallasuk is jo. Ugylatszik, hogy a Teslanal is megesik neha, hogy egy-egy rossz otlet is atmegy a szuron...
  • M2 #4
    Az autó-design mélypontja.
  • t_robert
    #3
    Mondjuk nem nevezném csúnyának, de érdekesnek azért igen. Viszont legalább eléggé más mint a szokásos autók. Valóban futurisztikus. Azért van annak is érdekessége, ha valami nem pont úgy néz ki mint a többi hasonló jármű. Mára az autók minden kategóriában úgy néznek ki, hogy az egyik 19 a másik egy híján 20. Baromira uncsik. (mint a mobil telefonok) Ez legalább más, mint a szokásos autók. Van akinek számít, hogy ne egyen autója legyen, mint másoknak.
  • Frekvency
    #2
    extravagancia helyett fullocsmányság
  • tom_pika
    #1
    Amikor látom, hogy mennyien rágerjednek erre az ocsmányságra, akkor értem meg, hogy mennyire különbözőek az emberek, és hogy emiatt egymás megértése mennyire reménytelen.