8
  • kvp
    #8
    "olvass utána milyen új fejlesztések vannak mielőtt vissza küldenél mindenkit a hagyományos módhoz..."

    Megtortent. Egyreszt a belso egesu hidrogenes hajtas teljes energiahatekonysaga jelentosen rosszabb mint a koolaj alapu technologiake (kb. a fele), masreszt a cikkben leirt motor jol merheto mennyisegu nitrogen oxidot is termel, amit mindenki igyekszik betiltani. Tehat nemcsak 100 egyseg energiabol kevesebb mint 20%-a hasznosul, de meg szennyez is. Az akkumulator tarolasu elektromos hajtas az eromutol a kerekig akar 80%-os hatekonysagot is tud, tehat negyed annyi eromuvi kapacitas kell azonos mennyisegu jarmu kiszolgalasahoz.

    A hidrogen nem gazdasagos energiahordozo es csak legkorbol kivont szennel megkotve (lasd: CH4, metan), majd uzemanyagcellaban aramma visszaalakitva tud tenyleg kornyezetbarat es nagyjabol versenykepes lenni. A belso egesu motorokat hidrogenre atallitani teljesen ertelmetlen, ennel mar a sima szintetikus metannal hajtott megoldas is jobb es LNG alapu jarmubol mar most is sok jar az utakon, de az LMG-t (liquid methane gas) hasznalo uzemanyagcellak sokkal jobbak lennenek. Tovabbra sem olyan hatekony mint az aksiban tarolas, de legalabb nem szennyez annyira mint egy belso egesu motor.

    "Az EUban nincs állami támogatás?"

    Hivatalosan tiltott, tehat tobbnyire csak a nemet es francia cegek kapnak, de azt is letagadjak.

    "Egyébként Kínában a jól skálázott gazdaság miatt is olcsóbb sokminden, hogy ott van minden egy helyen, beleértve az infrastruktúrát."

    Pontosan ez a baja az EU-nak. Nem veletlen, hogy Kinaval szemben is megindult a gazdasagi haboru es a szankciok kivetese.

    "és ki az aki izolálódni fog? Kína."

    A BRICS alapjan Kina, India, Oroszorszag, szinte a teljes Afrika es Del-Amerika lesz egy tombben. A masik oldalon maradnak az angolszasz orszagok es az EU (meg Japan, mert oket erthetoen nem szeretik a kozvetlen kornyezetukben). Hol vannak a nyersanyagok es a gyarak?

    "Am. ebben van valami: vissza kell hozni minden gyártást onnét."

    Ezert lep fel az EU Kina ellen, de kozben eros deindusztrializaciot is okoz a gazdasagi es politikai lepeseivel. Az eredmeny, hogy a kinai gyarak csak max. az USA-ba tudnak visszaterni, de meg az europai gyarak is oda koltoznek.

    "azért néha átgondolod azt amit írsz, vagy csak jön a fejedből a blődség?"

    Igen, a Rakosi fele gazdasagi szintre esnenk vissza ha izolalodunk a nyersanyag es gyartasi kapacitas forrasoktol. Megmaradt az orszag? Igen. Jegyrendszer es hianygazdasag volt? Persze, az aruhiany termeszetes velejaroja az ipar es a vilagkeresedelem osszeomlasanak. Az EU most megis ezt a fajta izolaciot (a vilag tobbi reszerol valo levalast) tamogatja. Mukodni mukodik, de szerintem nem olyan jo megoldas.
  • M2 #7
    Ursula lassan megvalósítja Hitler nagy álmát: a németek által vezérelt Európát.
  • duke
    #6
    Rohognek, ha megadoztatnak orbanek akumlatorgyarait, es azok egy hettel kesobb itt hagynak az orszagot. Persze a fel millio bevandorlo a nyakunkon maradna.
  • zola2000
    #5
    Az EUban nincs állami támogatás?

    Egyébként Kínában a jól skálázott gazdaság miatt is olcsóbb sokminden, hogy ott van minden egy helyen, beleértve az infrastruktúrát.
  • Macropus Rufus
    #4
    "Ha nem akarunk elektro mobilitast, akkor vissza kell ternunk a hagyomanyos kozlekedesi modokhoz. "
    olvass utána milyen új fejlesztések vannak mielőtt vissza küldenél mindenkit a hagyományos módhoz...
    https://index.hu/gazdasag/2023/09/13/autoipar-autogyartas-hajtaslanc-hidrogen-karbonsemlegesseg-elektronomos-auto-elektromobilitas/

    "Kina ellen kinai ellenlepesekhez es vegul gazdasagi izolaciohoz vezet. "
    és ki az aki izolálódni fog? Kína. Kínának nincs igazából saját ötlete. Lopja mástól. Kínai csodáról annyit, hogy pár évvel ezelőttig nem tudták legyártani a golyót a golyóstollba. Ennyit a kínai tech csodáról. És tudod miért? Mert nem tudták ellopni a németektől a technológiát. Ennyi a Kínai csoda. Amit más nem talál ki azt ők nem fogják. Ha más kitalálta akkor ők ellopják és tovább fejlesztik. Szóval aki izolálódni fog az Kína lesz.

    "Nem tehetjuk meg azt, hogy mashol (pl. Kinaban) gyartatunk mindent es mi csak fogyasztunk."
    Miért is? Am. ebben van valami: vissza kell hozni minden gyártást onnét. Nem kell hagyni, hogy más ember ötletét lenyúlják aztán meg bagóért árulják, lévén nincs kutatási és fejlesztési költségük.

    "Magyarorszag nem lenne meg kozuti jarmuvek nelkul, anno a haboru utan se volt szinte senkinek autoja, megis mukodott az orszag"
    azért néha átgondolod azt amit írsz, vagy csak jön a fejedből a blődség? Imádom amikor valaki a 100 évvel ezelőtti dolgokat hasonlítja a maihoz.
  • tom_pika
    #3
    "gozmozdonyok CO2 semlegesek?"

    Csakhogy a gőzmodonyokat a legritkább esetben működtették fával. Ha pedig mégis azt tennénk, (vagyis áttérnénk fatüzelésű gőzmozdonyokra), akkor egyszerűen nem tudnánk elég fát termelni hozzá.
  • kvp
    #2
    A kinaiak eloallitasi aron adjak az autokat, ami nekik jelentosen olcsobb mint a nyugati cegeknek. Barmilyen fellepes Kina ellen kinai ellenlepesekhez es vegul gazdasagi izolaciohoz vezet. A folyamat vegen barmilyen az EU-ba torteno import csak az USA-n keresztul tud majd megvalosulni, ami az USA szamara elonyos, az EU szamara nem igazan.

    "Az akkugyárak lábon rúgása pedig megmentheti a hazai vízbázisunkat."

    Ahogy azt a zoldek is megfogalmaztak a zold atallasnak es a Fold megmentesenek az arat mindenkinek meg kell fizetnie. Nem tehetjuk meg azt, hogy mashol (pl. Kinaban) gyartatunk mindent es mi csak fogyasztunk. Ha az eloallitasban nem kivanunk reszt venni, akkor a fogyasztasban sincs jogunk. Nem mintha Magyarorszag nem lenne meg kozuti jarmuvek nelkul, anno a haboru utan se volt szinte senkinek autoja, megis mukodott az orszag. Ha nem akarunk elektro mobilitast, akkor vissza kell ternunk a hagyomanyos kozlekedesi modokhoz. Btw. tudtatok, hogy a faval es mas megujulo mezogazdasagi tormelekkel uzemeltetett gozmozdonyok CO2 semlegesek?)
  • Balu777
    #1
    Márpedig ez a helyes, mert a kínaiak szinte mindent agyontámogatnak, miközben lopják a know-how-t. Az akkugyárak lábon rúgása pedig megmentheti a hazai vízbázisunkat.